Generalitat Valenciana
Detall de Procediments
- Què es pot sol·licitar?
Nom del tràmit
Comunicació d'accidents de treball i de malalties professionals. Treball.
Objecte del tràmit
L'empresari ha de notificar a l'autoritat laboral els danys per a la salut dels treballadors al seu servei que es produïsquen amb motiu del desenvolupament del seu treball, d'acord amb l'article 23.3 de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals.
Inici
En concret, segons el que disposa l'Ordre TAS/2926/2002, de 19 de novembre, la notificació dels accidents de treball s'ha de fer per via electrònica a través del Sistema de Declaració Electrònica d'Accidents de Treball (Delt@). * Nota: vegeu l'enllaç directe a aquest sistema en diversos apartats d'aquest tràmit de la Guia Prop.
No obstant això, quan es tracte d'un accident de treball considerat greu, molt greu, mortal o múltiple (més de quatre persones), a més d'omplir el model corresponent per Delt@, l'empresa ha de comunicar-ho en el termini màxim de vint-i-quatre hores a l'autoritat laboral de la província en què haja ocorregut l'accident. - Qui pot sol·licitar-ho?
Interessats/Sol·licitants
L'empresari haurà de notificar a l'autoritat laboral els danys per a la salut dels treballadors al seu servei que es produïsquen amb motiu del desenvolupament del seu treball.
Inici - Quan s'ha de sol·licitar?
Termini de presentació
Els terminis de notificació són els següents:
Inici
1. Comunicació urgent
Per al cas d'accident considerat greu, molt greu, mortal o múltiple (més de quatre persones), l'empresari, a més d'omplir el model corresponent per Delt@, haurà de comunicar-ho en el termini màxim de vint-i-quatre hores a l'autoritat laboral de la província en què haja ocorregut l'accident.
2. Comunicat d'accident de treball
Haurà de ser remés a l'entitat gestora o mútua en el termini màxim de cinc dies hàbils des de la data en què va ocórrer l'accident, o des de la data de baixa mèdica.
3. Relació d'accidents de treball ocorreguts sense baixa mèdica
S'haurà de remetre mensualment a l'entitat gestora o mútua, en els cinc primers dies hàbils del mes següent al de referència de les dades.
4. Relació d'altes o defuncions d'accidentats
L'ha d'omplir una vegada al mes l'entitat gestora o mútua i indicar-hi els treballadors l'alta mèdica dels quals s'haja rebut al llarg del mes independentment de la data de l'alta. - On s'ha d'anar?
Presencial
REGISTRE AUXILIAR DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL D'ECONOMIA SOSTENIBLE, SECTORS PRODUCTIUS, COMERÇ I TREBALL - ALACANT
C/ PINTOR LLORENÇ CASANOVA, 6
03003 Alacant/Alicante
Tel: 965900377
REGISTRE AUXILIAR DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL D'ECONOMIA SOSTENIBLE, SECTORS PRODUCTIUS, COMERÇ I TREBALL - VALÈNCIA
AV. DE L'OEST, 36
46001 València
Tel: 961271871
REGISTRE DEL SERVEI TERRITORIAL DE TREBALL, ECONOMIA SOCIAL I EMPRENEDORIA - CASTELLÓ
AV. DEL MAR, 42
12003 Castelló de la Plana
Tel: 964399080Per internet
A través de l'enllaç corresponent:
https://delta.mitramiss.gob.es/
Inici - Què s'ha de presentar?
Els documents que cal notificar són els següents:
Inici
- Comunicació urgent.
- Comunicat d'accident de treball.
- Relació d'accidents de treball ocorreguts sense baixa mèdica.
- Relació d'altes o defuncions d'accidentats. - Com sol·licitar-ho?
Passos
- Registre de comunicacions d'accidents i de malaltia professional.
Inici
- Remissió de comunicacions al Gabinet de Seguretat i Higiene, i d'accidents greus i molt greus a la Inspecció Provincial de Treball per informe, el qual es remet de bell nou a la Direcció Territorial.
- Remissió de comunicacions mortals a l'Institut Nacional de Seguretat Social (INSS).
- Registre de relacions d'accidents de treball sense baixa. - Com es tramita telemàticament?
A través de l'enllaç corresponent:
Tramitació
L'ompliment i la comunicació dels models oficials que estableix l'Ordre TAS/2926/2002, de 19 de novembre, només es podrà efectuar per mitjans electrònics a través de l'aplicació informàtica del Sistema de Declaració Electrònica d'Accidents de Treball (DELT@), accessible a través de l'enllaç que acaba d'indicar-se.
Inici - Informació complementària
Sancions
La falta de comunicació dels accidents de treball ocorreguts i de les malalties professionals declarades, dins del termini i en la forma escaient, podrà ser objecte de sanció administrativa, de conformitat amb el que preveu el Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social.
Enllaços
Delt@2. Declaració Electrònica de Treballadors Accidentats.
Informació en l'Institut Nacional de Seguretat i Salut en el Treball (INSST).
Inici - Fonts jurídiques i/o documentals
Normativa
- Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals (BOE núm. 269, de 10/11/1995).
- Ordre de 16 de desembre de 1987, per la qual s'estableixen nous models per a la notificació d'accidents de treball i es donen instruccions per a l'ompliment i la tramitació (BOE núm. 311, de 29/12/1987).
- Ordre TAS/2926/2002, de 19 de novembre, per la qual s'estableixen nous models per a la notificació dels accidents de treball i se'n possibilita la transmissió per procediment electrònic (BOE núm. 279, de 21/11/2002).Llista de normativa
Vegeu la Llei 31/1995, de 8 de novembre.
Vegeu l'Ordre de 16 de desembre de 1987.
Vegeu l'Ordre TAS/2926/2002, de 19 de novembre.
Inici -
La Generalitat desitja que aquesta informació us siga d'utilitat.
La present informació té exclusivament caràcter il·lustratiu, per la qual cosa no originarà drets ni expectatives, ni vincularà amb el procediment a què es refereix, la tramitació del qual se subjectarà sempre a les instruccions específiques.