Detall de Procediment

Programa de subvencions d'ocupació per a la contractació de persones desocupades menors de 30 anys per entitats locals de la Comunitat Valenciana (Avalem Joves). EMPUJU 2023.

Codi SIA: 2983270
Codi GUC: 23198
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(23-02-2023
08-03-2023)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La concessió d'incentius a la contractació de les persones menors de 30 anys, que figuren inscrites com a desocupades en els Espais Labora de la Generalitat i que tinguen la condició de beneficiàries en la garantia juvenil.

Observacions

Observacions

Per a qualsevol informació addicional (normativa, notes aclaridores, descàrrega de models, etc.), es pot consultar la convocatòria en l'apartat d'ajudes i foment d'ocupació de la web de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació (http://www.labora.es). DESTINATARIS FINALS: persones desocupades menors de 30 anys que figuren inscrites com a demandants d'ocupació en els Espais Labora de la Generalitat i com a beneficiàries en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, condició que hauran de complir en el moment de la contractació. BENEFICIARIS FINALS DE L'ACCIÓ: els ajuntaments i les mancomunitats de la Comunitat Valenciana o els seus organismes autònoms. IMPACTE PREVIST: 329 entitats locals secundades. 1.297 persones joves contractades. QUANTIA/PRESSUPOST: 30.000.000 euros.

Requisits

Requisits

No incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Per a la selecció de les persones destinatàries, l'entitat beneficiària presentarà l'oferta d'ocupació a l'espai LABORA corresponent i seleccionarà els joves d'entre els que li siguen remesos per aquest.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

De conformitat amb el que es preveu en l'article 10.3 de l'Ordre 7/2019, podran ser beneficiaris d'aquestes subvencions els ajuntaments i les mancomunitats de la Comunitat Valenciana, o els seus organismes autònoms.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Ordre 7/2019, de 25 d'abril, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores del Programa d'incentius a la contractació de persones desocupades per entitats locals de la Comunitat Valenciana. (DOGV de 02/05/2019)
  • Resolució de 28 de desembre de 2022, del director general de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoca per a l'exercici 2023 el programa d'incentius a la contractació de persones desocupades menors de 30 anys per entitats locals de la Comunitat Valenciana. (Avalem Joves) (DOGV núm. 9539 de 22.02.2023)
  • Extracte de la Resolució de 28 de desembre de 2022, del director general de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoca per a l'exercici 2023 el Programa d'incentius a la contractació de persones desocupades menors de 30 anys per entitats locals de la Comunitat Valenciana. (Avalem Joves) (DOGV núm. 9523 de 22.02.2023)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de deu dies hàbils, a comptar de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV nº 9539 de 22.02.2023).

Formularis documentació

El tràmit telemàtic de presentació de la sol·licitud permetrà que l'entitat sol·licitant: a) Declare responsablement sobre les obligacions de publicitat de les ajudes del FSE. b) Prioritze un grup de cotització, únicament als efectes que l'import del barem estàndard de costos unitaris associat a aquest (i indicat en l'annex) es prenga com a import mínim de subvenció garantit, d'acord amb el procediment de repartiment que preveu el resolc onzé. Aquesta priorització no comportarà el compromís de contractar alguna persona en tal grup de cotització. c) Identifique el compte bancari en el qual Labora ha d'efectuar el pagament de la subvenció. Si es tracta d'un compte nou, l'entitat haurà d'haver-lo donat d'alta prèviament a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte i denominat "Procediment per a tramitar les altes i baixes de les domiciliacions bancàries" (https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22648&version=amp). d) Declare responsablement no estar incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària a què fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003. e) Determine l'import sol·licitat de la subvenció. Si aquest import fora inferior a l'import corresponent al grup de cotització prioritzat, es prendrà aquest últim com a import sol·licitat.

Presentació

Presentació

Telemàtica
La presentació d'aquesta ajuda s'ha de fer de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, a través del procediment GUC habilitat a aquest efecte i denominat "EMPUJU 2023. Programa de subvencions d'ocupació per a la contractació de persones desocupades menors de 30 anys per entitats locals de la Comunitat Valenciana". En la pàgina web de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació (https://labora.gva.es/va/corporacions-locals-mancomunitats-diputacions/foment-de-l-ocupacio) estarà disponible la informació sobre aquesta convocatòria i s'habilitarà un accés a la seu electrònica per a formular la sol·licitud. Per a fer-ho, s'ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o bé amb el certificat de representant d'entitat. No s'admetran les sol·licituds que no es presenten utilitzant el procediment GUC que es descriu ací. S'ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o el certificat de representant d'entitat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Passos: 1. Presentació de les sol·licituds. 2. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva. 3. La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació. 4. Una vegada examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor remetrà un informe en què farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes. 5. L'òrgan col·legiat a què fa referència l'article 8 de l'Ordre 7/2019, de 25 d'abril, emetrà un informe en el qual determinarà, seguint el procediment de distribució de la dotació que preveu el resolc onzé de la resolució de convocatòria, l'import de l'ajuda que individualment s'ha assignat a cada entitat en funció de la dotació pressupostària prevista. 6. En vista de l'informe de l'òrgan col·legiat, l'òrgan instructor formularà les propostes de concessió a l'òrgan concedent. 7. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la Direcció General d'Ocupació i Formació.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Aquest òrgan col·legiat proposarà la distribució de la dotació pressupostària d'acord amb els criteris següents: a) Es proposarà per a tots els sol·licitants l'import del barem estàndard de costos unitaris que corresponga a la contractació prioritzada pel sol·licitant en el formulari annex a la sol·licitud. b) En el cas que la dotació no s'haja esgotat després de procedir segons el que disposa el paràgraf anterior, el sobrant es distribuirà fins a esgotar el crèdit disponible en proporció a l'atur registrat en l'àmbit territorial de la corresponent entitat local. c) Si la dotació resultara insuficient per a procedir segons el que s'estableix en l'apartat a, es prioritzaran els sol·licitants segons l'atur més alt registrat. A l'efecte del que disposa l'apartat anterior, es tindran en compte les estadístiques de desocupació registrada corresponents al mes anterior al de la data de la resolució de convocatòria. La resolució de possibles empats s'efectuarà en funció de la pitjor evolució de la desocupació registrada en cada municipi. A aquest efecte, la comparativa es remuntarà als mesos precedents al que s'indica en l'apartat anterior que resulte necessari fins a desfer l'empat. En cap cas l'import assignat podrà superar la quantia de l'ajuda sol·licitada.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

La instrucció correspondrà a les direccions territorials de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Obligacions

Obligacions

A més de les que estableix l'article 14 de la Llei general de subvencions, són obligacions de les entitats beneficiàries: a) Facilitar totes les dades i la informació relacionades amb la subvenció concedida que els siguen requerits per Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació. b) Comunicar la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat; així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida. c) Iniciar els contractes i donar d'alta en la Seguretat Social les persones contractades en el període comprés entre la comunicació de la proposta de l'òrgan de col·legiat recollit en el resolc desé i la finalització del termini de presentació de la justificació de la subvenció. Excepte en el cas de les substitucions, la contractació haurà de tindre lloc l'any de concessió de la subvenció i, com a màxim, en el termini de dos mesos des de la notificació de la resolució de concessió. d) Mantindre l'ocupació creada durant almenys dotze mesos, excepte en els casos de substitució que estableix el resolc desseté. e) Disposar dels llibres comptables, els registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes que exigeix la legislació mercantil i sectorial corresponent; així com conservar els documents (inclosos els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts, mentre puguen ser objecte de control, que han de ser originals o còpies certificades d'acord amb aquests. f) Les entitats beneficiàries han de comptabilitzar la concessió i el cobrament de la subvenció a través d'un codi comptable específic. g) Com que aquestes ajudes són susceptibles de ser finançades pel FSE+, la documentació justificativa (inclosos els documents electrònics) haurà de conservar-se durant el termini que establisca la normativa europea que resulte aplicable. h) A l'efecte de difusió pública, com que aquestes ajudes són susceptibles de ser finançades pel FSE+, el beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació i publicitat que estableix el Reglament (UE) 2021/1057, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'estableix l'FSE+, en particular, quan promoguen les accions i els seus resultats, per a la qual cosa cal facilitar informació coherent, efectiva i proporcionada dirigida a múltiples destinataris, inclosos els mitjans de comunicació i el públic en general. En el cas que siga un altre fons de la Unió Europea el que finance l'actuació, s'aplicaran les normes d'informació, comunicació i publicitat que es puguen establir sobre aquest tema. i) Conservar tota la documentació associada a la selecció final de les persones treballadores. j) L'entitat beneficiària ha de concedir a la persona treballadora el permís necessari en horari laboral per a permetre, si és el cas, les labors d'acompanyament i orientació durant el període de manteniment a què fa referència la disposició addicional tercera de l'Ordre 7/2019.

Observacions

Observacions

Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la seua publicació, davant del corresponent jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que estableixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, un recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això, sense perjudici que les persones interessades hi puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Aquest òrgan col·legiat proposarà la distribució de la dotació pressupostària d'acord amb els criteris següents: a) Es proposarà per a tots els sol·licitants l'import del barem estàndard de costos unitaris que corresponga a la contractació prioritzada pel sol·licitant en el formulari web annex a la sol·licitud. b) En el cas que la dotació no s'haja esgotat després de procedir segons el que disposa el paràgraf anterior, el sobrant es distribuirà fins a esgotar el crèdit disponible en proporció a l'atur registrat en l'àmbit territorial de la corresponent entitat local. c) Si la dotació resultara insuficient per a procedir segons el que s'estableix en l'apartat a, es prioritzaran els sol·licitants segons l'atur més alt registrat. A l'efecte del que disposa l'apartat anterior, es tindran en compte les estadístiques d'atur registrat corresponents al mes anterior al de la data de la convocatòria. La resolució de possibles empats s'efectuarà en funció de la pitjor evolució de la desocupació registrada en cada municipi. A aquest efecte, la comparativa es remuntarà als mesos precedents al que s'indica en l'apartat anterior que resulte necessari fins a desfer l'empat. En cap cas l'import assignat podrà superar la quantia de l'ajuda sol·licitada. La justificació de la subvenció concedida s'efectuarà en el termini de 2 mesos des de la notificació de la resolució de concessió. Per a això, s'ha d'omplir i registrar el formulari web, que estarà disponible en la pàgina web de Labora, i aportar la següent documentació a través del tràmit "Aportació de documentació a un expedient obert de LABORA (https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18744&version=amp): a) Llista de treballadors i treballadores contractades, segons el model normalitzat. b) Contractes de treball i la seua comunicació a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació a través de l'aplicació Contrat@. c) Declaració responsable de la persona contractada en què indique que, en el moment de la contractació, manté els requisits per a tindre la condició de beneficiària del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, autoritza la comprovació d'aquesta situació i fa constar que entén que, en el cas que no es mantinguen aquests requisits, es produirà la seua exclusió com a destinatària final de les ajudes, segons el model normalitzat. d) Alta en la Seguretat Social de les persones treballadores i informe de dades per a la cotització (IDC). e) Acta de selecció de les persones contractades i llista de persones desocupades remés per l'Espai Labora. f) Imprés normalitzat en què ha de figurar el codi comptable identificable en relació amb la subvenció concedida. g) Acreditació de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, i no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament, mitjançant la declaració responsable relativa a l'article 34.5 de la Llei general de subvencions. h) Acreditació de trobar-se al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals a la Sindicatura de Comptes, per a la qual cosa l'òrgan gestor obtindrà de la Sindicatura de Comptes el certificat sobre el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals. i) Declaració del representant de l'entitat relativa al fet que les contractacions no incorren en cap causa d'exclusió. j) Comunicació a la persona treballadora contractada que la seua contractació és susceptible de ser finançada amb càrrec al Programa operatiu de l'FSE+ de la Comunitat Valenciana 2021-2027 o qualsevol altre fons susceptible de ser finançat per la Unió Europea, segons el model normalitzat. k) Justificant de l'ompliment del formulari inicial d'indicadors per la persona contractada en compliment de les obligacions derivades dels articles 16.1 i 42.1 i 2 del Reglament (UE) 2021/1060, pel qual s'estableixen les disposicions comunes relatives a determinats fons europeus, entre aquests, l'FSE+ i article 17, i annex I del Reglament (UE) 2021/1057, pel qual s'estableix el FSE+, els dos reglaments del Parlament Europeu i del Consell, de data 24 de juny de 2021. l) Certificat del secretari de l'entitat relatiu al fet que les contractacions no s'emmarquen en l'àmbit de les ofertes públiques d'ocupació, regulades en el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre. m) Justificació de les accions de publicitat sobre el finançament de les ajudes per part de l'FSE+. Per a això, s'hi han d'adjuntar fotografies, captures de pantalla de pàgines web, cartells informatius, notes de premsa o qualsevol altra acreditació. La liquidació final de la subvenció es produirà una vegada l'entitat beneficiària haja aportat la documentació indicada en l'apartat anterior.

Termini màxim

Termini màxim

El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptats a partir de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat la resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre's desestimada per silenci administratiu.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la Direcció General d'Ocupació i Formació.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Els incompliments que es puguen qualificar d'infracció administrativa donaran lloc a la incoació del procediment sancionador, d'acord amb els articles 52 i següents de la Llei general de subvencions, i els articles 173 i següents de la Llei 1/2015.