Subvenció a alumnat de Formació Professional per desplaçament per a la realització de cicles de formació professional en centres allunyats de la residència habitual

Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació

Codi SIA: 2869946
|
Codi GVA: 22516
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 23-05-2024

Fins 05-06-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

A qui va dirigit

Ciutadania
Administració
Persones interessades

Alumnat de centres públics o cicles concertats, que curse l'any acadèmic 2023-24 cicles de Formació Professional en centres allunyats de la seua residència habitual.

Requisits

A més dels requisits de caràcter general recollits en la base quarta de l'Orde de bases reguladores, s'haurà d'estar matriculat en un centre públic o concertat en el curs 2023-24 amb assistència regular en la modalitat de presencial i allunyat de la residència habitual almenys 14 km.

 

Per a sol·licitar l'ajuda addicional per residència, s'haurà de residir fora del domicili habitual durant tot el curs acadèmic, a excepció dels períodes vacacionals, a causa de la distància entre el seu domicili habitual i el centre educatiu, dels mitjans de comunicació existents o dels horaris lectius.

 

Com a residència habitual, s'entendrà la que conste a Ítaca, llevat que l'alumne acredite una diferent, i en este cas es justificarà i actualitzarà a Ítaca degudament.

Com es tramita

Procés de tramitació

Els centres receptors de sol·licituds són els centres docents de titularitat de la Generalitat, que rebran les sol·licituds de l'alumnat tant propi com del dels seus centres concertats adscrits. Així,

- l'alumnat de centres públics de la Generalitat presentarà la sol·licitud i documentació addicional en el seu centre.

- l'alumnat de centres concertats, el farà en el centre públic al qual estiga adscrit el seu centre docent.

 

Les sol·licituds es formalitzaran utilitzant el model d'este procediment, pels mitjans que dispose i determine cada centre receptor de sol·licituds, sense admetre presentació de sol·licituds ni de documentació addicional anara de termini, ni per mitjans diferents als establits pel centre receptor de sol·licituds.

 

Amb caràcter general, l'alumnat de centres públics no ha d'aportar documentació que acredite el compliment d'estos requisits, per estar la informació disponible en el centre receptor.

 

L'alumnat de centres concertats acreditarà el compliment d'estos requisits mitjançant certificat expedit per l'adreça del centre privat en què estiga matriculat, que acredite la matriculació requerida per a sol·licitar l'ajuda, l'assistència efectiva a les classes i activitats acadèmiques, domicili habitual i la distància a considerar.

 

Per a sol·licitar l'ajuda addicional per residència, l'alumne haurà d'acreditar la circumstància mitjançant despeses per raó de lloguer d'habitatge o d'hostalatge en pensió, residència d'estudiants o establiment similar.

 

En cas de dubtes amb la sol·licitud i el procediment, l'interessat acudirà al seu centre públic, o centre d'adscripció en cas de concertats.

 

Els centres receptors de les sol·licituds:

 

- verificaran el compliment dels requisits de les persones sol·licitants, requerint les esmenes al fet que pertoque.

 

- elaboraran les relacions de sol·licitants admesos amb les puntuacions obtingudes, així com una relació motivada de persones excloses que no complisquen amb els requisits d'obtenció de les ajudes.

 

- faran públiques estes relacions per a detectar possibles errors en la baremació, després de la qual cosa, hi haurà un termini de dos dies hàbils, comptats des de la inserció en els taulers d'anuncis dels centres educatius, per a esmenar els defectes observats i presentar les al·legacions que estimen pertinents, davant el mateix centre educatiu on es va presentar la sol·licitud.

 

Els centres educatius elevaran a l'òrgan instructor les relacions anteriors, d'admesos i exclosos.

 

A partir de les llistes d'admesos, la Comissió de Valoració establirà la prelació entre totes les sol·licituds admeses, realitzarà les propostes provisionals de concessió i denegació de subvencions es remetran a cada centre receptor per a la seua publicació i publicitat, atorgant dos dies hàbils per a esmenar els defectes observats i presentar les al·legacions que s'estimen pertinents.

 

La resolució definitiva de concessió es publicarà en el DOGV.

 

Una vegada publicada la concessió, els beneficiaris presentaran el model de domiciliació bancària per a procedir al pagament (veure "Quantia de l'ajuda/procediment de cobrament")

Criteris de valoració

Les sol·licituds admeses a tràmit es puntuaran segons la distància entre el centre docent i el domicili habitual de l'estudiant, assignant la següent puntuació:

 

Fins a 30 km 4

Fins a 60 km 7

Fins a 90 km 10

Fins a 140 km 15

Fins a 240 km 20

Fins a 340 km 25

Més de 340 km 30

 

Es considerarà la trajectòria de menor distància i/o temps, seguint el trajecte més accessible i segur.

 

Per a la determinació de les distàncies s'utilitzarà la calculadora

de la Comissió Europea per a les mobilitats d'Erasmus, especificant-se el mètode de càlcul (adreça d'origen i de destinació), següent:

https://erasmus-plus.ec.europa.eu/es/resources-and-tools/distancecalculator

 

Només en el cas que això no fora possible, se certificarà per l'ajuntament corresponent, a petició de l'interessat

Òrgans de tramitació
Centres públics docents Servei d'Ordenació i Planificació de la Formació Professional

Sol·licitud

Termini
Temini tancat

10 dies hàbils comptats a partir del següent al de la publicació de la convocatòria en el DOGV.

Documentació
Les sol·licituds es formalitzaran utlizando el model d'aquest procediment, pels mitjans que dispose i determine cada centre receptor de sol·licituds, sense admetre presentació de sol·licituds ni de documentació addicional anara de termini, ni per mitjans diferents als establits pel centre...
Saber més
Forma de presentació
Presencial

Les sol·licituds es presenten en centres públics de la Generalitat.

L'alumnat d'aqueixos centres públics formalitzarà la sol·licitud en el centre en que estiga matriculat.

L'alumnat de centres concertats haurà de fer-lo en el centre públic al qual el seu centre privat estiga adscrit.

Resolució

Termini màxim
La resolució de concessió es dictarà en el termini màxim de sis mesos a partir de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds
Quantia i cobrament
Es concedirà 1.200 euros per persona beneficiària, per orde de prelació fins a esgotar els límits de crèdit disponibles en la línia de subvenció L'ajuda s'ingressarà en un pagament únic al compte bancari que s'haja consignat en el model de domiciliació bancària. Este model ho presentaran en el...
Saber més
Obligacions
Destinar l'ajuda a la finalitat per a la qual es concedeix, entenent-se per tal l'assistència efectiva a les classes i activitats previstes en cada mòdul formatiu. El cessament dels estudis per causes imputables a l'estudiant serà motiu de revocació de la subvenció, al reintegrament...
Saber més
Observacions

Davant les llistes provisionals d'admesos i exclosos, es podran presentar les al·legacions en el centre on s'haja presentat la sol·licitud. La resolució de concessió posarà fi a la via administrativa. De conformitat amb el que s'estableix en els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1...

Saber més
Òrgans resolució
Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Educació i formació
      • Batxillerat i Formació Professional
      • Beques, ajudes, premis i concursos
  • Administracions
    • Tràmits i servicis
      • Centres docents no universitaris
    • Ajudes i subvencions
      • Centres docents no universitaris