Sol·licitud d'aprovació d'un pla tècnic de gestió forestal simplificat

Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori

Codi SIA: 211977
|
Codi GVA: 17584
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Obtindre l'aprovació de l'Administració forestal per a un pla tècnic de gestió forestal simplificat -document tècnic de planificació de la gestió i els aprofitaments forestals que s'han de realitzar en una finca o parcel·la/parcel·les amb menys de 25 hectàrees de superfície forestal.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Observacions

- Quan el pla tècnic de gestió forestal simplificat afecte dos províncies, l'òrgan competent per a la Resolució serà la Direcció General competent en matèria de muntanyes, a proposta de la Direcció Territorial d'esta mateixa.

- El termini màxim de resolució dels instruments tècnics de gestió forestal serà de sis mesos. Una vegada aprovat tindrà una validesa de 5 anys.

- El pla tècnic de gestió forestal simplificat serà aplicable en forests d'un propietari o de diversos.

- No s'admetrà la presentació de diversos plans tècnics de gestió forestal simplificats per a superfícies contigus pertanyents al mateix propietari, o que en virtut de contracte hagen de gestionar-se conjuntament, i que en la seua totalitat tinguen una superfície forestal major de 25 hectàrees.

- En el cas de transmissió dels terrenys involucrats en un pla tècnic de gestió forestal simplificat aprovat i vigent, el canvi de titularitat haurà de ser notificat a l'òrgan competent en matèria de muntanyes, per mitjà de documentació que ho acredite i manifestant si es desitja la subrogació pel que fa als drets i obligacions que en deriven.

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Qualsevol persona física o jurídica.

Requisits

Ser titular dels terrenys involucrats o tindre autorització expressa del titular per a la gestió i aprofitament dels recursos forestals produïts en la seua finca o parcel·la/parcel·les.

Com es tramita

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud en imprés normalitzat (persona interessada).

- Revisió i avaluació de la sol·licitud (Servici Territorial competent en matèria de muntanyes).

- Esmena i millora de la sol·licitud, si correspon (persona interessada).

- Resolució aprovatòria o desestimatòria de la sol·licitud, segons siga procedent (Direcció Territorial competent en matèria de forest).

- Notificació a la persona interessada (Servici Territorial competent en matèria de forest).

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

En qualsevol moment de l'any.

Documentació

Imprés normalitzat de sol·licitud d'aprovació de pla tècnic de gestió forestal simplificat.

Forma de presentació
Telemàtica

Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, així com els sol·licitants que, no estant obligats a això, opten per esta via, presentaran les...

Saber més
Presencial

a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen.

b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, als ajuntaments dels municipis a què es referix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en este últim cas, s'haguera subscrit el conveni oportú.

c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger.

e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

 

I, preferentment, en els registres que s'indica a continuació.

 

 

On dirigir-se

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar i oposar-se a l'aprofitament comunicat serà de tres mesos comptat des de l'entrada en un registre habilitat.

Observacions

Els previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).

Sancions

Les previstes en la Llei 3/1993, de 9 de desembre, de la Generalitat, Forestal de la Comunitat Valenciana.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Medi ambient
      • Recursos i servicis forestals
  • Empreses
    • Medi ambient
      • Autoritzacions i llicències
      • Recursos i servicis forestals

TEMA

  • Medi ambient
    • Flora i fauna autòctona
    • Gestió ambiental
    • Parcs i espais naturals
  • Territori i paisatge. Urbanisme
    • Boscos
    • Muntanya
    • Paisatge
  • Agricultura, ramaderia i pesca
    • Desenvolupament rural
  • Administració pública

PERFILS

  • Ciutadania
    • Persones amb discapacitat
    • Persones desocupades
    • Dones
    • Estudiants
    • Gent major
    • Immigrants
    • Xiquets i famílies
    • Investigadors/ores
    • Joves
    • Pensionistes
    • Persones en risc d’exclusió
    • Docents
  • Empresa
    • Petita i mitjana empresa
    • Professionals i autònoms
    • Entitats del tercer sector

SECTOR

  • Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
    • Activitats forestals

TEMÀTICA

  • Sostenibilitat
    • Afectació al medi
    • Medi ambient

CICLE VITAL

  • Planificar un negoci

TIPUS

  • Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones