• Estàs en:
  • Inici /
  • Detall de Procediments

Detall de Procediments

  • Què es pot sol·licitar?

    Nom del tràmit

    Sol·licitud d'inscripció d'entitats de voluntariat en el Registre Autonòmic d'Associacions de la Comunitat Valenciana.

    Objecte del tràmit

    - Sol·licitar la inscripció de l'entitat en el Registre d'Entitats de Voluntariat de la Comunitat Valenciana.
    - La inscripció en el Registre d'Entitats de Voluntariat serà un requisit indispensable per a accedir a subvencions o per a establir convenis amb les administracions públiques.

    Inici
  • Qui pot sol·licitar-ho?

    Interessats/Sol·licitants

    Es consideraran organitzacions o entitats de voluntariat les que estiguen legalment constituïdes, tinguen personalitat jurídica pròpia, no tinguen ànim de lucre i desenvolupen activitats i programes d'interés general assenyalat en l'article 3 de la Llei 4/2001, de 19 de juny, de voluntariat social.
    Les entitats de voluntariat que adopten la forma jurídica d'associació o fundació han d'estar inscrites en els corresponents registres d'associacions o fundacions de l'Administració de la Generalitat.

    Inici
  • Quan s'ha de sol·licitar?

    Termini de presentació

    Durant tot l'any.

    Inici
  • On s'ha d'anar?

    Presencial

    - En els registres administratius dels òrgans administratius a què es dirigisquen, o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger.

    - També en qualsevol oficina de Correus. En aquest cas, s'ha de presentar en un sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.

    - I, preferentment, a:

    REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL DE JUSTICIA, ADMINISTRACIÓN PÚBLICA, REFORMAS DEMOCRÁTICAS Y LIBERTADES PÚBLICAS - CASTELLÓN
    C/ MAJOR, 78Ver plano
    12001 Castelló de la Plana
    Tel: 012
    REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL DE JUSTÍCIA, ADMINISTRACIÓ PÚBLICA, REFORMES DEMOCRÀTIQUES I LLIBERTATS PÚBLIQUES - ALACANT
    RAMBLA MÉNDEZ NÚÑEZ, 41Ver plano
    03002 Alacant/Alicante
    Tel: 012
    REGISTRE GENERAL DE LA CONSELLERIA DE JUSTÍCIA, ADMINISTRACIÓ PÚBLICA, REFORMES DEMOCRÀTIQUES I LLIBERTATS PÚBLIQUES
    C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77. CIUTAT ADVA. 9 D'OCTUBRE -TORRE 4Ver plano
    46018 València
    Tel: 012

    Per internet

    A través del enllaç corresponent:

    https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciarTramite.html?tramite=DGM_Z&version=1&login=c&idioma=va&idCatGuc=PR&idProcGuc=18496

    Inici
  • Què s'ha de presentar?

    - Sol·licitud d'inscripció en el registre.

    - Certificació de l'acord, de l'òrgan competent per a fer-ho, pel qual s'acorda la inscripció de l'entitat com a entitat de voluntariat en el Registre d'Entitats de Voluntariat de la Generalitat.

    - Estatut de l'entitat de voluntariat, en compliment del que exigeix l'article 11 de la Llei 4/2001, de 19 de juny, del voluntariat.

    Impresos associats

    SOL·LICITUD D'INSCRIPCIÓ EN EL REGISTRE D'ENTITATS DE VOLUNTARIAT

    Certificat de l'associació i model d'estatuts d'entitats de voluntariat

    Inici
  • Com sol·licitar-ho? Inici
  • Com es tramita telemàticament?

    A través del enllaç corresponent:

    https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciarTramite.html?tramite=DGM_Z&version=1&login=c&idioma=va&idCatGuc=PR&idProcGuc=18496

    Tramitació

    Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), per a la qual cosa pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat.
    (https://sede.gva.es/va/web/sede_electronica/sede_certificados).
    IMPORTANT: abans de començar amb la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d'aquest tràmit, amb l'objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la tramitació, ja que accedireu a una sol·licitud general, en el qual heu de detallar l'objecte de la vostra sol·licitud, omplir les dades generals i pujar tota la documentació.
    Per a això, cal tindre en compte que:
    1- Heu d'anotar-vos el nom d'aquest tràmit que esteu llegint.
    2- Heu de descarregar els formularis o les plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que siguen necessaris, omplir-los, signar-los, si escau, per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent, i guardar-los en el vostre ordinador per a tindre'ls preparats per a annexar-los en la fase "DOCUMENTAR" de la tramitació telemàtica.
    3- Si escau, cal procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-vos el justificant de pagament.
    4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, heu d'iniciar el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior de "Tramitació telemàtica", que us portarà a identificar-vos mitjançant l'assistent de tramitació.
    PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA:
    a) Heu d'omplir el formulari de dades generals.
    b) * Detalleu amb la major concreció possible la matèria objecte del tràmit.
    * Escriviu el nom del tràmit que s'ha anotat en el camp "SOL·LICITUD".
    * Especifiqueu la matèria objecte de la sol·licitud.
    * Indiqueu, igualment, l'àmbit geogràfic (serveis centrals, Castelló, València o Alacant).
    c) Annexeu els formularis i la documentació que prèviament us heu descarregat i heu omplit, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau.
    d) Feu clic sobre el botó "Registrar" (us facilitarà el número de registre, la data, el lloc i l'hora de presentació).
    e) Guardeu i imprimiu (si voleu) el justificant de registre.
    La vostra presentació telemàtica haurà finalitzat.

    Inici
  • Informació complementària

    * CONCEPTE DE VOLUNTARIAT
    S'entén per voluntariat el conjunt d'activitats d'interés general que respecten els principis de no-discriminació, solidaritat, pluralisme i tots aquells que inspiren la convivència en una societat democràtica i es desenvolupen per persones físiques per a la millora de la qualitat de vida d'altres persones o de la col·lectivitat, d'acord amb els requisits següents:
    a) Que tinguen caràcter altruista i solidari.
    b) Que la seua realització siga conseqüència d'una decisió pròpia i lliurement adoptada, i no porte causa en una obligació personal o deure jurídic.
    c) Que es duguen a terme de manera desinteressada i sense contraprestació econòmica, ni de qualsevol altra índole, sense perjudici dels incentius que legalment puguen establir-se i rescabalar-se de les despeses originades per l'acompliment de tal activitat.
    d) Que es desenvolupen a través d'organitzacions sense ànim de lucre i conformement a programes o projectes concrets.

    * CONDICIONS D'ADMISSIÓ DE LA PERSONA VOLUNTÀRIA
    - Podran ser admeses com a voluntàries totes les persones físiques amb capacitat d'obrar suficient i que tinguen interés en el desenvolupament de les finalitats de l'associació sense rebre cap contraprestació ni intervindre obligació o deure jurídic.
    - Ha de presentar-se una sol·licitud per escrit a l'òrgan de representació, i aquest resoldrà en la primera reunió que duga a terme.

    * CONDICIONS PER A REGISTRAR-SE
    Per a la inscripció en el registre, les entitats han de presentar un estatut que continga les condicions d'admissió i pèrdua de la condició de persona voluntària, els drets i deures de les persones voluntàries d'acord amb l'establit en la present llei, i els principis que han de regir les relacions entre l'entitat i les seues persones voluntàries, així com els mecanismes de participació en la seua entitat.

    Sancions

    Seran causes de la pèrdua de la condició d'entitat de voluntariat:
    1. La petició expressa de l'entitat en aquest sentit.
    2. Extinció de la seua personalitat jurídica.
    En aquests casos, la conselleria competent procedirà a la cancel·lació de la inscripció registral de la condició d'entitat de voluntariat que tenia l'entitat.

    Inici
  • Fonts jurídiques i/o documentals

    Normativa

    - Llei 4/2001, de 19 de juny, del voluntariat (DOCV núm. 4026, de 21/06/01).
    - Decret 181/2002, de 5 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es crea el Registre Autonòmic d'Associacions de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 4385, de 25/11/02).
    - Llei 14/2008, de 18 de novembre de 2008, de la Generalitat, d'associacions de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 5900, de 25/11/08).

    Llista de normativa

    Vegeu la Llei 4/2001, de 19 de juny.

    Vegeu el Decret 181/2002, de 5 de novembre.

    Vegeu la Llei 14/2008, de 18 de novembre de 2008.

    Inici

  • La Generalitat desitja que aquesta informació us siga d'utilitat.
    La present informació té exclusivament caràcter il·lustratiu, per la qual cosa no originarà drets ni expectatives, ni vincularà amb el procediment a què es refereix, la tramitació del qual se subjectarà sempre a les instruccions específiques.