Autorització sanitària d'instal·lació i funcionament de centres i serveis sanitaris

Conselleria de Sanitat

Codi SIA: 210590
|
Codi GVA: 303
Descarregar informació
Termini obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

L'autorització sanitària per a la instal·lació i funcionament dels centres i serveis sanitaris.

 

1. L'autorització d'instal·lació és necessària per a tots els centres i serveis sanitaris de nova creació que impliquen fer obra nova o alteracions substancials en l'estructura i les instal·lacions. L'autorització d'instal·lació no autoritza el funcionament del centre o servei sanitari.

 

2. L'autorització de funcionament és la que faculta els centres i serveis sanitaris, públics i privats, de qualsevol classe i naturalesa per a fer les seues activitats. Es concedirà per a cada centre sanitari, així com per a cada un dels serveis que constitueixen la seua oferta assistencial.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
EsmenaTermini obert
Observacions

Fonts documentals

 

Estàndards i recomanacions d'unitats assistencials elaborats per l'Agència de Qualitat del Sistema Nacional de Salut, per iniciativa del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social, en col·laboració amb grups d'experts, atenen aspectes clau de les diferents unitats com l'organització, l'estructura física i els recursos. Vegeu els estàndards i les recomanacions d'unitats assistencials.

 

https://www.mscbs.gob.es/organizacion/sns/planCalidadSNS/ec02-2.htm

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

Els titulars i representants dels centres i serveis sanitaris, públics i privats, situats en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

Com es tramita

Procés de tramitació

- Presentació de sol·licituds i documentació corresponent.

 

- La unitat competent en matèria d'autorització de centres sanitaris de la Conselleria amb competències en matèria de sanitat estudiarà les sol·licituds, així com la documentació que li acompanye i, en cas d'observar alguna deficiència, requerirà a la persona interessada perquè esmene esta deficiència o aportació els documents preceptius en el termini de 10 dies hàbils, amb indicació que si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, mitjançant resolució emesa a este efecte.

 

- Una vegada completada tota la documentació, es realitzaran els informes tècnics que corresponguen a la sol·licitud.

 

- En el cas de les sol·licituds d'autorització d'instal·lació d'un centre sanitari amb internament o quan així ho requerisca l'interés general segons el parer de l'òrgan tramitador, una vegada completada la documentació i emesos els informes preceptius, s'obrirà un període d'informació pública per vint dies, publicant-se el corresponent anunci en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

 

- Per personal tècnic de la Conselleria de Sanitat es realitzaran activitats coordinades de comprovació dels requisits de l'autorització sol·licitada, mitjançant visites d'inspecció als centres i servicis sanitaris afectats.

Els centres i servicis sanitaris tindran a la disposició dels tècnics de la Conselleria de Sanitat, tota aquella documentació que servisca per a acreditar qualsevol dels extrems contemplats en la sol·licitud.

 

- Instruït el procediment i a la vista de l'expedient complet i de la proposta de resolució que efectue la unitat encarregada de la tramitació de l'expedient el titular de l'òrgan competent, segons el tipus de centre o servici de què es tracte, resoldrà concedint o denegant l'autorització sol·licitada. Les resolucions denegatòries seran sempre motivades.

 

- Totes les autoritzacions sanitàries seran inscrites d'ofici en el Registre Autonòmic de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana.

 

Per a l'Aportació de documentació i al·legacions per via telemàtica es troba l'enllaç directe mes a baix en l'apartat llesta de seguiment.

Sol·licitud

Termini
Termini obert

En qualsevol moment, abans de l'inici de l'activitat del centre o servei sanitari.

Documentació

- Documentació acreditativa de la personalitat jurídica del titular i de la disponibilitat d'ús del local.

 

- Memòria descriptiva de les activitats, que incloga la justificació del compliment dels requisits exigits per a l'autorització.

 

- Relació de l'equipament sanitari del centre.

 

- Plantilla de personal sanitari prevista, per categories professionals, amb la indicació de la dedicació i adscripció a les diferents unitats.

 

- Certificat sobre els locals i les instal·lacions, en el qual es faça constar que el centre disposa dels locals i les instal·lacions adequades per a la finalitat que es destinen, així com que compleixen la normativa corresponent de protecció contra incendis i d'accessibilitat i barreres arquitectòniques.

 

- Plans de conjunt i de detall a escala 1/50 o 1/100.

 

 

En cas de sol·licitar autorització d'instal·lació cal adjuntar, a més, la següent documentació:

 

- Projecte tècnic dut a terme i signat per un tècnic competent (arquitecte, enginyer, arquitecte tècnic, etc.) que comprenga:

Memòria de les obres i instal·lacions, amb justificació del compliment de la legislació específica aplicable.

Termini previst d'execució.

 

En cas de sol·licitar autorització per a activitats de reproducció humana assistida o d'obtenció, emmagatzematge o aplicació de cèl·lules, teixits i òrgans, caldrà aportar, a més, la següent documentació:

 

- Protocol de processament, identificació, emmagatzematge, etiquetatge i distribució.

 

- Protocol del sistema d'informació.

 

- Sistema de gestió de la qualitat.

 

- Contractes o acords amb tercers implicats en l'activitat sol·licitada.

 

- Protocols de biovigilància i altres protocols que siguen procedents segons l'activitat desenvolupada.

Taxa o pagament

La taxa model és la 046-9678

 

La quantia serà la que s'establix en l'article 29.3, grup IX, de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, modificada per l'article 55 de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2022.

 

Exempcions: les previstes en l'article 29.3-2 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.

 

Per a facilitar-li el pagament, després de presentar la seua sol·licitud, rebrà el formulari de pagament amb les seues dades i la quantia que corresponga al seu cas.

Forma de presentació
Telemàtica

1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida ha de fer-se en l'enllaç anterior: Per fer-ho, cal disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura...

Saber més
Presencial

Els documents que els interessats dirigisquen als òrgans de les administracions públiques es poden presentar:

 

- En les oficines de Correus, en la forma que s'establisca reglamentàriament.

 

- En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger.

 

- En les oficines d'assistència en matèria de registres.

 

- En qualsevol altre que establisca les disposicions vigents.

 

Els registres de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública es troben en:

On dirigir-se

Esmena

Termini
Termini obert

10 dies hàbils des del següent a la notificació del requeriment, transcorregut el qual sense haver aportat la documentació sol·licitada es tindrà per desistit de la sol·licitud mitjançant resolució dictada a este efecte.

Descripció

Aportar per part de l'interessat documents i altres elements de juí necessaris per a la tramitació del seu expedient.

Observacions

Transcorregut el termini sense haver aportat la documentació requerida es tindrà per desistit de la sol·licitud mitjançant resolució dictada a este efecte.

Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

- El termini màxim en el qual ha de notificar-se la resolució expressa serà de 6 mesos des de la data de presentació de la sol·licitud. L'efecte del silenci administratiu és desestimatori.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).

Sancions

Quant a infraccions i sancions, caldrà ajustar-se al que disposa la Llei 14/1986, de 25 d'abril, general de sanitat, i la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de salut de la Comunitat Valenciana.

 

El procediment sancionador s'ajustarà al que disposa el Decret 57/2005, d'11 de març, del Consell de la Generalitat, pel qual es modifica el Decret 44/1992, de 16 de març, de procediment, sancions i competència sancionadora en relació amb les infraccions sanitàries i d'higiene alimentària.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Sanitat
      • Centres i servicis sanitaris

TEMA

  • Administració pública
    • Investigació, estudis i anàlisis
  • Sanitat i salut
    • Assistència sanitària
    • Hospitals, departaments i centres de salut
    • Inspecció sanitària
    • Centres i servicis sanitaris
  • Societat, ciutadania i famílies
  • Serveis socials
    • Dependència

PERFILS

  • Empresa
    • Centres
    • Professionals i autònoms
    • Petita i mitjana empresa
    • Establiments

SECTOR

  • Salut
    • Productes i establiments sanitaris
    • Sanitat ambiental i alimentària

TEMÀTICA

  • Instal·lacions i seguretat
    • Instal·ladors i instal·lacions

CICLE VITAL

  • Créixer i consolidar
  • Encetar un negoci

TIPUS

  • Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones