Detall de Procediment

Declaració d'activitats laborals en les quals hi haja fonts naturals de radiació: inicial, periòdica, modificació de les dades o cessament de l'activitat. Energia

Codi SIA: 2214922
Codi GUC: 19070
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Realitzar la declaració d'Activitats Laborals, regulades en l'article 2.1 del Reial decret 1029/2022, de 20 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la salut contra els riscos derivats de l'exposició a les radiacions ionitzants, en les quals existisquen Fonts Naturals de Radiació, necessària per a la seua inscripció en el "Registre d'activitats laborals amb exposició a la radiació natural" , presentació de la reavaluació periòdica de l'exposició, modificació d'una inscripció existent o cessament d'activitat. Definir els casos en els quals és necessari presentar l'estudi a realitzar a fi de determinar si existeix un increment significatiu de l'exposició dels treballadors o dels membres del públic que no puga considerar-se menyspreable des del punt de vista de la protecció radiològica.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones titulars de les activitats laborals, regulades en l'article 2.1 del Reial decret 1029/2022, de 20 de desembre, en les quals existisquen fonts naturals de radiació, conforme a la IS-33, de 21 de desembre de 2011, del CSN: 1. Llocs de treball subterranis com: - Cuevas i galeries. - Mines diferents de les de l'urani. 2. Establiments termals. 3. Instal·lacions on s'emmagatzemen i tracten aigües d'origen subterrani. 4. Llocs de treball, subterranis o no subterranis, en àrees identificades pels seus valors elevats de radó. 5. Extracció de terres rares. 6. Producció i utilització del tori i els seus compostos. 7. Producció de niobi i ferro-niobi. 8. Producció de gas i petroli. 9. Producció de ciment, manteniment de forns de «clínquer». 10. Fabricació de pigments de diòxid de titani. 11. Indústria del fosfat (producció d'àcid fosfòric i de fertilitzants fosfatats). 12. Indústria del zirconio. 13. Producció d'estany, coure, alumini, ferro, acer, zinc i plom. 14. Centrals tèrmiques de carbó.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

- DECLARACIÓ D'ACTIVITATS: Tres mesos des de l'inici de l'activitat - REMISSIÓ DELS ESTUDIS REQUERITS: Un any des de la presentació de la declaració - La persona titular de l'activitat ha de realitzar una REAVALUACIÓ de l'exposició CADA CINC ANYS

Formularis documentació

1. Formulari "Declaració d'activitat laboral en la qual existeixen fonts naturals de radiació" (DERADNAT, existent en el tràmit). 2. Estudis necessaris a fi de determinar si existeix un increment significatiu de l'exposició radiològica dels/les treballadors/ores o dels membres del públic. Si bé totes les empreses que s'han indicat abans han de realitzar aquests estudis, no en tots els casos és necessari presentar-los a l'Administració. Si els resultats de l'estudi determinen que l'exposició supera algun dels següents valors, s'ha d'acompanyar aquest amb la declaració d'activitats: - Activitats amb exposició dels treballadors al radó: concentracions de 600 Bq/m3 de concentració mitjana anual de Rn-222. - Resta d'activitats: 1 mSv/any sobre el nivell del fons per als treballadors o 0,3 mSv/any sobre el nivell del fons per als membres del públic. En cas contrari, els resultats estaran a la disposició de la Inspecció del Consell de Seguretat Nuclear. Aquest estudi ha de contindre, com a mínim: En el cas d'activitats laborals amb exposició a la inhalació de descendents del radó, la descripció de la instal·lació, les mesures de concentració de radó realitzades i els resultats que s'han obtingut, la descripció dels llocs de treball amb els temps de permanència en aquests i les accions correctores previstes o adoptades. En la resta de les activitats laborals, el que siga aplicable del següent: a) Descripció de l'emplaçament, els productes i els processos. b) Caracterització radiològica. c) Identificació de zones d'exposició i llocs de treball amb risc radiològic. d) Avaluació de dosi. e) Valoració de resultats i mesures que cal adoptar.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2024: Expedició de certificats i documents: - Inscripció registres especials: 38,31 euros

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l';enllaç directe del qual s';ha indicat abans. Per a accedir-hi telemàticament, cal disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests sistemes, s';admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l';FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana). - I el sistema clau-signatura de l';Estat, únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats...). Hi ha més informació respecte als sistemes admesos en la seu electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/va/sede_certificados 2. Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant de l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica), cal inscriure';s prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració general de l';Estat, la informació respectiva del qual està disponible en l';apartat ';Enllaços'; d';aquest tràmit. Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona que ho presenta. 3. Fent clic en l';enllaç directe indicat en ';Com es tramita telemàticament?'; o en l';enllaç ';TRAMITAR AMB CERTIFICAT'; (en color roig a l';inici d';aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web, annexar la sol·licitud i qualsevol altra documentació omplida i signada digitalment que hàgeu d';aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, i obtindreu el justificant de registre corresponent. 4. Respecte als DOCUMENTS QUE S';HAN D';ANNEXAR, si escau: - És recomanable que, en primer lloc, els reuniu tots i els ompliu, els signeu i els guardeu electrònicament en el vostre ordinador, de manera que, posteriorment, pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament s';han d';enviar en format PDF i s';hi han d';incorporar les SIGNATURES DIGITALS de les persones o entitats que els subscriguen. - En aquest tràmit de la Guia Prop: * En l';apartat denominat ";Quina documentació s';ha de presentar?"; hi ha la llista de documents que s';han de presentar. * En l';apartat ';IMPRESOS ASSOCIATS'; (i en el mateix tràmit telemàtic) hi ha models normalitzats que es poden omplir de tots o alguns d';aquests documents, segons el cas. - Si n';hi ha un model normalitzat, el document s';ha de presentar en aquest. No obstant això, els documents per als quals no hi haja un model normalitzat, s';han de crear o recaptar per la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar a la sol·licitud. - En el tràmit telemàtic, s';indica la grandària màxima permesa dels documents que cal annexar i els formats o les extensions que poden tindre (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comproveu-los abans d';annexar els documents. 5. Disposeu de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: http://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/at_ciud_faq/at_ciud_faq_tramitacion Reviseu aquesta informació i si, malgrat això, continueu necessitant ajuda, per favor, notifiqueu-ho a través de: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es - Per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1.- Presentació de la sol·licitud i de la documentació requeridad, de manera telemàtica. 2.- La Direcció General , competent en matèria d'energia, procedirà a tramitar la inscripció de les declaracions en el Registre d'activitats laborals amb exposició a la radiació natural (RADON). En els casos en què calga presentar els estudis, els remetrà al Consell de Seguretat Nuclear qui, a la vista d'aquests, identificarà aquelles activitats laborals que hagen de ser objecte d'especial atenció i estar subjectes a control.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa