Habilitació per al control de predadors i renovació de l'acreditació

Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori

Codi SIA: 211930
|
Codi GVA: 17376
Descarregar informació
Termini obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

Habilitar persones per a la realització del control de predadors d'espècies cinegètiques mitjançant elements de captura (paranys) i mètodes homologats.

Cal renovar aquesta habilitació cada cinc anys.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Observacions

Per a sol·licitar la RENOVACIÓ:

 

- Qualsevol persona interessada a renovar la seua habilitació per al control de predadors ha de sol·licitar-la amb una antelació mínima de 30 dies a la data de finalització del termini de vigència.

Normativa
  • Llei 13/2004, de 27 de desembre, de caça de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 4913, de 29/12/2004).
  • Llei 42/2007, de 13 de desembre, del patrimoni natural i de la biodiversitat (BOE núm. 299, de 14/12/07).
  • Decret 188/2014, de 7 de novembre, del Consell, pel qual es regula la figura de guarda jurat de caça a la Comunitat Valenciana i l'habilitació per al control de predadors (DOCV núm. 7400, d'11/11/2014).
  • Resolució de 20 de gener de 2016, de la Direcció General de Medi natural i d'Avaluació Ambiental de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'aprova el procediment i contingut del registre de persones habilitades per al control de predadors...

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Requisits

- Ser major d'edat.

- Disposar d'un certificat d'aprofitament d'un curs de capacitació per a l'obtenció de l'habilitació per a la realització de control de predadors per una entitat homologada de les que preveu l'article 4.1 del Decret 188/2014, de 7 de novembre.

 

- En el cas de renovació, disposar del certificat d'aprofitament del curs de reciclatge expedit per una entitat homologada de les que preveu l'article 4.1 del Decret 188/2014, de 7 de novembre.

Com es tramita

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud juntament amb la documentació requerida.

- Resolució de la direcció general competent en matèria de caça.

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any.

Documentació
Per a sol·licitar l'HABILITACIÓ - Imprés de sol·licitud. - Certificat d'aprofitament del curs de capacitació per a la realització del control de predadors expedit per una entitat homologada per la Generalitat. - Fotografia grandària carnet. Per a sol·licitar la RENOVACIÓ DE L'HABILITACIÓ -...
Saber més
Forma de presentació
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, tot i que no estan obligades a fer-ho, opten per aquesta via,...
Saber més
Presencial

a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen.

 

b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, a la dels ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú.

 

c) En les oficines de Correus, en la forma que s'establisca reglamentàriament.

 

d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger.

 

e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

 

 

I, preferentment, a:

On dirigir-se

Resolució

Observacions

La resolució no posa fi a la via administrativa i contra aquesta es pot interposar, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la recepció, un recurs d'alçada davant del secretari autonòmic d'Agricultura i Desenvolupament Rural, de conformitat amb el que disposen els articles 121 i 122 de la...

Saber més

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Medi ambient
      • Autoritzacions i llicències de caça i pesca
  • Empreses
    • Medi ambient
      • Autoritzacions i llicències
      • Conservació i protecció del medi ambient

TEMA

  • Medi ambient
    • Parcs i espais naturals
  • Territori i paisatge. Urbanisme
    • Boscos

PERFILS

  • Empresa

CICLE VITAL

  • Planificar un negoci

TIPUS

  • Permisos i llicències