Sol·licitud d'inscripció de la cancel·lació (baixa) en el Registre d'Unions de Fet Formalitzades de la Comunitat Valenciana

Conselleria de Justícia i Interior

Codi SIA: 211020
|
Codi GVA: 2072
Descarregar informació
Termini obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

La inscripció de cancel·lació és la que té com a efecte declarar l'extinció d'una unió de fet formalitzada, amb les conseqüències que preveu la Llei 5/2012, de 15 d'octubre, de la Generalitat, d'unions de fet formalitzades de la Comunitat Valenciana.

Terminis
Sol·licitudTermini obert

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Els membres de la unió de fet formalitzada, mitjançant la presentació de la corresponent sol·licitud, que podrà ser subscrita per tots dos membres de la unió o per un d'ells, quan concórrega alguna de les següents causes:

- De comú acord dels seus membres.

- Per declaració de voluntat de qualsevol d'ells.

- Quan qualsevol dels convivents estiga incurs en un procés penal iniciat per atemptar contra la vida, la integritat física, la llibertat, la integritat moral o la llibertat i indemnitat sexual de l'altre o dels fills comuns o de qualsevol d'ells, i s'haja dictat resolució judicial motivada en la qual es constaten indicis fundats i racionals de criminalitat.

- Per mort o declaració de defunció de qualsevol dels seus membres.

- Per cessament efectiu injustificat de la convivència durant un termini mínim de tres mesos.

- Per matrimoni de qualsevol dels seus membres.

- Quan la parella deixe de tindre el seu domicili habitual, amb caràcter definitiu, en el territori de la Comunitat Valenciana.

Com es tramita

Procés de tramitació

1) Presentació de la sol·licitud de baixa i documentació addicional. El termini d'inscripció de la baixa serà de tres mesos a partir de la data de recepció de la sol·licitud en el Registre d'Unions de fet Formalitzades de la Comunitat Valenciana, sense perjudici que aquest termini puga quedar suspés, d'acord amb el que s'estableix en l'article 22 de la Llei 39/2015, de 2 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Transcorregut aquest termini sense que s'haja notificat resolució expressa, podrà entendre's estimada la sol·licitud de baixa.

 

2) Quan l'Administració competent advertisca defectes formals en la documentació aportada que impedisquen la continuació del procediment, es notificarà als interessats i se'ls concedirà termini per a la pertinent esmena, advertint-los que si no ho feren així, es procedirà a declarar el desistiment de la seua sol·licitud.

 

3) En el cas que la sol·licitud de baixa fora estimada, l'encarregat del Registre procedirà a estendre el corresponent seient en el Registre.

 

En cas de problemes informàtics a l'hora de realitzar este tràmit pot emplenar el formulari de contacte en INFORMACIÓ BÀSICA - dubtes sobre la tramitació telemàtica - problemes informàtics

 

En cas de dubtes sobre la tramitació del procediment posar-se en contacte a través del compte de correu:

registreunionsfetcv@gva.es (aquest compte no ha d'utilitzar-se per a la presentació oficial de documents)

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any.

Documentació

A la instància de sol·licitud escrita (imprés normalitzat), dirigida al Registre d'Unions de fet Formalitzades de la Comunitat Valenciana, en la qual conste la declaració de voluntat o causa d'extinció de la unió de fet s'acompanyarà la documentació identificativa de les persones interessades i, si escau i depenent del motiu de l'extinció, la següent documentació:

a)Resolució judicial motivada en la qual es constaten indicis fundats i racionals de criminalitat en relació a delictes relatius a atemptar contra la vida, la integritat física, la llibertat, la integritat moral o la llibertat i indemnitat sexual de l'altre o dels fills comuns o de qualsevol d'ells.

b) Certificat del Registre Civil que acredite la defunció d'un dels membres de la unió de fet o declaració judicial de defunció.

c) Declaració responsable, d'almenys un dels membres de la unió de fet formalitzada, relativa al cessament efectiu injustificat de la convivència durant un termini mínim de tres mesos.

d) Certificat de matrimoni dels membres de la unió de fet, entre si, o d'un d'ells.

e) Quan sol·licite la baixa per deixar de tindre el seu domicili habitual en la Comunitat Valenciana, serà suficient la manifestació emplenada en el model normalitzat a aquest efecte.

 

 

NOTA:

Rebuda la sol·licitud d'inscripció de baixa, acompanyada de la documentació anteriorment citada, per l'encarregat del Registre d'Unions de fet Formalitzades de la Comunitat Valenciana, es procedirà al seu examen i valoració.

Si apreciara qualsevol manca o defecte en la sol·licitud o en la documentació presentada requerirà als interessats perquè en el termini màxim de deu dies hàbils esmenen la falta o acompanyen els documents preceptius, advertint-los que si no ho feren així, es procedirà a declarar el desistiment de la seua sol·licitud.

Taxa o pagament

No subjecte a pagament de taxa.

Forma de presentació
Telemàtica
Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), podent utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica...
Saber més
Presencial

La instància de sol·licitud de cancel·lació de la inscripció de la unió de fet formalitzada es formularà per escrit (imprés normalitzat), bé pels dos membres de comú acord o per qualsevol d'ells individualment, i es dirigirà al Registre d'Unions de fet Formalitzades de la Comunitat Valenciana.

 

La instància es presentarà:

 

En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen o davant qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les Comunitats Autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

 

També en qualsevol oficina de Correus. En aquest cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.

 

I, preferentment, en la seu del Registre d'Unions de fet Formalitzades de la Comunitat Valenciana:

On dirigir-se

Resolució

Observacions

- Recurs d'alçada davant de la persona titular de la secretaria autonòmica competent en matèria de justícia, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà del dia en què tinga lloc la notificació de la resolució.

 

- El recurs es pot interposar davant de l'òrgan que dicte l'acte o davant del competent per a resoldre'l (articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, de 2 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques). (BOE núm. 236).