Detall de Procediment

Autorització sanitària per a renovació de l'autorització sanitària per a obtenció, emmagatzematge i aplicació de cèl·lules, teixits i òrgans.

Codi SIA: 2352298
Codi GUC: 21334
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'autorització sanitària per a la renovació d'autorització sanitària per a obtenció, emmagatzematge i aplicació de cèl·lules, teixits i òrgans dels centres i serveis sanitaris. L'autorització sanitària per a renovació de l'autorització sanitària per a obtenció, emmagatzematge i aplicació de cèl·lules, teixits i òrgans s'exigeix després de l'autorització de funcionament d'un centre o servei sanitari, quan la normativa en determina la renovació periòdica.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els titulars i representants dels centres i serveis sanitaris, públics i privats, situats en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reial decret 1277/2003, de 10 d'octubre, pel qual s'estableixen les bases generals sobre autorització de centres, serveis i establiments sanitaris (BOE núm. 254, de 23/10/03).
  • Decret 157/2014, de 3 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen les autoritzacions sanitàries i s'actualitzen, es creen i s'organitzen els registres d'ordenació sanitària de la Conselleria de Sanitat (DOCV núm. 7376, de 07/10/14).
  • Ordre 7/2017, de 28 d'agost de 2017, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es desplega el Decret 157/2014, de 3 d'octubre, pel qual s'estableixen les autoritzacions sanitàries i s'actualitzen, es creen i s'organitzen els registres d'ordenació sanitària de la Conselleria de Sanitat (DOCV núm. 8122, de 07/09/17).
  • Reial decret llei 9/2014, de 4 de juliol, pel qual s'estableixen les normes de qualitat i seguretat per a la donació, l'obtenció, l'avaluació, el processament, la preservació, l'emmagatzematge i la distribució de cèl·lules i teixits humans i s'aproven les normes de coordinació i funcionament per a usar-se en humans (BOE núm. 163, de 05/07/2014).
  • Ordre de 26 de febrer de 2008, del conseller de Sanitat, sobre autorització sanitària de centres sanitaris de la Comunitat Valenciana per a la pràctica d'activitats d'extracció i trasplantament d'òrgans, teixits i cèl·lules (DOGV núm. 5725, de 17/03/2008).
  • Reial decret 1723/2012, de 28 de desembre, pel qual es regulen les activitats d'obtenció, utilització clínica i coordinació territorial dels òrgans humans destinats al trasplantament i s'estableixen requisits de qualitat i seguretat (BOE núm. 313, de 29/12/2012).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Amb caràcter previ al compliment del termini de caducitat de l'activitat que es pretén renovar.

Formularis documentació

Memòria explicativa de les alteracions o evolucions que s'hagen produït en el centre durant el temps de vigència de l'autorització, tot respecte a l'organització i funcionament dels serveis i mitjans materials, personals i acords amb tercers a qui afecte el desenvolupament de les activitats que corresponguen.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

La taxa model és la 046-9678 La quantia serà la que s'establix en l'article 29.3, grup IX, de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, modificada per l'article 55 de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2022. Exempcions: les previstes en l'article 29.3-2 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes. Per a facilitar-li el pagament, després de presentar la seua sol·licitud, rebrà el formulari de pagament amb les seues dades i la quantia que corresponga al seu cas.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol de les comunitats autònomes, a la de qualsevol de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, a la dels ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú. c) En les oficines de Correus, en la forma que s'establisca reglamentàriament. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, a:
Telemàtica
1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida ha de fer-se en l'enllaç anterior: Per fer-ho, cal disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica. Entre aquests sistemes, s'admeten: -El DNIe (DNI electrònic), els certificats de l'FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana). -I el sistema clau-signatura de l'Estat únicament per a les persones físiques. Més informació respecte als sistemes admesos en la seu electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/va/sede_certificados 2. Si actueu en representació d'una altra persona (física o jurídica), heu d'inscriure-vos necessàriament i amb caràcter previ en el registre de representants de l'ACCV, o bé en el registre electrònic d'apoderaments de l'Administració general de l'Estat, la informació respectiva del qual està disponible en: - En https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp Feu clic en l'enllaç directe "Tramitar amb certificat" i accedireu al tràmit telemàtic, el qual permet omplir el formulari web inicial, annexar la sol·licitud i altra documentació que calga aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, amb l'obtenció del corresponent justificant de registre. És recomanable que, prèviament a la tramitació electrònica de la sol·licitud, reuniu tots els documents electrònics que heu de presentar, per tal que la incorporació d'aquests al tràmit telemàtic resulte més fàcil.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de sol·licituds i documentació corresponent. - La unitat competent en matèria d'autorització de centres sanitaris de la Conselleria amb competències en matèria de sanitat estudiarà les sol·licituds, així com la documentació que les acompanye, i, en cas d'observar alguna deficiència, requerirà la persona interessada perquè esmene aquesta deficiència o aporte els documents preceptius en el termini de 10 dies hàbils, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, mitjançant una resolució emesa a aquest efecte. - Una vegada completada tota la documentació, s'elaboraran els informes tècnics que corresponguen a la sol·licitud. - Personal tècnic de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública durà a terme activitats coordinades de comprovació dels requisits de l'autorització sol·licitada, mitjançant visites d'inspecció als centres i serveis sanitaris afectats. - Una vegada instruït el procediment i a la vista de l'expedient complet i de la proposta de resolució que efectue la unitat encarregada de la tramitació de l'expedient el titular de l'òrgan competent, segons la mena de centre o servei de què es tracte, es resoldrà i es concedirà o denegarà la renovació de l'autorització sol·licitada, i també és publicaran les autoritzacions corresponents en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Les resolucions denegatòries sempre han de ser motivades. - El termini màxim en el qual ha de notificar-se la resolució expressa serà de 6 mesos des de la data de presentació de la sol·licitud. L'efecte del silenci administratiu és desestimatori. - Totes les autoritzacions sanitàries s'inscriuran d'ofici en el Registre autonòmic de centres, serveis i establiments sanitaris de la Comunitat Valenciana.

Observacions

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).

Termini màxim

Termini màxim

- El termini màxim en el qual ha de notificar-se la resolució expressa serà de 6 mesos des de la data de presentació de la sol·licitud. L'efecte del silenci administratiu és desestimatori.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Quant a infraccions i sancions, caldrà ajustar-se al que disposa la Llei 14/1986, de 25 d'abril, general de sanitat, i la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de salut de la Comunitat Valenciana. El procediment sancionador s'ajustarà al que disposa el Decret 57/2005, d'11 de març, del Consell de la Generalitat, pel qual es modifica el Decret 44/1992, de 16 de març, de procediment, sancions i competència sancionadora en relació amb les infraccions sanitàries i d'higiene alimentària.