• Estàs en:
  • Inici /
  • Detall de Procediments

Detall de Procediments

  • Què es pot sol·licitar?

    Nom del tràmit

    Sol·licitud de revisió del grau de discapacitat.

    Objecte del tràmit

    Revisió del grau de discapacitat per agreujament, millora, caducitat (en cas de reconeixement amb termini de temporalitat assenyalat) o error de diagnòstic i/o valoració.

    El grau de discapacitat podrà ser objecte de revisió per agreujament o millora sempre que haja transcorregut un termini mínim de 2 anys des de la data en què es va dictar la resolució.

    No caldrà esgotar el termini de 2 anys en els casos en què s'acredite suficientment un error de diagnòstic o s'hagen produït canvis substancials en les circumstàncies que van donar lloc al reconeixement del grau.

    Inici
  • Qui pot sol·licitar-ho?

    Interessats/Sol·licitants

    La persona interessada, el seu representant legal o el seu guardador de fet que tinga reconegut el grau de discapacitat.

    Requeriments

    El sol·licitant ha d'estar empadronat en un municipi de la Comunitat Valenciana o haver tingut l'últim domicili en aquesta Comunitat, en cas de residir en l'estranger.

    Inici
  • Quan s'ha de sol·licitar?

    Termini de presentació

    Durant tot l'any.

    Inici
  • On s'ha d'anar?

    Presencial

    La sol·licitud de revisió, juntament amb la documentació esmentada, s'ha de presentar:

    a) En el centre de valoració i orientació o la direcció territorial de la conselleria competent en matèria de serveis socials de la província on residisca el sol·licitant.

    b) En qualsevol dels llocs i registres públics que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.

    CENTRE D'AVALUACIÓ DE PERSONES AMB DIVERSITAT FUNCIONAL - VALÈNCIA
    C/ SAN JOSÉ DE CALASANZ, 30Ver plano
    46008 València
    Tel: 963989550
    CENTRE D'AVALUACIÓ DE PERSONES AMB DIVERSITAT FUNCIONAL - ALACANT
    C/ VICENTE CHÁVARRI, 52Ver plano
    03007 Alacant/Alicante
    Tel: 965938789
    CENTRE D'AVALUACIÓ DE PERSONES AMB DIVERSITAT FUNCIONAL - CASTELLÓ
    AV. GERMANS BOU, 81Ver plano
    12003 Castelló de la Plana
    Tel: 964376441/32

    Inici
  • Què s'ha de presentar?

    S'ha de presentar l'imprés de sol·licitud (SOL·LICITUD PER A LA REVISIÓ DEL GRAU DE DISCAPACITAT, annex III) en el model normalitzat, acompanyada de la documentació següent:

    A) Per a poder valorar la seua situació, serà preceptiu aportar l'original o la còpia compulsada dels documents que acredite l'agreujament de la discapacitat o les deficiències al·legades (física, mental, intel·lectual o sensorial).

    - Informes clínics actualitzats que justifiquen la revisió del seu grau de discapacitat i que reflectisquen la seua situació clínica actual (informes que ha d'indicar en l'imprés de sol·licitud de revisió).

    B) Per a la valoració dels factors socials, l'interessat pot presentar:
    - un informe social (amb validesa si està emés fa menys de dos anys);
    - o bé l'annex IV (declaració responsable de factors socials complementaris) omplit.

    C) No cal presentar els documents que han d'acompanyar a la sol·licitud quan ja estiguen en poder del centre de valoració i orientació.

    Impresos associats

    [ANNEX III] SOL·LICITUD PER A la REVISIÓ DE GRAU DE DISCAPACITAT (RD 1971/1999)

    [ANNEX IV] DECLARACIÓ RESPONSABLE DE FACTORS SOCIALS COMPLEMENTARIS

    INFORME MÈDIC A EFECTES DE SOL·LICITUD DE RECONEIXEMENT DE DISCAPACITAT

    INFORME PSIQUIÀTRIC/PSICOLÒGIC A EFECTES DE SOL·LICITUD DE RECONEIXEMENT DE DISCAPACITAT

    Inici
  • Com sol·licitar-ho?

    Passos

    Passos

    1. Presentació de la sol·licitud de revisió i documentació requerida.

    2. Si de l'examen de la sol·licitud i la documentació es dedueix que aquesta és defectuosa o està incompleta, el centre de valoració i orientació de discapacitat notificarà la persona interessada perquè en el termini de 10 dies aporte la documentació necessària i/o esmene els defectes de la sol·licitud, i es farà constar que, en cas contrari, es considerarà que ha desistit i es procedirà a arxivar la seua sol·licitud.

    3. Citació per a reconeixement mèdic, psicològic i/o social.
    El centre de valoració i orientació notificarà a l'interessat: el dia, l'hora i l'adreça en què haja de realitzar-se els reconeixements i les proves pertinents, llevat que, per causa justificada, s'eximisca o no es considere necessari el reconeixement de manera presencial.

    En el supòsit d'incompareixença no justificada degudament, es podrà declarar perdut el dret al tràmit corresponent d'acord amb el que estableix l'article 73.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i es prosseguirà la tramitació amb la documentació que hi ha en l'expedient.

    4. Reconeixement en el centre de valoració i orientació.

    Quan les especials circumstàncies de les persones afectades així ho aconsellen, els equips de valoració de discapacitat podran formular el seu dictamen en virtut dels informes mèdics, psicològics o, si escau, socials emesos per professionals autoritzats.

    5. Emissió de dictamen tècnic.

    Efectuades les proves, els reconeixements i els informes pertinents per l'equip de valoració de discapacitat, es procedirà a emetre un dictamen tecnicofacultatiu.

    6. Resolució

    El dictamen tècnic serà elevat, pel director/a del centre de valoració i orientació, al titular de la Direcció Territorial d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per a emetre la resolució corresponent, que es notificarà a la persona interessada o el seu representant legal, acompanyada de la targeta acreditativa del grau de discapacitat quan siga procedent la modificació.

    Recursos que procedixen contra la resolució

    - Contra les resolucions que recaiguen sobre el reconeixement de grau de discapacitat, els interessats podran interposar una reclamació prèvia a la via jurisdiccional social, en el termini establit en la Llei reguladora de la jurisdicció social.

    - De conformitat amb el que disposa l'article 71.2 de la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, contra la resolució que recaiga en el corresponent procediment, es podrà formular una reclamació prèvia a la via jurisdiccional social, davant de la direcció territorial de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, en el termini dels 30 dies següents a la data de la notificació, si és expressa, o des de la data en què, conforme a la normativa reguladora del procediment, haja d'entendre's produït el silenci administratiu.

    Inici
  • Informació complementària

    Enllaços

    Preguntes més freqüents

    Inici
  • Fonts jurídiques i/o documentals

    Normativa

    - Reial decret 1971/1999, de 23 de desembre, del Ministeri de Treball i Assumptes Socials, de procediment per al reconeixement, la declaració i la qualificació del grau de minusvalidesa (BOE núm. 22, de 26/01/00).
    - Reial decret 1169/2003, de 12 de setembre, del Ministeri de Treball i Assumptes Socials, pel qual es modifica l'annex I del Reial decret 1971/1999, de 23 de desembre, del Ministeri de Treball i Assumptes Socials, de procediment per al reconeixement, declaració i qualificació del grau de minusvalidesa (BOE núm. 238 de 4/10/03)
    - Ordre de 19 de novembre de 2001, de la Conselleria de Benestar Social, per la qual s'estableix el procediment per al reconeixement, la declaració i la qualificació del grau de minusvalidesa en l'àmbit de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 4136, de 27/11/01).
    - Ordre 2/2019, de 16 de juliol, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, de modificació de l'Ordre de 19 de novembre de 2001, de la Conselleria de Benestar Social, per la qual s'estableix el procediment per al reconeixement, declaració i qualificació del grau de discapacitat en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

    Llista de normativa

    Vegeu l'Ordre de 19 de novembre de 2001.

    Ordre 2/2019, de 16 de juliol, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, de modificació de l'Ordre de 19 de novembre de 2001, de la Conselleria de Benestar Social, per la qual s'estableix el procediment per al reconeixement, declaració i qualificació del grau de discapacitat en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

    WEB IMSERSO

    Inici

  • La Generalitat desitja que aquesta informació us siga d'utilitat.

    La present informació té exclusivament caràcter il·lustratiu, per la qual cosa no originarà drets ni expectatives, ni vincularà amb el procediment a què es refereix, la tramitació del qual se subjectarà sempre a les instruccions específiques.