Ajudes per a la preparació d'oposicions de les proves selectives per a l'accés a la Carrera Judicial i Fiscal, als cossos de Lletrats de l'Administració de Justícia, de Mèdics Forenses i de Gestió Processal i Administrativa

Conselleria de Justícia i Administració Pública

Codi SIA: 3014534
|
Codi GVA: 25045
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 23-06-2023

Fins 06-07-2023

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Justificació
  • Altres tràmits
  • Recurs de reposició
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Mitjançant aquesta convocatòria es concediran un màxim de 200 ajudes per a contribuir en les despeses ocasionades per la preparació de proves selectives per a l'accés als diferents cossos de l'Administració de Justícia, corresponent 100 ajudes per a la preparació de Carrera Judicial i Fiscal, 50 ajudes per a preparar l'accés al Cos de Lletrats de l'Administració de Justícia, 10 ajudes per a l'accés al Cos de Mèdics forenses i 40 ajudes per a l'accés al Cos de Gestió Processal i Administrativa.

 

Es reservarà un 7% de les ajudes, dins de cada cos, a persones que acrediten un grau de discapacitat igual o superior al 33% i complisquen amb la resta dels requisits exigits per a l'accés a l'ocupació pública. En cas de ser declarades desertes, s'acumularan a les restants del mateix cos o carrera, i si així i tot quedaren desertes, s'acumularan a la resta de carreres o cossos per l'ordre del resultat obtingut en la baremació.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 23-06-2023 fins a 06-07-2023
Al·legació / AportacióTemini tancat
Des de 19-09-2023 fins a 02-10-2023
JustificacióTemini tancat
Des de 02-09-2024 fins a 06-09-2024
Recurs de reposicióTemini tancat
Des de 30-01-2024 fins a 29-02-2024
Observacions

En el formulari de sol·licitud general de la subvenció, no cal canviar la Naturalesa Jurídica que ix per defecte, ni completar el CNAE.

 

Els llistats provisionals d'autobaremació en funció de la puntuació al·legada, en ordre decreixent, es publicaran en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es i es concedirà un termini de 10 dies hàbils a les persones interessades que s'indique, per a la presentació de la documentació acreditativa del compliment dels requisits i dels mèrits al·legats en la sol·licitud.

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Persones físiques de fins a 35 anys d'edat que estiguen en possessió de la titulació universitària de llicenciatura o grau i complisquen els requisits de la convocatòria.

Requisits

Podran beneficiar-se d'aquestes ajudes aquelles persones que, a la finalització del termini de presentació de sol·licituds, complisquen els següents requisits:

 

a) No ser major de 35 anys.

 

b) Reunir els requisits d'accés exigits en l'última convocatòria d'accés a la Carrera o Cos corresponent segons l'ajuda que se sol·licite.

 

c) Estar en possessió de titulació universitària de llicenciatura o grau necessària per a l'accés a la corresponent Carrera o Cos o complides les condicions per a obtindre'ls abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposen del certificat que l'acredite.

 

d) No ser beneficiària d'ajudes o subvencions per al mateix objecte, qualsevol que siga el procés selectiu per al qual se li haja concedit l'ajuda, d'ens públics ni privats, ni haver-lo sigut durant un màxim de tres anys, continuats o alterns, anteriors a la convocatòria.

 

e) No trobar-se incurses en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

f) Comptar amb la direcció d'un centre especialitzat o una o diverses persones preparadores per a orientar el procés de preparació, o començar la preparació a l'inici del període subvencionable determinat en cada convocatòria.

 

g) Acreditar la situació econòmica a l'efecte de la seua valoració, de conformitat amb el que es disposa

en la base 11.1.a.

h) Estar empadronada i tindre residència efectiva en la Comunitat Valenciana almenys cinc anys dels últims deu, requerint-se, així mateix, el certificat d'empadronament a l'efecte d'acreditació de membres de la unitat familiar per a la valoració de la seua situació econòmica.

 

Com es tramita

Procés de tramitació

Amb la finalitat de reduir càrregues administratives a les persones interessades, a les sol·licituds no s'adjuntarà cap documentació, la qual serà requerida en una fase posterior únicament a aquelles persones sol·licitants que la comissió de valoració determine mitjançant la publicació dels llistats provisionals, en funció de la puntuació al·legada, conforme al que es disposa en el resolc seté de la convocatòria.

 

Per a realitzar la presentació electrònicament, la persona sol·licitant podrà utilitzar els certificats electrònics incorporats al document nacional d'identitat, els certificats electrònics reconeguts i aquells sistemes de signatura electrònica avançada que s'admeten per l'Administració segons la normativa vigent.

 

La presentació de la sol·licitud es podrà acreditar mitjançant el rebut expedit pel registre electrònic i produirà efectes jurídics per al còmput de terminis des de la data d'entrada consignada en aquest rebut.

 

En el cas que una mateixa persona, dins del termini establit, presentara més d'una sol·licitud, s'entendrà que l'última presentada reemplaça a les anteriors sol·licituds.

 

La presentació de la sol·licitud comporta l'acceptació per la persona sol·licitant de les bases per les quals es regeix la convocatòria.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 23-06-2023 fins a 06-07-2023

10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV 9623, de 22/06/2023).

Forma de presentació
Telemàtica

Amb la finalitat de reduir càrregues administratives a les persones interessades, a les sol·licituds no s'adjuntarà cap documentació, la qual serà requerida en una fase posterior únicament a aquelles persones sol·licitants que la comissió de valoració determine mitjançant la publicació dels...

Saber més

Al·legació / Aportació

Termini
Des de 19-09-2023 fins a 02-10-2023

Es concedeix un termini de 10 dies hàbils.

Data d'inici: 19/09/2023

Data de fi: 02/10/2023 (tots dos inclusivament)

 

Descripció

Aquest tràmit té com a objecte presentar al·legacions per via telemàtica als llistats provisionals publicats de puntuacions obtingudes, d'exclosos i de desistits (base reguladora 9.3 de l'Ordre 4/2023, de 3 de maig) permetent a la ciutadania relacionar-se electrònicament amb la Generalitat...

Saber més
Documentació

1. Aparéixer en algun dels llistats provisionals publicats mitjançant el referit Acord de 15 de setembre de 2023 de la Comissió Avaluadora.

 

2. La persona interessada haurà de disposar de signatura electrònica avançada: DNIe (DNI electrònic), certificats de la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i amb els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per la ACCV (Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana). També s'admetran tots els certificats reconeguts inclosos en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació (TSL) establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri de *Indústria, Energia i Turisme.

Més informació en https://sede.gva.es/es/sede_certificados

Li recomanem que comprove la validesa del certificat en la següent adreça: https://valide.redsara.es/valide/inicio.html

 

Si no supera la validació del certificat, haurà de posar-se en contacte amb l'organisme emissor d'aquest.

 

En el cas de presentar un certificat digital de persona física i actuar en representació d'una altra persona (física o jurídica), s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de Representants davant la Generalitat Valenciana per a la realització de tràmits per via telemàtica.

 

La informació relativa a aquest Registre està disponible:

en https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp i

en http://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes

 

Forma de presentació
Telemàtica

L'aportació de documentació mitjançant aquest tràmit NOMÉS pot realitzar-se DE MANERA TELEMÀTICA. Punxant en l'enllaç directe que acaba d'indicar-se accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web de sol·licitud d'aportació, annexar a continuació la documentació que...

Saber més

    Resolució

    Termini màxim

    El termini màxim per a dictar i publicar la resolució serà de tres mesos, a comptar des de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria, sense perjudici que puga ampliar-se en els termes previstos per la normativa reguladora

    del procediment.

     

    Conclòs este termini sense que s'haja dictat i publicat la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

    Efecte silenci / Esgota via administrativa
    Desestimatori
    / Sí
    Recurs que procedeix contra la resolució
    Potestatiu de reposició
    Obligacions

    La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana , amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen les ajudes atorgades, les persones beneficiàries, les quantitats concedides i la finalitat d'estes .

     

    La publicació de la citada resolució assortirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb la normativa reguladora del procediment administratiu comú.

    Justificació

    Termini
    Des de 02-09-2024 fins a 06-09-2024

    Els terminis per a la presentació seran de CINCO DÍAS HÀBILS següents a la finalització de cada període d'ajudes que a continuació es relacionen:

     

    Primer període: del 1/09/2023 al 30/11/2023

    · Data d'inici: 01/12/2023

    · Data de fi: 11/12/2023

     

    Segon període: del 1/12/2023 al 28/02/2024

    · Data d'inici: 01/03/2024

    · Data de fi: 07/03/2024

     

    Tercer període: del 1/03/2024 al 31/05/2024

    · Data d'inici: 03/06/2024

    · Data de fi: 07/06/2024

     

    Quart període del 1/06/2024 al 31/08/2024

    · Data d'inici: 02/09/2024

    · Data de fi: 06/09/2024

     

    Descripció

    El tràmit té per objecte possibilitar l'aportació, per via telemàtica, de la documentació justificativa del compliment de la fi de la subvenció (base reguladora tretzena de l'Ordre 4/2023, de 8 de maig i de la Resolució de 16 de juny), per part de les persones beneficiàries de les ajudes.

    Documentació

    S'haurà de presentar la documentació indicada en el resolc tretzé de l'Ordre 4/2023, s'indica:

     

    a) Documentació econòmica que justifique l'activitat de preparació, com ara factures o qualssevol altres documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic o amb eficàcia administrativa emeses pel centre especialitzat o la persona o persones preparadores, factures de compra de materials d'estudi, pagament de taxes per a participar en el procés selectiu corresponent, factures per despeses de desplaçament i allotjament per a assistir a les proves selectives.

     

    b) Justificant de la sol·licitud de participació en el procés selectiu pel qual es va sol·licitar l'ajuda, en cas que s'haguera convocat.

     

    c) Declaració original, segons model normalitzat disponible en la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), de cada centre especialitzat o persona preparadora sota l'adreça de la qual la persona beneficiària va preparar les oposicions per a eixe procés selectiu. Cada declaració haurà d'indicar el període d'inici i de fi, si és el cas, de la preparació d'oposicions amb eixe centre o persona preparadora, en la qual s'indique el règim d'assistència i aprofitament.

     

    d) Qualsevol altra que l'òrgan instructor estime necessària per a verificar la realitat de l'activitat subvencionada.

     

    Forma de presentació
    Telemàtica

    L'aportació de documentació mitjançant este tràmit NOMÉS pot realitzar-se DE MANERA TELEMÀTICA. Punxant en l'enllaç directe que acaba d'indicar-se accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web de sol·licitud d'aportació, annexar a continuació la documentació que...

    Saber més

      Recurs de reposició

      Termini
      Des de 30-01-2024 fins a 29-02-2024

      Un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el DOGV.

      Descripció

      Contra la resolució, de 17 de gener de 2024, per la qual es minoren i deixen sense efecte les ajudes concedides per Resolució de 30 de novembre de 2023 i publicada en el DOGV en data 29/01/2024 amb núm. 9776 que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se amb caràcter potestatiu, recurs...

      Saber més
      Forma de presentació
      Telemàtica

      La presentació del recurs de reposició NOMÉS pot realitzar-se DE MANERA TELEMÀTICA. Punxant en l'enllaç directe que acaba d'indicar-se accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web de sol·licitud d'aportació, annexar a continuació la documentació que s'aporta i...

      Saber més