Detall de Procediment

TECG - Sol·licitud d'inscripció, modificació i baixa en el Registre de Primers Compradors de llet de vaca, ovella i cabra

Codi SIA: 1938011
Codi GUC: 19670
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Sol·licitar la inscripció en el registre de primers compradors de llet de vaca, ovella i cabra previ a l'inici de l'activitat, donar-se de baixa en el registre o modificar les dades comunicades en la seua inscripció.

Observacions

Observacions

Des de l'entrada en vigor del RD 319/2015, de 24 d'abril, sobre declaracions obligatòries a efectuar pels primers compradors i productors de llet i productes làctics de vaca, ovella i cabra es crea el sistema unificat d'informació en el sector làctic que conté: -El registre de tots els primers compradors que operen en el sector làctic a Espanya. - La informació de tots els contractes entre els primers compradors i productors en el sector làctic. - La informació de les declaracions obligatòries de llet. Aquest tramite aquesta relacionat amb el tramite de declaracions obligatòries de lliuraments de llet i contractes làctics.

Requisits

Requisits

Tenir la condició de primer comprador: Tota persona física o jurídica o grup d'aquestes que compra llet crua a productors de vaca, ovella i cabra per a la seua posterior recollida, envasat, emmagatzematge, refrigeració o transformació encara que siga per compte d'un tercer o vendre-la a una o diverses empreses que tracten o transforme llet o productes làctics. També es consideren primer comprador, les cooperatives i les Societats agràries de transformació que comercialitzen la llet dels seus socis.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Sol·licitar la inscripció en el registre de primers compradors de llet de vaca, ovella i cabra previ a l'inici de l'activitat, donar-se de baixa en el registre o modificar les dades comunicades en la seua inscripció.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reial decret 319/2015, de 24 de , sobre declaracions obligatòries a efectuar per primers compradors i productors de llet i productes làctics de vaca, ovella i cabra.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Tot l'any.

Formularis documentació

Fotocòpia del NIF/ CIF del comprador. (No serà necessari presentar còpia del NIF quan s'autoritze a l'Administració a consultar telemàticament les dades de la identitat) Fotocòpia del NIF del representant legal o del document que acredite la representació legal.(No serà necessari presentar el NIF quan s'autoritze a l'Administració a consultar telemàticament les dades) Acreditació de la personalitat jurídica de l'entitat (segons el cas): En el cas de les Societats: fotocòpia compulsada de l'escriptura de constitució, les seues modificacions i certificat actualitzat del registre mercantil de tots els seients efectuats a l'entitat. En el cas de cooperatives: certificat emès pel president del consell rector que arreplegue la composició actualitzada del mateix i còpia compulsada dels seus estatuts. En el cas d'altres persones jurídiques diferents de les anteriors: composició actualitzada de l'òrgan rector si no és unipersonal i còpia compulsada dels seus estatuts o del document fundacional de l'entitat. Certificat d'alta en l'Impost d'Activitats econòmiques en els epígrafs relatius a explotacions ramaderes de boví, oví o caprí, indústries làctiques o de comercialització de llet o productes làctics. Certificat d'estar al corrent de totes els obligacions tributàries i amb la seguretat social.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, *Cabildos i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis al fet que es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger. i) En qualsevol un altre que establisquen les disposicions vigents. I preferentment en:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, així com els sol·licitants que, no estant obligats a açò, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en la següent URL http://www.gva.es/proc=19670. Quan els sol·licitants estiguen obligats a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics però la sol·licitud es faça de forma presencial, es requerirà a l'interessat perquè la present de forma electrònica. A aquests efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada la presentació telemàtica. Per a accedir de forma telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de sistemes de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre ells els certificats emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados), així com el sistema clau signatura per a les persones físiques. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic hauran d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, procedisca. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "com va el meu"-> "sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=es)., Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, així com els sol·licitants que, no estant obligats a açò, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en la següent URL http://www.gva.es/portal/page/portal/inicio/procedimientos?id_proc=19670. Quan els sol·licitants estiguen obligats a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics però la sol·licitud es faça de forma presencial, es requerirà a l'interessat perquè la present de forma electrònica. A aquests efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada la presentació telemàtica. Per a accedir de forma telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de sistemes de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre ells els certificats emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados), així com el sistema clau signatura per a les persones físiques. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic hauran d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, procedisca. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "com va el meu"-> "sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=es).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Presentació de la sol·licitud pel primer comprador. 2. Revisió de la documentació. 3. Alta en Registre i adjudicació de les claus d'accés al sistema d'informació INFOLAC per a la comunicació de les declaracions mensuals obligatòries de lliuraments de llet i contractes.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

El sol·licitant, en el seu nom propi o en representació, es compromet: A mantenir a la disposició de l'autoritat competent la documentació comercial i informació complementària justificativa, durant almenys dos anys, a explicar des del final de l'any al que corresponguen. A presentar en les dates reglamentàries les declaracions que es determinen. A sotmetre's als controls i a facilitar tots els documents, justificants i/o dades relacionades amb els lliuraments de llet.

Observacions

Observacions

Els previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa