Comunicació d'accidents de treball i de malalties professionals. Treball.

Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació

Codi SIA: 210610
|
Codi GVA: 344
Descarregar informació
Termini obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

L'empresari ha de notificar a l'autoritat laboral els danys per a la salut dels treballadors al seu servei que es produïsquen amb motiu del desenvolupament del seu treball, d'acord amb l'article 23.3 de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals.

 

En concret, segons el que disposa l'Ordre TAS/2926/2002, de 19 de novembre, la notificació dels accidents de treball s'ha de fer per via electrònica a través del Sistema de Declaració Electrònica d'Accidents de Treball (Delt@). * Nota: vegeu l'enllaç directe a aquest sistema en diversos apartats d'aquest tràmit de la Guia Prop.

 

No obstant això, quan es tracte d'un accident de treball considerat greu, molt greu, mortal o múltiple (més de quatre persones), a més d'omplir el model corresponent per Delt@, l'empresa ha de comunicar-ho en el termini màxim de vint-i-quatre hores a l'autoritat laboral de la província en què haja ocorregut l'accident.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Normativa
  • Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals (BOE núm. 269, de 10/11/1995).
  • Ordre de 16 de desembre de 1987, per la qual s'estableixen nous models per a la notificació d'accidents de treball i es donen instruccions per a l'ompliment i la tramitació (BOE núm. 311, de 29/12/1987).
  • Ordre TAS/2926/2002, de 19 de novembre, per la qual s'estableixen nous models per a la notificació dels accidents de treball i se'n possibilita la transmissió per procediment electrònic (BOE núm. 279, de 21/11/2002).

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

L'empresari haurà de notificar a l'autoritat laboral els danys per a la salut dels treballadors al seu servei que es produïsquen amb motiu del desenvolupament del seu treball.

Com es tramita

Procés de tramitació

- Registre de comunicacions d'accidents i de malaltia professional.

 

- Remissió de comunicacions al Gabinet de Seguretat i Higiene, i d'accidents greus i molt greus a la Inspecció Provincial de Treball per informe, el qual es remet de bell nou a la Direcció Territorial.

 

- Remissió de comunicacions mortals a l'Institut Nacional de Seguretat Social (INSS).

 

- Registre de relacions d'accidents de treball sense baixa.

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Els terminis de notificació són els següents:

 

1. Comunicació urgent

Per al cas d'accident considerat greu, molt greu, mortal o múltiple (més de quatre persones), l'empresari, a més d'omplir el model corresponent per Delt@, haurà de comunicar-ho en el termini màxim de vint-i-quatre hores a l'autoritat laboral de la província en què haja ocorregut l'accident.

 

2. Comunicat d'accident de treball

Haurà de ser remés a l'entitat gestora o mútua en el termini màxim de cinc dies hàbils des de la data en què va ocórrer l'accident, o des de la data de baixa mèdica.

 

3. Relació d'accidents de treball ocorreguts sense baixa mèdica

S'haurà de remetre mensualment a l'entitat gestora o mútua, en els cinc primers dies hàbils del mes següent al de referència de les dades.

 

4. Relació d'altes o defuncions d'accidentats

L'ha d'omplir una vegada al mes l'entitat gestora o mútua i indicar-hi els treballadors l'alta mèdica dels quals s'haja rebut al llarg del mes independentment de la data de l'alta.

Documentació
Els documents que cal notificar són els següents: - Comunicació urgent. - Comunicat d'accident de treball. - Relació d'accidents de treball ocorreguts sense baixa mèdica. - Relació d'altes o defuncions d'accidentats.
Forma de presentació
Telemàtica
L'ompliment i la comunicació dels models oficials que estableix l'Ordre TAS/2926/2002, de 19 de novembre, només es podrà efectuar per mitjans electrònics a través de l'aplicació informàtica del Sistema de Declaració Electrònica d'Accidents de Treball (DELT@), accessible a través de l'enllaç que...
Saber més

Resolució

Sancions
La falta de comunicació dels accidents de treball ocorreguts i de les malalties professionals declarades, dins del termini i en la forma escaient, podrà ser objecte de sanció administrativa, de conformitat amb el que preveu el Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, pel qual s'aprova el...
Saber més

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses

TEMA

  • Ocupació pública
    • Personal estatutari d'institucions sanitàries
  • Emergències. Seguretat ciutadana
    • Seguretat privada
  • Administració pública
    • Condicions personal empleat públic
    • Administració electrònica
  • Indústria i energia
    • Àrees industrials
    • Seguretat d’instal·lacions
  • Treball
    • Condicions de treball
    • Inspecció de treball
    • Relacions laborals
    • Seguretat i salut laboral

PERFILS

  • Ciutadania
    • Gent major
    • Estudiants
    • Dones
    • Docents
    • Persones amb discapacitat
    • Persones desocupades
    • Immigrants
    • Persones en risc d’exclusió
    • Pensionistes
    • Joves
    • Investigadors/ores
    • Xiquets i famílies
  • Empresa
    • Professionals i autònoms
    • Petita i mitjana empresa
    • Gran empresa
    • Establiments
    • Centres empresarials

SECTOR

  • Construcció i instal·lacions
    • Construcció
    • Instal·lacions
    • Actuar com a empresa instal·ladora en Comunitat Valenciana
  • Indústria
    • Accidents greus

TEMÀTICA

  • Instal·lacions i seguretat
    • Prevenció d’accidents
  • Treball i treballadors
    • Seguretat i salut en el treball

CICLE VITAL

  • Créixer i consolidar

TIPUS

  • Denúncies i reclamacions