Detall de Procediment

COMITÉ DE PACIENTS DE LA COMUNITAT VALENCIANA: PRESENTACIÓ DE CANDIDATURES

Codi SIA: 2981006
Codi GUC: 23194
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: TANCAT
(10-02-2023
23-02-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Procediment d'elecció de les vocalies que representen a les federacions, associacions o entitats de pacients i els seus familiars en el Comité de Pacients de la Comunitat Valenciana.

Observacions

Observacions

GRUP DE PATOLOGIES DE LA CANDIDATURA. 1. No es pot presentar candidatures a més d'un grup de patologies, sent aquest motiu causa d'exclusió de la candidatura. 2.Els grups de patologies són els següents: a. Grup I: malalties oncològiques, neurològiques, renals, endocrí-metabòliques, digestives, respiratòries, osteomusculars, reumatològiques i altres malalties. b.Grup II: malalties mentals, conductes addictives, malalties rares, infeccioses, autoimmunes, al·lèrgiques, intoleràncies alimentàries i altres malalties.

Requisits

Requisits

a) Generals: - Estar constituïdes legalment i inscrites en el registre que corresponga. - Tindre seu en el territori de la Comunitat Valenciana. - Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social. - No estar immersa en un procediment de reintegrament de tot o part de la subvenció atorgades per la Generalitat. - No presentar candidatures simultàniament la federació i l'associació a la qual estiga federada. b) Específics: - Major àmbit d'actuació territorial. - Major nombre de socis i beneficiaris. - Repercussió en la qualitat de vida de pacients i familiars, sobre la base de la memòria d'actuacions. - Relació i objecte de convenis que tinguen subscrits amb la Conselleria amb competències en matèria de sanitat.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran presentar candidatura totes les federacions, associacions o entitats de pacients i els seus familiars que tinguen un àmbit d'actuació autonòmic o provincial en la Comunitat Valenciana, sempre que complisquen els següents requisits:

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decret 80/2015, de 22 de maig, del Consell, pel qual es crea i regula el Comité de Pacients de la Comunitat Valenciana
  • Llei 10/2014, de 29 de desembre, de Salut de la Comunitat Valenciana
  • Resolució de 30 de gener de 2023, del conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'estableixen les bases i es convoca el procediment d'elecció de les vocalies que representen les federacions, associacions o entitats de pacients i dels seus familiars per a ser membres del Comité de pacients de la Comunitat Valenciana.(DOGV nº 9530 09/02/2023)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de candidatures i de la documentació establida serà de deu dies comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el DOGV núm. 9530 09/02/2023

Formularis documentació

1. El termini de presentació de candidatures i de la documentació establida en l'article següent serà de deu dies comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el DOGV. 2. La candidatura es formalitzarà electrònicament, degudament signada per la persona representant legal de l'entitat i es dirigirà a la Direcció General de Planificació, Eficiència Tecnològica i Atenció al Pacient de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. 3. Les entitats interessades hauran de presentar la candidatura exclusivament per via telemàtica en el Registre Electrònic de la Generalitat, accedint aquest tràmit en la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), sense que siguen tingudes en compte les sol·licituds presentades per qualsevol altre mig, de conformitat amb el que es disposa en l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, resultant d'aplicació, en cas contrari, el que es disposa en l'article 68.4 de citada Llei. La candidatura, haurà d'acompanyar-se de la següent documentació: a) Còpia autèntica dels Estatuts vigents de l'entitat sol·licitant. b) Documentació acreditativa de la representació de la persona signant de la sol·licitud, en el cas que no estiga inscrita en el registre de representants de la Generalitat i en el registre d'apoderaments de la Generalitat valenciana c) Documentació acreditativa de l'acord adoptat per l'òrgan competent de l'entitat que expresse la voluntat de presentar la candidatura. d) Còpia autèntica del certificat d'inscripció en el registre que legalment li corresponga. En el cas d'associacions o federacions nacionals amb seu en la Comunitat Valenciana, certificat actualitzat d'inscripció en el Registre del Ministeri de l'Interior. e) Còpia de l'última memòria d'activitats aprovada per l'òrgan de govern de l'entitat on consten les actuacions que s'han realitzat. f) Acreditació d'estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la seguretat social. Per a això, l'entitat sol·licitant podrà autoritzar l'òrgan instructor perquè obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries, i en absència d'oposició expressa per part de l'entitat, l'òrgan instructor podrà obtindre directament les dades d'acreditació del compliment de les obligacions amb la Seguretat Social. Tot això de conformitat amb el que es disposa en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. De no atorgar aquesta autorització expressa o manifestar l'oposició hauran d'aportar la documentació acreditativa que es troben al corrent de les citades obligacions. g) Declaració responsable de no estar incursa en cap de les circumstàncies assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i de no estar immersa en un procediment de reintegrament de tot o part de les subvencions atorgades per la Generalitat. Així mateix, i a l'efecte del que es disposa en l'article 9.2. b) del Decret 80/2015, les entitats hauran de presentar, juntament amb la sol·licitud, certificat emés pel secretari de l'entitat sol·licitant on conste l'àmbit d'actuació territorial, el nombre de socis, el nombre de beneficiaris i la relació i objecte de convenis que tinguen subscrits amb la Conselleria amb competències en matèria de sanitat.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1.- La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual acaba d'indicar-se. Per a això hauran de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana). - I el sistema clau-signatura de l'Estat únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats ....). Més informació respecte als sistemes admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/sede_certificados 2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), haurà d'inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit. Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3- Clickando en l'enllaç directe indicat en "Com es tramita telemàticament?" o en l'enllaç "TRAMITAR AMB CERTIFICAT" (en color roig a l'inici d'aquest tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web, annexar la sol·licitud i altra documentació emplenada i signada digitalment que haja d'aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre. 4.- Respecte als DOCUMENTS A ANNEXAR, en el seu cas: - És recomanable que, en primer lloc, els reunisca tots i els emplene, ferm i guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/s persona/s o entitat/és que ho/s subscriga/n. - En aquest tràmit de la Guia Prop: * En l'apartat denominat "Quina documentació s'ha de presentar?" apareix el llistat de documents a presentar. * I en l'apartat "IMPRESOS ASSOCIATS"(a més d'en el propi tràmit telemàtic) existeixen models normalitzats i emplenables de tots o alguns d'aqueixos documents, segons el cas. Si existeix model normalitzat el document haurà de presentar-se en ell. No obstant això, aquells documents per als quals no existisca model normalitzat hauran de ser creats o recaptats per la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar. - En el tràmit telemàtic s'indica la grandària màxima permesa dels documents a annexar i els seus possibles formats o extensions (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comprove'ls abans d'annexar els documents.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

L'ordenació i instrucció del procediment correspondrà a la Direcció General amb competències en matèria d'atenció al pacient, que rebrà les sol·licituds presentades i verificarà que les mateixes reuneixen els requisits per a poder ser tramitades. L'òrgan competent per a la instrucció i resolució de l'expedient, a la vista de la documentació obrant en el mateix i de les obligacions que s'adquirisquen, podrà recaptar els informes dels organismes i entitats que estime oportú i efectuar les comprovacions necessàries sobre l'exactitud de tot això. Es crea una comissió tècnica les funcions de la qual són comprovar que les candidatures presentades reuneixen els requisits generals i específics relacionats en el present decret, així com posar en marxa el procediment d'elecció. La Comissió Tècnica, dependent de la direcció general amb competències en matèria d'atenció al pacient, està constituïda pels següents membres: a) La persona titular de la subdirecció general amb competències en matèria d'atenció al pacient, o persona en qui delegue, que actuarà com a president/a. b) La persona titular de la subdirecció amb competències en matèria d'ordenació sanitària, o persona en qui delegue. c) La persona titular del servei amb competències en matèria d'avaluació, qualitat assistencial i seguretat del pacient, o persona en qui delegue. d) La persona titular del servei amb competències en matèria d'investigació, desenvolupament i innovació sanitària, o persona en qui delegue. e) La persona titular del servei amb competències en matèria d'atenció i comunicació amb el pacient, o persona en qui delegue, que actuarà com a secretari. La Comissió tècnica creada a l'empara del que s'estableix en l'article 9 del Decret 80/2015 comprovarà que les candidatures presentades reuneixen els requisits generals i específics relacionats en el present decret i posarà en marxa el procediment d'elecció. A la vista de les sol·licituds i documentació presentada, la Comissió Tècnica elaborarà, per cadascun dels grups, un llistat provisional de candidatura amb la puntuació obtinguda, en el qual constarà el nom de les entitats admeses, així com el nom de les entitats excloses i el motiu de la seua exclusió. Aquest llistat es podrà consultar en la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es) i en la web de la Conselleria. La publicació servirà de comunicació a l'efecte de que, en el termini de 10 dies a comptar des de la data de publicació del llistat provisional, les federacions, associacions i entitats de pacients i dels seus familiars puguen esmenar o bé fer les al·legacions que estimen oportunes. Transcorregut el termini previst i vistes les al·legacions realitzades, es publicarà, en la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es) i en la web de la Conselleria, el llistat definitiu de totes les candidatures baremades per la Comissió Tècnica.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

La baremació de les entitats que presenten candidatures seguirà la següent puntuació, amb un màxim de 50 punts: - Major àmbit d'actuació territorial, un màxim de 20 punts: - Autonòmic: 20 punts - Provincial: 5 punts per cada província d'actuació. -Major nombre de socis, fins a un màxim de 15 punts · De 0 a 50 socis: 1 punt. · De 51 a 100 socis: 2 punts. · De 101 a 200 socis: 5 punts. · De 201 a 300 socis: 10 punts. · Més de 300 socis: 15 punts. - Relació i objecte de convenis que tinguen subscrits amb la Conselleria amb competències en matèria de sanitat, fins a un màxim de 15 punts. · Més de 3 convenis subscrits: 10 punts · Entre 1 i 3 convenis: 5 punts

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Termini alegació: OBERT

Obligacions

Obligacions

Facilitar tota la informació econòmica, fiscal, laboral, tècnica i de qualsevol tipus que li siga requerida per la Direcció general amb competències en matèria d'atenció al pacient, sense perjudici de la confidencialitat exigible. En qualsevol cas, les entitats estaran obligats a complir amb el que es disposa en l'article 29 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana, en cas que els siguen aplicable, i aquelles obligacions que puga fixar o determinar-se en la convocatòria que, en tot cas, haurà d'ajustar-se al que es preveu en el decret 80/2015. Així mateix, les entitats hauran de complir les previsions contingudes en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes i en la Llei 9/2003, de 2 d'abril, d'igualtat entre homes i dones, en relació amb el pla d'igualtat quan per la legislació d'aplicació els siga exigible. L'incompliment d'alguna d'aquestes obligacions, prèvia incoació d'expedient podrà donar lloc a deixar sense efecte la resolució de nomenament de vocal. S'haurà de complir amb les obligacions de publicitat derivades del que es disposa en els articles 4 i 5 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana, en el capítol 2 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la informació pública i Bon Govern, i en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Aquesta informació podrà publicar-se en el portal web de l'entitat o bé a través de la plataforma TEP - Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta (https://gvaobert.gva.es/tep).

Observacions

Observacions

La resolució definitiva de candidatures, conformement a la normativa reguladora, esgotarà la via administrativa. Contra aquesta es podrà interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua notificació de conformitat amb el que es disposa en l'art. 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre

Termini màxim

Termini màxim

- El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar les resolucions de concessió serà de sis mesos comptats des de l'endemà de la publicació de la resolució de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa