Subvenció destinada a municipis i entitats locals menors de la Comunitat Valenciana amb població que no excedisca de 50.000 habitants, per a finançar actuacions que faciliten la millora de l'accessibilitat de les cases consistorials i altres edificis municipals mitjançant l'eliminació de barreres arquitectòniques

Presidència de la Generalitat

Codi SIA: 1150273
|
Codi GVA: 19188
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 25-12-2024

Fins 24-01-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Facilitar l'accés de tots els veïns del municipi als edificis municipals, especialment a les cases consistorials i edificis públics destinats a la tercera edat, persones amb discapacitat o diversitat funcional i a altres usos públics mitjançant l'eliminació de les barreres arquitectòniques.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 25-12-2024 fins a 24-01-2025
EsmenaTermini obert
JustificacióTermini obert
Des de 30-05-2025 fins a 01-12-2025

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

Podran ser beneficiaris els municipis i entitats locals menors de la Comunitat Valenciana amb població que no excedisca de 50.000 habitants, d'acord amb les xifres oficials de població vigents en l'exercici al qual es referix la convocatòria.

Requisits

Les entitats beneficiàries de les subvencions han de complir els requisits establits en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i aquests s'han de justificar per mitjà de la declaració responsable de l'entitat sol·licitant de conformitat amb els models de...

Més

Com es tramita

Procés de tramitació

- Presentació de les sol·licituds i de la documentació requerida.

 

- L'òrgan competent per a l'ordenació i instrucció del procediment serà la Direcció General d'Administració Local.

 

- Si la sol·licitud no reuneix els requisits i els documents que s'assenyalen es requerirà l'interessat perquè, en un termini de 10 dies, esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fa, es considerarà que desisteix de la seua petició.

 

- Per a l'estudi i la valoració de les sol·licituds presentades pels municipis i entitats locals menors es constituirà una comissió avaluadora. Aquesta comissió avaluadora estarà integrada per:

a) President/a: La persona titular de la direcció general amb competència en matèria d'administració local o persona que designe per a substituir-la.

b) Vocals:

b.1) La persona titular de la sotsdirecció general competent en matèria d'administració local o persona que designe per a substituir-la.

b.2) La persona titular del servei amb competència en matèria de gestió de subvencions a entitats locals corresponents a la direcció general amb competència en matèria d'administració local.

b.3) Dos vocals designats per la persona titular de la direcció general amb competència en matèria d'administració local.

Exercirà les funcions de secretari un dels vocals designats per la persona titular de la Direcció General d'Administració Local.

 

- L'òrgan competent per a la resolució de concessió de les ajudes serà el titular de la direcció general amb competència en matèria d'Administració local que posarà fi a la via administrativa.

 

- El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent és de sis mesos a comptar de la publicació de la convocatòria corresponent, llevat que aquesta pospose els seus efectes a una data posterior, i una vegada transcorregut aquest termini sense que s'haja notificat resolució expressa, es podran entendre desestimades les sol·licituds corresponents per silenci administratiu.

 

- L'eficàcia de la concessió de l'ajuda quedarà supeditada al compliment dels termes i les condicions de la concessió. Es podrà modificar la resolució de concessió si en el mateix termini fixat per a la justificació s'alteraren les condicions que van determinar la concessió.

 

- La resolució es notificarà als interessats en els termes previstos en la llei de procediment administratiu vigent, i la seua publicitat se subjectarà al que es disposa en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Criteris de valoració

1. La concessió de les subvencions s'efectuarà en règim de concurrència competitiva.

2. Per a determinar la quantia de les subvencions seran seleccionats, prioritàriament, els projectes d'actuació que consisteixen a facilitar l'accessibilitat de les cases consistorials i d'altres edificis públics destinats a persones de la tercera edat o a persones amb discapacitat o diversitat funcional, i s'utilitzarà com a criteri de valoració l'import del pressupost de l'entitat local vigent en el moment de l'entrada en vigor de la convocatòria, i s'ordenarà, en conseqüència, de manera prelativa, de menor a major.

 

Així mateix, la comissió avaluadora podrà establir límits màxims percentuals d'ajuda als projectes d'actuació presentats pels sol·licitants, atenent els trams de pressupost municipal següents, sense que en cap supòsit l'import màxim de la subvenció puga ser superior a 150.000 €:

 

- De 0 a 1.000.000 €: serà subvencionable fins a un 100 % del cost del projecte d'actuació.

 

- D'1.000.001 € a 10.000.000 €: serà subvencionable fins a un 90 % del cost del projecte d'actuació.

 

- De 10.000.001 € en avant: serà subvencionable fins a un 80 % del cost del projecte d'actuació.

 

Les sol·licituds d'aquells municipis que, tot complint amb el requisit de l'article 3, hagen sigut beneficiaris de les subvencions regulades en el present Decret en qualsevol dels dos exercicis anteriors a la convocatòria corresponent i hagen ostentat el dret al cobrament de la mateixa reconegut per la Generalitat per haver-la justificat, totalment o parcialment, de manera adequada, només seran valorades, d'acord amb els criteris objectius d'atorgament de la subvenció previstos en aquest article, si existeix crèdit sobrant.

 

El crèdit restant, si escau, es distribuirà entre els municipis i les entitats locals menors sol·licitants de l'ajuda que efectuen les actuacions subvencionables sobre els edificis destinats a altres usos públics, i s'utilitzarà el mateix criteri reflectit en aquest article.

Òrgans de tramitació

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 25-12-2024 fins a 24-01-2025

El termini per a la presentació de sol·licituds serà d'un mes des de l'endemà al de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV num 10012, de 24 de desembre de 2024).

Documentació
Forma de presentació
Telemàtica

Només s'han de presentar les sol·licituds de subvenció de forma telemàtica i s'han de formalitzar d'acord amb els models que figuren en la convocatòria, signada pel representant del municipi. Per a poder tramitar telemàticament la sol·licitud s'ha de tindre certificat digital, siga de l'entitat,...

Més

Esmena

Termini
Termini obert

L'aportació de documents es podrà realitzar en qualsevol moment del procediment anterior a la seua resolució, mentres no se li haja requerit i l'expedient no estiga arxivat.

Si ja se li ha requerit, la documentació s'aportarà en el termini que l'Administració establisca.

 

Descripció

Aquest tràmit permet la subsanació, aportació o al.legació via telemàtica de documents a un expedient obert de la convocatòria de millora d'accesibilitat mitjançant eliminació de barreres arquitectòniques.

Documentació

Quan siga per iniciativa de la persona interessada, caldrà aportar la documentació que considere pertinent.

Si es tracta d'un requeriment administratiu, la que se sol·licite en aquest.

 

Forma de presentació
Telemàtica

Únicament es presentaran les justificacions de la subvenció de manera telemàtica i es formalitzaran segons els models que figuren en la convocatòria, signada pel representant del municipi. Per a poder tramitar telemàticament la sol·licitud s'haurà de disposar de certificat digital ja siga de...

Més

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent és de sis mesos a comptar a partir de la publicació de la convocatòria corresponent, i una vegada transcorregut aquest termini sense que s'haja notificat una resolució expressa es podran entendre desestimades les sol·licituds...

Més
Quantia i cobrament

L'import de la subvenció es correspondrà, com a màxim, amb la quantia que s'establisca en la convocatòria corresponent, sempre que el cost de l'actuació siga igual o superior a aquesta quantia; si l'import d'aquesta actuació és inferior, el cost de la subvenció es correspondrà amb el mateix, i...

Més
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Obligacions

Els beneficiaris d'aquestes subvencions estaran subjectes a les obligacions derivades del contingut d'aquestes bases, de la resolució de concessió de subvencions i, en general, de la normativa vigent que li siga aplicable. En tot cas, són obligacions de les entitats locals beneficiades les que...

Més
Òrgans resolució
Efecte silenci
Desestimatori
Esgota via administrativa
Si
Normativa

Justificació

Termini
Des de 30-05-2025 fins a 01-12-2025

El termini per a executar i justificar les actuacions subvencionades en 2025 finalitzarà el pròxim 1 de desembre de 2025. 

Descripció

Justificació d'ajudes destinades a municipis i entitats locals menors de la Comunitat Valenciana amb població que no excedisca de 50.000 habitants per a finançar actuacions que faciliten la millora de l'accessibilitat de les cases consistorials i altres edificis municipals mitjançant l'eliminació de barreres arquitectòniques.

Documentació

Els municipis beneficiaris hauran de presentar la documentació següent:

a) Certificat d'una persona tècnic municipal competent que acredite que les actuacions realitzades complixen els requeriments tècnics exigits per la normativa vigent en matèria d'accessibilitat i barreres arquitectòniques.

b) Igualment, haurà de presentar-se la documentació justificativa següent, segons el tipus d'actuació:

          b.1. Certificat final d'obra, en els supòsits que els ajuntaments hagen contractat l'obra.

          b.2. Certificat municipal de final de les obres expedit pel personal funcionari competent.

c) Còpia compulsada de les factures reglamentàries segons la normativa vigent, així com qualsevol altra documentació justificativa suficient, si és el cas.

d) Certificat acreditatiu de trobar-se al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes.

Forma de presentació
Telemàtica

Únicament es presentaran les justificacions de la subvenció de manera telemàtica i es formalitzaran segons els models que figuren en la convocatòria, signada pel representant del municipi. Per a poder tramitar telemàticament la sol·licitud s'haurà de disposar de certificat digital ja siga de...

Més
Normativa