Detall de Procediment

Verificació individual de comptadors d'energia elèctrica, a petició de qualsevol part interessada en el punt de mesura. Energia

Codi SIA: 211179
Codi GUC: 2907
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La verificació individual dels comptadors d'energia elèctrica per a determinar l'error amb què es troben operant. Pertocarà verificar el comptador a instàncies de l'usuari quan, havent detectat un augment en el registre d'energia elèctrica, este no es considere justificat per causes com ara la incorporació de nous electrodomèstics, la modificació d'hàbits de consum per motius climatològics, l'augment de membres de la família, etc. És recomanable, abans de sol·licitar-ne la verificació, comprovar en les factures de subministrament si s'ha produït l'acumulació de consums en un període per falta de lectures reals en períodes anteriors (lectura estimada) o qualsevol altra anomalia administrativa en la facturació, i en este cas la discrepància podria plantejar-se davant de l'òrgan competent en matèria d'energia, concretament la Direcció General de la Generalitat competent en matèria d'Energia.

Observacions

Observacions

SOL·LICITUD DE DEVOLUCIÓ D'IMPORTS DE LA TAXA PER VERIFICACIÓ: Quan se sol·licite la verificació del comptador d'energia i el laboratori encarregat d'esta detecte anomalies en el comptador, l'interessat presentarà la sol·licitud de devolució de l'import econòmic (taxa administrativa i del laboratori), a la companyia subministradora de l'energia. Quan se sol·licite la verificació del comptador, però esta no es realitze per alguna raó, la devolució de l'import econòmic se sol·licitarà: - Al laboratori de verificació, l'import que li corresponga. - Al Servici Territorial competent en matèria d'Indústria de la seua província, la taxa administrativa. LABORATORI DE VERIFICACIÓ per a energia elèctrica Institut de Tecnologia Elèctrica ITE Av. Juan de la Cierva, núm. 24 Parc Tecnològic de València Tel. 961 366 670 46980 PATERNA (València) Import de la verificació: Comptador d'energia elèctrica (energia activa i reactiva) Monofàsic - 58,63 euros +10,43 euros (IVA 21%) = 60,12 euros Trifàsic i doble monofàsic - 61,24 euros +10,90 euros (IVA 21%) = 62,80 euros Comptador d'energia elèctrica combinat (energia activa i reactiva) Monofàsic - 69,69 euros + 12,40 euros (IVA 21%) = 71,46 euros Trifàsic doble i monofàsic - 74,06 euros + 13,18 euros (IVA 21%) = 75,94 euros El cost d'estos assajos de verificació individual inclou els ports d'anada i tornada des de qualsevol dels tres servicis territorials (Alacant, Castelló i València) al laboratori de l'ITE per a assaig. ÀMBIT D'APLICACIÓ - L'esmentat procediment serà aplicable als comptadors d'energia elèctrica ubicats a les instal·lacions de la Comunitat Valenciana, independentment que la seu titularitat corresponga a l'empresa subministradora o a l'usuari d'estos. - Les verificacions individuals de comptadors regulats per metrologia legal seran duts a terme per entitats acreditades per la conselleria competent en matèria d'indústria. - Les verificacions de comptadors no regulats per metrologia legal, seran dutes a terme per laboratoris autoritzats per la Direcció General de la Generalitat competent en matèria d'Indústria. - La relació i les dades de contacte d'estes entitats o laboratoris es trobaran a disposició del públic en general en els servicis d'informació de la conselleria competent en matèria d'indústria. RETIRADA DE COMPTADOR - Abans de la retirada del comptador, se n'haurà de verificar la correcta connexió, el seu possible funcionament en buit i totes les qüestions que es consideren procedents tindre en compte en la seua verificació i posterior liquidació de consums amb la companyia subministradora. - Realitzades les anteriors comprovacions, es retirarà el comptador i se substituirà, en el mateix acte, per un altre de les mateixes característiques tècniques. Esta actuació serà realitzada pel personal de l'empresa subministradora o per l'instal·lador autoritzat que siga designat pel titular del comptador a verificar, si és el cas, en presència del tècnic de l'Administració o de la persona que este designe i de l'usuari si este hi assistix voluntàriament. En el mateix moment en què es retire el comptador, el representant de l'Administració estendrà una acta, en la qual hauran de constar, com a mínim, les dades identificatives del comptador, les lectures que oferisca en eixe moment, els precintes de què dispose, així com aquells aspectes observats quant a funcionament, connexió, etc. L'acta haurà de ser firmada per tots els assistents, i s'entregarà una còpia a cada un d'ells. EFECTES DE LA VERIFICACIÓ INDIVIDUAL - La verificació individual que es realitze basant-se en este procediment, no produirà efectes de verificació periòdica o sistemàtica, en el cas que estes fases de verificació estigueren regulades per al tipus de comptador sobre el qual es realitza la verificació, no obstant això, si els errors obtinguts en la verificació individual superen els errors màxims admissibles previstos en les disposicions vigents, este no podrà tornar-se a instal·lar si prèviament no es repara i es comprova que els errors després de la reparació són admissibles. - L'interessat, a la vista dels errors obtinguts en els assajos de verificació individual, podrà presentar la reclamació que crega oportuna o no, davant de l'òrgan competent corresponent. * ERRORS A DETERMINAR EN ELS ASSAJOS DE VERIFICACIÓ INDIVIDUAL - Per als comptadors que tinguen desenrotllada qualsevol norma on s'establisca el control de la verificació periòdica o sistemàtica d'estos, se seguirà el procediment d'examen i determinació d'errors previstos en esta. - Per als comptadors amb aprovació de model o, si és el cas, amb autorització de model per al seu ús i instal·lació en la xarxa, sobre els quals no s'hagen desenrotllat les seues fases de verificació periòdica o verificació sistemàtica, s'aplicaran els criteris i les condicions dels assajos d'exactitud corresponents a la seua aprovació de model o, si és el cas, els corresponents a la seua autorització de model per al seu ús i instal·lació en la xarxa.

Requisits

Requisits

- Pagament de la taxa administrativa i - justificant del pagament bancari realitzat pel servici de verificació individual de comptador d'electricitat, a l'entitat o laboratori que el realitzarà. NOTA: els dos imports es reintegraran si no és responsabilitat de l'usuari.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

El titular, l'usuari o qualsevol participant en el punt de mesura.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

- Sol·licitud dirigida al corresponent Servici Territorial competent en matèria d'Indústria. - Documentació identificativa del titular, NIF. Per a persones físiques no serà necessari presentar el DNI, sempre que, en la sol·licitud, s'autoritze l'Administració a consultar-ne les dades. - Justificant del pagament de la taxa administrativa. - Justificant del pagament bancari realitzat pel servici de verificació individual de comptador d'electricitat, a l'entitat o laboratori que el realitzarà. - Últim rebut abonat del consum.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2024: 10.2 - Taxa administrativa per inspecció a instàncies de part: 54,01 euros. A part de la taxa administrativa, ha de pagar-se també l'import pel servici de verificació individual de comptador d'electricitat, que s'ha d'abonar al laboratori de verificació mitjançant ingrés en compte bancari.

Presentació

Presentació

Presencial
Aquesta opció només és vàlida per a persones físiques a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. La INFORMACIÓ SOBRE EXPEDIENTS EN TRÀMIT s'oferirà Únicament mitjançant CITA PRÈVIA AMB el PERSONAL TÈCNIC O ADMINISTRATIU, consulte la informació en el següent enllaç: http://www.cindi.gva.es/va/cita-previa
Telemàtica
1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l';enllaç directe del qual s';ha indicat abans. Per a accedir-hi telemàticament, cal disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests sistemes, s';admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l';FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana). - I el sistema clau-signatura de l';Estat, únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats...). Hi ha més informació respecte als sistemes admesos en la seu electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/va/sede_certificados 2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant de l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica), cal inscriure';s prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració general de l';Estat, la informació respectiva del qual està disponible en l';apartat ';Enllaços'; d';aquest tràmit. Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona que ho presenta. 3. Fent clic en l';enllaç directe indicat en ';Com es tramita telemàticament?'; o en l';enllaç ';TRAMITAR AMB CERTIFICAT'; (en color roig a l';inici d';aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web, annexar la sol·licitud i qualsevol altra documentació omplida i signada digitalment que hàgeu d';aportar, realitzar la presentació telemàtica de tot això, i obtindreu el justificant de registre corresponent. 4. Respecte als DOCUMENTS QUE S';HAN D';ANNEXAR, si escau: - És recomanable que, en primer lloc, els reuniu tots i els ompliu, els signeu i els guardeu electrònicament en el vostre ordinador, de manera que, posteriorment, pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament s';han d';enviar en format PDF i s';han d';incorporar les SIGNATURES DIGITALS de les persones o entitats que els subscriguen. - En aquest tràmit de la Guia Prop: * En l';apartat denominat ';Quina documentació s';ha de presentar?'; hi ha la llista de documents que s';han de presentar. * En l';apartat ';IMPRESOS ASSOCIATS'; (i en el mateix tràmit telemàtic) hi ha models normalitzats que es poden omplir de tots o alguns d';aquests documents, segons el cas. Si hi ha un model normalitzat, el document ha de presentar-se en aquest. No obstant això, els documents per als quals no hi haja un model normalitzat, s';han de crear o recaptar per la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar a la sol·licitud. - En el tràmit telemàtic, s';indica la grandària màxima permesa dels documents que cal annexar i els formats o les extensions que poden tindre (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comproveu-los abans d';annexar els documents. 5.- Disposeu de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: http://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/at_ciud_faq/at_ciud_faq_tramitacion Reviseu aquesta informació i si, malgrat això, continueu necessitant ajuda, per favor, notifiqueu-ho a través de: - per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es - per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Després de rebre la sol·licitud, el servici territorial d'Indústria corresponent fixarà, d'acord amb l'empresa subministradora, el dia i l'hora per a la retirada del comptador i el seu enviament pel servici territorial a l'entitat de verificació que corresponga, i notificarà el fet al titular o usuari del comptador. - El comptador retirat, degudament precintat, junt amb una còpia de l'acta emesa, els remetrà l'Administració a l'entitat de verificació. Esta el verificarà d'acord amb els corresponents procediments tècnics de verificació, i emetrà un informe en el qual hauran de constar els assajos i les proves realitzades, la disposició, la norma o els documents de referència en què es reflectixen, així com els errors i els resultats obtinguts, respectivament. - De l'esmentat informe, se n'emetran tres còpies, que, junt amb el comptador verificat, es remetran al corresponent Servici Territorial competent en matèria d'Indústria. Este servici territorial comunicarà al sol·licitant de la verificació que pot passar a retirar el comptador verificat i una còpia de l'informe emés, i remetrà, a més, una còpia de l'informe a l'empresa subministradora i al titular o usuari, si és el cas.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa