Detall de Procediment

Sol·licitud d'Autorització d'exhumació de restes cadavèriques que hagen de ser conduïts a un altre municipi de la CV o traslladats fora de la CV cementeri/crematori.

Codi SIA: 210595
Codi GUC: 311
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'exhumació de cadàvers que hagen de ser conduïts a un altre municipi dins de la CV o traslladats fora de la CV a un altre cementeri/crematori requerirà l'autorització sanitària de la Direcció Territorial de Sanitat.

Observacions

Observacions

* CONDICIONS - L'autorització d'exhumació podrà suspendre's o denegar-se, entre altres causes, per condicions climatològiques extremes. - En tot cas, el termini màxim a transcórrer des de l'exhumació fins a la reinhumació d'un cadàver no podrà excedir quaranta-huit hores.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els familiars del difunt, la funerària autoritzada pels familiars i per ordre judicial.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any

Formularis documentació

- S'ha d'emplenar el model de sol·licitud normalitzat. - Certificat literal de defunció, en cas d'oposició al fet que l'òrgan administratiu obtinga directament aquesta informació. - Autorització de la família. - Documentació judicial, si escau. - Justificant de l'abonament de la taxa corresponent, en cas de realitzar-se el tràmit de manera presencial. - Acreditació de la representació legal, llevat que aquest inscrit en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, o bé en el Registre Electrònic d'apoderament de l'Administració General de l'Estat., si escau. - Altres.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

La taxa model és la 046-9782 - Taxa per trasllat de cadàvers. Policia funerària La quantia serà la que s'establix en l'article 29.3.5, punt 3, de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, modificada per l'article 55 de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2022, quedant fixada la taxa per import de 19,24 euros. a) PASSOS PER A LA CORRECTA OBTENCIÓ DELS MODELS 046 1. Emplene el formulari 9782 amb les dades que se li sol·liciten. Alguns formularis s'emplenen a través de simulador. En uns altres, les dades han d'inscriure's directament sobre el model. 2. Una vegada emplenat el primer model PDF, prema el botó Acceptar. 3. Una pantalla li mostrarà les dades identificatives del model. 4. Prema, de nou, el botó Acceptar. 5. Prema el botó Imprimir per a obtindre les còpies necessàries. Comprove que els exemplars que l'ordinador li proporciona porten impresos en l'apartat "Número de liquidació" un codi de barres i una numeració. Només amb eixa informació les entitats col·laboradores acceptaran els exemplars per a efectuar el pagament. b) El PAGAMENT DE LA TAXA podrà realitzar-se telemàticament, bé a través de càrrec en compte, bé a través de targeta de crèdit o dèbit. Enllaç en informació complementària

Presentació

Presentació

Presencial
- En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen o davant qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les Comunitats Autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. - També en qualsevol oficina de Correus. En aquest cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia. -Si es tramita TELEMATICAMENTE, deberan anar a l'enllaç corresponent en l'apartat de " Tramitació Telemàtica". - Si es tramita presencialment, fer-ho preferentment en:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat . 1.- La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual acaba d'indicar-se. Per a això hauran de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten: -El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana). -I el sistema clau-signatura de l'Estat únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones juridicas: empreses, ajuntaments, entitats ....). Més informació respecte als sistemes admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/sede_certificados 2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), haurà d'inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en: - En http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp - I en http://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/ Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3.- Clickando en l'enllaç directe indicat en "Com es tramita telemàticament?" o en l'enllaç "TRAMITAR AMB CERTIFICAT" (en color roig a l'inici d'aquest tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la sol·licitud i altra documentació emplenada i signada digitalment que haja d'aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre. 4.- Respecte als DOCUMENTS A ANNEXAR, en el seu cas: És recomanable que, en primer lloc, els reunisca tots i els emplene, ferm i guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/s persona/s o entitat/és que ho/s subscriga/n. Per a això l'autoritat certificadora de la Comunitat Valenciana ofereix un servei gratuït de signatura de documents PDF (acudisca a http://www.accv.es per a més informació sobre aquest tema), encara que hi ha més sistemes vàlids de signatura de documents pdf que pot utilitzar.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de sol·licituds. - Comprovació de dades. - L'Autoritat Competent notificarà als interessats, a través dels serveis funeraris corresponents, el dia i l'hora de la pràctica de l'exhumació. - Transcorregut un mes des de la presentació de la sol·licitud sense que s'haja dictat resolució autoritzant l'exhumació, s'entén que aquesta ha sigut estimada.

Observacions

Observacions

No és possible recórrer.

Termini màxim

Termini màxim

Transcorregut un mes des de la presentació de la sol·licitud sense que s'haja dictat una resolució que autoritze l'exhumació, s'entén que esta ha sigut estimada.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Els directors territorials de Sanitat ordenaran la instrucció de l'expedient sancionador oportú conformement a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, llevat que les infraccions constituïsquen delictes o faltes sancionades conformement al Codi Penal, i en aquest cas les actuacions practicades es remetran a l'autoritat judicial.