Comunicació de la instal·lació, modificació (inclosa l'actualització de les dades) o supressió d'un desfibril·lador fora de l'àmbit sanitari i la inscripció en el Registre autonòmic de desfibril·ladors automàtics i semiautomàtics externs (DESA) - GVA.ES
Comunicació de la instal·lació, modificació (inclosa l'actualització de les dades) o supressió d'un desfibril·lador fora de l'àmbit sanitari i la inscripció en el Registre autonòmic de desfibril·ladors automàtics i semiautomàtics externs (DESA)
Què és
Els organismes, les institucions, les empreses públiques, privades i particulars que instal·len en les seues dependències desfibril·ladors externs automàtics i semiautomàtics fora de l'àmbit sanitari han de comunicar la instal·lació, la modificació (inclosa l'actualització de les dades) o la...
- Reial decret 365/2009, de 20 de març, pel qual s'estableixen les condicions i els requisits mínims de seguretat i qualitat en la utilització dels desfibril·ladors automàtics i semiautomàtics externs fora de l'àmbit sanitari (BOE núm. 80, de 02/04/2009).
- Decret 157/2014, de 3 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen les autoritzacions sanitàries i s'actualitzen, creen i organitzen els registres d'ordenació sanitària de la Conselleria de Sanitat. (DOGV núm. 7376, de 07/10/14).
- Ordre 7/2017, de 28 d'agost de 2017, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es desplega el Decret 157/2014, de 3 d'octubre, pel qual s'estableixen les autoritzacions sanitàries i s'actualitzen, creen i organitzen els registres d'ordenació sanitària de la Conselleria...
- Decret 159/2017, de 6 d'octubre, del Consell, pel qual es regula la instal·lació i l'ús de desfibril·ladors automàtics i semiautomàtics externs fora de l'àmbit sanitari a la Comunitat Valenciana.
A qui va dirigit
Qualsevol persona física o jurídica que instal·le en les seues dependències desfibril·ladors externs automàtics o semiautomàtics fora de l'àmbit sanitari.
Com es tramita
- Comunicació del responsable del desfibril·lador a la conselleria competent en matèria de sanitat.
- Una vegada acceptada la comunicació, es notificarà a l'interessat la inscripció en el registre autonòmic i el número de registre atribuït a aquest, o la modificació o l'actualització o la baixa d'aquest, segons siga procedent.
46010 - València/Valencia
Sol·licitud
En qualsevol moment, abans de la instal·lació, modificació (inclosa l'actualització de les dades) o supressió del desfibril·lador.
ALTES, MODIFICACIONS I ACTUALITZACIONS DE LES DADES REGISTRALS
La inscripció en el Registre autonòmic de desfibril·ladors automàtics i semiautomàtics externs instal·lats fora de l'àmbit sanitari s'ha de realitzar després de la comunicació del responsable del desfibril·lador a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de les dades següents:
a) Persona física o persona jurídica responsable de la gestió o explotació dels espais o llocs on s'instal·le el desfibril·lador.
b) Tipus de desfibril·lador, marca, model i número de sèrie.
c) Telèfon del local on se situa el desfibril·lador.
d) Ubicació del desfibril·lador, amb el màxim detall possible, per a la qual cosa s'han d'especificar les coordenades de geolocalització, si és possible.
e) Si el desfibril·lador es troba en un espai obligat a disposar d'aquest per la normativa, s'ha d'indicar el tipus d'instal·lació:
- Instal·lacions de transport: aeroports i ports comercials, estacions o baixadors d'autobusos o ferrocarril de poblacions de més de 50.000 habitants, i les estacions de metro amb una afluència mitjana diària igual o superior a 2.000 persones.
- Instal·lacions, centres o complexos esportius, en els quals el nombre d'usuaris diaris, tenint en compte tots els espais esportius disponibles de què disposa, siga igual o superior a 500.
- Centres educatius amb un aforament igual o superior a 1.500 persones.
- Establiments públics amb un aforament igual o superior a 1.000 persones.
f) Compromís de:
- Complir amb la normativa aplicable.
- Realitzar un adequat manteniment i conservació de l'aparell, d'acord amb les especificacions del fabricant.
- Notificar qualsevol modificació de les dades anteriors, inclosa la baixa del desfibril·lador.
- Garantir la formació del personal previst per a l'ús del desfibril·lador.
- Comunicar al centre d'informació i coordinació d'urgències provincial la utilització del desfibril·lador, en les 72 hores següents a haver-se produït el fet.
BAIXES
La baixa del desfibril·lador en el Registre autonòmic de desfibril·ladors automàtics i semiautomàtics externs, instal·lats fora de l'àmbit sanitari, es realitzarà després que la comunique el responsable del desfibril·lador juntament amb les dades següents:
· Persona física o persona jurídica responsable de la baixa del desfibril·lador.
· Número de registre del desfibril·lador.
· Data prevista de la baixa.
Els documents que els interessats dirigisquen als òrgans de les administracions públiques es poden presentar:
a) En el punt d'accés únic de tramitació electrònica de la seu electrònica de la Generalitat, que actualment està accessible en l'adreça electrònica https://seu.gva.es, des d'on es realitzaran els tràmits electrònics i estaran accessibles els models de formularis, així com en la resta de registres electrònics de qualsevol dels subjectes als quals es refereix l'article 2.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.
c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger.
d) En les oficines d'assistència en matèria de registres.
Preferentment, en:
On dirigir-se
46010 - València/Valencia
03001 - Alacant/Alicante
12001 - Castelló/Castellón
46008 - València/Valencia
Esmena
10 dies hàbils des del següent a la notificació del requeriment, transcorregut el qual sense haver aportat la documentació sol·licitada es tindrà per desistit de la sol·licitud.
Aportar per part de l'interessat documents i altres elements de juí necessaris per a la tramitació de la seua comunicació.
Resolució
La inscripció de tots els desfibril·ladors automàtics i semiautomàtics externs instal·lats fora de l'àmbit sanitari (DESA) està subjecta a comunicació a la Conselleria de Sanitat.
Una vegada inscrit rebrà notificació amb les dades registrals del DESA.
Les entitats públiques o privades obligades a instal·lar un DESA per al seu ús per personal no sanitari, així com les entitats públiques o privades i particulars que no estant obligats a això vulguen fer-ho voluntàriament, prèviament a la seua instal·lació, hauran de comunicar-ho al departament competent en matèria d'ordenació sanitària de la conselleria competent en matèria de sanitat, per a la seua inscripció en el Registre Autonòmic de Desfibril·ladors Automàtics i Semiautomàtics Externs, de conformitat amb la normativa vigent que desenvolupe el procediment d'inscripció en este registre.
La retirada d'un DESA instal·lat haurà de ser, així mateix, comunicada al departament competent en matèria d'ordenació sanitària de la conselleria competent en matèria de sanitat per a la seua baixa en el
Registre Autonòmic de Desfibril·ladors Automàtics i Semiautomàtics Externs.
Estan obligats a disposar del DESA, en condicions aptes de funcionament i llest per al seu ús immediat, les persones físiques i les persones jurídiques responsables de la gestió o explotació dels següents espais:
1. Instal·lacions de transport: aeroports i ports comercials,estacions o baixadors d'autobusos o ferrocarril de poblacions de *másde 50.000 habitants, i les estacions de metro amb una afluència mitjana diària igual o superior a 2.000 persones.
2. Instal·lacions, centres o complexos esportius en els quals el nombre de persones usuàries diàries, tenint en compte tots els seus espais esportius disponibles, siga igual o superior a 500.
3. Centres educatius amb un aforament igual o superior a 1.500 persones.
4. Establiments públics amb un aforament igual o superior a 1.000 persones.
Els que es regulen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE número 236, de 02/10/2015). En tractar-se d'una comunicació administrativa no aplica recurs administratiu ni el silenci administratiu
46010 - València/Valencia
Quant a infraccions i sancions, caldrà ajustar-se al que disposa la Llei 14/1986, de 25 d'abril, general de sanitat, i la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de salut de la Comunitat Valenciana.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Sanitat
- Centres i servicis sanitaris
TEMA
- Sanitat i salut
- Salut pública
- Promoció de la salut
- Productes sanitaris
- Salut laboral
- Centres i servicis sanitaris
- Emergències. Seguretat ciutadana
- Seguretat privada
PERFILS
- Empresa
- Fundacions
- Establiments
- Cooperatives
- Centres empresarials
- Gran empresa
- Entitats del tercer sector
- Centres
- Professionals i autònoms
- Petita i mitjana empresa
SECTOR
- Construcció i instal·lacions
- Hostaleria i turisme
- Establiments turístics
- Educació, cultura i oci
- Centres d’ensenyament i formació
- Espectacles i activitats recreatives
TEMÀTICA
- Instal·lacions i seguretat
- Innovació
CICLE VITAL
- Encetar un negoci
- Planificar un negoci
TIPUS
- Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones