Convocatòria de subvencions per als centres privats concertats i centres de titularitat de les corporacions locals de la Comunitat Valenciana destinades a la reposició i renovació de llibres de text i material curricular, per al curs escolar 2024-2025 (Programa Banc de Llibres)

Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació

Codi SIA: 212100
|
Codi GVA: 18144
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 11-06-2024

Fins 25-06-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Podran sol·licitar-ho els centres docents privats concertats i centres de titularitat de les corporacions locals de la Comunitat Valenciana, amb alumnat escolaritzat en els nivells educatius d'Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, cicles formatius de grau bàsic, Educació Especial o Batxillerat participant en aquest programa, sempre que complisquen amb els requisits previstos en la convocatòria.

 

La sol·licitud serà presentada per les persones titulars o representants legals dels centres que figuren en el Registre de Representants de Centres Docents de la Comunitat Valenciana. En el cas de persones jurídiques, la sol·licitud ha de ser signada pel representant legal del centre. No serà necessari presentar l'acreditació de la titularitat o representació del centre si prèviament ha sigut presentada en anteriors procediments o convocatòries

 

La presentació de sol·licituds es realitzarà, exclusivament, de manera telemàtica, a través de l'Oficina Virtual per als Centres Educatius (https://ovice.gva.es/, apartat de “Centres concertats i centres de corporacions locals”, subapartat “Banc de libres”).

 

Per a la presentació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada per qualsevol dels sistemes admesos en la seu de la Generalitat i indicats en l'esmentada seu https://sede.gva.es/es/sede_certificados.

 

En la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, les persones interessades disposaran de les instruccions necessàries per al compliment d'aquest tràmit: http://www.ceice.gva.es/va/web/centros-docentes/ayudas/subvenciones/libros-de-texto .

Requisits

a) Ser un centre privat concertat o de titularitat d'una corporació local de la Comunitat Valenciana que impartisca ensenyaments d'Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, cicles formatius de grau bàsic, Educació Especial o Batxillerat, durant el curs escolar 2024-2025. b) Presentar la corresponent sol·licitud de participació. c) Trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries amb la hisenda estatal i autonòmica, així com amb la Seguretat Social. d) En el cas d'entitats locals, amb caràcter previ al pagament s'haurà d'acreditar que es troben al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 11-06-2024 fins a 25-06-2024

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà des del dia 11 fins al dia 25 de juny de 2024

Documentació

Aquells centres que hagen acreditat estar al corrent de les seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social d'acord amb l'indicat en l'article 9.2 del Decret 6/2017, pel qual s'aprova el Reglament de concerts educatius en la Comunitat Valenciana i es convoca el procés d'accés o renovació, no serà necessari que aporten de nou aquesta acreditació.

 

El model de sol·licitud telemàtica inclou la declaració responsable de la titularitat del centre de no estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari, previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions, i la declaració responsable del compromís de compliment de les obligacions que es deriven de la recepció de la subvenció.

 

En el cas de les corporacions locals, amb caràcter previ al pagament de la subvenció, hauran d'acreditar que es troben al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes.

 

En cas que en la sol·licitud s'indique, a l'efecte de l'abonament de la subvenció, un compte bancari diferent de l’establert per al pagament de les despeses de funcionament del concert, i en el cas que l’esmentat compte no estiguera donat d'alta en la Generalitat, l'entitat haurà de donar-la d’alta a través del sistema PROPER en compliment de l'Ordre 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat i la Resolució de 16 de juny de 2022, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aprova la implementació del sistema informàtic PROPER i es regulen les actuacions administratives automatitzades de la Intervenció de la Generalitat Valenciana. L'enllaç al sistema PROPER és:

https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648.

 

De conformitat amb el que estableix la legislació bàsica sobre el procediment administratiu comú, si després de la recepció de la sol·licitud i la documentació adjunta s'observa que falten documents o dades essencials per a la resolució de l'expedient, la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport li ho reclamarà telemàticament al centre i li concedirà un termini de 10 dies perquè puga esmenar la falta o aportar els documents preceptius.

Forma de presentació
Telemàtica

En la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, les persones interessades disposaran de les instruccions necessàries per al compliment d'este tràmit. https://ceice.gva.es/es/web/centros-docentes/ayudas/subvenciones/libros-de-texto., En la pàgina web de la Conselleria...

Saber més

Resolució

Termini màxim

1. Amb la finalitat d'agilitzar l'abonament de les ajudes als centres docents, es podran concedir els imports a través de successives resolucions, atenent exclusivament la data de conformitat de la comunicació de necessitats presentada pel centre.

2. Les corresponents resolucions es dictaran en el termini màxim establit en l'article 35.6 de l'orde de bases.

3. Les resolucions es notificaran als centres mitjançant la publicació en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, en aplicació de l'article 45.1. b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. També es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la Base de dades Nacional de Subvencions, en compliment del que s'establix sobre publicitat de subvencions en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Així mateix, els imports concedits es comunicaran a cada centre a través de l'aplicació ITACA, en la mateixa pantalla utilitzada per a la comunicació de les seues necessitats econòmiques.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Obligacions

Estos centres, de conformitat amb l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre General de Subvencions, i l'article 37 de l'Orde 26/2016 de 13 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, han de complir les següents obligacions:

 

a) Acreditar estar al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social en els termes que preveu la normativa vigent.

 

b) Presentar la documentació justificativa de la subvenció, en els termes i terminis previstos en la convocatòria anual davant la direcció general competent en matèria de centres docents.

 

c) Realitzar les actuacions corresponents d'acord amb els procediments i en els terminis establits en l'Orde de Bases 26/2016 de 13 de juny de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, així com en la convocatòria anual.

 

d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que haja d'efectuar la conselleria competent en matèria educativa de la Generalitat, així com qualsevol altra comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, per això hauran d'aportar tota la informació que els siga requerida en l'exercici de les actuacions anteriors.

 

e) Comunicar a la direcció general competent en matèria de centres docents l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades. Esta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega, i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació donada als fons rebuts.

 

f) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentres puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

 

g) Reintegrar, si és el cas, els romanents del programa una vegada abonada la totalitat de les factures corresponents a la reposició o renovació dels llibres i material curricular.

 

h) Reintegrar els fons percebuts en el cas d'incompliment de qualsevol de les condicions i obligacions imposades als beneficiaris amb motiu de la concessió de la subvenció i en els supòsits contemplats en la Llei 38/2003, General de Subvencions i el capítol III del títol X, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

 

L'incompliment de les anteriors obligacions donarà lloc a l'exigència de les responsabilitats o sancions al fet que corresponguen, d'acord amb el capítol IV del títol X, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions i el títol IV de la Llei 38/2003, General de Subvencions.

 

En el cas d'entitats locals, amb caràcter previ al pagament s'haurà d'acreditar que es troben al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes.

Observacions

De conformitat amb el que establixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú i els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998 de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades podran interposar, potestativament, un recurs de reposició, o plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant els òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició ha d'interposar-se davant la consellera d'Educació, Universitats i Ocupació en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació.

b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de ser publicada o a partir de l'endemà d'aquell en què es notifique la resolució expressa del recurs de reposició o en què este haja de considerar-se presumptament desestimat.

Òrgans resolució