Detall de Procediment

Sol·licitud de subvencions per a realitzar projectes de vida independent a través d'itineraris individualitzats per a persones amb diversitat funcional per a l'exercici 2023

Codi SIA: 2964404
Codi GUC: 22760
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: TANCAT
(31-12-2022
30-01-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Subvencions destinades a entitats sense ànim de lucre per al finançament de programes específics que integren projectes de vida independent de persones amb diversitat funcional o persones amb problemes de salut mental greu, a través d'itineraris individualitzats, dotats amb serveis de suport i mesures complementàries que faciliten l'autonomia personal i la inclusió social. Els serveis socials de foment de la vida independent a desenvolupar a través d'aquesta línia de subvenció estaran centrats en la persona i la seua diversitat funcional, de manera que garantisquen un gaudi efectiu dels seus drets, adequat nivell d'autonomia i de protecció social.

Observacions

Observacions

Contingut dels programes a desenvolupar: 1. Conforme estable l'Ordre de Bases reguladora d'aquestes subvencions, els programes de vida independent, hauran d'ajustar-se quant als seus objectius bàsics: a) Prestar els suports necessaris al desenvolupament de la vida independent de les persones participants en els itineraris personalitzats segons la seua edat i el seu projecte de vida. b) Acompanyar en la cerca de les seues metes, desitjos i inquietuds. c) Incrementar l'autonomia personal de les persones amb diversitat funcional i problemes de salut mental que requerisquen suports específics, per a mantindre una convivència adequada en el seu nucli familiar i/o que permeta una vida en comú en el seu entorn natural. d) Servir de llançadora per a incrementar les experiències de vida autònoma, fora de l'entorn dels progenitors o persones que tutoritzen adaptant-se a un nou tipus de convivència amb altres persones afins i guanyant autonomia en totes les esferes de la seua vida. e) Promoure la integració comunitària afavorint l'accés als diferents recursos d'oci, formatius, sociolaborals i socials. f) Garantir els suports específics per a aconseguir una vida autònoma o independent. 2. El programa cobrirà els projectes de vida independent de cada persona participant inclosa en el programa amb els recursos personals, serveis i suports que requerisquen, d'acord amb les seues necessitats individuals. Aquests serveis es concretaran en: a) Orientació i planificació centrada en la persona: mitjançant l'elaboració d'itineraris individualitzats, a partir de les seues aspiracions, mitjans, recursos i necessitats. b) Formació i entrenament en habilitats socials o activitats de la vida diària: amb la finalitat d'empoderar a la persona a través de programes formatius que desenvolupen la seua autonomia i independència en diferents àmbits de la vida personal. c) Prestació de suports especialitzats per a posar en marxa i mantindre viable en el temps les metes i objectius establits, seguiment, revisió, adaptació i avaluació. 3. Per a facilitar els itineraris individualitzats es prestarà l'acompanyament necessari per al seu desenvolupament, per a potenciar el seu apoderament i autodeterminació. 4. Les persones destinatàries de cada programa específic seran pre-seleccionades per les entitats beneficiàries, havent de complir com a requisits: a) Haver complit els 18 anys. b) Residir en la Comunitat Valenciana; c)Disposar del certificat de discapacitat amb un grau igual o superior al 33%. En cas d'haver sol·licitat aquest certificat i que en el moment de la sol·licitud no s'haguera emés, s'exigirà presentar un informe tècnic favorable motivat dels equips de serveis socials d'atenció primària bàsica. d) Que perseguisquen algun dels següents objectius o metes: -Que, vivint en el mitjà familiar, vulguen fer el pas a viure de manera individual, en parella o compartir habitatge amb una o diverses persones. -Que, vivint en recursos residencials, tinguen la possibilitat d'abandonar aquest recurs, i desitgen viure de manera individual, en parella o compartir habitatge amb una o diverses persones. -Que, vivint en el mitjà familiar, necessiten recursos per a per a secundar i incrementar la seua vida independent.

Requisits

Requisits

Les entitats sense fi de lucre que promoguen aquests itineraris de vida independent hauran de disposar d'una seu central o delegació permanent en la Comunitat València, estar inscrits en el Registre d'entitats titulars d'activitats d'acció social, en el sector corresponent a persones amb discapacitat o diversitat funcional, i comptar entre els seus fins socials, recollits expressament en els seus estatuts, la realització d'activitats a favor de les persones amb qualsevol tipus de diversitat funcional i/o la promoció de de els drets de les persones amb discapacitat o amb trastorn mental greu. Cada programa inclourà un màxim de 25 projectes de vida independent.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Entitats sense fi de lucre que desenvolupen programes específics de suport als projectes de vida independents de persones amb diversitat funcional i persones amb problemes de salut mental greu.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Ordre 1/2016, de 20 de gener, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes i subvencions en matèria d'atenció a persones amb diversitat funcional, promoció de l'autonomia personal i de l'accessibilitat (DOCV núm. 7705, de 26.01.2016), modificada per l'Ordre 3/2019, de 23 de juliol, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives (DOGV núm. 8600, de 26-07-2019).
  • Ordre 3/2019, de 23 de juliol, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives (DOGV núm. 8600, de 26-07-2019).
  • Títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions
  • Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
  • Ordre 1/2022, de 13 de juliol, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives (DOGV núm. 9385, de 18.07.2022).
  • Resolució de 28 de desembre de 2022, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoca per a l'exercici 2023 les subvencions per a realitzar projectes de vida independent a través d'itineraris individualitzats per a persones amb diversitat funcional. DOGV núm. 9501 de 30.12.2022

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de les sol·licituds serà d'un mes a comptar des del següent al de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. DOGV núm. 9501 de 30.12.2022

Formularis documentació

A la sol·licitud, degudament emplenada i subscrita pel representant de l'entitat, s'acompanyarà: a) Memòria del programa de vida independent segons annex I. El contingut mínim de la memòria haurà d'incloure: - Denominació del projecte de vida independent. - Descripció d'objectius. - Descripció de les accions a desenvolupar, calendari d'actuacions i horari d'atenció a les persones usuàries -Relació de persones usuàries a les quals va dirigit, d'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals. -Indicadors que permeta l'adequada avaluació i seguiment del programa o servei, així com la valoració del grau de satisfacció dels usuaris -Utilització d'escales estandarditzades per a valorar la qualitat de vida i independència de les persones amb diversitat funcional. -Capacitat tècnica i de gestió de l'entitat (disponibilitat d'espais, recursos materials i professionals, especificant persona responsable del mateix i currículum professional, i cooperació amb altres institucions especialment treball en xarxa i en contínua connexió amb els serveis socials o USM). -Pressupost anual del programa (previsió d'ingressos i despeses del programa). b) En el seu cas, visat de l'òrgan competent en matèria de plans d'igualtat de gènere. c)Hauran d'annexar-se els itineraris individualitzats segons el model que s'acompanya en l'Annex II de la sol·licitud. Es presentaran tants Annexos II com projectes d'itineraris de vida independent. d) Si escau, informe tècnic favorable motivat dels equips de serveis socials d'atenció primària bàsica. e) Autorització expressa, que consta com a apartat C de la sol·licitud del tràmit telemàtic, perquè l'òrgan convocant consulte si el sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries, estatals i autonòmiques. Si no autoritza, haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents f) No oposició, que consta com a apartat C de la sol·licitud del tràmit telemàtic, per al qual òrgan convocant consulte la informació relativa al compliment de les seues obligacions enfront de la Seguretat Social. Si s'oposa haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents. g) Consentiment exprés de la persona interessada de consulta i verificació de dades del padró, del grau de discapacitat i de la identitat, segons el model que s'acompanya en l'annex III de la sol·licitud.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

No precisa

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Cada entitat, podrà presentar una única sol·licitud, que inclourà fins a un màxim de 25 itineraris individualitzats. La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat, (https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22760&version=amp),i constarà d'una part general i una part específica corresponent a la present convocatòria. 4. Així mateix, el procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (PROPER) estarà accessible en la seda electrònica de la Generalitat (https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648&version=amp), havent-se de tramitar amb certificat electrònic. En estar prevista la tramitació d'aquest procediment per mitjans telemàtics, tots els tràmits que afecten els interessats per a l'exercici dels seus drets i obligacions, així com l'esmena de la sol·licitud, es realitzaran per aquest mitjà. Passos: - Presentació de la sol·licitud i documentació requerida. -Si la sol·licitud d'iniciació no reuneix els requisits es requerirà a l'interessat perquè, en un termini de deu dies, esmene les faltes o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició. - L'ordenació i instrucció del procediment de concessió de subvencions correspondrà a les Direccions Territorials de la Conselleria, que rebran les sol·licituds i verificaran que les mateixes reuneixen els requisits per a poder ser tramitades. -La proposta de les comissions tècniques instructores de les diferents Direccions Territorials haurà de ser analitzada per la comissió d'avaluació definida en l'art. 9.2 de l'Ordre 1/2016, de 20 de gener, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per a elevar la proposta de concessió de les ajudes a l'òrgan competent per a la seua concessió. - Aquesta comissió d'avaluació elaborarà, seguint l'ordre de puntuació, una llista única prioritzada d'expedients complets, i elevarà a l'òrgan competent per a la concessió de subvencions, les propostes de concessió a favor del nombre de beneficiaris que permeten les disponibilitats de crèdit.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Passos: - Presentació de la sol·licitud i documentació requerida. -Si la sol·licitud d'iniciació no reuneix els requisits es requerirà a l'interessat perquè, en un termini de deu dies, esmene les faltes o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició. - L'ordenació i instrucció del procediment de concessió de subvencions correspondrà a les Direccions Territorials de la Conselleria, que rebran les sol·licituds i verificaran que les mateixes reuneixen els requisits per a poder ser tramitades. -La proposta de les comissions tècniques instructores de les diferents Direccions Territorials haurà de ser analitzada per la comissió d'avaluació definida en l'art. 9.2 de l'Ordre 1/2016, de 20 de gener, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per a elevar la proposta de concessió de les ajudes a l'òrgan competent per a la seua concessió. - Aquesta comissió d'avaluació elaborarà, seguint l'ordre de puntuació, una llista única prioritzada d'expedients complets, i elevarà a l'òrgan competent per a la concessió de subvencions, les propostes de concessió a favor del nombre de beneficiaris que permeten les disponibilitats de crèdit.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

1. Les sol·licituds presentades es valoraran conforme als criteris assenyalats en l'article 44 de l'Ordre 1/2022, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es modifica l'Ordre 1/2016, de 20 de gener, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes i subvencions en matèria d'atenció a persones amb diversitat funcional, promoció de l'autonomia personal i de l'accessibilitat. 2. L'ordre de prelació per a la concessió de subvencions es determinarà en funció de la puntuació obtinguda pels programes específics que integren projectes individuals de vida independent. En cas d'empat en la puntuació, s'atendrà la data d'entrada de la sol·licitud, tenint prioritat la que tinga data anterior.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Direccions Territorials d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

Obligacions

Obligacions

1. Els beneficiaris de la subvenció tenen l'obligació general de realitzar l'activitat que fonamente la concessió de la subvenció en la forma i condicions establides en la resolució. 2. A més de les obligacions que amb caràcter general s'estableixen l'article 14 de la Llei 38/2003, de 23 de novembre, General de Subvencions, i en l'article 19 de l'Ordre 1/2016, de 20 de gener, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusiva, s'estableixen les següents obligacions específiques dels beneficiaris: a) Comunicar a la Direcció General i a la Direcció Territorial corresponent, la sol·licitud i la concessió de tota ajuda per part d'altres organismes públics o privats. Podrà ser causa de minoració i reintegrament de les quantitats indegudament percebudes, l'incompliment d'aquesta obligació. b) Atindre's als criteris de coordinació i planificació que establisca la Direcció General competent en matèria de persones amb diversitat funcional, a fi de racionalitzar i optimitzar l'ús dels recursos disponibles en matèria de serveis socials. c) Formalitzar els documents de seguiment tècnic elaborats per la direcció general competent en matèria de persones amb diversitat funcional que es presentaran semestralment a la direcció general, en el termini dels 15 dies següents a la finalització del semestre. . d) No alterar la finalitat de les subvencions i complir amb les obligacions que estableix la legislació vigent per als perceptors de fons públics. e) Facilitar la inspecció i el control de la Conselleria competent en matèria d'Igualtat i Polítiques Inclusives. f) Deixar constància expressa de la condició d'actuació subvencionada per la Generalitat, de conformitat amb l'article 5 de l'Ordre 1/2016, de 20 de gener, donant l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de l'activitat, d'acord amb la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana. g) Tindre subscrita una pòlissa d'assegurança d'accidents i malaltia i de responsabilitat civil a favor del personal que participa en els itineraris, que cobrisca, en el seu cas, els sinistres del voluntariat i els que es produïsquen a terceres persones en l'exercici de les activitats encomanades, conforme a l'exigit en l'article 6.2.c de la Llei 4/2001, de 19 de juny, de la Generalitat, del Voluntariat. Justificació de subvencions: 1. La justificació de la subvenció es realitzarà a través de l'aplicació telemàtica establida a aquest efecte i mitjançant la presentació de la documentació necessària per a acreditar la despesa objecte de la subvenció atorgada, havent d'incloure's la següent: a) Documents acreditatius de la despesa corresponent a les despeses del personal que participa en la realització del programa o servei i els documents acreditatius del pagament a la Seguretat Social de les quotes relatives a les cotitzacions socials dels treballadors. b) Quan existisquen persones que col·laboren en els programes a canvi d'una gratificació, hauran de presentar-se els rebuts justificatius de la despesa, en els quals conste el nom de l'entitat, i el nom, cognoms i DNI de la persona col·laboradora. Així mateix, si hi haguera persones treballant en el programa o servei en virtut de contractes de prestació de serveis, hauran d'aportar-se les corresponents factures emeses per aquests professionals, així com la documentació acreditativa que aquests compleixen els requisits exigits per la legislació tributària vigent. c) Rebut del pagament de l'assegurança de responsabilitat civil i d'accidents que cobrisca al personal que intervé, inclòs, en el seu cas, el personal voluntari i la totalitat dels usuaris del programa o servei. d) Declaració responsable de la persona titular o responsable de l'entitat de les despeses generals i de funcionament del programa, desglossats per conceptes. D'acord amb el que es disposa en l'article 84 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en aquest supòsit, la revisió de les factures o documents de valor probatori anàleg que, en el seu cas, formen part del compte justificatiu, hauran de ser objecte de comprovació en els quatre anys següents sobre la base d'una mostra representativa, sense perjudici de les especialitats previstes en l'apartat 3 de l'article 75 d'aquest Reglament. La Direcció Territorial competent podrà, en qualsevol moment, sol·licitar la presentació de les factures acreditatives de les despeses efectuades, sense perjudici del que es disposa en el paràgraf anterior. 2. Les factures acreditatives hauran de reunir els requisits recollits en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, havent de presentar-se originals o còpies compulsades. 3. Per a la justificació de despeses, s'haurà de presentar, al final de l'exercici, una memòria que reculla totes les despeses i les activitats realitzades. El contingut mínim de la memòria serà el següent: - Breu contingut d'actuacions realitzades en cada itinerari individualitzat. - Relació de persones usuàries del programa, amb indicació del seu DNI, subscrita per la persona titular o responsable de l'entitat. - Memòria econòmica completa del programa, fent constar tots els ingressos, especificant el seu origen, i totes les despeses. - Objectius aconseguits, quantificats i valorats. tant del programa presentat com dels diferents itineraris proposats en la programació. - Valoració final sobre els resultats de la intervenció i proposta de continuïtat o tancament de cadascun dels itineraris individualitzats en funció d'aquests resultats. 4. El termini màxim per a la justificació de despeses finalitzarà el 31 de gener de 2024. 5. L'incompliment del termini màxim de justificació de les subvencions podrà donar lloc al desistiment sense efectes de l'ajuda, amb exigència, en el seu cas, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció. Pla de control: 1. En subvencions per a projectes de vida independent a través d'itineraris individualitzats, es realitzarà un control de qualitat a posteriori: havent d'aportar l'entitat gestora del programa, al final de l'exercici o termini d'execució del programa, una memòria que reculla totes les despeses i les activitats realitzades en cadascun dels itineraris individualitzats. 2. Anualment es realitzarà el pla de control sobre una mostra mínima del 10% d'expedients que hagen sigut objecte de subvenció, per a la comprovació del control específicament establit.

Observacions

Observacions

D'acord amb el que s'estableix en els articles 112, 123 i 124 de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 10, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà recórrer potestativament en reposició o bé es podrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant els òrgans que s'indiquen a continuació: a) El recurs potestatiu de reposició s'haurà d'interposar davant la vicepresidenta i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. b) El recurs contenciós administratiu haurà de ser interposat davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

1..Les sol·licituds presentades es valoraran conforme als criteris assenyalats en l'article 44 de l'Ordre 1/2022, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es modifica l'Ordre 1/2016, de 20 de gener, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes i subvencions en matèria d'atenció a persones amb diversitat funcional, promoció de l'autonomia personal i de l'accessibilitat. 2. L'ordre de prelació per a la concessió de subvencions es determinarà en funció de la puntuació obtinguda pels programes específics que integren projectes individuals de vida independent. En cas d'empat en la puntuació, s'atendrà la data d'entrada de la sol·licitud, tenint prioritat la que tinga data anterior. 3. La quantia econòmica de la subvenció es determinarà sumant les quanties finançades en cada itinerari individualitzat. No podran obtindre subvenció els itineraris que no obtinguen la puntuació mínima de 60 punts, sobre un màxim de 100. 4. A aquest efecte, s'estableix un mòdul econòmic de 2.000 euros anuals per cada persona participant en unproyecto de vida independent, fins a un màxim de 25 participants per sol·licitud (50.000 €) 5. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos de l'entitat, per a la mateixa finalitat, supere el cost de l'activitat subvencionada. Despeses subvencionables: 1. Seran despeses subvencionables per al desenvolupament dels itineraris individualitzats de vida independent les despeses de personal i les despeses generals per al seu funcionament, realització i compliment dels seus objectius. 2. La contractació de personal per part de les entitats subvencionades en cap cas suposarà cap relació jurídica amb la Generalitat. 3. Es consideren despeses de personal: els costos salarials bruts, inclosos els pagaments a la Seguretat Social corresponent a l'empresa del personal laboral contractat o contractada per les entitats per a l'execució de les activitats subvencionades. Aquests costos salarials bruts estaran limitats per les quanties anuals recollides en la taula salarial establida en el Conveni Col·lectiu Laboral d'aplicació, per al grup o categoria professional en què s'enquadre el lloc de treball. 4. Es consideren despeses generals: a) les despeses derivades del pagament d'assistències o serveis professionals. b) les despeses de transport i altres despeses, en cas que estiguen justificats per l'índole del programa. 5. Es tindran en compte com a despeses subvencionables aquells que es consideren absolutament imprescindibles per al desenvolupament dels itineraris de vida independent. 6. No es consideraran objecte de subvenció les despeses relacionades en l'apartat 6 de l'article 21 de la citada Ordre 1/2016, de 20 de gener, en la seua modificació per l'Ordre 3/2019, de 23 de juliol. 7. El pagament de la subvenció per a itineraris individualitzats de vida independent per a persones amb diversitat funcional o amb trastorn mental greu es realitzarà d'acord amb el règim previst en la Llei de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023, per al pagament dels serveis socials especialitzats o, en absència d'aquest, sobre la base del règim general previst en la llei 1/2015 de, 6 de febrer de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions. 8. En qualsevol cas, les entitats que resulten beneficiàries de la subvenció hauran de justificar la despesa objecte del projecte,moment a partir del qual es procedirà a la liquidació d'aquesta, de la qual podrà derivar-se una regularització, que implicarà l'exigència de reintegrament dels imports indegudament percebuts, cas que la justificació fora insuficient.

Termini màxim

Termini màxim

1. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de quatre mesos a comptar des de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. 2. La resolució de concessió o denegació de les sol·licituds es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV). 3. Transcorregut el termini abans esmentat sense que s'haguera notificat resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot això, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada. 4. Correspon, en tot cas, a la persona titular de la Direcció General de Diversitat Funcional la resolució de les sol·licituds, conforme estableix l'article 10.1 de l'Ordre de bases, previ informe i proposta de la Comissió d'Avaluació.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Direcció General de Diversitat Funcional i Salut Mental

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

S'aplicarà el règim sancionador per la comissió d'infraccions administratives contemplades en la normativa bàsica estatal sent sancionats conforme al que es disposa en el Capítol IV del Títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.