Detall de Procediment

REPLA RECUV, inscripció en el Registre d'entitats col·laboradores de verificació i control d'actuacions urbanístiques

Codi SIA: 2311283
Codi GUC: 21082
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

·Habilitar, mitjançant la seua inscripció en el Registre d'entitats col·laboradores de verificació i control d'actuacions urbanístiques, les entitats privades col·laboradores que pretenguen exercir les funcions que preveu el Decret 62/2020. · Habilitar de manera transitòria, mitjançant la seua inscripció en el Registre, les entitats de control de qualitat de l'edificació (ECCE) i les entitats inscrites en qualsevol registre públic que habilite per a l'exercici de funcions de verificació i control d'actuacions urbanístiques, que pretenguen exercir les funcions de verificació i control relatives als procediments d'intervenció prèvia d'actuacions urbanístiques i de control de la seua execució. · Presentació de la documentació que les ECUV estan obligades a comunicar a l'òrgan gestor (art. 10.10, 10.11 i 10.12 Decret 62/2020, de 15 de maig).

Observacions

Observacions

S'ha de presentar la documentació en format digital PDF, preferiblement signat amb certificat electrònic. Per a la signatura vàlida del document, cal estar en possessió de certificats reconeguts de ciutadà, entitat i empleat públic, emesos per l'ACCV o el DNI electrònic. Per a la signatura en línia del PDF: Firma On-line PDF és l'aplicació desenvolupada per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) que permet la signatura electrònica i el segellat de temps de documents PDF. Amb aquesta aplicació, se simplifica el procediment per a generar documents signats electrònicament en el format PDF. A més, s'integra el segellat de temps en aquests. El segell de temps del document electrònic permet garantir l'existència del document en un moment determinat. L'ús de Firma On-line PDF és gratuït, multiplataforma (accessible des dels principals sistemes operatius, com Windows, Linux i MacOS) i multinavegador (funciona a través de qualsevol navegador web, com per exemple Internet Explorer o Mozilla Firefox). Els certificats admesos per Firma On-line PDF són els reconeguts de ciutadà, entitat i empleat públic emesos per l'ACCV i el DNI electrònic.

Requisits

Requisits

1. Han d'estar acreditades com a entitat d'inspecció tipus A d'acord amb la norma UNE-EN ISO/IEC 17020 per a les activitats d'avaluació. Els organismes que vagen a dur a terme l'activitat de control han d'obtindre l'acreditació de l'entitat nacional d'acreditació (ENAC). En el cas d'entitats acreditades en altres estats membres de la Unió Europea, serà necessari l'informe previ emés per l'ENAC en què es constate que l'entitat en qüestió disposa d'una acreditació en vigor. 2. L'entitat ha de tindre cobertes les responsabilitats civils que puguen derivar-se de la seua actuació, per a la qual cosa ha de tindre subscrita una pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil adequada, que ha de mantindre actualitzada i en vigor mentre romanga inscrita. L'assegurança mínima serà d'1.800.000 euros, sense que aquesta quantia limite la seua responsabilitat. 3. El personal tècnic directament responsable de les actuacions de verificació, acreditació, control i comprovació ha de tindre la titulació acadèmica i professional habilitant que preveu la Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació, i una experiència professional de tres anys en activitats relacionades amb la normativa estatal, autonòmica i local en matèria d'edificació i en les següents àrees d'actuació: urbanisme, prevenció de riscos, patrimoni historicoartístic i protecció arquitectònica. 4. Disposar d'un pla d'igualtat en els termes i amb l'abast que preveu la legislació estatal i autonòmica. Per a la sol·licitud d'Inscripció en el RECUV, a l'empara de la disposició transitòria única, s'ha de trobar en un d'aquests dos supòsits: - Ser entitat inscrita en Registre general d'entitats de control de qualitat de l'edificació l'àmbit d'actuació de la qual siga la verificació del compliment del Codi tècnic de l'edificació i l'altra normativa aplicable. - Ser una entitat inscrita en qualsevol registre públic que habilite per a l'exercici de funcions de verificació i control d'actuacions urbanístiques.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

· Inscripció com a ECUV: les entitats privades que pretenguen exercir les funcions de verificació i control relatives als procediments d'intervenció prèvia d'actuacions urbanístiques i de control de la seua execució que reunisquen els requisits. · Inscripció en el RECUV a l'empara de la disposició transitòria única: Les ECCE i les entitats inscrites en qualsevol registre públic que habilite per a l'exercici de funcions de verificació i control d'actuacions urbanístiques. · Altres tràmits: les entitats col·laboradores de verificació i control d'actuacions urbanístiques ja inscrites i en situació d'actives.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 5/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 7329, de 31/07/2014).
  • DECRET 62/2020, de 15 de maig, del Consell, de regulació de les entitats col·laboradores de l'Administració municipal en la verificació de les actuacions urbanístiques i de creació del seu registre (DOCV núm. 8816, de 20/05/2020).
  • LLEI 3/2020, de 30 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat 2021. (DOGV núm 8987 de 31-12-2020)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

· Inscripció com a ECUV: Durant tot l'any. · Inscripció en el RECUV a l'empara de la disposició transitòria única: 1 mes des de l'entrada en funcionament del registre (fins al 20/07/2020). · Variacions de dades inscrites (art. 20 Decret 62/2020): Deu dies des de la data de la certificació de l'ENAC. · Altres tràmits (art. 10.10 i 10.11 Decret 62/2020): Informe general de les actuacions realitzades i memòria sobre formació de personal tècnic i millores en la gestió; certificació del pagament de la prima de l'assegurança de responsabilitat civil. 1r trimestre de l'any següent. Comunicació de preus (art. 10.12 Decret 62/2020): Entre l'1 d'octubre i el 30 de novembre de l'any anterior a l'aplicació. Certificacions emeses de no conformitat i desistiment dels promotors de les sol·licituds de certificació: Immediatament.

Formularis documentació

Per a la inscripció en el Registre d'entitats col·laboradores de verificació i control d'actuacions urbanístiques de la Comunitat Valenciana (RECUV): - Declaració responsable. - Escriptura de constitució i estatuts, o document de creació de l'entitat, degudament inscrits en el registre públic corresponent. - Documents acreditatius de la representació de la persona sol·licitant. - Certificat expedit per l'ENAC en el qual conste l'acreditació de l'entitat per a l'exercici de les seues funcions. - Pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil, per un import mínim d'1.8000.000 euros - Justificant d'abonament de la taxa, si és el cas. - Llista dels preus que percep per l'exercici de les seues funcions. . Per a la sol·licitud d'inscripció en el RECUV, a l'empara de la disposició transitòria única: - Declaració responsable. - Certificació d'estar inscrita en el Registre general d'entitats de control de qualitat de l'edificació, l'àmbit d'actuació del qual siga la verificació del compliment del Codi tècnic de l'edificació i l'altra normativa aplicable, o certificació d'estar inscrita en qualsevol registre públic que habilite per a l'exercici de funcions de verificació i control d'actuacions urbanístiques. - Justificació de la sol·licitud d'acreditació a l'ENAC. - Pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil, per un import mínim d'1.800.000 euros. . Variacions de dades inscrites: - Certificació de l'ENAC.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

L'import actual de la taxa és: - Habilitació de les ECUV i inscripció de l'ECUV en el RECUV: 80,65 euros - Modificació de la inscripció inicial en el RECUV: 53,77 euros - Realització d'auditories de la qualitat a les ECUV: 430,15 euros - Inspecció i vigilància de les actuacions realitzades per les ECUV: 215,07 euros - Emissió de certificat d'inscripció en el RECUV: 268,84 euros FORMES DE PAGAMENT, IMPORTS I MODELS: Tant les formes de pagament com els imports i els models de taxa es poden descarregar des de l'adreça d'Internet que s'indica a continuació

Presentació

Presentació

Telemàtica

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Tràmits sol·licitud d'inscripció: - Presentació de la declaració responsable i la documentació necessària. - En cas que la declaració responsable no reunisca els requisits necessaris o no s'adjunte la documentació, així com en el cas que falte o siga insuficient l'acreditació de la representació, es requerirà el sol·licitant perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit, amb la prèvia resolució motivada. - En el termini de 20 dies des de la presentació de la sol·licitud es produeix la inscripció automàtica, llevat que hi haja un requeriment d'esmena. Tràmit sol·licitud d'inscripció en el RECUV a l'empara de la disposició transitòria única: - Presentació de la declaració responsable i la documentació necessària. - En cas que la declaració responsable no reunisca els requisits necessaris o no s'adjunte la documentació, així com en el cas que falte o siga insuficient l'acreditació de la representació, es requerirà el sol·licitant perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit, amb la prèvia resolució motivada. - Transcorreguts 6 mesos des de l'entrada en funcionament del RECUV, es produirà la cancel·lació de la inscripció. Altres tràmits: - Presentació de la documentació que corresponga en cada cas i dins dels terminis assenyalats. - En cas que no es presente la documentació dins del termini es podrà requerir l'interessat perquè l'aporte, amb la indicació que tal incompliment pot comportar la suspensió i/o cancel·lació de la inscripció com a ECUV. Consultes: Assistència tècnica: pattu_cau@gva.es Assistència jurídica: ecuv@gva.es

Observacions

Observacions

El règim de recursos serà el que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa