Detall de Procediment

Sol·licitud d'aprovació del pla d'emergència de la bassa

Codi SIA: 2083977
Codi GUC: 20070
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: OBERT des de 21-03-2019
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Sol·licitud d'aprovació del corresponent pla d'emergències de la bassa registrada i classificada com a o B en virtut de la legislació vigent en matèria de seguretat de preses i embassaments.

Observacions

Observacions

Categories a l'efecte de seguretat de les basses per a reg En funció del risc potencial que se'n puga derivar del possible trencament o funcionament incorrecte, les basses per a reg es classifiquen en les categories següents: - Categoria A: basses el trencament o funcionament incorrecte de les quals pot afectar greument nuclis urbans o serveis essencials, o produir danys materials o mediambientals molt importants. - Categoria B: basses el trencament o funcionament incorrecte de les quals pot produir danys materials o mediambientals importants o afectar un nombre reduït d'habitatges. - Categoria C: basses el trencament o funcionament incorrecte de les quals pot produir danys materials de moderada importància i només incidentalment pèrdues de vides humanes. En tot cas, a aquesta categoria pertanyeran totes les basses no incloses en les categories A o B.

Requisits

Requisits

Els titulars de preses i basses d'altura superior a 5 metres o de capacitat d'embassament de més de 100.000 m3, de titularitat privada pública, existents, en construcció o que es construiran, estan obligats a sol·licitar-ne la classificació i el registre. Les classificades A o B han de tindre aprovat i adequadament implantat el corresponent pla d'emergència abans de la posada en servei.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els titulars de basses de reg que, en funció del seu risc potencial, hagen sigut classificades en els grups A o B, l'article 30 del Reglament tècnic sobre seguretat de preses i embassaments estableix que, prèviament a l'entrada en servei d'un embassament, el titular ha de tindre aprovat i adequadament implantat el corresponent pla d'emergència.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any. Amb l'antelació suficient a la data prevista de la posada en servei de la bassa, ja que el pla d'emergència ha d'estar aprovat i adequadament implantat amb caràcter previ a aquesta.

Formularis documentació

Model de sol·licitud normalitzat acompanyat de la documentació següent: - Declaració responsable sobre la titularitat de la bassa - Acreditació de la condició de representant de l'entitat: a) Comunitats de regants i altres entitats assimilades: certificat del secretari en el qual conste l'acord de l'Assemblea General pel qual va ser nomenat president, b) Altres figures jurídiques: escriptura de constitució, estatuts vigents o uns altres en què s'especifique el càrrec del representant i els poders atorgats. - Justificant del pagament de la taxa per aprovació del pla d'emergència de basses de reg. - En un CD: a) Memòria i plans en A3 justificatius de pla d'emergència elaborat signada per tècnic competent. b) Arxius Iber o similars en obert dels escenaris de trencament previstos en la proposta. A més, arxiu ràster utilitzat per a generar l'RTIN de l'Iber o de programes similars.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2024: Model 046-9758 - Taxa per servicis administratius en matèria de basses de regadiu. LEGISLACIÓ APLICABLE: Artícle 3.11-4 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de Tases. Aprovació del pla d'emergències de les basses de regadiu que es classifiquen amb la categoria A (aquelles el trencament o funcionament incorrecte de les quals pot afectar greument nuclis urbans o serveis essencials, o produir danys materials o mediambientals molt importants); i amb la categoria B (aquelles el trencament o funcionament incorrecte de les quals puguen ocasionar danys materials o mediambientals importants o afectar un nucli reduït d'habitatges). --> 152,85 euros. El pagament de la taxa s'ha d'efectuar en qualsevol de les entitats bancàries indicades en l'imprés de la taxa, mitjançant l'ingrés de la quantitat que corresponga: 1. A través del pagament telemàtic genèric. - Les persones que disposen de DNI electrònic o certificat electrònic, i hagen generat prèviament la taxa per Internet, podran efectuar el pagament telemàticament. Vegeu en enllaços: "Pagament telemàtic genèric". 2. A través de la banca electrònica, banca telefònica, càrrec en línia de les entitats financeres col·laboradores: Els mitjans a través dels quals es poden efectuar els ingressos a favor de la Generalitat són diversos, però no totes les entitats financeres col·laboradores en la recaptació de tributs els tenen tots habilitats. Vegeu l'enllaç: Entitats col·laboradores i formes de pagament. A través d'oficines i caixers de les entitats financeres col·laboradores: Els mitjans a través dels quals es poden efectuar els ingressos a favor de la Generalitat són diversos, però no totes les entitats financeres col·laboradores en la recaptació de tributs els tenen tots habilitats. Enllaç relacionat amb el pagament de les taxes:

Presentació

Presentació

Presencial
a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros). b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en:
Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), tots dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=ca).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Després de la revisió de la documentació i l'informe preceptiu de la Comissió Tècnica de Seguretat de Basses per a Reg, la direcció general competent en matèria d'agricultura emetrà resolució.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

Els titulars de basses per a reg situades fora del domini públic hidràulic en el territori de la Comunitat Valenciana, que tinguen una altura superior a cinc metres o una capacitat d'emmagatzematge superior a 100.000 m³, de titularitat privada o pública, existents, en construcció o que es construiran, estan obligats a sol·licitar la seua inscripció en el Registre de Basses i la seua classificació a l'efecte de seguretat. Les basses classificades com a o B han d'elaborar un pla d'emergència i sol·licitar-ne l'aprovació.

Observacions

Observacions

La resolució d'aprovació del pla d'emergència posa fi a la via administrativa i, contra aquesta, es podrà interposar, potestativament, un recurs de reposició davant de la persona titular de la conselleria competent en matèria d'agricultura, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que estableix l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, directament, un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que estableixen els articles 8.3, 25.1 i 46.1 de la Llei de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

L'incompliment de les obligacions en matèria de seguretat donarà lloc a l'aplicació del règim sancionador previst en el text refós de la Llei d'aigües i desplegat en el títol V del Reglament del domini públic hidràulic.