Centres tècnics per a intervencions tècniques en tacògrafs. Autorització (alta), modificació, comunicació de renovació de la certificació, canvi de titularitat i baixa. Indústria - GVA.ES
Centres tècnics per a intervencions tècniques en tacògrafs. Autorització (alta), modificació, comunicació de renovació de la certificació, canvi de titularitat i baixa. Indústria
Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Què és
Donar d'alta (autoritzar) els nous centres tècnics per a intervencions tècniques en tacògrafs, així com les seues modificacions, la renovació de la seua corresponent certificació i la seua baixa, tot això d'acord amb els requisits tècnics i les normes d'actuació que han de complir estos centres per a poder realitzar estes intervencions tècniques en tacògrafs.
Al respecte:
1) Ha d'atendre's a les definicions de l'article 2 del Reial decret 125/2017, de 24 de febrer, pel qual s'establixen els requisits tècnics i les normes d'actuació que han de complir els centres tècnics de tacògrafs, en les quals, resumidament, s'indica:
- Són centres tècnics de tacògrafs les entitats que tenen per objecte l'execució material de les intervencions tècniques que hagen de realitzar-se sobre els tacògrafs i que hagen sigut autoritzats prèviament per l'òrgan competent en matèria d'indústria del territori on estiguen radicats.
- Per intervenció tècnica s'entén qualsevol de les següents operacions: instal·lació, verificació, activació, calibrat o parametrització, inspecció o control periòdic i reparació.
- Per tacògraf (que pot ser analògic o digital) s'entén l'aparell destinat a ser instal·lat en vehicles de carretera per a visualitzar, registrar, imprimir, emmagatzemar i enviar automàtica o semi automàticament dades sobre la marxa, inclosa la velocitat, d'estos vehicles, així com determinats períodes d'activitat dels seus conductors.
2) Ha de tindre's en compte que:
- L'autorització dels centres tècnics de tacògrafs correspon a l'òrgan competent en matèria d'indústria de la comunitat autònoma on radiquen les instal·lacions en les quals s'exercix l'activitat, prèvia sol·licitud de la persona titular del centre tècnic. Este òrgan atorgarà l'autorització després de la comprovació fefaent del compliment dels requisits establits en la normativa vigent aplicable i originarà una contrasenya identificativa del centre tècnic.
- El citat òrgan competent crearà i mantindrà un registre de centres tècnics autoritzats radicats en el seu territori i, així mateix, realitzarà les oportunes inspeccions a eixos centres (ajustades al que s'establix en l'article 24.3.b) del Reglament (UE) n.º 165/2014 del Parlament Europeu i del Consell, de 4 de febrer de 2014), a fi de comprovar que les instal·lacions i les intervencions tècniques complixen els requisits que els siguen aplicable.
1. TARGETA del centre tècnic de tacògrafs.
- Per targeta de centre tècnic o de centre d'assaig s'entendrà una targeta de tacògraf expedida per l'òrgan competent al personal designat per un centre tècnic que identifica al seu titular i li permet l'assaig, calibratge i activació de tacògrafs i/o transferència de dades d'estos.
- Una vegada concedida l'autorització o quan s'incorpore un nou responsable tècnic o un nou tècnic, els respectius titulars dels centres tècnics de tacògrafs dels TIPUS I, II, III i V sol·licitaran les targetes de centre tècnic necessàries presentant l'autorització i les renovacions de les corresponents certificacions, així com si és el cas, els certificats d'ensinistrament del personal, a l'autoritat emissora de targetes de tacògrafs, en la forma establida en la secció quarta de l'Orde FOM/1190/2005, de 25 d'abril, per la qual es regula la implantació del tacògraf digital.
- La responsabilitat sobre la utilització i la custòdia de les targetes correspon al centre tècnic.
2. REGISTRE D'INTERVENCIONS TÈCNIQUES.
- Els centres tècnics de tacògrafs dels TIPUS II, III, IV i V portaran, per procediments electrònics, un registre amb totes les intervencions tècniques realitzades segons s'especifica en l'annex I del RD 125/2017, de 25 de febrer.
- El centre tècnic guardarà estos registres durant, almenys, cinc anys.
3. Centres tècnics JA AUTORITZATS A L'ENTRADA EN VIGOR DEL RD 125/2017. PERÍODE TRANSITORI.
a) CENTRES TÈCNICS de tacògrafs autoritzats amb anterioritat a l'entrada en vigor del RD 125/2017 conforme al que s'establix en el REIAL DECRET 425/2005, de 15 d'abril:
- Les seues autoritzacions, les certificacions necessàries per a la seua obtenció i les targetes de centre tècnic, continuaran sent vàlides fins al final del període previst en el citat RD 425/2005.
- No obstant això, per a la seua renovació hauran d'acreditar ja el compliment del que s'establix en l'RD 125/2017.
No obstant això, els responsables tècnics o tècnics que van ser designats conforme al que es disposa en l'RD 425/2005 o en l'Orde IET/1071/2013, de 6 de juny, amb anterioritat a l'entrada en vigor del RD125/2017, estaran exempts de posseir les titulacions mínimes establides en l'article 6.2 d'este.
- Si, una vegada finalitzada la vigència de l'autorització atorgada a l'empara del RD 425/2005, estos centres no han acreditat davant l'òrgan competent el compliment del que s'establix en l'RD 125/2017, seran baixa del registre de centres tècnics, quedant sense efecte la seua autorització, prèvia resolució de l'òrgan competent.
b) TALLERS de tacògrafs autoritzats amb anterioritat a l'entrada en vigor del RD 125/2017 conforme al que s'establix:
- Bé en l'ORDE del Ministeri d'Indústria i Energia, de 24 de setembre de 1982, sobre autorització de tallers per a la instal·lació, reparació, comprovació i revisió periòdica de tacògrafs,
- O bé en l'ORDE IET/1071/2013, de 6 de juny, per la qual es regula l'autorització de tallers per a la instal·lació, reparació, comprovació i revisió periòdica de tacògrafs analògics i l'ORDE del Ministeri d'Indústria i Energia, de 14 d'octubre de 1982, per la qual s'aproven les normes de control i inspecció de tacògrafs:
- Hauran d'acreditar el compliment del que s'establix en l'RD 125/2017 als SIS MESOS de la seua entrada en vigor.
- Si, una vegada conclòs eixe termini de sis mesos, estos tallers no han acreditat davant l'òrgan competent el compliment del que s'establix en l'RD 125/2017, seran baixa del registre de centres tècnics, quedant sense efecte la seua autorització, prèvia resolució de l'òrgan competent.
- Reglament (UE) núm. 165/2014, de 4 de febrer, del Parlament Europeu i del Consell, relatiu als tacògrafs en el transport per carretera (DOUE núm. 60, de 28/02/2014).
- Reial decret 125/2017, de 24 de febrer, pel qual s'estableixen els requisits tècnics i les normes d'actuació que han de complir els centres tècnics de tacògrafs (BOE núm. 48, de 25/02/2017).
- Ordre 14/2022, de 5 de desembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableix l'obligatorietat de comunicacions i notificacions per mitjans electrònics en determinats tràmits i procediments en les matèries d'Indústria, Energia i Minería....
A qui va dirigit
Les persones (físiques o jurídiques) titulars dels centres tècnics, o els seus representants legals.
1.- ENTITATS. Podran ser autoritzades com a centres tècnics les següents entitats:
a) Els fabricants de vehicles, amb instal·lacions productives a Espanya, en els vehicles de les quals siga necessari instal·lar tacògrafs digitals.
b) Els fabricants de carrosseries d'autobusos i autocars, amb instal·lacions productives a Espanya, en les carrosseries de les quals siga necessari instal·lar tacògrafs digitals.
c) Els fabricants de tacògrafs i els seus tallers concessionaris.
d) Els tallers de reparació de vehicles de les branques d'activitat mecànica o electricitat.
e) Les estacions d'inspecció tècnica de vehicles (ITV).
f) Els tallers de reparació d'equips elèctrics.
2.- TIPUS DE CENTRES TÈCNICS. Les anteriors entitats podran exercir la seua activitat com a centres tècnics dels següents tipus:
- Tipus I: únicament per a la instal·lació i/o activació de tacògrafs digitals.
- Tipus II: per a la instal·lació, activació, verificació i primer calibrat de tacògrafs digitals.
- Tipus III: per a totes les intervencions tècniques previstes en l'article 2.2. del RD 125/2017, de 24 de febrer.
- Tipus IV: per a la reparació de tacògrafs analògics.
- Tipus V: per a la verificació, calibrat o parametrització i inspecció o control periòdic de tacògrafs.
A) REQUISITS TÈCNICS GENERALS
A.1. De les entitats:
- Les entitats esmentades en l'article 4.1, lletres c), d), e) i f) del RD 125/2017, quan pretenguen exercir la seua activitat com a centres tècnics, han d'estar inscrites en el Registre Integrat Industrial, segons el que s'establix en el Reial decret 559/2010, de 7 de maig, pel qual s'aprova el Reglament del Registre Integrat Industrial.
- Les entitats referides en l'article 4.1, lletres a) i b) del RD 125/2017, hauran d'estar inscrites en el Registre de fabricants i firmes autoritzades de l'autoritat d'homologació espanyola previst en el Reial decret 750/2010, de 4 de juny, pel qual es regulen els procediments d'homologació de vehicles de motor i els seus remolcs, màquines autopropulsades o remolcades, vehicles agrícoles, així com de sistemes, parts i peces d'estos vehicles.
A.2. Dels centres tècnics:
La certificació en vigor del centre tècnic de conformitat amb la norma UNE 66102 o la certificació en vigor de la conformitat de la producció, segons corresponga, és condició necessària i suficient per a mantindre la vigència de l'autorització, sempre que els responsables tècnics i tècnics disposen dels corresponents certificats d'ensinistrament.
a) En concret:
- Per a ser autoritzats els centres tècnics dels tipus III, IV o V han d'estar certificats de conformitat amb la norma UNE 66102 «Sistema de gestió dels centres tècnics de tacògrafs» vigent (sempre que esta siga compatible amb el compliment del RD 125/2017, de 25 de febrer), que serà emesa per una entitat de les acreditades segons la secció 1.ª del capítol III del Reglament de la infraestructura de la qualitat i la seguretat industrial, aprovat pel Reial decret 2200/1995, de 28 de desembre.
- Els centres tècnics dels TIPUS I i II han d'incloure les activitats relacionades amb els tacògrafs en els procediments de conformitat de la producció dels seus vehicles o carrosseries.
Els centres tècnics de TIPUS II podran optar alternativament per l'indicat anteriorment o per estar certificats de conformitat amb la norma UNE 66102.
b) Les persones titulars de centres tècnics de tacògrafs hauran de comunicar a l'òrgan competent de la comunitat autònoma en la qual estiguen situats la renovació de la citada certificació, i serà obligatòria l'aportació del corresponent certificat. Així mateix, hauran de comunicar al citat òrgan la suspensió o retirada de la certificació.
A.3. A més han de complir els altres requisits tècnics establits en l'RD 125/2017, de 25 de febrer, i els que addicionalment, en l'exercici de les seues competències, puga establir la Comunitat Autònoma en la qual estiguen situats els centres tècnics.
B) REQUISITS DELS EQUIPS D'INTERVENCIÓ TÈCNICA
B.1. Per a ser autoritzats:
- Els centres tècnics dels TIPUS II, III o V han de disposar d'uns mitjans i equips idonis i adequats, que els permeten dur a terme totes les activitats necessàries relacionades amb els servicis d'intervenció tècnica.
- Els centres tècnics del TIPUS IV han de disposar de les ferramentes i equips adequats per a la reparació de tacògrafs analògics.
B.2. Els mitjans i equips utilitzats en les intervencions tècniques han de complir els requisits establits en l'annex I del RD 125/2017.
B.3. Els instruments de mesura hauran de ser calibrats de conformitat amb el que s'establix en l'annex I del RD 125/2017.
C) REQUISITS DEL PERSONAL
C.1. Els centres tècnics dels tipus II, III o V han de disposar en plantilla, com a mínim, de dos persones: un responsable tècnic i un tècnic.
Els centres tècnics tipus IV han de disposar en plantilla com a mínim d'un tècnic.
C.2. Els responsables tècnics deuen:
- Tindre una titulació mínima de tècnic en electromecànica de vehicles automòbils o tècnic de manteniment electromecànic o tècnic en electromecànica de maquinària o equivalents o experiència documentada de cinc anys en tacògrafs, així com coneixements d'informàtica a nivell d'usuari.
- I, a més, han d'haver superat un procés d'ensinistrament que incloga l'aplicació de la legislació vigent, les especificacions tècniques del tacògraf i del sistema operatiu.
C.3. Els tècnics deuen:
- Tindre una certificació de professionalitat en manteniment dels sistemes elèctrics i electrònics de vehicles o manteniment i muntatge mecànic d'equip industrial o equivalents, o experiència documentada de tres anys en tacògrafs.
- I haver superat un procés d'ensinistrament que incloga l'aplicació de la legislació vigent i les especificacions tècniques del tacògraf.
C.4. Els centres tècnics dels tipus II, III o V han d'assegurar l'ensinistrament inicial i la seua actualització anual tant del responsable o dels responsables tècnics com dels tècnics en la instal·lació, activació, verificació, calibrat o parametrització, i inspecció o control periòdic de tacògrafs (processos d'ensinistrament tipus A).
Els centres tècnics tipus IV han d'assegurar l'ensinistrament inicial i la seua actualització biennal dels tècnics en reparació de tacògrafs analògics (processos d'ensinistrament tipus B).
C.5. Únicament podran realitzar intervencions tècniques aquells responsables tècnics i tècnics que tinguen l'ensinistrament vigent i actualitzat.
D) INCOMPATIBILITATS
Tant els centres tècnics de tacògrafs, com els seus socis i el seu personal, no podran incórrer en cap de les incompatibilitats previstes en l'article 3 del RD 125/2017, de 24 de febrer.
Com es tramita
A) Si es tracta de sol·licitar l'AUTORITZACIÓ (ALTA) d'un centre tècnic, el procediment a seguir és el següent:
1.- Presentació de la sol·licitud d'autorització i de la documentació que es requerix per a això, telemàticament davant el Servici Territorial competent en matèria d'Indústria de la província on estiga situat el centre tècnic.
2.- Registre i revisió de la sol·licitud i la documentació presentades:
a) Si la documentació NO és correcta o completa, es realitza un requeriment telemàtic a la persona sol·licitant, indicant la documentació no presentada o incorrecta que ha d'esmenar en el termini de deu dies. Després d'això:
- Si la persona aporta la documentació correcta, es procedix segons es descriu en el punt 2.b).
- Si la persona NO aporta la documentació correcta, transcorregut el termini corresponent es resol tenint-la per desistida i arxivant l'expedient, i es notificarà a la persona sol·licitant.
b) Si la documentació és CORRECTA I COMPLETA, des del citat Servici Territorial s'adoptarà l'oportuna resolució d'autorització del centre tècnic de tacògrafs, s'originarà una CONTRASENYA* identificativa d'este centre tècnic segons s'especifica en l'annex I del RD 125/2017 i s'inscriurà el centre en el registre de centres tècnics autoritzats i en el Registre Integrat Industrial. Tot això es notificarà telemàticament a la persona sol·licitant.
* La CONTRASENYA del centre tècnic tindrà la forma següent: E9yyzzz
- Sent «yy» un número de codificació provincial, en funció de la domiciliació del centre tècnic.
- I sent «zzz» el número d'orde correlatiu en el registre, que sempre constarà de tres dígits.
B) En cas de MODIFICACIÓ, el procediment a seguir és el que s'indica a continuació:
1.- Presentació de la sol·licitud i de la documentació que procedisca segons la modificació de què es tracte, telemàticament davant el Servici Territorial competent en matèria d'Indústria de la província on estiga situat el centre tècnic.
2.- Registre i revisió de la sol·licitud i la documentació presentades:
a) Si la documentació NO és correcta o completa, es realitza un requeriment telemàtic a la persona sol·licitant, indicant la documentació no presentada o incorrecta que ha d'esmenar en el termini de deu dies. Després d'això:
- Si la persona aporta la documentació correcta, es procedix segons es descriu en el punt 2.b).
- Si la persona NO aporta la documentació correcta, transcorregut el termini corresponent es resol tenint-la per desistida i arxivant l'expedient, i es notificarà a la persona sol·licitant, telemàticament.
b) Si la documentació és CORRECTA I COMPLETA, des del citat Servici Territorial s'adoptarà l'oportuna resolució de modificació de l'autorització del centre tècnic de tacògrafs i es modificarà la inscripció en el registre de centres tècnics autoritzats i en el Registre Integrat Industrial. Tot això es notificarà a la persona sol·licitant, telemàticament.
C) Per a COMUNICAR LA RENOVACIÓ DE LA CERTIFICACIÓ, el procediment a seguir és el següent:
1.- Presentació de la sol·licitud i de la documentació requerida en este cas, telemàticament davant el Servici Territorial competent en matèria d'Indústria de la província on estiga situat el centre tècnic.
2.- Registre i revisió de la sol·licitud i la documentació presentades:
a) Si la documentació NO és correcta o completa, es realitza un requeriment telemàtic a la persona sol·licitant, indicant la documentació no presentada o incorrecta que ha d'esmenar en el termini de deu dies. Després d'això:
- Si la persona aporta la documentació correcta, es procedix segons es descriu en el punt 2.b).
- Si la persona NO aporta la documentació correcta, transcorregut el termini corresponent es resol tenint-la per desistida i arxivant l'expedient de comunicació de la renovació de la certificació i, així mateix, acordant iniciar el procediment de revocació de l'autorització del centre tècnic de tacògrafs de què es tracte. Tot això es notificarà a la persona interessada, telemàticament.
b) Si la documentació és CORRECTA I COMPLETA, des del citat Servici Territorial es realitzarà l'oportuna inscripció de la renovació de la certificació en el registre de centres tècnics autoritzats i en el Registre Integrat Industrial. Tot això es notificarà a la persona interessada, telemàticament.
D) Si es tracta de sol·licitar la BAIXA un centre tècnic per cessament d'activitat, el procediment a seguir és el següent:
1.- Presentació de la sol·licitud de baixa, telemàticament davant el Servici Territorial competent en matèria d'Indústria de la província on estiga situat el centre tècnic.
2.-Des del citat Servici Territorial s'inscriurà la baixa del centre tècnic de tacògrafs de què es tracte en el registre de centres tècnics autoritzats i en el Registre Integrat Industrial i el notificarà a la persona sol·licitant, telemàticament.
NOTA:
L'esmena també s'ha de realitzar per via telemàtica:
- Pot realitzar-se directament en el botó "ESMENA > PRESENTACIÓ AUTENTICADA" (destacat en color roig) en l'apartat "Tramitació > Esmena" d'este tràmit.
- També podrà fer-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert en la Direcció General competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (s'exclouen ajudes i expedients arxivats)", l'enllaç directe dels quals està disponible en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit.
03003 - Alacant/Alicante
12001 - Castelló/Castellón
46009 - València/Valencia
Procediments relacionats
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
Durant tot l'any.
1) Per a AUTORITZAR (ALTA) un centre tècnic haurà de presentar-se la següent documentació:
- Imprés de sol·licitud de centre tècnic de tacògrafs (segons model que figura com a imprés associat a este tràmit denominat SOLAUTAC), que haurà d'emplenar-se assenyalant les dades que procedisquen en este cas.
- Memòria tipus de centres tècnics de tacògrafs (segons model que figura com a imprés associat a este tràmit denominat MEMTACDI).
- Certificat de l'assegurança de responsabilitat civil segons model que figura com a imprés associat a este tràmit denominat CERRESCI. (Només ha d'aportar-se quan es tracte de centres tècnics de Tipus III i V).
- Procediments de conformitat de la producció. (Només ha de presentar-se si es tracta de centres tècnics de Tipus I i, a la seua elecció, en els de Tipus II).
- Certificació UNE 66102 «Sistema de gestió dels centres tècnics de tacògrafs» vigent, emesa per organisme acreditat. (Només ha d'aportar-se quan es tracte de centres tècnics de Tipus II, III, IV i V; encara que els de Tipus II poden triar esta opció o l'anterior).
- Certificats d'ensinistrament del personal (Ha d'aportar-se quan es tracte de centres tècnics de Tipus II, III, IV i V)
- Certificats de calibratge vigents dels equips de mesura, emesos per un organisme competent.
2) Si es tracta d'una MODIFICACIÓ:
2.1. En cas de MODIFICACIÓ per incorporació i/o per baixa d'algun tècnic o responsable tècnic, haurà de presentar-se la següent documentació:
- Imprés de sol·licitud de centre tècnic de tacògrafs (segons model que figura com a imprés associat a este tràmit denominat SOLAUTAC), que haurà d'emplenar-se assenyalant les dades que procedisquen en este cas.
- Memòria tipus de centres tècnics de tacògrafs (segons model que figura com a imprés associat a este tràmit denominat MEMTACDI), indicant en ella les dades del personal que s'incorpora i/o es dona de baixa.
- Certificats d'ensinistrament del personal.
2.2. Si es tracta d'una MODIFICACIÓ per altres causes, haurà de presentar-se la següent documentació:
- Imprés de sol·licitud de centre tècnic de tacògrafs (segons model que figura com a imprés associat a este tràmit denominat SOLAUTAC), que haurà d'emplenar-se assenyalant les dades que procedisquen en este cas.
- Memòria tipus de centres tècnics de tacògrafs (segons model que figura com a imprés associat a este tràmit denominat MEMTACDI), indicant en ella les dades que es modifiquen.
- Certificats d'ensinistrament del personal.
- Certificats de calibratge vigents dels equips de mesura, emesos per un organisme competent.
- I, a més, segons siga procedent en funció de qual siga la causa de la modificació:
- Certificat de l'assegurança de responsabilitat civil segons model que figura com a imprés associat a este tràmit denominat CERRESCI. (Només ha d'aportar-se quan es tracte de centres tècnics de Tipus III i V).
- Procediments de conformitat de la producció.
- Certificació UNE 66102 «Sistema de gestió dels centres tècnics de tacògrafs» vigent, emesa per organisme acreditat.
3) Per a la COMUNICACIÓ DE RENOVACIÓ DE LA CERTIFICACIÓ (UNE 66102 o de conformitat de la producció, segons corresponga pel tipus de centre tècnic de què es tracte):
3.1. En cas de COMUNICACIÓ DE RENOVACIÓ DE LA CERTIFICACIÓ PER A TIPUS I i II, haurà de presentar-se la següent documentació:
- Imprés de sol·licitud de centre tècnic de tacògrafs (segons model que figura com a imprés associat a este tràmit denominat SOLAUTAC), que haurà d'emplenar-se assenyalant les dades que procedisquen en este cas.
- Certificació de conformitat de la producció, després d'haver procedit a la seua renovació. (Només ha de presentar-se si es tracta de centres tècnics de Tipus I i, a la seua elecció, en els de Tipus II).
- Certificació UNE 66102 vigent, després d'haver procedit a la seua renovació. (Només per als de Tipus II, que poden triar esta opció o l'anterior).
- Certificats d'ensinistrament del personal.
- Certificats de calibratge dels equips de mesura, emesos per un organisme competent.
3.2. En cas de COMUNICACIÓ DE RENOVACIÓ DE LA CERTIFICACIÓ PER A TIPUS III, IV i V, haurà de presentar-se la següent documentació:
- Imprés de sol·licitud de centre tècnic de tacògrafs (segons model que figura com a imprés associat a este tràmit denominat SOLAUTAC), que haurà d'emplenar-se assenyalant les dades que procedisquen en este cas.
- Certificat d'assegurança de responsabilitat civil segons model que figura com a imprés associat a este tràmit denominat CERRESCI (Només ha d'aportar-se quan es tracte de centres tècnics de Tipus III i V).
- Certificació UNE 66102 vigent, després d'haver procedit a la seua renovació.
- Certificats d'ensinistrament del personal.
- Certificats de calibratge dels equips de mesura, emesos per un organisme competent.
4) Per a donar de BAIXA un centre tècnic haurà de presentar-se la següent documentació:
- Imprés de sol·licitud de centre tècnic de tacògrafs (segons model que figura com a imprés associat a este tràmit denominat SOLAUTAC), que haurà d'emplenar-se assenyalant les dades que procedisquen en este cas.
Les presentació de la sol·licitud i de la documentació annexa requerida NOMÉS pot realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC DE SOL·LICITUD d'este tràmit. 1. Per a eixa presentació telemàtica, la persona sol·licitant (física o jurídica) haurà de disposar d'un sistema de firma electrònica...
Esmena
L'esmena o aportació de documentació ha de realitzar-se directament en el botó "ESMENA > PRESENTACIÓ AUTENTICADA" (destacat més a baix en color roig) d'este apartat "Tramitació > Esmena".
També podrà fer-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert en la Direcció General competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (s'exclouen ajudes i expedients arxivats)", l'enllaç directe dels quals està disponible en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit.
Resolució
La resolució no posa fi a la via administrativa i contra aquesta es pot interposar un recurs d'alçada davant de la direcció general competent en matèria d'indústria, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la notificació, si l'acte fora exprés, o en qualsevol moment a partir de l'endemà...
03003 - Alacant/Alicante
12001 - Castelló/Castellón
46009 - València/Valencia
L'incompliment pels centres tècnics dels requisits tècnics i les normes d'actuació establits en la normativa vigent serà sancionat segons el que es disposa en el títol V de la Llei 21/1992, de 16 de juliol, d'indústria, i en la Llei 16/1987, de 30 de juliol, d'ordenació dels transports terrestres.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Indústria
- Autoritzacions i registres
- Registre i autorització d'empreses instal·ladores, mantenidores i reparadores
- Tallers de reparació de vehicles
- Indústria
- Infraestructures i transports
- Tacògrafs
TEMA
- Mobilitat i transport
- Transports
- Vehicles i automòbils
- Indústria i energia
- Vehicles i automòbils
- Seguretat d’instal·lacions
- Aparells de mesura i metrologia
- Àrees industrials
PERFILS
- Empresa
- Gran empresa
- Petita i mitjana empresa
- Professionals i autònoms
- Centres
- Establiments
SECTOR
- Indústria
- Homologacions i metrologia
- Transport i tecnologia
- Transport per carretera
TEMÀTICA
- Instal·lacions i seguretat
- Instal·ladors i instal·lacions
- Treball i treballadors
- Seguretat i salut en el treball
CICLE VITAL
- Planificar un negoci
- Encetar un negoci
- Canvis i tancament
- Créixer i consolidar
TIPUS
- Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones