Sol·licitud d'autorització d'activitats subaquàtiques d'esbarjo en les reserves marines d'interés pesquer de la Comunitat Valenciana i d'assignació de contingent per a la seua realització

Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca

Codi SIA: 223792
|
Codi GVA: 18549
Descarregar informació
Termini obert

Des de 17-06-2017 00:00:00h

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

Regular les autoritzacions de les activitats subaquàtiques de recreació en les reserves marines d'interés pesquer de la Comunitat Valenciana.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 17-06-2017 00:00:00h

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Persones físiques, jurídiques i entitats sense personalitat jurídica.

Requisits

Les sol·licituds d'autorització d'accés hauran de complir els requisits següents:

 

a) Les persones físiques tindran que:

- Posseir en vigor el titule oficial de busseig de recreació a la Comunitat Valenciana, emés per l'autoritat competent en la matèria.

- Posseir un segur en vigor d'accidents i de responsabilitat civil que complisca amb la normativa vigent.

- Poder acreditar una experiència mínima de vint-i-cinc immersions, de les quals, almenys una, haurà d'haver-se realitzat en els dotze últims mesos, comptats a partir de la data de la sol·licitud d'autorització d'accés.

- Informar de les persones (nom i DNI) que formaran el grup de busseig amb la finalitat de garantir la unitat mínima d'activitat prevista en les normes de seguretat aplicables.

 

b) Els centres de busseig tindran de disposar de l'autorització d'activitat en vigor emesa per l'autoritat competent.

 

c) Els clubs de busseig, les seues federacions i les associacions de centres de busseig hauran de disposar de:

- Resolució o certificat d'inscripció en el Registre d'Entitats Esportives de la Comunitat Valenciana.

- Un llistat de socis, en el que figuraran les seues dades personals (nom i DNI), el títol oficial de busseig que posseïx cada un i l'entitat que els dóna cobertura en cas d'accidents i de responsabilitat civil amb indicació de la seua data de caducitat.

- D'una assegurança d'accidents i de responsabilitat civil de l'entitat en vigor.

Com es tramita

Procés de tramitació

Les sol·licituds d'autorització d'accés per a la practica del busseig autònom de recreació seran tramitades per la Secció de Pesca marítima de la direcció territorial corresponent, de la conselleria competent en matèria de pesca marítima, per rigorós orde d'entrada.

Sol·licitud

Termini
Des de 17-06-2017 00:00:00h

Obert tot l'any.

Documentació

Documentació a aportar per a la sol·licitud d'autorització d'activitats subaquàtiques de recreació en les reserves marines d'interés pesquer de la Comunitat Valenciana:

 

a).- Relativa al sol·licitant:

1r- En el cas de representants legals, documentació acreditativa de la representació que ostente la persona que compareix en lloc del sol·licitant.

2n- En el cas d'entitats sense personalitat jurídica, model normalitzat relatiu als membres que la integren i documentació acreditativa del nomenament d'un representant o apoderat únic de l'entitat, amb poders suficients per a complir les obligacions que, com a sol·licitant, corresponen a l'entitat.

3r- En el cas de persones jurídiques o entitats sense personalitat jurídica, documentació acreditativa de la valida constitució i inscripció registral, si és el cas.

 

b).- Relativa a l'embarcació:

1r- Despatx en vigor

2n- Assegurança en vigor

3r- En el cas de tractar-se d'embarcacions que es dediquen comercialment a activitats marítimes turístiques recreatives, fotocòpia de l'autorització d'activitat, expedida per l'autoritat competent.

4t - Certificat de navegabilitat en vigor

 

c).- Relativa al patró de l'embarcació:

1r- Titulació que corresponga amb les característiques de l'embarcació

 

d).- Relativa a l'activitat:

1r - En el cas d'una persona física, compromís, subscrit pel sol·licitant de complir els requisits previstos en la normativa vigent en matèria de seguretat marítima i navegació, titulacions, llicències i assegurances obligatòries per a la pràctica de les activitats que es duen a terme.

2n- En el cas dels centres de busseig, els clubs de busseig i les seues associacions o federacions el compromís del representant legal del mateix de comprovar la identitat, titulació i vigència del segur dels bussejadors que porten a la reserva marina i portar un registre d'estos.

 

e).- Relativa a la pràctica del busseig de recreació:

1º- En el cas de busseig autònom de recreació a realitzar per particulars,

Identificació

Titule de busseig expedit, reconegut o homologat per l'autoritat competent.

Segur en vigor d'accidents i responsabilitat civil que complisca amb la normativa vigent.

Reconeixement mèdic en vigor.

Còpia de la llibreta d'activitats subaquàtiques que acredite els requisits d'activitat mínima i data de l'última immersió mencionades en l'article 4. a).

Relació de tots els bussejadors que formen el grup, indicant el nom i document d'identitat, per a garantir la unitat mínima d'activitat prevista en les normes de seguretat aplicables.

2n- En el cas de busseig autònom de recreació realitzades per centres de busseig.

Acreditació d'estar autoritzats a exercir l'activitat per part de l'autoritat competent.

3r- En el cas de busseig autònom de recreació a realitzar per clubs de busseig,

Documentació acreditativa de la seua constitució.

Llistat de socis, en el qual figuraran les dades personals, el títol de busseig de què disposen cada un dels socis i l'entitat que els dóna cobertura en cas d'accident i de responsabilitat civil, amb indicació de la data de caducitat.

Documentació acreditativa de la vigència de l'assegurança d'accidents i de responsabilitat civil del club.

4t- En el cas que es pretenga emprar llanternes i/focus, la petició d'autorització per a usar-les caldrà que conste expressament en la sol·licitud d'autorització d'accés.

 

f).- Subscripció del compromís d'aplicar els criteris de busseig responsable en reserves marines, que la conselleria competent en pesca marítima adopte i que es referix l'article 14.1 c).

 

Documentació a aportar per a la sol·licitud d'assignació de contingent per a la realització d'activitats subaquàtiques de recreació en les reserves marines d'interés pesquer de la Comunitat Valenciana:

 

- Memòria descriptiva de l'activitat a realitzar que incloga els objectius perseguits, la data o dates de realització, els mitjans a utilitzar i el programa d'exercici de l'activitat.

- Assegurança d'accidents i de responsabilitat civil de l'activitat.

Forma de presentació
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de...
Saber més
Presencial

a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros).

b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

 

I, preferentment, en:

 

No obstant això, els sol·licitants que siguen persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligats a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds ha de realitzar-se electrònicament. En cas que es fera presencialment, es requerirà a l'interessat perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica. A este efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena.

On dirigir-se

Resolució

Termini màxim

En un termini màxim d'un mes, comptat a partir de la data del seu registre d'entrada en la Direcció Territorial.

Observacions

Els previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Sancions

L'incompliment de les disposicions del decret se sancionaran administrativament d'acord amb la Llei 5/2017, de 10 de febrer, de Pesca marítima i Aqüicultura de la Comunitat Valenciana, i amb la Llei 3/2001, de 26 de març de Pesca Marítima de l'Estat o les disposicions amb rang de llei que li...

Saber més

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Agricultura, ramaderia i pesca
      • Activitats de pesca

TEMA

  • Turisme i oci
  • Administració pública
  • Cultura
    • Arxius, biblioteques, hemeroteques i fototeques
    • Béns i patrimoni cultural
    • Museus
  • Esports
    • Federacions i associacions esportives
    • Nàutica i busseig
  • Medi ambient
    • Aigua
  • Territori i paisatge. Urbanisme
    • Costes
  • Agricultura, ramaderia i pesca
    • Pesca. Aqüicultura

PERFILS

  • Ciutadania
    • Docents
    • Persones amb discapacitat
    • Persones desocupades
    • Dones
    • Persones en risc d’exclusió
    • Pensionistes
    • Joves
    • Investigadors/ores
    • Xiquets i famílies
    • Estudiants
    • Gent major
    • Immigrants
  • Empresa
    • Entitats del tercer sector
    • Centres

SECTOR

  • Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
    • Pesca

TEMÀTICA

  • Sostenibilitat
    • Medi ambient
  • Instal·lacions i seguretat
    • Prevenció d’accidents

CICLE VITAL

  • Créixer i consolidar
  • Encetar un negoci

TIPUS

  • Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones