Detall de Procediment

Sol·licitud de de subvencions per a la realització d'accions formatives de digitalització, economia verda i oficis i professions dels sectors productius dirigides prioritàriament a persones desocupades amb càrrec a l'exercici pressupostari 2023. LABORA

Codi SIA: 3017630
Codi GUC: 25765
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(20-07-2023
11-09-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Sol·licitud de concessió de subvencions destinades a la realització en la Comunitat Valenciana d'accions formatives en les àrees de digitalització, economia verda i oficis i professions dels sectors productius dirigides prioritàriament a persones treballadores en situació de desocupació, que els proporcionen la qualificació professional per a exercir una ocupació adequada a les necessitats del mercat de treball i estimular la seua inserció laboral, per a l'exercici 2023. A l'efecte d'aquestes subvencions, es consideraran àrees prioritàries les dirigides a anticipar les necessitats de qualificació del sistema productiu, així com a cobrir les necessitats actuals i les orientades al desenvolupament dels sectors més innovadors i/o amb millors perspectives d'ocupació o necessitats vinculades amb els sectors productius que tinguen regulacions específiques (les incloses en l'annex II de la convocatòria).

Requisits

Requisits

1. Les entitats o empreses, inclusivament les societats civils i les comunitats de béns, en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, hauran de disposar instal·lacions degudament acreditades s que els permeta la impartició de les especialitats sol·licitades. Es requerirà igualment aquesta condició per a les especialitats complementàries. Aquest requisit haurà de complir-se abans de formular la proposta de resolució. 2. No podran obtindre la condició de beneficiàries de les subvencions regulades en aquest decret les entitats en els qui concórrega alguna de les circumstàncies contemplades en l'article 13, apartats 2, 3 i 3 bis de la LGS. Les societats civils i les comunitats de béns no podran accedir a la condició de beneficiàries quan concórrega alguna de les prohibicions en qualsevol dels membres de l'agrupació. 3. Tampoc podran accedir a la condició de beneficiàries de les subvencions regulades en aquest decret, les entitats a les quals se'ls haja imposat mitjançant resolució ferma sanció, per infracció greu i/o molt greu en matèria de formació professional per a l'ocupació, que comporte la sanció accessòria d'exclusió de l'accés a subvencions i ajudes, d'acord amb el que s'estableix en el text refós de la Llei sobre Infraccions i Sancions en l'Ordre Social, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost. 4. Les especialitats o accions formatives hauran d'estar incloses o vinculades al Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals vigent a partir de l'1 de gener de 2023 i estaran dirigides a l'obtenció de certificats de professionalitat 5. Haurà de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, tant amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de la subvenció com amb anterioritat a realitzar-se el pagament d'aquesta. 6. Haurà de trobar-se al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions, tant a la data de concessió com a la de pagament. 7. Complir tots els requisits necessaris per a ser beneficiari d'aquestes subvencions.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

1. Seran beneficiàries de les subvencions les entitats de formació públiques o privades, empreses o associacions empresarials amb presència en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, acreditades en el corresponent Registre d'Entitats de formació per a les especialitats formatives objecte de formació. 2. Les entitats hauran de disposar en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, d'instal·lacions degudament acreditades que els permeta la impartició de les especialitats sol·licitades. 3. D'acord amb el que es preveu en l'article 11.3 de la LGS, les societats civils i les comunitats de béns podran ser beneficiàries de les subvencions regulades en aquesta resolució, quan tinguen presència en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, havent de disposar en aquest àmbit d'instal·lacions degudament acreditades que permeten la impartició de les accions formatives sol·licitades. 4. Les entitats podran assumir un compromís d'inserció amb caràcter voluntari que es valorarà d'acord amb el que es preveu en l'Annex I de la Resolució de convocatòria.. S'entendrà complit aquest compromís si en el termini i maneres de justificació previstos, s'acredita la inserció laboral de l'alumnat desocupat que haja superat amb èxit els mòduls propis de l'especialitat principal del curs als quals haja assistit, per un període d'almenys 3 mesos a jornada completa o període equivalent en cas de contractació a temps parcial. A l'efecte d'aquestes subvencions, es considera inserció laboral la contractació de l'alumnat per una empresa o entitat ocupadora diferent de l'entitat beneficiària, la seua alta en el règim especial de personal treballador autònom o la seua incorporació com a persona associada a entitats d'economia social.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

15 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució de convocatòria en el DOGV núm. 9643, de 19/07/2023).

Formularis documentació

La documentació a aportar amb la sol·licitud de subvenció és la indicada en el Resolc seté de la resolució del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives de digitalització, economia verda i oficis i professions dels sectors productius dirigides prioritàriament a persones desocupades amb càrrec a l'exercici pressupostari 2023, en aplicació de l'Ordre EFP/942/2022, de 23 de setembre, per la qual es regula l'oferta formativa del sistema de Formació professional en l'àmbit laboral associada al Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals efectuada per les administracions competents, s'estableixen bases reguladores, així com les condicions per al seu finançament.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Les sol·licituds es presentaran telemàticament en model normalitzat, juntament amb la documentació específica. Per a realitzar la presentació telemàtica de les sol·licituds, s'accedirà a la Seu Electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on podrà accedir al tràmit presentació de sol·licituds a ajudes de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o de la pàgina web www.labora.gva.es a través de l'enllaç “sol·licitud telemàtica”. Per a això, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), tots dos admesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica. 2. Cada sol·licitud inclourà per ordre de prioritat totes les accions formatives que l'entitat pretenga desenvolupar en el seu àmbit provincial, entenent que es realitza per la totalitat de les hores del certificat de professionalitat sol·licitat.

Normativa

Normativa

Procés de tramitació

Procés de tramitació

TRAMITACIÓ: 1. Les ajudes es concediran en règim de concurrència competitiva.. La instrucció del procediment correspondrà a les Direccions Territorials competents en matèria de formació per a l'ocupació. Si la sol·licitud presentada no compleix els requisits exigits o la documentació aportada amb caràcter obligatori, continguera errors o fora insuficient, l'òrgan instructor requerirà a l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, esmene la falta o aportació els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida en la seua petició, prèvia resolució. 2. Per a la valoració dels projectes es constituirà una Comissió de valoració, A la vista de la documentació obrant en l'expedient i prèvia ponderació dels criteris de valoració recollits en l'Annex I de la resolució de convocatòria, emetrà informe motivat en el qual es concrete el resultat de l'avaluació. 3. Realitzades les valoracions s'emetrà un llistat provisional de valoració. Aquest llistat es publicarà en la pàgina web de *LABORA – Servei Valencià d'Ocupació i Formació a fi de que puguen realitzar les al·legacions corresponents en el termini de 10 dies. Una vegada ateses aquestes al·legacions la Comissió de valoració emetrà les corresponents actes motivades en les quals es concrete el resultat definitiu de la valoració. Els llistats de valoració definitiva seran publicats en aquesta web, sense que càpien al·legacions a aquest. 4. El resultat de la valoració estarà a la disposició del Consell Valencià de Formació Professional. Així mateix, es publicaran en la web de *LABORA – Servei Valencià d'Ocupació i Formació, llistats amb les puntuacions obtingudes en les concessions definitives en les fases comarcal i provincial. 5. A la vista de l'expedient i de l'informe de valoració, l'òrgan instructor formularà una proposta de resolució, 6. Quan l'import de la subvenció de la proposta de resolució siga inferior al que figura en la sol·licitud presentada, es podrà instar de l'entitat beneficiària la reformulació de la seua sol·licitud. RESOLUCIÓ 1. Vista la proposta de l'òrgan instructor, la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació dictarà la resolució procedent per delegació de la Direcció General de *LABORA – Servei Valencià d'Ocupació i Formació. 2. El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, la sol·licitud s'entendrà desestimada per silenci administratiu. Si la resolució és de concessió s'identificarà, si escau, la part de la subvenció cofinançada pel Fons Social Europeu o el fons comunitari o supranacional que corresponga. 3. Els expedients es resoldran per ordre de major a menor puntuació dins de cadascuna de les següents fases, fins a esgotar el crèdit disponible: . Fase 1a: Fase Comarcal. Concurrència de sol·licituds de conformitat amb el que s'estableix en l'Annex II de la convocatòria, programades a la comarca on aquest acreditat el centre de formació per a una comarca concreta. Es resoldrà per ordre de major a menor puntuació entre les entitats sol·licitants els centres de les quals estiguen acreditats a la comarca concreta. . Fase 2a: Fase Provincial: Concurrència de sol·licituds d'especialitats no adjudicades en la Fase 1a i aquelles sol·licituds d'accions programades a la província no programades a la comarca on aquest acreditat el centre de formació, de conformitat amb el que s'estableix en l'Annex II de la convocatòria per a una província. La Direcció General d'Ocupació i Formació podrà mitjançant resolució, sense necessitat d'obrir un nou termini de presentació de sol·licituds i a conseqüència de l'increment de dotacions econòmiques inicialment previstes o per causes justificades com ara l'adequada execució del programa obrir una fase addicional a les anteriorment previstes, per a atendre les sol·licituds presentades per a les accions planificades en l'Annex II fins a esgotar el crèdit disponible. 4. Superada la fase provincial, en cas de renúncia d'alguna de les entitats beneficiàries, el crèdit pressupostari no aplicat podrà concedir-se, sense necessitat de nova convocatòria, a les sol·licituds d'entitats sol·licitants següents a aquella, en ordre de la puntuació obtinguda, sempre que no conste que hagen renunciat a alguna subvenció concedida en la present convocatòria amb anterioritat a la data d'una nova proposta de concessió en la qual estiga de nou inclosa. Únicament es proposarà la concessió a entitats que hagen renunciat a alguna subvenció concedida en la present convocatòria en el cas que no existisquen altres sol·licituds valorades positivament per al numeral renunciat i la concessió es realitzarà en fase provincial.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Criteris objectius d'atorgament de la subvenció: en tot cas, es prendran en consideració les condicions que l'entitat reunisca la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, que hauran de mantindre's com a mínim durant tot el període d'execució. A) Adequació de l'oferta formativa a les accions /àrees prioritàries. AO Adequació de l'oferta formativa: Es considera tota la formació de caràcter prioritari i s'atorgarà 25 punts. B) Capacitat acreditada de l'entitat sol·licitant per a desenvolupar la formació. EC Experiència Centre - Experiència en la impartició d'accions formatives corresponents a l'oferta formativa dirigida prioritàriament a persones desocupades, realitzades com a beneficiària en convocatòries d'ajudes de les Administracions Públiques del Sistema Nacional d'Ocupació (SNE), inclosa la Comunitat Valenciana. - Experiència en la impartició d'accions formatives no finançada amb fons públics, autoritzada per la Direcció General competent en matèria de formació professional per a l'ús de les administracions públiques corresponents al SNE, en els exercicis 2020-2021. C) En relació amb la valoració positiva de les accions formatives executades, es consideraran: BE Baremació EFO. BT Baremació *EFOTEC. L'obtenció d'una puntuació absoluta inferior a 7,5 punts en qualsevol dels items BE o BT determinarà la denegació de l'acció formativa sol·licitada. NC Normes de qualitat. D) En relació amb la valoració tècnica de les accions formatives sol·licitades: CI Compromís voluntari d'inserció. E) Aplicació de mesures de Responsabilitat Social. IS. Inclusió social. MH. Igualtat entre dones i homes En cas d'empat entre dos o més projectes, es resoldrà a favor del projecte que haja obtingut major puntuació en els apartats E), A), C), D) i B) per aquest ordre i si així i tot persistira l'empat s'atendrà el número d'ordre de l'expedient

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

La instrucció del procediment correspondrà als serveis territorials competents en matèria de formació per a l'ocupació, corresponent a les persones titulars de les direccions territorials formular la proposta de resolució.

Obligacions

Obligacions

- Les obligacions de les entitats beneficiàries es troben recollits en el resolc vint-i-tresé de la resolució de convocatòria. - Les obligacions de les persones participants i causes d'exclusió es troben en el resolc quinzé d'aquesta. - Les causes de minoració o reintegrament de la subvenció seran les indicades en el resolc vint-i-quatré.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Quantia màxima: La quantia de la subvenció es determina mitjançant el producte del nombre d'hores pel nombre de persones participants i per l'import del mòdul específic corresponent, per a cadascuna de les accions formatives convocades i de les pràctiques professionals no laborals que conformen el programa de formació. Els mòduls econòmics (cost/hora/alumnat) aplicables a l'efecte de determinació de les subvencions destinades al finançament de cadascuna de les accions formatives d'aquesta convocatòria, es publiquen en l'annex V de la resolució de 30 de desembre de 2022, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades, amb càrrec a l'exercici pressupostari 2023, en aplicació de l'Ordre EFP/942/2022 (DOGV núm. 9521). D'acord amb l'article 3.2 de l'Ordre EFP/942/2022, de 23 de setembre, els mòduls econòmics no podran superar el mòdul genèric màxim en modalitat presencial de 9 euros recollit en el seu annex I, de manera que en l'annex V de la resolució de 30 de desembre de 2022 abans esmentat, en les especialitats en les quals s'indica un mòdul econòmic superior, s'entendrà que és de 9 euros. Liquidació de la subvenció: El pagament de la subvenció es farà efectiu en finalitzar l'acció subvencionada, prèvia comprovació de la justificació i posterior proposta de pagament de la direcció territorial competent en matèria de formació per a l'ocupació. Amb caràcter previ al cobrament, l'entitat beneficiària haurà d'acreditar que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social. També haurà d'acreditar mitjançant declaració responsable, que es troba al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions, en virtut del que es preveu en l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions El càlcul de la quantia de la subvenció es realitzarà utilitzant un model mixt en relació amb el producte i al resultat aconseguit. Aquest càlcul es detalla en el resolc vint-i-uné de la convocatòria.

Termini màxim

Termini màxim

El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, la sol·licitud s'entendrà desestimada per silenci administratiu

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa