Ajudes de minimis destinades a les explotacions de cria de conills en l'àmbit de la Comunitat Valenciana

Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca

Codi SIA: 2893780
|
Codi GVA: 22732
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 23-05-2024

Fins 25-06-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Sol·licitar l'ajuda dirigida als cunicultors professionals per a manteniment i millora de la seua activitat econòmica i capacitat productiva.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 23-05-2024 fins a 25-06-2024
Al·legació / AportacióTermini obert
Des de 23-05-2024 00:00:00h
JustificacióTermini obert

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Qualsevol persona física o jurídica, incloent-hi les societats cooperatives i societats agràries de transformació (SAT), així com comunitats de béns, que siguen titulars d'una explotació cunícola situada a la Comunitat Valenciana, que complisca els requisits establits en l'article 4 de l'Orde...

Saber més
Requisits

a) Trobar-se inscrites en el Registre d'explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana, creat per la Llei 6/2003, de 4 de març, de ramaderia de la Comunitat Valenciana, (d'ara en avant, REGA) amb anterioritat a l'1 de gener de 2016, i a data de publicació de la convocatòria de 2024.

 

b) Tindre més de 200 conilles (femelles reproductores) a data d'1 d'abril de 2016 en el REGA, i mantindre aquest cens a data de publicació de la convocatòria de 2024 i haver complit amb les obligacions de declaració censal en 2016 i l'any de sol·licitud de l'ajuda.

 

c) Complir les obligacions establides en els articles 13 i 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el punt 1 de l'article 1 del Reglament 1408/2013 de la Comissió.

 

d) Tindre la consideració de PIMES agràries dedicades a la producció primària, tal com es defineixen en l'annex 1 del Reglament (UE) 702/2014, de la Comissió, de 25 de juny de 2014.

Com es tramita

Procés de tramitació

1. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspon a les direccions territorials que realitzaran d'ofici quantes actuacions estimen necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals haja de formular-se la proposta de resolució, remetent a l'òrgan col·legiat un informe d'avaluació de les sol·licituds.

2. A la vista dels informes d'avaluació emesos per les direccions territorials, l'òrgan col·legiat emetrà la proposta de resolució de concessió de les ajudes, que elevarà a l'òrgan competent per a resoldre la concessió de les ajudes. Este òrgan col·legiat estarà integrat per 3 membres nomenats per la direcció general competent en matèria de ramaderia: el cap del servei encarregat de la gestió i control d'estes subvencions que actuarà en qualitat de president i dos tècnics de la Direcció General de la qual depenga el servici encarregat de la gestió i control d'estes subvencions que actuaran en qualitat de vicepresident i secretari. En cas de vacant, absència, malaltia o una altra causa legal el president serà substituït pel vicepresident. Tots els membres, així com els seus suplents en cas de vacant, absència, malaltia o una altra causa legal seran designats per la Direcció General competent en matèria de ramaderia.

 

3. A la vista de la documentació aportada i la proposta de l'òrgan col·legiat, la persona titular de la direcció general competent en matèria de ramaderia resoldrà la concessió d'estes ajudes d'acord amb l'import previst en l'apartat segon. La resolució inclourà la concessió o denegació expressa de la subvenció, de la qual estaran exclosos tots els impostos.

 

Criteris de valoració

Si el conjunt de les subvencions sol·licitades supera els fons disponibles, es tindran en compte els següents criteris de prioritat:

 

- Explotacions amb més de 200 conilles reproductores, 10 punts.

- Explotacions prioritàries, 4 punts.

- Jove agricultor, 4 punts.

- Explotacions situades en zones amb limitacions naturals o altres limitacions específiques, 4 punts.

 

Si una vegada ordenades les sol·licituds segons l'anterior priorització no hi hagueren fons disponibles per al mateix nivell de puntuació, tindran preferència en l'adjudicació les empreses que acrediten, amb anterioritat a la publicació de la norma per la qual es regulen les subvencions, que ocupen major percentatge de treballadors discapacitats en relació amb les respectives plantilles d'aquestes.

Si una vegada efectuada aquesta classificació, no hi hagueren fons suficients per a un grup de sol·licituds, aquestes s'ordenaran segons la data de registre d'entrada. En el cas d'empat, s'ordenaran les sol·licituds segons el nombre d'animals, i s'atendran en primer lloc les sol·licituds a les quals afecte un major nombre de conilles, segons les dades que consten en els registres oficials.

Òrgans de tramitació
La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials i oficines comarcals de la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca. Oficines Comarcals Agràries: https://portalagrari.gva.es/va/web/oca/inici

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 23-05-2024 fins a 25-06-2024

El termini de presentació de les sol·licituds per a la convocatòria de l'exercici 2024 serà d'un mes, a comptar de l'endemà de la publicació de l'extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV núm. 9854, de 22.05.2024).

Documentació

a) Acreditació de la identitat de la persona jurídica sol·licitant, en cas de no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.

 

b) Acreditació, quan siga procedent, de la identitat del representant legal, quan esta representació es duga a terme per una persona jurídica, en cas de no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.

 

c) Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, en cas de no autoritzar o oposar-se a la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.

 

d) Dades bancàries. Quan les persones interessades necessiten donar d'alta o modificar un compte bancari per a la percepció de les ajudes convocades, esta actuació es podrà realitzar de manera telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/proc22648), si bé estan obligats a això els subjectes previstos en l'article 6 de l'Orde 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat.

 

e) Documentació que acredite si és el cas, excepte comprovació de l'Administració, el compliment de cadascun dels criteris de preferència assenyalats en l'article 8 de l'Orde 26/2016, de 16 de setembre.

 

f) Compromís dels integrants de les agrupacions sense personalitat jurídica de no dissoldre's fins que no haja transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i l'article 172.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer.

 

g) Declaració del sol·licitant de les altres subvencions de minimis rebudes durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs, amb indicació de l'import o, si és el cas, declaració de no haver rebut cap.

 

h) Declaració responsable dels beneficiaris sobre altres subvencions rebudes per als mateixos costos subvencionables, a fi de comprovar que no se superen els límits establits o, en cas que les subvencions de minimis no es concedisquen per a costos subvencionables específics, d'altres subvencions estatals concedides en virtut d'un reglament d'exempció per categories o d'una decisió adoptats per la Comissió.

 

Forma de presentació
Telemàtica

Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat amb mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per esta via, han de presentar les...

Saber més
Presencial

a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros).

b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

 

I, preferentment, en les Oficines Comarcals Agràries:

https://portalagrari.gva.es/va/web/oca/inici

 

 

Al·legació / Aportació

Termini
Des de 23-05-2024 00:00:00h
Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i publicar la resolució de concessió no podrà excedir de sis mesos comptats a partir de la publicació de l'extracte de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Conforme a l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, si...

Saber més
Quantia i cobrament

La quantia de l'ajuda serà de quatre euros per conilla reproductora femella, amb el límit de 20.000 euros per beneficiari.

 

Per al càlcul de les femelles reproductores amb dret a subvenció es considerarà el cens mantingut per cada explotació des de 2016, aquest cens consta en l'annex II de la convocatòria de la subvenció per a l'any 2024.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Observacions

Contra esta resolució podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant el conseller d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seua publicació, o bé recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats a partir de l'endemà de la seua publicació. Tot això, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i 46.1 de la Llei reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa (Llei 29/1998, de 13 de juliol, publicada en el BOE núm. 167, de 14 de juliol de 1998).

 

 

Òrgans resolució
Es delega en el director general competent en matèria de ramaderia la concessió, denegació, reintegrament, revisió, acumulació i compatibilitat d'esta subvenció.

Justificació

Termini
Termini obert
Forma de presentació

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Ajudes, beques i subvencions
      • Societat i consum
    • Societat i consum
      • Consum
        • Ajudes, beques, subvencions i premis
  • Empreses
    • Agricultura, ramaderia i pesca
      • Ajudes, crèdits i subvencions
      • Explotacions ramaderes
      • Productes agroalimentaris

TEMA

  • Agricultura, ramaderia i pesca
    • Sanitat animal
    • Ramaderia
  • Administració pública

PERFILS

  • Ciutadania
    • Persones desocupades
    • Gent major
    • Immigrants
    • Xiquets i famílies
    • Investigadors/ores
    • Joves
    • Pensionistes
    • Persones en risc d’exclusió
    • Dones
    • Docents
    • Estudiants
    • Persones amb discapacitat
  • Empresa
    • Cooperatives
    • Petita i mitjana empresa
    • Professionals i autònoms

SECTOR

  • Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
    • Agricultura
    • Ramaderia
    • Indústria agroalimentària

TEMÀTICA

  • Competitivitat i responsabilitat social
    • Competitivitat i responsabilitat social
  • Finançament i gestió econòmica
    • Ajudes i subvencions
  • Innovació

CICLE VITAL

  • Encetar un negoci
  • Créixer i consolidar

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions