Detall de Procediment

Convocatòria de subvencions destinades al suport de la participació en Programes Europeus mitjançant accions de comunicació i capitalització de resultats de projectes europeus emmarcats en els programes LIFE, INTERREG MED, INTERREG SUDOE, INTERREG EUROPE i ENI CBC MED.

Codi SIA: 1940080
Codi GUC: 19826
Organisme: Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
Termini de sol·licitud: TANCAT
(04-05-2023
31-05-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Justificació

  • Esmena

  • Recurs Reposició

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Convocar subvencions en matèria d'accions de comunicació i capitalització de resultats dels projectes europeus pertanyents als següents programes europeus: - LIFE - INTERREG MED - INTERREG SUDOE - INTERREG EUROPE - ENI CBC MED Aquests projectes, hauran d'haver-se finalitzat abans que acabe el termini de presentació de sol·licituds.

Observacions

Observacions

ACCIONS SUBVENCIONABLES: Les accions subvencionables seran les següents: - Actes, seminaris i jornades destinats a difondre projectes i els seus resultats. - Participació en esdeveniments nacionals i internacionals per a la difusió del projecte i els seus resultats. - Altres activitats que tinguen per objecte la difusió, comunicació, i publicitat de projectes europeus i els resultats reeixits. - Posada en marxa i/o manteniment d'eines resultants del projecte. - Cerca de possibles receptors de resultats mitjançant tallers, jornades o qualsevol activitat amb aquesta finalitat. - Trobades posteriors a la finalització del projecte europeu per a donar-li continuïtat, amb antics o potencials nous socis, stakeholders, policy takers. - Accions encaminades a l'avaluació de l'impacte dels projectes. - Altres activitats que contribuïsquen a la capitalització dels resultats. Aquestes subvencions es tramiten de conformitat amb l'Ordre 1/2021, de 27 de gener, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de suport a la participació en projectes europeus. DESPESES SUBVENCIONABLES: Des de la data de publicació de la convocatòria i fins a 31/10/2023. Partida pressupostària A.1 (Annex II pressupost): • Viatges, allotjaments, dietes i visats. Partida pressupostària A.2 (Annex II pressupost): Serveis tècnics i professionals: Despeses derivades de la contractació de personal expert o empreses per a dur a terme alguna de les activitats o tasques previstes en la proposta. Els serveis finançats per aquesta línia podran ser: • Estudis o enquestes (avaluacions, estratègies, notes conceptuals, disseny de plans, etc.). • Formació. • Traducció. • Manteniment de sistemes informàtics i pàgines webs del projecte europeu. • Promoció, comunicació i publicitat. • Serveis relacionats amb l'organització i implementació de la proposta de comunicació / divulgació (servei d'àpats, interpretació, lloguer d'espais i equips necessaris, etc.). • Costos de viatge i allotjament de persones expertes, conferenciants, etc. Partida pressupostària A.3 (Annex II pressupost): Costos indirectes Els costos indirectes són aquells propis del funcionament regular de l'entitat beneficiària, que resulten imprescindibles per a l'execució de l'acció i atribuïbles a ella, en la mesura en què tals costos corresponguen al període en què efectivament es realitza i de conformitat amb els principis i normes de comptabilitat generalment admeses. Es basaran en costos reals incorreguts, suportats per factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa. Els costos indirectes que puguen imputar-se no poden superar el 10 per 100 del total de l'import de la subvenció concedida.

Requisits

Requisits

A complir pels sol·licitants d'aquestes subvencions: - Haver sigut líders o socis participants d'un projecte executat, dins o fora de la Comunitat Valenciana, en el període de programació 2014-2020, que fora aprovat i comptara amb el corresponent acord de subvenció en el marc dels programes europeus indicats en l'objecte. - Haver finalitzat el projecte europeu amb anterioritat a la sol·licitud de subvenció. - No podran ser beneficiàries de subvencions les entitats en les quals concórreguen alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. - Complir amb les obligacions establides en l'Ordre de bases 1/2021, de 27 de gener de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic,per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de suport a la participació en projectes *europeos i en la present convocatòria.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran sol·licitar les subvencions contemplades en aquesta convocatòria: • Entitats que conformen el Sector Públic de la Generalitat; • Entitats locals previstes en la legislació autonòmica en matèria de Règim Local de la Comunitat, • Consorcis i les seues entitats públiques dependents dels dos anteriors; • Universitats i els seus consorcis i centres adscrits amb seu o domicili social en la Comunitat Valenciana; • Entitats privades i empreses amb seu o domicili social en la Comunitat Valenciana.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Les sol·licituds es presentaran en el termini de vint dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Des de 04/05/2023 al 31/05/2023 Extracte de la Resolució de 20 d'abril de 2023, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es convoquen subvencions que tenen com a objectiu donar suport a la participació en programes europeus mitjançant accions de comunicació i capitalització de resultats de projectes europeus emmarcats en els programes LIFE, INTERREG MED, INTERREG *SUDOE, INTERREG EUROPE i ENI CBC MED. (DOGV Num. 9587 / 03.05.2023)

Formularis documentació

FASE DE SOL·LICITUD 1. Imprés de Sol·licitud General de Subvenció. 2. Documentació acreditativa i identificativa de l'entitat sol·licitant. 3. Certificat tributari relatiu a l'Impost d'activitats Econòmiques (IAE) així com l'acreditació del seu pagament o, si escau, la certificació d'exoneració d'aquest. 4. Annex I: Formulari d'informació complementària al model de sol·licitud. 5. En el cas que el compte bancari de l'entitat no estiguera donada d'alta en la Generalitat, o haja de modificar les seues dades s'haurà d'aportar model de domiciliació bancària. https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648&version=amp 6. En el cas de les entitats locals hauran d'acreditar haver presentat el compte general a la Sindicatura de *Comptes, en els termes i terminis assenyalats en la legislació que regula la Sindicatura de *Comptes de la Generalitat. 7. Informe final del projecte finalitzat corresponent a un dels Programes europeus objecte de la convocatòria. 8. Annex II de la sol·licitud de subvenció (Pressupost del projecte a subvencionar). 9. Declaració d'ajudes minimis, d'acord amb imprés normalitzat. (https://www.gva.es/downloads/publicados/in/24115_bi.pdf) FASE DE JUSTIFICACIÓ: La justificació de les subvencions s'efectuarà en el termini màxim de 2 mesos posteriors a la data de finalització del termini d'execució i com a màxim el 31 d'octubre de l'any natural de concessió de la subvenció, de conformitat amb l'article 17 bis de l'Ordre 1/2021, de 27 gener. La documentació justificativa preceptiva és: a) La memòria de les activitats realitzades, justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció. b) Les fonts de verificació de la/s acció/és objecte de la proposta realitzada: cartells, fullets, vídeos, imatges, pancartes, DVD, CD i resta de material que acredite l'efectiva execució dels fons en format electrònic. c) L'Annex II Pressupost de la proposta a subvencionar. Emplenada l'import executat i la desviació existent respecte a la sol·licitud d) L'Annex III. Relació numerada de factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa justificatius de la despesa realitzats. Aquesta relació numerada haurà d'agrupar-se segons les partides detallades en el pressupost de la proposta. e) L'Annex IV. Relació de documents que acredite el pagament de la corresponent despesa: rebuts, transferències o càrrecs bancaris. Aquest document ha d'estar correctament referenciat al document de despesa descrita en l'apartat anterior. Si es tracta d'una remesa de despeses, hauran d'identificar-se cadascun d'ells mitjançant la corresponent referència identificativa. f) Per a la despesa de serveis tècnics i professionals, si haguera sigut necessari sol·licitar tres pressupostos, en virtut de l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per a la realització de la despesa, aquests hauran de ser aportats. L'incompliment de l'obligació de justificació de la subvenció o la justificació insuficient de la mateixa portarà aparellat el reintegrament en les condicions previstes en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Presentació

Presentació

Telemàtica
La tramitació d'aquestes ajudes serà telemàtica i en règim de concurrència competitiva, amb un sol criteri, sent aquest l'ordre de presentació de sol·licituds. Accés a la tramitació telemàtica: en aquest mateix tràmit, en l'enllaç de “tramitar amb certificat” Més informació en: https://sede.gva.es/va/sede_certificados

Procés de tramitació

Procés de tramitació

PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUD I DOCUMENTACIÓ REQUERIDA MITJANÇANT L'ENLLAÇ DE TRAMITACIÓ ELECTRÒNICA D'AQUEST MATEIX TRÀMIT: La presentació del formulari de sol·licitud, una vegada emplenat telemàticament, es realitzarà d'acord amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administració Públiques. ESMENA: Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació bàsica de procediment administratiu comú o no s'acompanye la documentació que resulte exigible d'acord amb aquesta convocatòria de subvencions, o es considere necessària per a resoldre, es requerirà a l'entitat interessada perquè esmene la falta o acompanye els documents exigits. La llista de les entitats sol·licitants que hagen d'esmenar la sol·licitud o adjuntar els documents preceptius, es publicarà en la pàgina web de la Conselleria http://www.hisenda.gva.es, amb indicació que, si en el termini de 10 dies hàbils no s'aportaren correctament, es considerarà que desisteixen de la seua sol·licitud, prèvia resolució per la qual es declararà el seu motiu d'exclusió. INSTRUCCIÓ I ORDENACIÓ: Execució de la proposta presentada: Des de la data de publicació de la convocatòria al 31 d'octubre de 2023. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la Direcció General de Fons Europeus que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució.

Observacions

Observacions

SANCIONS S'aplicarà el règim sancionador per la comissió d'infraccions administratives contemplades en la normativa bàsica estatal que s'estableix en el Títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, a aquells subjectes beneficiaris de subvencions, que siguen responsables d'aquestes, així com segons el que es disposa en el Capítol IV del Títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 8 de l'Ordre 1/2021, de 27 de gener, l'únic criteri de valoració de les sol·licituds presentades serà el del moment de presentació de la corresponent sol·licitud, sense perjudici del repartiment proporcional entre programes europeus especificats en l'objecte de la convocatòria, assignant fins a un 20% per programa en un primer repartiment. En cas de no esgotar-se el crèdit destinat a cadascun dels programes després del primer repartiment, es distribuirà proporcionalment entre els programes el crèdit dels quals s'haja esgotat i hagen quedat proposades sense subvencionar fins a esgotar el crèdit. en els quals s'adscriuen.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Termini alegació:
des de: 31-05-2023
fins a: 23-06-2023

Obligacions

Obligacions

Les entitats beneficiàries hauran de complir les obligacions establits en el Resolc cinqué de la convocatòria.

Observacions

Observacions

Correspon al Conseller d'Hisenda i Model Econòmic, o òrgan en qui delegue, dictar la resolució de la concessió de les diferents subvencions que puguen convocar-se. El termini màxim per a la resolució motivada i la notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les subvencions que puguen establir-se serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació de la present convocatòria. Transcorregut el termini sense que haja recaigut resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de la subvenció, en els termes previstos en article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat Valenciana. Tal com disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la desestimació per silenci administratiu té els sols efectes de permetre als interessats la interposició del recurs administratiu o contenciós-administratiu que resulte procedent. La resolució motivada es notificarà a les persones interessades en els termes previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. La resolució de concessió i/o denegació es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, en l'enllaç corresponent a aquesta convocatòria. Les subvencions concedides, així com les denegades, seran publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent d'altres aportacions fora dels casos permesos en les normes reguladores podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió en els termes establits en la normativa reguladora de la subvenció, d'acord amb el que es preveu en l'article 19.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

QUANTIA DE L'AJUDA L'import global màxim que es destinarà per a la concessió de les subvencions previstes en la present convocatòria ascendeix a 500.000,00 €, que es finançaran amb càrrec a la línia de subvenció S5100000, «Finançament per a projectes europeus», capítol 4 del programa pressupostari 612.10, Fons Europeus, del pressupost de la Generalitat del 2023. Les entitats i empreses sol·licitants podran presentar fins a quatre propostes pertanyents a diferents projectes europeus. En el cas que una mateixa entitat o empresa, dins del termini establit, presentara més d'una proposta per a un mateix projecte europeu, s'entendrà que l'última presentada reemplaça a les anteriors. El percentatge màxim de la subvenció serà el 90% de la proposta subvencionada, amb un límit de 15.000,00 € per sol·licitud. L'import global màxim serà distribuït entre els programes europeus establits en el resolc primer, assignant fins a un 20% per programa en un primer repartiment. En cas de no esgotar-se el crèdit destinat a cadascun dels programes, després del primer repartiment, es distribuirà proporcionalment entre els programes el crèdit dels quals s'haja esgotat i hagen quedat proposades sense subvencionar fins a esgotar el crèdit. En cap cas l'import de la subvenció serà superior a l'import de la despesa sol·licitada. Per despesa sol·licitada s'entén aquell que demana l'entitat beneficiària en la seua sol·licitud de subvenció. L'import subvencionable serà aquell que finalment se li atorgue després de la justificació i revisió de la documentació justificativa de la despesa sol·licitada. PROCEDIMENT DE PAGAMENT: El pagament de les subvencions es realitzarà conforme al que es disposa en la Llei 38/2003, de 17 de novembre i en les següents disposicions comunes: En tot cas, amb caràcter previ al pagament de la subvenció, l'entitat beneficiària haurà de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries, enfront de la Seguretat Social i respecte a l'Impost d'activitats Econòmiques (IAE), en el cas que l'entitat no estiguera exempta. La tramitació del pagament de la subvenció s'iniciarà després de l'aportació per part de les entitats beneficiàries de la totalitat de la justificació i de la comprovació de l'aportat per la Direcció General de Fons Europeus. El pagament s'efectuarà d'una sola vegada, després de la justificació de les despeses i la seua comprovació per l'òrgan administratiu competent, mitjançant transferència bancària al compte de la qual siga titular l'entitat beneficiària i que es trobe donada d'alta en el Sistema d'Informació Pressupostària de la Generalitat.

Termini màxim

Termini màxim

- El termini màxim per a la resolució motivada i la notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les subvencions que puguen establir-se serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació de la present convocatòria. - Transcorregut el termini sense que haja recaigut resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de la subvenció.

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

S'aplicarà el règim sancionador per la comissió d'infraccions administratives contemplades en la normativa bàsica estatal que s'estableix en el Títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, a aquells subjectes beneficiaris de subvencions, que siguen responsables d'aquestes, així com segons el que es disposa en el Capítol IV del Títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer.
Termini justificació:
des de: 16-10-2023
fins a: 31-10-2023

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La justificació de les subvencions s'efectuarà en el termini màxim de 2 mesos posteriors a la data de finalització del termini d'execució i com a màxim el 31 d'octubre de l'any natural de concessió de la subvenció, de conformitat amb l'article 17 bis de l'Ordre 1/2021, de 27 gener.

Documentació

Documentació

La documentació justificativa preceptiva és: a) La memòria de les activitats realitzades, justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció. b) Les fonts de verificació de la/s acció/és objecte de la proposta realitzada: cartells, fullets, vídeos, imatges, pancartes, DVD, CD i resta de material que acredite l'efectiva execució dels fons en format electrònic. c) L'Annex II Pressupost de la proposta a subvencionar. Emplenada l'import executat i la desviació existent respecte a la sol·licitud d) L'Annex III. Relació numerada de factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa justificatius de la despesa realitzats. Aquesta relació numerada haurà d'agrupar-se segons les partides detallades en el pressupost de la proposta. e) L'Annex IV. Relació de documents que acredite el pagament de la corresponent despesa: rebuts, transferències o càrrecs bancaris. Aquest document ha d'estar correctament referenciat al document de despesa descrita en l'apartat anterior. Si es tracta d'una remesa de despeses, hauran d'identificar-se cadascun d'ells mitjançant la corresponent referència identificativa. f) Per a la despesa de serveis tècnics i professionals, si haguera sigut necessari sol·licitar tres pressupostos, en virtut de l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per a la realització de la despesa, aquests hauran de ser aportats. L'incompliment de l'obligació de justificació de la subvenció o la justificació insuficient de la mateixa portarà aparellat el reintegrament en les condicions previstes en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Altres documents

  • Memoria

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix

Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació bàsica de procediment administratiu comú o no s'acompanye la documentació que resulte exigible d'acord amb aquesta convocatòria de subvencions, o es considere necessària per a resoldre, es requerirà a l'entitat interessada perquè esmene la falta o acompanye els documents exigits.

Termini

Termini

En el termini de 10 dies hàbils des del següent al requeriment, s'ha d'esmenar la falta o acompanyar els documents preceptius. S'adverteix que, si així no es fera, se li tindrà a l'entitat requerida per desistida de la seua petició, prèvia resolució.

Presentació

Presentació

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Contra el que es disposa en la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar: Recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte, de conformitat amb el que es preveu en l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé Recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, Tot això, sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna

Termini

Termini

- Recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que es preveu en l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. - Recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.