Declaració responsable d'inici d'activitats de diversificació pesquera i sol·licitud d'autorització d'activitats de pesca-turisme

Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca

Codi SIA: 223784
|
Codi GVA: 18534
Descarregar informació
Termini obert

Des de 06-05-2017

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

Presentar la declaració responsable d'inici d'activitats de diversificació pesquera i, si és el cas, la sol·licitud d'autorització d'activitats de pesca-turisme per a poder desenrotllar este tipus d'actuacions.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 06-05-2017

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Persones físiques i les persones jurídiques següents:

 

a) Les entitats mercantils constituïdes per titulars d'autoritzacions, concessions o llicències a les quals es referix l'apartat 2.a) d'este article, confraries de pescadors o organitzacions de productors pesquers.

 

b) Les empreses de servicis vinculats amb les activitats turístiques, d'oci, educatives o culturals objecte d'este decret junt amb els titulars d'autoritzacions, concessions o llicències a què es referix l'apartat 2.a) d'este article, les confraries de pescadors o les organitzacions de productors, per mitjà d'un acord en què els membres del sector pesquer tinguen un percentatge de decisió superior al 50%.

 

c) Les entitats mercantils constituïdes per empreses de servicis vinculats amb l'exercici d'activitats turístiques, d'oci, educatives o culturals objecte d'este decret junt amb els titulars d'autoritzacions, concessions o llicències a què es referix l'apartat 2.a) d'este article, confraries de pescadors o organitzacions de productors, sempre que més del 50% de les accions o participacions de l'entitat pertanga als membres del sector pesquer.

Requisits

Requisits generals que han de complir les persones físiques o jurídiques que vulguen dur a terme estes activitats:

a) Ser titular de l'autorització, la concessió o la llicència professional de pesca, aqüicultura o marisqueig.

b) Elaborar una memòria descriptiva de les activitats que volen dur a terme i dels mitjans tècnics i els recursos que han d'emprar-se per a fer-ho.

c) Disposar de les pòlisses i les assegurances que corresponen segons l'activitat, i concretament les següents:

1r Cobertura de responsabilitat civil per al personal alié a l'embarcació quan l'activitat tinga lloc a bord d'una embarcació de pesca professional.

2n Cobertura de responsabilitat civil per al personal alié al recinte quan l'activitat tinga lloc en una instal·lació.

3r Assegurança de responsabilitat civil que cobrisca tots els participants de l'activitat quan l'activitat tinga lloc en terra en el marc del turisme mariner.

 

Requisits complementaris que han de complir els peticionaris, en el cas que les activitats tinguen lloc a bord d'embarcacions:

a) Estar inscrits i d'alta en Registre General de la Flota Pesquera.

b) Acreditar que complixen totes les condicions establides en l'article 74 ter de la Llei 3/2001, de 26 de març, de Pesca Marítima de l'Estat, en el cas que s'exercisca l'activitat de pesca-turisme.

Com es tramita

Procés de tramitació

Abans del 10 de desembre de cada any les persones i les empreses o entitats que duen a terme activitats per a la diversificació dels sectors pesquer i aqüícola han de presentar a la direcció general competent en pesca una memòria anual d'activitats que continga la descripció dels següents aspectes, com a mínim:

a) Les activitats que s'han dut a terme i el nombre de persones que han participat.

b) L'impacte econòmic sobre l'activitat principal.

c) Els beneficis econòmics i socials per al sector.

d) El material de promoció, didàctic o divulgatiu, si n'hi ha.

e) La valoració de les activitats que s'han dut a terme i la previsió de canvis que es volen fer en el futur, si és procedent.

Sol·licitud

Termini
Des de 06-05-2017

Obert tot l'any.

Documentació
S'ha de presentar, segons siga procedent, el model normalitzat de declaració responsable degudament omplit o, si és el cas, el model normalitzat de sol·licitud d'autorització, acompanyat amb la documentació acreditativa dels requisits que s'indiquen en la normativa reguladora del procediment.
Forma de presentació
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat amb mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per esta via, han de presentar les...
Saber més
Presencial

a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros).

b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

 

I, preferentment, en els registres que s'indica a continuació.

 

No obstant això, els sol·licitants que siguen persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligats a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds ha de realitzar-se electrònicament. En el cas que es fera presencialment, es requerirà a l'interessat perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica. A estos efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què haja sigut realitzada l'esmena.

On dirigir-se

Resolució

Termini màxim
El termini màxim per a la resolució dels procediments d'atorgament, modificació i extinció d'autoritzacions serà de tres mesos. Transcorregut este termini sense que s'emeta resolució, les sol·licituds s'entendran estimades.
Observacions

Els previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Sancions
La Direcció General competent en matèria de pesca pot efectuar en qualsevol moment els controls que considere necessaris per a comprovar que les persones i les empreses o entitats que duen a terme les activitats regulades en este decret complixen les condicions que s'exigixen i iniciar les...
Saber més

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Agricultura, ramaderia i pesca
      • Autoritzacions, llicències i registres
      • Activitats de pesca
  • Ciutadania
    • Medi ambient
      • Autoritzacions i llicències de caça i pesca

TEMA

  • Agricultura, ramaderia i pesca
    • Pesca. Aqüicultura
    • Desenvolupament rural
  • Cultura
    • Arxius, biblioteques, hemeroteques i fototeques
    • Béns i patrimoni cultural
    • Museus
  • Medi ambient
    • Gestió ambiental
  • Territori i paisatge. Urbanisme
    • Costes
  • Turisme i oci
    • Vacances i estades
    • Establiments i allotjaments turístics
    • Foment del turisme
  • Administració pública

PERFILS

  • Ciutadania
    • Dones
    • Docents
    • Persones amb discapacitat
    • Persones desocupades
    • Estudiants
    • Persones en risc d’exclusió
    • Pensionistes
    • Joves
    • Investigadors/ores
    • Xiquets i famílies
    • Immigrants
    • Gent major
  • Empresa
    • Professionals i autònoms
    • Petita i mitjana empresa
    • Gran empresa
    • Cooperatives

SECTOR

  • Educació, cultura i oci
    • Espectacles i activitats recreatives
    • Empreses culturals i audiovisuals
  • Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
    • Pesca
  • Hostaleria i turisme
    • Professionals del turisme
    • Turisme pesquer

TEMÀTICA

  • Sostenibilitat
    • Afectació al medi

CICLE VITAL

  • Planificar un negoci
  • Encetar un negoci

TIPUS

  • Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones