Detall de Procediment

Subvencions destinades a l'adquisició i reposició d'instruments musicals de les societats musicals de la Comunitat Valenciana, durant els mesos de desembre de 2022 a novembre de 2023.

Codi SIA: 2093189
Codi GUC: 20308
Organisme: INSTITUT VALENCIÀ DE CULTURA IVC
Termini de sol·licitud: TANCAT
(20-06-2023
10-07-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Aquestes subvencions tenen com a finalitat millorar la dotació de les associacions musicals sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana, per a enriquir l'oferta musical i la formació de qualitat dels músics valencians.

Requisits

Requisits

a) Que, en el moment en què acabe el termini de presentació de sol·licituds de la convocatòria, figuren inscrites en el registre que corresponga legalment com a associacions o fundacions sense ànim de lucre, i la finalitat de les quals siga la divulgació i promoció cultural de la música. b) Que el seu domicili social estiga radicat en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana. c) Que forme part, com a entitat associada, de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) o bé que demostre l'existència i l'activitat d'una agrupació musical lligada a l'associació sol·licitant, almenys durant els cinc anys anteriors a la data de sol·licitud de la convocatòria d'ajudes.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Per a obtindre la condició d'entitat beneficiària d'aquestes ajudes, cal ajustar-se al que estableix l'article 2 de l'ordre de bases. Així, podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes les associacions musicals que hagen adquirit o pretenguen adquirir instruments musicals durant el període de la present convocatòria i complisquen els requisits següents: a) Que, en el moment en què acabe el termini de presentació de sol·licituds de la convocatòria, figuren inscrites en el registre que corresponga legalment com a associacions o fundacions sense ànim de lucre, i la finalitat de les quals siga la divulgació i promoció cultural de la música. b) Que el seu domicili social estiga radicat en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana. c) Que formen part, com a entitat associada, de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) o bé que demostren l'existència i l'activitat d'una agrupació musical lligada a l'associació sol·licitant, almenys durant els cinc anys anteriors a la data de sol·licitud de la convocatòria d'ajudes.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de quinze dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV número 9620, de 19.06.2023).

Formularis documentació

Les sol·licituds s'han de dirigir a la seu de l'Institut Valencià de Cultura. Totes les sol·licituds s’han de presentar per via telemàtica a través del registre electrònic accessible des de la web https://sede.ivc.gva.es/. Per a això, l'entitat o el seu representant legal han de disposar de qualsevol dels certificats o les signatures electròniques que admet aquesta aplicació. En cap cas seran vàlids els documents als quals s'haja d'accedir per mitjà d'enllaços o adreces web, corresponents a portals o pàgines web, aplicacions o plataformes d'emmagatzematge, o a serveis d'allotjament d'arxius, documents que es consideraran no presentats. Les sol·licituds es consideraran efectivament presentades, a l’efecte de la comprovació i el còmput de terminis, en el moment en què el sol·licitant obtinga el justificant de presentació que genere el registre electrònic que s’establisca en la convocatòria corresponent. Les sol·licituds s'han d'omplir necessàriament de conformitat amb el model de sol·licitud que s'adjunta a aquesta resolució com a annex I, que inclou els punts detallats a continuació i a la qual caldrà adjuntar obligatòriament els documents o certificats a què aquests fan referència, quan siga el cas: a) Projecte detallat de l'adquisició per a la qual se sol·licita la subvenció, en què s'especifiquen marques, models i altres característiques tècniques rellevants de l'instrument o els instruments que s'han adquirit o es pretenen adquirir durant el període de convocatòria (annex I, apartat B). b) Pressupost detallat de les despeses d'adquisició (annex I, apartat C). c) Justificació de la necessitat d'adquirir els instruments, amb la indicació de l'ús al qual es destinaran, i l’especificació de si la compra està motivada per la necessitat d'ampliar l'inventari de l'entitat sol·licitant o bé de la renovació. En aquest sentit, caldrà especificar si van majoritàriament destinats a la banda o a l'escola o quina és la destinació principal (annex I, apartat D). d) Un inventari actualitzat d'instruments de l'entitat (annex I, apartat E). e) Memòria de les activitats pedagògiques i musicals realitzades en el curs acadèmic immediatament anterior i la prevista per al corresponent a la present convocatòria (annex I, apartat F). f) Circumstàncies de l'associació musical respecte a la seua condició de beneficiària (annex I, apartat H). g) Característiques de l'agrupació musical (annex I, apartat I). h) Declaració responsable d'ajudes d'estat: llista i import de totes les subvencions, ajudes, ingressos o recursos que s'hagen sol·licitat a altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, per a la mateixa finalitat i durant l'exercici fiscal en curs, i declaració responsable de no haver obtingut cap mena d'ajuda, subvenció, ingrés o recurs per a l'adquisició d'aquests mateixos instruments, procedent d'altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, durant aquest mateix període (annex I, apartat J). i) Declaració responsable d'ajudes de minimis de l'exercici fiscal present i dels dos anteriors (annex I, apartat K). j) D'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en absència d'oposició expressa per part del sol·licitant, l'òrgan gestor del procediment està autoritzat a obtindre directament les dades dels documents elaborats per qualsevol administració pública, excepte les dades tributàries que requereixen l’autorització expressa (aquestes opcions figuren en el model de sol·licitud, annex I, apartat L) respecte als que es proposen com a beneficiaris. 1r. Dades d’identitat (NIF o document equivalent en cas d’estrangers) de la persona que exercisca la representació legal amb facultat per a actuar davant de l’Administració. 2n. Certificació de l’Agència Estatal d’Administració Tributària que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions. 3r. Certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions. 4t. Certificat de l'Agència Tributària Valenciana (ATV), que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb la Generalitat. 5é. Certificació de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, que acredite la seua inscripció en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors en què conste la qualificació de l'activitat econòmica de l'entitat o, alternativament, l'alta en l'Impost d'Activitats Econòmiques. En cas de manifestar en l'imprés de sol·licitud l’oposició a l’obtenció per l'Administració o no autoritzar l'accés a les dades tributàries, seran els interessats els que hagen d'aportar els documents i certificats esmentats. k) Declaració responsable en què es manifeste (annex I, apartat M): 1r. Que l'òrgan competent de l'entitat, segons els seus estatuts, ha acordat formular la sol·licitud de la subvenció; cal indicar la data d'aquest acord. 2n. Que l'òrgan competent de l'entitat ha acordat facultar la persona que en té la representació legal per a subscriure la sol·licitud de subvenció i fer tots els tràmits relacionats. 3r. Que, en el moment de la presentació de la sol·licitud, l'entitat figura inscrita en el registre que correspon legalment, com a associació o fundació sense ànim de lucre i la seua finalitat és la divulgació i promoció cultural de la música. 4t. Que el domicili social està radicat en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, i que això es recull en els seus estatuts. 5é. Que l'entitat sol·licitant no incorre en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari que s'especifiquen en els punts 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en els termes que preveu l'article 13.7 del cos legal esmentat. 6é. Que, per a l'exercici actual, l'entitat disposa de recursos econòmics propis o procedents de fonts de finançament diferents d'aquesta convocatòria, destinats a la mateixa adquisició d'instruments musicals que motiva aquesta sol·licitud i que aquests recursos representen, com a mínim, el 35 % de l'import total del pressupost. 7é. Que l'entitat compleix tots els requisits i totes les obligacions que exigeixen les bases d'aquesta convocatòria de subvencions, que disposa de tota la documentació que ho acredita i que es compromet a complir les obligacions que es deriven de la concessió de la subvenció en cas en resulte beneficiària i durant el temps que determinen les bases indicades i la Llei general de subvencions i el reglament d'aquesta. 8é. Que l'entitat compleix la normativa relativa al foment de l'ocupació de persones amb discapacitat o, si és el cas, declaració de l'exempció d'aquesta obligació, d'acord amb el que disposa l'article 7 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'Estatut de les persones amb discapacitat (DOGV 4479, 11.04.2003), i l'article 5 del Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat (DOGV 4907, 21.12.2004). l) Cal adjuntar la següent documentació a les sol·licituds (annex I, apartat N): 1r. El certificat d'inscripció en el Registre d'associacions o, si és el cas, de fundacions. 2n. Llista actualitzada de membres de la junta directiva. 3r. Alta en l'IAE o, alternativament, alta en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors, en què conste la qualificació de l'activitat econòmica corresponent per a la qual se sol·licita la subvenció. 4t. Estatuts vigents.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

L'òrgan competent per a l'ordenació i instrucció del procediment de concessió de les ajudes és el director general de l'Institut Valencià de Cultura. La resolució del procediment es dictarà i notificarà en el termini màxim de sis mesos a comptar de la publicació de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana. El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució, legitima els interessats a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Per a l'elaboració del seu informe, la comissió tècnica de valoració tindrà en compte els criteris de valoració, així com les puntuacions mínimes i màximes exigides, que conté l'article 15 de l'ordre de bases i que a continuació es detallen. 1. Les sol·licituds i projectes es puntuaran fins a un màxim de 100 punts i no podran proposar-se com a beneficiaris els titulars de projectes per als quals s'haja sol·licitat ajuda i que no arriben, com a mínim, a 50 punts. Es tindrà en consideració: a) El projecte detallat d'adquisició de l'instrument o instruments es valorarà fins a un màxim de 60 punts. Si no s'arriba a 30 punts, la puntuació serà de 0 punts. Es tindran en compte els apartats següents: 1r. Característiques tècniques i qualitat dels instruments que es volen adquirir. Adequació a les necessitats del sol·licitant, segons el projecte presentat i l'inventari existent. Es valorarà fins amb un màxim de 25 punts. 2n. Capacitat organitzativa del sol·licitant segons la memòria d'activitats musicals i pedagògiques. Es valorarà fins a un màxim de 25 punts, segons el desglossament següent: a. Activitats de banda i orquestra: 0,3 punts per activitat, fins a un màxim de 9 punts. b. Activitats de banda i orquestra juvenil: 0,3 punts per activitat, fins a un màxim de 3 punts. c. Activitats corals: 0,25 punts per activitat, fins a un màxim d'1 punt. d. Cercaviles i desfilades/processons: 0,1 punts per activitat, fins a un màxim d'1 punt. e. Existència d'altres agrupacions instrumentals dependents de l'entitat sol·licitant: 1 punt per agrupació, fins a un màxim de 5 punts. f. Altres activitats com conferències, edició de CD, edició de llibres o produccions d'arts escèniques: 0,50 punts per activitat, fins a un màxim de 3 punts. g. En cas que l'entitat sol·licitant desenvolupe activitats pedagògiques regulars, podrà obtindre fins a 2 punts addicionals, en funció de l’abast i la rellevància. h. En cas que l'entitat sol·licitant desenvolupe activitats pedagògiques puntuals, podrà obtindre fins a 1 punt addicional, en funció de l’abast i la rellevància. 3r. Incidència de l'entitat sol·licitant en el desenvolupament de l'entorn sociocultural. Es tindrà en consideració el nombre d'estudiants matriculats en les activitats pedagògiques dutes a terme per l'entitat sol·licitant en el curs anterior a aquesta convocatòria, en relació amb el nombre d'habitants de la població on es trobe i la seua incidència en el desenvolupament de les circumstàncies socioculturals d'aquesta. Es valorarà fins amb un màxim de 10 punts. b) Estructura i adequació al territori: es valorarà fins a un màxim de 30 punts. Es tindran en compte els apartats següents: 1r. Nombre d'integrants de l'agrupació musical i antiguitat d'aquesta. Es valorarà fins amb un màxim de 20 punts. En aquest sentit, el nombre d'integrants es valorarà fins a un màxim de 10 punts en funció del desglossament següent: - Menys de 40 músics: 2 punts. - Entre 40 i 50 músics: 4 punts. - Entre 51 i 80 músics: 6 punts. - Entre 81 i 110 músics: 8 punts. - Més de 110 músics: 10 punts. Per antiguitat, s'obtindran 0,5 punts per cada 10 anys d'existència, amb un màxim de 10 punts. 2n. Nombre d'habitants del municipi. Es valorarà entre 1 i 10 punts segons el nombre d'habitants del municipi on es trobe situada l'entitat sol·licitant, en funció del desglossament següent: - Municipis de menys de 1.000 habitants: 10 punts. - Municipis entre 1.000 i 1.999 habitants: 9 punts. - Municipis entre 2.000 i 3.999 habitants: 8 punts. - Municipis entre 4.000 i 6.999 habitants: 7 punts. - Municipis entre 7.000 i 9.999 habitants: 6 punts. - Municipis entre 10.000 i 14.999 habitants: 5 punts. - Municipis entre 15.000 i 24.999 habitants: 4 punts. - Municipis entre 25.000 i 49.999 habitants: 3 punts. - Municipis entre 50.000 i 99.999 habitants: 2 punts. Municipis de 100.000 habitants o més: 1 punt. c) El pressupost, IVA exclòs, del projecte d'adquisició d'instruments presentat es valorarà entre 0 i 10 punts, en funció del desglossament següent: - Pressupost de menys de 1.000 €: 0 punts. - Pressupost entre 1.000 € i 1.999 €: 1 punt. - Pressupost entre 2.000 € i 2.999 €: 3 punts. - Pressupost entre 3.000 € i 3.999 €: 5 punts. - Pressupost entre 4.000 € i 4.999 €: 6 punts. - Pressupost entre 5.000 € i 6.999 €: 8 punts. - Pressupost entre 7.000 € i 9.999 €: 9 punts. - Pressupost de 10.000 € o més: 10 punts. Quadre resum  Projecte d'adquisició d'instruments Màxim 60 punts (mínim 30 punts) Característiques tècniques i adequació 25 punts Capacitat organitzativa 25 punts Incidència en el desenvolupament sociocultural 10 punts Adequació al territori 30 punts Nombre d'integrants i antiguitat 20 punts Nombre d'habitants 10 punts Pressupost 10 punts Total puntuació màxima 100 punts

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

Dur a terme l'adquisició que fonamenta la concessió de la subvenció durant el període comprés entre l'1 de desembre de 2022 i el 30 de novembre de 2023, d'acord amb el projecte presentat. 2. Comunicar a l'Institut Valencià de Cultura qualsevol eventualitat o reformulació del projecte, o canvi de caràcter substancial, que puga afectar el desenvolupament del projecte d'adquisició objecte de subvenció. La realització de canvis substancials sense comunicació prèvia i autorització subsegüent per part de l'Institut Valencià de Cultura podrà determinar la minoració o revocació de la subvenció, segons el que disposa el resolc desé de la present resolució de convocatòria. 3. Justificar l'aplicació de la subvenció d'acord amb el projecte presentat en la sol·licitud i en el termini i la forma indicats en el resolc dotzé de la present resolució, i conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons concedits per a poder acreditar la despesa i atendre les actuacions de comprovació i control. En relació amb les ajudes concedides, les entitats beneficiàries se sotmetran a les actuacions de comprovació i control financer que corresponguen al pla de control establit en l'article 14 de l'ordre de bases i en el resolc tretzé de la present resolució. 4. Acreditar la recepció dels instruments adquirits. 5. Declarar responsablement el compromís de no transmetre a títol onerós ni gratuït, ni cedir durant la seua vida musical, els instruments adquirits amb la subvenció. 6. Declarar responsablement la no percepció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos destinats a la mateixa finalitat i procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals. 7. A partir de la publicació de la resolució de concessió, els beneficiaris han de fer constar en la pàgina web de l'entitat la col·laboració de l'Institut Valencià de Cultura, i inserir, en un lloc preferent i destacat, els logotips oficials, d'acord amb les normes d'identitat corporativa d'aquesta institució, que estan disponibles en la pàgina web https://ivc.gva.es/val/ivc-val/qui-som-ivc/logos-val. Quan siga procedent, es donarà publicitat al caràcter públic del finançament de l'adquisició, d'acord amb el que disposa l'article 18.4 de l’LGS i les circumstàncies i condicions que preveu l'article 4 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana. 8. Participar en les activitats de foment, difusió o promoció cultural organitzades per la Generalitat relacionades amb les adquisicions subvencionades en les quals siguen requerides per a això les entitats beneficiàries, i autoritzar la difusió d’aquestes a través de la pàgina web de l'Institut Valencià de Cultura. 9. Comunicar per escrit la renúncia a l'ajuda concedida, quan no siga possible fer l'adquisició per a la qual haja sigut concedida o quan no es puguen complir les condicions que preveu aquesta convocatòria. 10. Acreditar, abans de dictar-se la proposta de resolució de les ajudes, així com en el moment de la justificació d'aquestes, estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, en la forma que determinen l’LGS i l’RLGS. El compliment d'aquestes obligacions podrà verificar-se per l'òrgan instructor sempre que s'observe el que disposa l'article 28.2 de l’LPAC i a l'article 95.k de la Llei general tributària. 11. Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits que preveu l'article 37 de l’LGS i d'acord amb el que estableix l'article 172 de l’LHIS. 12. Les de caràcter general a les quals fa referència l'article 14 de l’LGS i la resta de normativa que resulte aplicable en la disposició de fons públics.

Observacions

Observacions

De conformitat amb el que estableixen els articles 112,123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra el present acte, que posa fi a la via administrativa, es pot recórrer potestativament en reposició o bé s’hi pot plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s’indiquen a continuació: 1. El recurs de reposició s’ha d’interposar davant del president de l’IVC, en qualitat d’òrgan competent per a concedir les ajudes, en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. 2. El recurs contenciós administratiu s’ha de plantejar davant dels jutjats contenciosos administratius de València en el termini de dos mesos a comptar de l’endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

1. D'acord amb la Llei 9/2022, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023 (DOGV 9502, 31.12.2022), les ajudes convocades s'imputaran al crèdit previst en la secció 09, entitat 00025, línia de subvenció S7274000, “Ajudes adquisició i millora instruments musicals”, per un import màxim de 225.000 euros, inclòs en el capítol VII del pressupost de l'Institut Valencià de Cultura. Aquest import pot ser minorat quan, en el marc de les polítiques d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, s'adopten mesures de no disponibilitat que afecten els crèdits de la línia de subvenció que el finança. 2. L'import màxim individual de la subvenció no pot superar els 10.000 €, de conformitat amb el que estableix l'article 16 de l'ordre de bases. 3. L'import assignat a cada beneficiari serà proporcional a la puntuació obtinguda en aplicació dels criteris de valoració i al pressupost presentat en el seu projecte.

Termini màxim

Termini màxim

La resolució del procediment es dictarà i notificarà en el termini màxim de sis mesos a comptar de la publicació de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana. El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució, legitima els interessats a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les infraccions i sancions es resoldran de conformitat amb el que disposa l'article 18 de l'ordre de bases. Així, l'Institut Valencià de Cultura es reserva la possibilitat de modificar o deixar sense efecte la subvenció en cas d'incompliment d'alguna de les obligacions imposades als beneficiaris en aquesta resolució, així com en els terminis i les condicions assenyalats, per a la qual cosa cal observar sempre els principis que estableix el títol IV de l’LGS i els articles 173 a 175 de l’LHIS.