Ajudes destinades al programa de millora del proveïment i reducció de pèrdues en xarxes de municipis amb menys de 20.000 habitants, inclosos en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, que formen part del component "preservació del litoral i recursos hídrics", en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana

Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca

Codi SIA: 2860266
|
Codi GVA: 22430
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 08-07-2022

Fins 08-09-2022

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Convocar i establir les bases reguladores per a la concessió d'ajudes als municipis de la Comunitat Valenciana amb menys de 20.000 habitants per a dur a terme inversions en els sistemes de proveïment per a la millora de l'eficiència, la reducció de pèrdues en xarxes de distribució i la reparació...

Saber més
Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 08-07-2022 fins a 08-09-2022
Al·legació / AportacióTermini obert
Des de 10-06-2024 00:00:00h
JustificacióTermini obert

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

Podran adquirir la condició d'entitat beneficiària de les subvencions els ajuntaments de municipis de menys de 20.000 habitants, d'acord amb el Reial decret 1065/2021, de 30 de novembre, pel qual es declaren oficials les xifres de població resultants de la revisió del padró municipal referides a...

Saber més
Requisits

1. Els beneficiaris finals han de complir, entre altres, els requisits següents:

 

- Estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, en els casos en què la quantia de l'ajuda a cada beneficiari no supere l'import de 10.000 euros, o la persona sol·licitant siga alguna administració pública o els organismes, les entitats públiques i les fundacions del sector públic dependent d'aquestes, per a la qual cosa cal fer un esment exprés al fonament legal per a aquesta exempció d'acord amb el que estableix l'art. 24 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

 

- No trobar-se en cap de les situacions que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, inclosa la inexistència d'obligacions de reintegrament d'altres subvencions o ajudes, o, si és el cas, el fidel compliment de les seues obligacions de reintegrament d'altres subvencions o ajudes, d'acord amb els termes que estableix l'article 21 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

 

- Conéixer, acceptar i comprometre's a complir els requisits exigits en la resolució, així com el compromís de l'ajuntament amb l'execució i posterior explotació de les actuacions, la conservació i el manteniment.

 

- Que el sol·licitant es comprometa expressament a concedir els drets i accessos necessaris per a garantir que els organismes europeus exercisquen les seues competències.

 

2. Les actuacions s'han de referir a sistemes de proveïment a municipis amb menys de 20.000 habitants.

 

3. Les actuacions no poden haver sigut declarades d'interés general de l'Estat, llevat que, mitjançant un protocol o conveni amb l'Administració general de l'Estat, les comunitats autònomes o entitats locals, hagen assumit l'execució d'actuacions d'interés general, cas en què aquestes podran ser finançades amb càrrec a aquesta subvenció.

 

4. Les actuacions hauran d'estar específicament destinades a aconseguir els objectius establits en el pla: millora, renovació i reducció de pèrdues en els sistemes de proveïment que serveixen a petits i mitjans municipis, estalvi en el consum d'aigua i/o increment en la garantia de subministrament, i així s'haurà de justificar en les actuacions seleccionades.

 

5. No podran ser seleccionades les actuacions que, en la data de sol·licitud de l'ajuda disposen d'assignació en ferm de fons europeus en el marc de la programació financera vigent, o que compten amb finançament de l'Administració general de l'Estat perquè estan incloses en un conveni o protocol amb aquesta.

Com es tramita

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida.

 

- L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la direcció general amb competències en matèria de recursos hídrics, que realitzarà d'ofici totes les actuacions que estime necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals l'òrgan col·legiat realitzarà l'avaluació de les sol·licituds i la proposta de concessió de les ajudes.

 

- A la vista de la documentació aportada, inclosa la proposta de l'òrgan col·legiat, la Secretaria Autonòmica d'Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per delegació de la persona titular de la conselleria competent en matèria de recursos hídrics, resoldrà la concessió d'aquestes ajudes, que esgotarà la via administrativa.

 

- La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb expressió de la convocatòria, del programa al qual s'imputen, el beneficiari, la quantitat concedida i la finalitat o les finalitats de la subvenció.

Criteris de valoració

Les actuacions objecte d'ajuda han de complir la normativa vigent que els siga aplicable. Així mateix, hauran de comptar amb les preceptives llicències i autoritzacions administratives en el cas que aquestes ho requerisquen, amb anterioritat al pagament de les subvencions.

Perquè les actuacions objecte de les ajudes siguen finançables, han de complir simultàniament les condicions següents:

a) Les actuacions han d'haver-se iniciat (data d'alçament de l'acta de replantejament) amb posterioritat a l'1 de febrer de 2020 i han d'estar finalitzades abans de l'1 de juny de 2025 (data d'acta de recepció i lliurament a l'ús públic). Per a assegurar l'execució en els terminis previstos, la inversió realitzada haurà de superar el 50 % de la prevista a 30 de juny de 2024.

b) Les actuacions han de comptar amb el compromís de l'entitat beneficiària amb l'execució i posterior explotació de les actuacions, així com de la conservació i el manteniment d'aquestes.

Tota sol·licitud estarà subjecta a la valoració a càrrec d'una comissió d'avaluació, que es constituirà a aquest efecte i que avaluarà mitjançant l'aplicació dels criteris que s'exposen a continuació:

Criteri 1: assegurament del compliment dels objectius establits en el pla: Actuacions per a la millora i/o renovació dels sistemes municipals de proveïment, amb una significativa reducció de les pèrdues en el sistema, que maximitze l'estalvi d'aigua (ràtios estalvi/població i estalvi/inversió) i/o incremente la garantia del sistema.

Criteri 2: innovació tecnològica en els sistemes de proveïment municipal: A causa de la naturalesa del Pla de recuperació, transformació i resiliència, que compta com a pilars amb la transició ecològica i la transformació digital, es prioritzaran les actuacions que presenten solucions innovadores, tant en la seua dimensió verda i d'eficiència energètica com d'aplicació de noves tecnologies en municipis xicotets i mitjans per a la seua gestió i explotació. Així, s'haurà de garantir que almenys el 70 % (en pes) dels residus de construcció i demolició no perillosos serà reutilitzat, reciclat o recuperat, i que l'activitat de millora i renovació reduïsca el consum mitjà d'energia del sistema de distribució.

Criteri 3: contribució als objectius del repte demogràfic: Es prioritzaran actuacions situades en zones aïllades geogràficament o en dificultats, on la inversió pública puga ser un element de suport per a articular un desenvolupament harmònic i impulsar l'economia d'aquestes, de manera que contribuïsquen a promoure la igualtat i a compensar els territoris més vulnerables a l'exclusió social, així com a millorar la competitivitat i facilitar el desenvolupament de noves activitats econòmiques, que afavorisquen l'assentament i la fixació de la població en el medi rural.

Els diferents indicadors seleccionats en aquest criteri es combinaran en un indicador únic ponderat.

Criteri 4: grau de maduració de les actuacions: Atesos els terminis compromesos en el Pla de recuperació, transformació i resiliència, es prioritzaran les actuacions que compten amb projectes ja redactats, amb la tramitació ambiental aprovada i en què es verifique la plena disponibilitat dels terrenys.

Formularis

Sol·licitud

Termini
Des de 08-07-2022 fins a 08-09-2022

El termini de presentació de les sol·licituds serà de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV núm. 9377, de 07.07.2022). Publicades correccions d'errors de l'extracte de les convocatòries en DOGV núm....

Saber més
Forma de presentació
Telemàtica

Com que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligades a relacionar-se amb aquestes a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de...

Saber més

Al·legació / Aportació

Termini
Des de 10-06-2024 00:00:00h

Des de la fi de termini de sol·licituds fins a la fi del procediment

 

 

Descripció

Aportar documentació durant el procediment, tant l'aportació de documentació després d'haver rebut un

requeriment d'esmena, com l'aportació de documentació que l'interessat considere pertinent,

en qualsevol moment del procediment

Observacions

Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, amb el certificat qualificat de representant d'entitat per ser persona jurídica, emés per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/es/sede_certificados).

Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar esta representació a través del Registre de Representants de la ACCV

(https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). L'accés a este registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica

Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir sis mesos, termini que es computarà a partir de la publicació de la present convocatòria, d'acord amb el que disposa l'article 25.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. Si no s'ha dictat i publicat cap...

Saber més
Quantia i cobrament

1. L'import total d'aquesta convocatòria ascendeix a set milions dèsset mil tres-cents noranta euros (7.017.390 €), que es finançaran amb càrrec a la partida pressupostària 12.99.99.442.99, capítol VII (millora del proveïment i reducció de pèrdues en xarxes de petits i mitjans municipis), línia de subvenció S8825000, de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022.

 

2. La part no executada en l'exercici pressupostari 2022 s'incorporarà com a romanent als exercicis pressupostaris següents fins a la completa execució del programa.

 

3. Amb les limitacions pressupostàries, derivades de l'existència de crèdit adequat i suficient, la subvenció que es concedirà podrà cobrir fins al 80 % del pressupost base de licitació (IVA exclòs), amb un límit quantitatiu de 180.000 euros, i en funció de la població del municipi sol·licitant, segons l'ordre següent:

a) Fins a 1.000 habitants 80 %

b) Entre 1.001 i 5.000 habitants 75 %

c) Entre 5.001 i 10.000 habitants 70 %

d) Entre 10.001 i 15.000 habitants 65 %

e) Més de 15.000 habitants 60 %

La població es determinarà d'acord amb el Reial decret 1065/2021, de 30 de novembre, pel qual es declaren oficials les xifres de població resultants de la revisió del padró municipal referides a l'1 de gener de 2021 (INE 2021).

 

L'import subvencionat per la Conselleria no es veurà incrementat per cap motiu, de manera que serà a càrrec de l'entitat beneficiària el finançament i pagament de l'addicional necessari. En cas que les obres s'adjudiquen a la baixa, l'import de la subvenció a càrrec de la conselleria amb competències en matèria de recursos hídrics es reduirà proporcionalment a la baixa.

 

Qualsevol increment en el pressupost a conseqüència de les modificacions al projecte seleccionat per a ser subvencionat serà íntegrament assumit pel beneficiari.

 

Seran actuacions subvencionables les que s'indiquen a continuació:

a) Les actuacions de millora i renovació del sistema de proveïment (captació, adducció, depòsits, potabilitzadores i xarxes de distribució).

b) Les actuacions encaminades a la reducció de pèrdues en les xarxes de proveïment que serveixen a xicotets municipis i mitjans.

Observacions

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la seua publicació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat...

Saber més

Justificació

Termini
Termini obert
Descripció

Les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud es duran a terme telemàticament en la seu electrònica de la Generalitat a través de l'adreça d'Internet sede.gva.es/va/proc18536

Documentació

- Justificació de subvenció i sol·licitud d'abonament de les ajudes per a la millora del proveïment i reducció de pèrdues en xarxes a municipis menors de 20.000 habitants de la Comunitat Valenciana.

 

- Model A. Declaració d'absència de conflicte d'interés (DACI) empelado.

 

- Model A. Declaració d'absència de conflicte d'interés (DACI) tercers.

 

- Model B. Declaració i tractament de dades en relació amb l'execució de acuaciones del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR).

 

- Model C. Declaració de compromís en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR).

 

- Declaració responsable del compliment del principi de "no causar perjuí significatiu" als sis objectius mediambientals en el sentit de l'article 17 del Reglament (UE) 2020/852.

 

- Notificació de pagaments a empreses subcontractistes.

 

- Notificació de subcontractació.

 

- Plec. Quadre de característiques particulars.

 

- Declaració sobre la part de l'objecte del contracte que es proposa contractar.

 

- Declaració responsable dels tècnics competents projectista i director de l'execució d'obres.

 

Forma de presentació
Telemàtica

Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de...

Saber més

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Administracions
    • Ajudes i subvencions
  • Ciutadania
    • Ajudes, beques i subvencions
      • Medi ambient
  • Empreses
    • Medi ambient
      • Ajudes i subvencions

TEMA

  • Medi ambient
    • Gestió ambiental
    • Aigua
  • Administració pública
    • Ens locals
  • Territori i paisatge. Urbanisme
    • Urbanisme

PERFILS

  • Ciutadania
    • Immigrants
    • Gent major
    • Estudiants
    • Dones
    • Docents
    • Persones amb discapacitat
    • Persones desocupades
    • Xiquets i famílies
    • Persones en risc d’exclusió
    • Pensionistes
    • Joves
    • Investigadors/ores
  • Administració i altres entitats
    • Generalitat Valenciana
    • Ens locals
  • Empresa
    • Entitats del tercer sector
    • Petita i mitjana empresa

SECTOR

  • Aigua, sanejament i residus
    • Subministrament i captació d’aigua
  • Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
    • Agricultura

TEMÀTICA

  • Instal·lacions i seguretat
    • Instal·ladors i instal·lacions
  • Innovació
  • Sostenibilitat
    • Medi ambient
  • Finançament i gestió econòmica
    • Ajudes i subvencions

CICLE VITAL

  • Planificar un negoci
  • Créixer i consolidar

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions