Informació general d'un trasllat de residus a l'interior de la Unió Europea, sense trànsit per tercers països - GVA.ES
Informació general d'un trasllat de residus a l'interior de la Unió Europea, sense trànsit per tercers països
Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori
Des de 21-03-2018 00:00:00h
Què és
- Informar l'autoritat competent d'expedició sobre l'execució d'un trasllat de residus des de la Comunitat Valenciana cap a països de la Unió Europea, sense trànsit per tercers països, de conformitat amb el procediment establit en el capítol 2 del títol I del Reglament 1013/2006/CE del Parlament Europeu i del Consell, de 14 de juny de 2006, relatiu als trasllats de residus (d'ara en avant, el Reglament).
Estan subjectes al procediment d'informació general per escrit els trasllats dels residus següents:
- Els que es destinen a la valorització si la quantitat de residus traslladats sobrepassa els 20 kg:
. els residus de la llista verda (annex III) o en el IIIB del Reglament 1013/2006/CE;
. barreges, no classificades en una categoria específica de l'annex III, de dos residus o més de la llista verda, sempre que la composició d'aquestes barreges no perjudique la seua valorització ambientalment correcta i sempre que aquestes barreges s'inclogeun en l'annex IIIA.
- Els residus destinats a anàlisis de laboratori per a avaluar les característiques físiques o químiques que tenen o per a determinar la idoneïtat d'aquests per a operacions de valorització o eliminació. La quantitat que s'ha de transportar no ha de superar els 25 kg.
- El document d'informació general de trasllat el pot retirar prèviament el notificant en les oficines de la Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic o bé baixat directament del DOCE L núm. 299, de data 8/11/2008, Correcció d'errors del Reglament (CE) núm. 1379/2007 de la Comissió, de 26 de novembre de 2007, pel qual es modifiquen els annexos IA, IB, VII i VIII del Reglament (CE) núm. 1013/2006, del Parlament Europeu i del Consell, de 14 de juny de 2006, relatiu als trasllats de residus, per a adaptar-los al progrés tècnic i als canvis acordats en el marc del Conveni de Basilea.
- L'autoritat competent d'expedició entre la Comunitat Valenciana i els països que no pertanyen a la Unió Europea és el Ministeri d'Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi Ambient, qui ostenta, al seu torn, la condició d'autoritat competent de trànsit. Les dades de contacte d'aquest organisme són les següents:
Secretaria d'Estat de Medi Ambient
Direcció General de Qualitat i Avaluació Ambiental i Medi Natural Subdirecció General de Residus
Pl. de San Juan de la Cruz, s/n 28071 - Madrid
Telèfon 91 597 68 68
Fax. 91 597 59 38
Bústia de contacte: basel@mapama.es
- Decisió del Consell, de 22 de setembre de 1997, per la qual s'aprova, en nom de la Comunitat, l'esmena al Conveni sobre el control dels moviments transfronterers de les deixalles perilloses i la seua eliminació (Conveni de Basilea), com s'establix en la Decisió III/1 de la Conferència de les...
- Reglament (CE) núm. 1013/2006 del Parlament Europeu i del Consell, de 14 de juny de 2006, relatiu als trasllats de residus (DOUE núm. 190, de 12/07/06).
- Reglament (CE) núm. 1418/2007 de la Comissió, de 29 de novembre de 2007, relatiu a l'exportació, amb finalitats de valorització, de determinats residus enumerats en els annexos III o IIIA del Reglament (CE) núm. 1013/2006 del Parlament Europeu i del Consell, a determinats països als quals no és...
- Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular
- Reglament (UE) núm. 660/2014 del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de maig de 2014, pel qual es modifica el Reglament (CE) núm. 1013/2006 relatiu als trasllats de residus (DOUE núm. 189, de 27/06/14).
A qui va dirigit
- El notificador que pretenga traslladar residus de conformitat amb l'article 3, apartats 2 i 4, del Reglament 1013/2006/CE. D'acord amb l'article 2.15.a del Reglament, i a l'efecte d'aquest, s'entén per notificant qualsevol persona física o jurídica subjecta a la jurisdicció d'un estat membre de la UE que pretenga traslladar o fer traslladar residus, en qui recau l'obligació de notificar.
- El notificador és alguna de les persones o òrgans següents, triat d'acord amb l'ordre establit en aquesta:
i. el productor inicial, o
ii. el nou productor autoritzat que du a terme operacions abans del trasllat, o
iii. un recollidor autoritzat que, a partir de xicotetes quantitats diverses del mateix tipus de residus recollits de diverses procedències, haja agrupat el trasllat que s'iniciarà a partir d'un lloc notificat únic, o
iv. el negociant registrat que haja sigut autoritzat per escrit pel productor inicial, el nou productor o el recollidor autoritzat, esmentats en els incisos i, ii i iii, perquè actue en el nom d'algun d'aquests com a notificant, o
v. un agent registrat que haja sigut autoritzat per escrit pel productor inicial, el nou productor o el recollidor autoritzat, esmentats en els incisos i, ii i iii, perquè actue en el nom d'algun d'aquests com a notificant, o
vi. quan totes les persones especificades en els incisos i, ii, iii, iv i v, si escau, siguen desconegudes o insolvents, el posseïdor.
Com es tramita
Presentació del document d'informació general de trasllat, que l'ha de signar la persona que organitze el trasllat abans del moment de l'inici d'aquest i l'ha de signar la instal·lació de valorització o el laboratori, així com el destinatari, quan es reben els residus en qüestió.
Sol·licitud
Durant tot l'any.
- Document d'informació general que ha d'acompanyar el trasllat que figura en l'annex VII del Reglament 1013/2006/CE;
- Contracte entre la persona que organitza el trasllat i el destinatari de la valorització dels residus, que incloga l'obligació per a la persona que organitza el trasllat de fer-se càrrec dels residus en cas que el trasllat del residu o la valorització d'aquest no es puga dur a terme d'acord amb el que s'havia previst o que es faça com a trasllat il·lícit. Així mateix, preveurà l'emmagatzematge d'aquest mentrestant.
a) Als registres dels òrgans administratius als quals s'adrecen.
b) Als registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, ajuntaments i consells insulars, als ajuntaments dels municipis als qual es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú.
c) A les oficines de Correus, de la manera que s'establisca reglamentàriament.
d) En les representacions diplomàtiques o les oficines consulars d'Espanya en l'estranger.
e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.
No obstant això, els sol·licitants que siguen persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 de octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligats a relacionar-se amb aquestes a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds s'ha de fer electrònicament.
I preferentment a:
On dirigir-se
Resolució
En la mesura en què l'acte d'informació general no està subjecte a l'obligació de resoldre prevista en l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, no escau cap recurs.
Estan tipificades com a infraccions greus o molt greus:
- L'entrada en el territori nacional de residus perillosos procedents d'un altre estat membre de la Unió Europea o d'un tercer país, així com l'eixida de residus perillosos cap als llocs esmentats, sense obtindre els permisos i les autoritzacions exigits per la legislació comunitària o els tractats o convenis internacionals dels quals Espanya siga part, o sense complir l'obligació establida en l'article 26.5 d'aquesta llei.
- L'eixida de residus cap a un altre estat membre de la Unió Europea o cap a un tercer país, sense obtindre els permisos i les autoritzacions exigits per la legislació comunitària o els tractats o convenis internacionals dels quals Espanya siga part, o sense complir amb l'obligació establida en l'article 26.5 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats.
- L'incompliment de l'obligació d'emissió del certificat de valorització o eliminació intermèdia o definitiva dels residus, en el termini màxim i en els termes establits en els article 15 i 16 del Reglament, en cas de trasllat intracomunitari.
- Cometre aquestes infraccions pot comportar la imposició de sancions, segons s'estableix en l'article 47 i següents de la Llei 22/2011, i l'article 73 de la Llei 10/2000, de 12 de desembre, de residus de la Comunitat Valenciana.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Medi ambient
- Residus
- Autoritzacions i llicències
TEMA
- Medi ambient
- Residus
- Indústria i energia
- Àrees industrials
- Seguretat d’instal·lacions
- Administració pública
- Investigació, estudis i anàlisis
PERFILS
- Empresa
- Gran empresa
- Establiments
- Petita i mitjana empresa
- Professionals i autònoms
SECTOR
- Indústria
- Indústria química i petroquímica
- Aigua, sanejament i residus
- Residus
TEMÀTICA
- Sostenibilitat
- Afectació al medi
- Medi ambient
CICLE VITAL
- Planificar un negoci
- Encetar un negoci
- Créixer i consolidar
- Canvis i tancament
TIPUS
- Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones