PRODUCTES SANITARIS FABRICACIÓ A MESURA: Sol·licitud d'autorització de llicències d'obertura, modificació estructural, trasllat i revalidació de la Llicència prèvia

Conselleria de Sanitat

Codi SIA: 211116
|
Codi GVA: 2647
Descarregar informació
Termini obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Altres tràmits
  • Desistiment
  • Renúncia
  • Recurs d'alçada
  • Recurs de reposició
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

Obtindre llicència prèvia de funcionament d'instal·lacions per a realitzar activitats de fabricació de productes sanitaris 'a mesura' a la Comunitat Valenciana.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
EsmenaTermini obert
Recurs d'alçadaTermini obert
Recurs de reposicióTermini obert
Normativa

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Les persones físiques o jurídiques que desitgen ser titulars d'un o més establiments de fabricació de productes sanitaris 'a mida'.

 

En cas de persones jurídiques, es recorda l'obligatorietat de relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu, així com les persones que exercisquen una activitat professional per a la qual es requerisca col·legiació obligatòria, per als tràmits i les actuacions que realitzen amb les administracions públiques en exercici d'aquesta activitat professional. (Art. 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre)

Com es tramita

Procés de tramitació

1. La incoació i instrucció dels procediments administratius generats després de la corresponent sol·licitud, correspondran a la secció competent en matèria de productes sanitaris de la direcció general amb competències en matèria de farmàcia i productes sanitaris

2. Rebudes les sol·licituds, l'òrgan competent verificarà que la documentació presentada està completa i és correcta.

3. Quan la sol·licitud no reunira els requisits mínims per a la seua tramitació o no acompanyara tota la documentació exigida, es requerirà a l'entitat o persona interessada perquè en el termini de 10 dies hàbils esmene les deficiències o aportació els documents requerits, amb indicació que si així no ho fera, es tindrà per desistida del procediment, amb els efectes previstos en l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. En els procediments d'obertura i funcionament, de modificació estructural i de trasllat i revalidació es requerirà visita d'inspecció als serveis d'inspecció corresponents de les direccions territorials de la conselleria amb competències en matèria de sanitat en la qual es comprove que es reuneixen les condicions i els requisits tècnics sanitaris per a l'exercici de l'activitat

5. Resolució per la direcció general amb competències en matèria de farmàcia i productes sanitaris de les sol·licituds d'autorització sanitària formulades.

6 .Inscripció per la direcció general amb competències en matèria de farmàcia i productes sanitaris en el Registre de Fabricants a mesura de productes sanitaris a la Comunitat Valenciana (REGDIS)

 

Aquest procediment es realitzarà amb independència i sense perjudici de les restants autoritzacions i comunicacions que puguen ser competència de les diferents Administracions Públiques

Òrgans de tramitació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Per a sol·licitar la llicència: durant tot l'any.

 

Per a revalidar la llicència: a partir de sis mesos abans de la data del terme de la validesa d'aquesta fins al dia d'abans a la data de fi de validesa (termini de validesa de la llicència 5 anys).

Documentació

Al costat del model normalitzat de sol·licitud de llicència prèvia sanitària d'establiments de fabricació a mesura de productes sanitaris a mesura i comunicació de canvis, s'ha d'aportar la següent documentació per a cadascun dels procediments:

 

1.- Documentació en el procediment d'obertura i funcionament.

 

a) Document acreditatiu de la personalitat física o jurídica i, si és el cas, de la legal representació que s'ostente. En cas de persona jurídica s'adjuntarà nota simple del Registre Mercantil i, en defecte d'això,

còpia de l'escriptura o document de constitució o modificació o acte fundacional, inscrits, si és el cas, en el corresponent registre.

Tant en cas de persona física com persona jurídica no seran necessàries estes acreditacions, quan en la sol·licitud conste l'autorització expressa per a la comprovació de les dades referides.

b) Fotocòpia acarada de la titulació de la persona responsable tècnica, així com de la resta de professionals que realitzen l'activitat sol·licitada. No serà necessària la presentació de les còpies

de la titulació quan s'autoritze l'Administració a la seua consulta mitjançant l'emplenament previ del formulari «Consulta interactiva de titulació universitària i no universitària del professional».

c) Certificat de col·legiació, d'acord amb la normativa en vigor, com a exercent en el col·legi professional corresponent, de la persona responsable tècnica i de la resta de professionals sanitaris d'estos establiments. En el cas dels laboratoris de pròtesi dental, certificat de col·legiació com a exercents de tots els protètics dentals que treballen en el laboratori. En tots dos casos, no serà necessària la presentació dels certificats de col·legiació quan en la sol·licitud conste la declaració responsable del seu compliment,

firmada per la persona titular o representant legal de l'establiment.

d) Plans de conjunt i detall (escala 1/100 i 1/50) que permeten la perfecta localització, identificació i grandària de les dependències de què constarà l'establiment, així com la ubicació del mobiliari i

instrumental, firmats per personal tècnic competent

e) En cas de tindre activitats subcontractades, fotocòpia acarada del contracte i de la llicència de l'empresa contractada si li fora legalment exigible.

f) Justificant de l'abonament de la taxa corresponent

g) Qüestionari de condicions tecnicosanitàries de l'establiment, en cas d'ortopèdies.

 

2.- Documentació en el procediment de modificació estructural

 

-Qüestionari de condicions tecnicosanitàries de l'establiment, en cas d'establiments d'ortopèdia.

-Plans de conjunt i detall (escala 1/100 i 1/50) que permeten la perfecta localització, identificació i grandària de les dependències de què constarà l'establiment, així com la ubicació del mobiliari i instrumental, firmats per tècnic competent (arquitecte, enginyer, arquitecte tècnic).

-Justificant de l'abonament de la taxa corresponent.

 

3.- Documentació en el procediment de trasllat

 

-Qüestionari de condicions tecnicosanitàries de l'establiment, en cas d'establiments d'ortopèdia.

-Plans de conjunt i detall (escala 1/100 i 1/50) que permeten la perfecta localització, identificació i grandària de les dependències de què constarà l'establiment, així com la ubicació del mobiliari i instrumental, firmats per tècnic competent (arquitecte, enginyer, arquitecte tècnic).

-Justificant de l'abonament de la taxa corresponent.

 

4.- Documentació en el procediment de revalidació de la llicència prèvia de funcionament

 

-Qüestionari de condicions tecnicosanitàries de l'establiment, en cas d'establiments d'ortopèdia.

-En cas que s'hagen produït canvis en les condicions en les quals es va concedir l'autorització inicial, s'haurà de presentar documentació justificativa d'estos.

- Justificant de l'abonament de la taxa corresponent.

 

 

 

 

 

Taxa o pagament

La taxa model és la 046-9786 - Taxa per servicis sanitaris. Servicis inherents a productes sanitaris.

 

La quantia serà la que s'establix en l'article 29.3.5, grup VI, punt 3.2, punt 4.2, punt 5.1, de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, modificada per l'article 55 de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2022, quedant fixada la taxa per import de:

 

- Llicència prèvia: 717,18 euros

- Modificació estructural i/o trasllat: 703,12 euros

- Revalidació de la llicència: 507,41 euros

 

a) PASSOS PER A LA CORRECTA OBTENCIÓ DELS MODELS 046

1. Emplene el formulari 9786 amb les dades que se li sol·liciten.

Alguns formularis s'emplenen a través de simulador. En uns altres, les dades han d'inscriure's directament sobre el model.

2. Una vegada emplenat el primer model PDF, prema el botó Acceptar.

3. Una pantalla li mostrarà les dades identificatives del model.

4. Prema, de nou, el botó Acceptar.

5. Prema el botó Imprimir per a obtindre les còpies necessàries.

Comprove que els exemplars que l'ordinador li proporciona porten impresos en l'apartat "Número de liquidació" un codi de barres i una numeració.

Només amb eixa informació les entitats col·laboradores acceptaran els exemplars per a efectuar el pagament.

 

b) El PAGAMENT DE LA TAXA podrà realitzar-se telemàticament, bé a través de càrrec en compte, bé a través de targeta de crèdit o dèbit.

Enllaç en informació complementària

Forma de presentació
Telemàtica
1. Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de sistemes de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la Llista de confiança de...
Saber més
Presencial

a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen.

 

b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, a la dels ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú.

 

c) En les oficines de Correus, en la forma que s'establisca reglamentàriament.

 

d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger.

 

e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

 

 

I, preferentment, en:

On dirigir-se

Esmena

Termini
Termini obert

El termini d'esmena de la documentació serà de deu dies.

 

Este termini podrà ser ampliat prudencialment, fins a cinc dies, a petició de l'interessat o a iniciativa de l'òrgan, quan l'aportació dels documents requerits present dificultats especials, en els termes establits en els articles 68.2 i 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

 

Tant la petició dels interessats com la decisió sobre l'ampliació hauran de produir-se, en tot cas, abans del venciment del termini de què es tracte. En cap cas podrà ser objecte d'ampliació un termini ja vençut

Descripció

L'òrgan competent de la Direcció General de Farmàcia verificarà que la documentació presentada és completa i correcta.

 

Quan la sol·licitud no reunisca els requisits mínims per a la seua tramitació o no acompanyara tota la documentació exigida, es requerirà a l'entitat o persona interessada perquè en el termini de 10 dies hàbils esmene les deficiències o aportació els documents requerits.

 

En cas de requeriment d'esmena de la sol·licitud o de la documentació indicada en este procediment, es realitzarà de manera electrònica mitjançant este tràmit.

Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

- El termini per a la resolució dels procediments és de sis mesos, comptats a partir de la data d'entrada de la sol·licitud en la Conselleria de Sanitat. Es consideraran desestimades les sol·licituds sobre les quals no s'haja notificat resolució, segons el que estableix l'article 89 de la Llei 14/2005, de 23 de desembre, de la Generalitat Valenciana.

 

La llicència concedida s'entén que ho serà amb independència i sense perjudici de la resta d'autoritzacions o llicències que puguen ser competència de les diferents administracions públiques que, en cada cas, hagen de ser atorgades per a l'obertura, el funcionament, l'ampliació, la modificació o el trasllat dels establiments.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ No
Recurs que procedeix contra la resolució
Alçada / Potestatiu de reposició
Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Òrgans resolució
Sancions

Les que preveu la normativa vigent en productes sanitaris.

Desistiment

Descripció

Tot interessat podrà desistir de la seua sol·licitud o, quan això no estiga prohibit per l'ordenament jurídic, renunciar als seus drets.

 

Si l'escrit d'iniciació s'haguera formulat per dos o més interessats, el desistiment només afectarà a aquells que l'hagueren formulada.

 

El desistiment podrà fer-se per qualsevol mitjà que permeta la seua constància, sempre que incorpore les firmes que corresponguen d'acord amb el que es preveu en la normativa aplicable.

 

L'Administració acceptarà de pla el desistiment i declararà conclús el procediment llevat que, havent-se personat en el mateix tercers interessats, instaren estos la seua continuació en el termini de deu dies des que van ser notificats del desistiment.

 

Si la qüestió suscitada per la incoació del procediment comportara interés general o fora convenient substanciar-la per a la seua definició i esclariment, l'Administració podrà limitar els efectes del desistiment a l'interessat i seguirà el procediment.

 

L'Administració està obligada a dictar resolució expressa i a notificar-la en tots els procediments qualsevol que siga la seua forma d'iniciació.

 

El termini màxim en el qual ha de notificar-se la resolució expressa serà el fixat per la norma reguladora del corresponent procediment.

Forma de presentació

Recurs d'alçada

Termini
Termini obert

El termini per a la interposició del recurs d'alçada serà d'un mes, si l'acte fora exprés. Transcorregut este termini sense haver-se interposat el recurs, la resolució serà ferma amb caràcter general. Si l'acte no fora exprés el sol·licitant i altres possibles interessats podran interposar...

Saber més
Descripció

Les resolucions i actes a què es referix l'article 112.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, quan no posen fi a la via administrativa, podran ser recorreguts en alçada davant l'òrgan superior jeràrquic del qual els va dictar. El...

Saber més
Forma de presentació

Recurs de reposició

Termini
Termini obert

El termini per a la interposició del recurs de reposició serà d'un mes, si l'acte fora exprés. Transcorregut este termini, únicament podrà interposar-se recurs contenciós administratiu, sense perjuí, si és el cas, de la procedència del recurs extraordinari de revisió. Si l'acte no fora exprés,...

Saber més
Descripció

Els actes administratius que posen fi a la via administrativa podran ser recorreguts potestativament en reposició davant el mateix òrgan que els haguera dictats o ser impugnats directament davant l'orde jurisdiccional contenciós-administratiu. No es podrà interposar recurs contenciós...

Saber més
Forma de presentació

Renúncia

Descripció

Tot interessat podrà renunciar als seus drets.

 

Si l'escrit d'iniciació s'haguera formulat per dos o més interessats, la renúncia només afectarà a aquells que l'hagueren formulada.

 

La renúncia podrà fer-se per qualsevol mitjà que permeta la seua constància, sempre que incorpore les firmes que corresponguen d'acord amb el que es preveu en la normativa aplicable.

 

L'Administració acceptarà de pla la renúncia, i declararà conclús el procediment llevat que, havent-se personat en el mateix tercers interessats, instaren estos la seua continuació en el termini de deu dies des que van ser notificats de la renúncia.

 

Si la qüestió suscitada per la incoació del procediment comportara interés general o fora convenient substanciar-la per a la seua definició i esclariment, l'Administració podrà limitar els efectes de la renúncia a l'interessat i seguirà el procediment.

 

L'Administració està obligada a dictar resolució expressa i a notificar-la en tots els procediments qualsevol que siga la seua forma d'iniciació.

 

En cas de renúncia del dret, la resolució consistirà en la declaració de la circumstància que concórrega, amb indicació dels fets produïts i les normes aplicables.

 

El termini màxim en el qual ha de notificar-se la resolució expressa serà el fixat per la norma reguladora del corresponent procediment.

 

Quan les normes reguladores dels procediments no fixen el termini màxim, este serà de tres mesos.

Forma de presentació

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Administracions
  • Empreses
    • Sanitat
      • Centres i servicis sanitaris
  • Ciutadania

TEMA

  • Sanitat i salut
    • Centres i servicis sanitaris
    • Farmàcia
    • Inspecció sanitària
    • Productes sanitaris
  • Indústria i energia
    • Àrees industrials

PERFILS

  • Empresa
    • Centres
    • Professionals i autònoms
    • Petita i mitjana empresa
    • Gran empresa
    • Establiments

SECTOR

  • Salut
    • Sanitat ambiental i alimentària
    • Productes i establiments sanitaris

CICLE VITAL

  • Encetar un negoci
  • Planificar un negoci

TIPUS

  • Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones