Sol·licitud d'autorització d'obertura i funcionament per a impartir ensenyaments de Formació Professional i/o ensenyaments de règim especial o de modificació d'esta, en centres privats

Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació

Codi SIA: 2887052
|
Codi GVA: 22542
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Altres tràmits
  • Desistiment
  • Renúncia
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Es tramiten els següents ensenyaments:

a) Formació Professional: graus bàsic, mitjà i superior.

b) Ensenyaments esportius: graus mitjà i superior.

c) Ensenyaments artístics:

· ensenyaments elementals de música i de dansa

· ensenyaments artístics professionals (música i dansa, així com els graus mitjà i superior d'arts plàstiques i disseny)

Terminis
Sol·licitudTermini obert
EsmenaTermini obert
Normativa

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Administració
Persones interessades

Podran iniciar el tràmit:

- Tota persona física o jurídica de caràcter privat i de nacionalitat espanyola o de qualsevol altre estat membre de la Comunitat Europea, sempre que reunisca els requisits establits per la legislació vigent.

- Les persones físiques o jurídiques, públiques o privades, de nacionalitat estrangera, sempre que s'ajuste al que resulte de la legislació vigent, dels acords internacionals, o, si escau, del principi de reciprocitat.

Requisits

No podran ser titulars de centres docents privats:

 

a) Les persones que presten serveis en l'Administració educativa estatal, autonòmica o local.

b) Qui tinga antecedents penals per delictes dolosos.

c) Les persones físiques o jurídiques expressament privades de l'exercici d'aquest dret per una sentència judicial ferma.

d) Les persones jurídiques en les quals les persones incloses en els apartats anteriors exercisquen càrrecs rectors o siguen titulars del 20% o més del capital social.

Com es tramita

Procés de tramitació

INICIACIÓ DEL TRÀMIT, DENOMINAT "PRIMERA FASE"

1. Presentació de la sol·licitud i documentació requerida dirigida a la Direcció General de Centres Docents.

 

2. El Servici d'Autoritzacions de Centres Privats i Concerts Educatius sol·licitarà el preceptiu informe tècnic del Servici d'Infraestructures Educatives de la DG d'Infraestructures Educatives.

 

3. Els informes tècnics amb sentit desfavorable a la sol·licitud, es notificaran per a esmenar les deficiències o presentar desistiment per part de l'interessat.

 

4. Si el sentit de l'informe tècnic és favorable, la Direcció General de Centres Docents emetrà informe favorable respecte a la proposta d'instal·lacions i ús educatiu, que enviarà a la Direcció Territorial competent.

 

5. Esta fase finalitzarà amb la notificació a la persona interessada de l'emissió d'informe favorable o desfavorable d'aprovació de la proposta d'instal·lacions i ús educatiu dels espais, o en defecte d'això, amb l'arxivament de l'expedient per caducitat o desistiment.

 

CONTINUACIÓ DEL TRÀMIT, DENOMINAT "SEGONA FASE"

Notificat l'informe favorable d'aprovació de la proposta sol·licitada, i executades les obres d'acord amb els plans visats per l'Administració, se seguiran els següents passos.

 

1. Presentació de la sol·licitud i documentació requerida dirigida a la Secció de Centres Docents de la Direcció Territorial de la seua província.

 

2. La Unitat Tècnica de Construccions inspeccionarà les instal·lacions comprovant que s'ajusten a la documentació tècnica aportada i visada pel Servici d'Infraestructures Educatives, i emetrà el corresponent informe.

 

3. La Inspecció d'Educació valorarà l'adequació de les titulacions del personal docent als ensenyaments l'autorització dels quals se sol·licita, emetent informe sobre aquest tema.

 

4. A la vista dels informes favorables de la Unitat Tècnica de Construccions i de la Inspecció Educativa, la Direcció Territorial elevarà la proposta de resolució a la Direcció General de Centres Docents.

 

5. La Direcció General de Centres Docents emetrà informe-proposta d'autorització o de modificació davant la persona titular de la conselleria competent en matèria educativa o persona en qui delegue.

 

6. La resolució per la qual es concedix l'autorització d'obertura i funcionament o per la qual es modifica l'autorització, s'inscriurà en el Registre de Centres Docents de la Comunitat Valenciana, es notificarà a l'interessat i serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any.

Documentació

IMPORTANT

ABANS DE PRESENTAR LA SOL·LICITUD HAURÀ DE TINDRE COMPLETATS I FIRMATS ELS IMPRESOS ASSOCIATS AL PRESENT TRÀMIT QUE PODRÀ TROBAR EN L'APARTAT DE "FORMULARIS".

 

Només en el cas de tractar-se de persones físiques i no estar obligat a comunicar-se amb l'administració a través de mitjans electrònics, la documentació podrà presentar-se en paper davant l'Administració.

 

INICIACIÓ DEL TRÀMIT, DENOMINAT "PRIMERA FASE"

 

1. SOL·LICITUD d'autorització administrativa per a l'aprovació de la proposta d'instal·lacions i ús educatiu dels espais d'un centre privat (1a fase), d'acord amb el formulari associat a este tràmit.

 

2. DECLARACIÓ RESPONSABLE, d'acord amb el formulari associat a este tràmit.

Es presentarà declaració de NO trobar-se en cap dels supòsits següents, establits pel art 21 de la LODE.

En el cas que el titular siga persona física:

- No prestar servicis en l'Administració educativa estatal, autonòmica o local.

- No tindre antecedents penals per delictes dolosos.

- No trobar-se expressament privada de l'exercici del dret a ser titular d'un centre docent privat per sentència judicial ferma.

 

Addicionalment a l'anterior, en el cas que el titular del centre siga persona jurídica:

- Les jurídiques no es troben expressament privades de l'exercici d'este dret per sentència judicial ferma

- Les persones incloses en l'apartat anterior no exercixen càrrecs rectors ni són titulars del 20% o més del capital social.

 

3. DOCUMENTACIÓ ADDICIONAL

3.1 Escriptura de constitució i els estatuts de l'entitat, degudament inscrits en el Registre Mercantil corresponent.

3.2 Documentació acreditativa de la representació de la titularitat.

3.3 Document acreditatiu de la possibilitat d'ús de l'immoble afectat si no consta en la documentació anterior (arrendament, usdefruit, cessió, propietat). Reflectirà l'ús educatiu al qual es destinarà l'immoble.

3.4 Document que acredite la titularitat de les instal·lacions.

 

4- DOCUMENTACIÓ TÈCNICA (només en el cas de tractar-se de persones físiques i no estar obligat a comunicar-se amb l'administració a través de mitjans electrònics i s'opta per presentar la documentació en format paper, la documentació tècnica es presentarà per triplicat)

 

En tots els casos tota la documentació es presentarà firmada per la direcció tècnica competent.

 

Esta documentació demostrarà el compliment dels requisits mínims de les instal·lacions establits en la normativa específica de cada nivell d'ensenyament.

 

La normativa d'aplicació es relaciona en l'apartat “Fonts jurídiques i/o documentals” d'este tràmit.

 

4.1 Memòria explicativa de la intervenció objecte del projecte per a la sol·licitud d'autorització.

4.2 Relació de tots els espais docents de què consta el centre, indicant les seues superfícies.

4.3 Memòria justificativa del compliment de la normativa en matèria d'accessibilitat per a l'edificació de pública concurrència.

4.4 Pla de SITUACIÓ

4.5 Plànol d'emplaçament, dels edificis de què consta el centre respecte al solar a escala 1/200-500, amb definició dels espais exteriors (pistes poliesportives, zones de jocs diferenciades per nivells educatius o conjuntes, especificant-lo en cada cas, jardineria, aparcaments, magatzems, etc.)

4.6 PLANTES dels edificis que integren la totalitat del centre educatiu a escala 1/100 o 1/200, amb especificació en cada dependència de: Superfície, usos i nivell educatiu.

4.7 ALÇATS de totes les façanes a escala 1/100-200

4.8 SECCIONS de cada edifici que integra el centre educatiu amb especificació de l'altura útil de les dependències a escala 1/100-200.

En els plànols d'emplaçament, plantes, alçats i secció, es justificarà el compliment de la normativa d'accessibilitat vigent.

Així mateix, s'indicarà en els següents elements, les dimensions i paràmetres exigits en la citada normativa (ample, altura, cercles justificatius d'espais de maniobra, pendents en rampes, etc.):

a) Accessos a l'edifici des de l'exterior

b) Corredors

c) Rampes

d) Ascensor

e) Escales

f) Portes

g) Lavabo adaptat

h) Vestuaris

 

 

5. Només en el cas de centres de nova creació: SOL·LICITUD D'ALTA USUARI D'ITACA, disponible en l'apartat "Formularis"

 

CONTINUACIÓ DEL TRÀMIT, DENOMINAT "SEGONA FASE"

 

1. SOL·LICITUD d'autorització administrativa per a l'obertura i funcionament d'un centre docent privat (2a fase), utilitzant el formulari associat a este tràmit.

 

2. DOCUMENTACIÓ

 

2.1 RELACIÓ DEL PROFESSORAT de què disposarà el centre per cada curs, en el moment de l'inici de la seua activitat, amb indicació de les seues titulacions que li habiliten per a exercir i justificació documental (en defecte d'això, compromís d'aportar esta relació abans de l'inici de les activitats educatives dirigida a la seua Direcció Territorial).

2.2 CERTIFICAT que es reunixen les condicions higièniques, acústiques, d'habitabilitat, de seguretat i compliment de la normativa vigent emés per tècnic competent.

2.3 Només per a centres que impartisquen formació professional: CONVENIS necessaris per a la impartició del mòdul de formació en CENTRES DE TREBALL (en defecte d'això, compromís d'aportar els convenis abans de l'inici de les activitats educatives dirigida a la seua Direcció Territorial

2.4 Només en el cas que s'hagen efectuat obres: LLICÈNCIA D'OBRES atorgada per l'Administració Local.

Si les obres foren majors: CERTIFICAT FINAL D'OBRA emés pel director facultatiu.

Forma de presentació
Telemàtica

Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), podent utilitzar qualsevol sistema de firma electrònica admés per...

Saber més
Presencial

Només es podrà realitzar de manera presencial en el cas de tractar-se de persones físiques i no estar obligat a comunicar-se amb l'administració a través de mitjans electrònics, i en este cas podran triar en tot moment si es comuniquen amb les Administracions Públiques a través de mitjans electrònics o no, segons el que es disposa en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. En la resta de casos hauran de dirigir-se per internet.

 

Podran dirigir-se de manera presencial:

a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen.

b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es referix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en este últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni.

c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

 

I, preferentment, en:

On dirigir-se

Esmena

Termini
Termini obert
Forma de presentació
Telemàtica

IMPORTANT: Adjunte el document mitjançant el qual se li va notificar el requeriment d'esmena, indicant el número d'expedient, a la documentació que ara aporta per a esmenar la seua sol·licitud.

Resolució

Observacions

Els previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Desistiment

Forma de presentació

Renúncia

Forma de presentació

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Educació i formació
      • Centres i servicis educatius
        • Centres docents i infraestructures educatives
  • Administracions
    • Tràmits i servicis
      • Centres docents no universitaris
  • Empreses
    • Educació
      • Centres privats

TEMA

  • Universitats
    • Preinscripció i matriculació
  • Educació i formació
    • Batxillerat i formació professional
    • Ensenyaments artístics, d'idiomes i esportives
    • Formació educacional
    • Proves d’accés
  • Esports
    • Ensenyament i esports
  • Administració pública
    • Formació

PERFILS

  • Administració i altres entitats
    • Generalitat Valenciana
    • Entitats i associacions
  • Empresa
    • Centres
  • Ciutadania
    • Persones en risc d’exclusió
    • Joves
    • Persones desocupades
    • Docents
    • Dones
    • Estudiants
    • Immigrants

SECTOR

  • Educació, cultura i oci
    • Centres d’ensenyament i formació

CICLE VITAL

  • Créixer i consolidar
  • Encetar un negoci

TIPUS

  • Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones