Sol·licitud de subsidiació en la quota per família nombrosa o família monoparental (aplicable a habitatges de promoció pública amb qualsevol tipus de contracte).

Entitat Valenciana de Vivenda i Sòl EVHA

Codi SIA: 211055
|
Codi GVA: 2310
Descarregar informació
Termini obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

Contribuir a atendre les dificultats que sobrevenen en una família pel simple fet d'estar composta per molts membres, al que pot unir-se la circumstància que un o més dels mateixos patisca alguna discapacitat. Això s'aconsegueix bonificant la quota del rebut amb el que es redueix l'import d'aquest.

Per part seua, les famílies monoparentals són un dels tipus d'estructura familiar que més ha crescut al llarg dels últims anys, i que alhora més suport i protecció dels poders públics requereix, a causa de la seua vulnerabilitat, especialment en el cas d'aquelles encapçalades per dones, que són la majoria

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Observacions

- El descompte en la quota mensual de l'habitatge serà: del 15% per a títol de família nombrosa o monoparental de categoria general, i del 40% per al títol de família nombrosa o monoparental de categoria especial.

 

- Aquest descompte entrarà en vigor l'1 de gener de l'any posterior a la data de la Resolució, i tindrà una duració de 2 anys.

 

- Quan es produïsca alguna novetat, aquesta se li comunicarà per correu certificat en l'adreça que figure en la sol·licitud. Que EVHA no es pose en contacte amb Vosté significa que l'expedient està en tràmit i segueix el seu curs normal.

 

- En la notificació de la Resolució, que se li enviarà per correu certificat, figura tota la informació referent al percentatge de descompte que li correspon, a l'inici i la duració de la seua aplicació . Tan sols ha d'esperar que li arribe la carta.

Normativa
  • Orde de 2 de febrer del 2000, de la Conselleria de Benestar Social, sobre model de títol de famílies nombroses i regulació del carnet individual d'este títol en l'àmbit de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 3695, de 24/2/00).
  • Llei 40/2003, de 18 de novembre, de Protecció a les Famílies Nombroses (BOE núm. 277, de 19/11/03).
  • Real Decret 1621/2005, de 30 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses (BOE núm. 15, de 18/01/06).
  • Decret 75/2007, de 18 de maig, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de Protecció Pública a l'Habitatge (DOGV núm. 5517, de 22/05/07).
  • Llei 25/1971, de 19 de juny, de Protecció a la Família Nombrosa.
  • Decret 3140/1971, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 25/1971, de 19 de juny, de protecció a les famílies nombroses (BOE núm. 310, de 28/12/71).
  • Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell, pel qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental en la Comunitat Valenciana.

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Els beneficiaris d'un títol de família nombrosa o de família monoparental.

Requisits

Disposar d'un Títol de Família Nombrosa o Monoparental.

Com es tramita

Procés de tramitació

- Presentació de la documentació.

- Comprovació de documentació.

- Proposta d'EVHA, que és l'òrgan que tramita.

- Resolució de la Direcció General d'Habitatge i Regeneració Urbana, que és l'òrgan que resol.

- Notificació de la Resolució a l'interessat.

Òrgans de tramitació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any.

Documentació
- Imprés de sol·licitud. - DNI/NIF del sol·licitant. - Fotocòpia del contracte d'adjudicació, o la carta d'adjudicació de l'habitatge. - Fotocòpia del Títol de Família Nombrosa del titular o de Família Monoparental,, ACTUALITZAT.
Forma de presentació
Telemàtica
Per a accedir de forma telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), podent utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica...
Saber més
Presencial

a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen.

 

b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, capítols i consells insulars, als ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni.

 

c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

 

d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger.

 

e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

 

I preferentment en:

On dirigir-se

Resolució

Termini màxim
El temps màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de tres mesos, a comptar des de la data de recepció de la sol·licitud per l'òrgan competent per a tramitar-los, sense perjuí d'allò que s'ha establit en l'article 42.5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les...
Saber més
Observacions

Recurs d'alçada davant la Secretaria Autonòmica d'Habitatge i Funció Social, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà al de la recepció de la notificació de la Resolució, quedant esgotada la via administrativa.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Què faig si... ?
      • Vull informació sobre família
        • Família nombrosa
    • Habitatge i urbanisme
      • Finançament i subvencions
        • Altres Tràmits