Detall de Procediments

  • Què es pot sol·licitar?

    Nom del tràmit

    Comunicació d'accidents de treball i de malalties professionals. Treball.

    Objecte del tràmit

    L'empresari ha de notificar a l'autoritat laboral els danys per a la salut dels treballadors al seu servei que es produïsquen amb motiu del desenvolupament del seu treball, d'acord amb l'article 23.3 de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals.

    En concret, segons el que disposa l'Ordre TAS/2926/2002, de 19 de novembre, la notificació dels accidents de treball s'ha de fer per via electrònica a través del Sistema de Declaració Electrònica d'Accidents de Treball (Delt@). * Nota: vegeu l'enllaç directe a aquest sistema en diversos apartats d'aquest tràmit de la Guia Prop.

    No obstant això, quan es tracte d'un accident de treball considerat greu, molt greu, mortal o múltiple (més de quatre persones), a més d'omplir el model corresponent per Delt@, l'empresa ha de comunicar-ho en el termini màxim de vint-i-quatre hores a l'autoritat laboral de la província en què haja ocorregut l'accident.

    Inici
  • Qui pot sol·licitar-ho?

    Interessats/Sol·licitants

    L'empresari haurà de notificar a l'autoritat laboral els danys per a la salut dels treballadors al seu servei que es produïsquen amb motiu del desenvolupament del seu treball.

    Inici
  • Quan s'ha de sol·licitar?

    Termini de presentació

    Els terminis de notificació són els següents:

    1. Comunicació urgent
    Per al cas d'accident considerat greu, molt greu, mortal o múltiple (més de quatre persones), l'empresari, a més d'omplir el model corresponent per Delt@, haurà de comunicar-ho en el termini màxim de vint-i-quatre hores a l'autoritat laboral de la província en què haja ocorregut l'accident.

    2. Comunicat d'accident de treball
    Haurà de ser remés a l'entitat gestora o mútua en el termini màxim de cinc dies hàbils des de la data en què va ocórrer l'accident, o des de la data de baixa mèdica.

    3. Relació d'accidents de treball ocorreguts sense baixa mèdica
    S'haurà de remetre mensualment a l'entitat gestora o mútua, en els cinc primers dies hàbils del mes següent al de referència de les dades.

    4. Relació d'altes o defuncions d'accidentats
    L'ha d'omplir una vegada al mes l'entitat gestora o mútua i indicar-hi els treballadors l'alta mèdica dels quals s'haja rebut al llarg del mes independentment de la data de l'alta.

    Inici
  • On s'ha d'anar?

    Presencial

    REGISTRE AUXILIAR DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL D'ECONOMIA SOSTENIBLE, SECTORS PRODUCTIUS, COMERÇ I TREBALL - ALACANT
    C/ PINTOR LLORENÇ CASANOVA, 6Ver plano
    03003 Alacant/Alicante
    Tel: 965900377
    REGISTRE AUXILIAR DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL D'ECONOMIA SOSTENIBLE, SECTORS PRODUCTIUS, COMERÇ I TREBALL - VALÈNCIA
    AV. DE L'OEST, 36Ver plano
    46001 València
    Tel: 961271871
    REGISTRE DEL SERVEI TERRITORIAL DE TREBALL, ECONOMIA SOCIAL I EMPRENEDORIA - CASTELLÓ
    AV. DEL MAR, 42Ver plano
    12003 Castelló de la Plana
    Tel: 964399080

    Per internet

    A través de l'enllaç corresponent:

    https://delta.mitramiss.gob.es/

    Inici
  • Què s'ha de presentar?

    Els documents que cal notificar són els següents:

    - Comunicació urgent.
    - Comunicat d'accident de treball.
    - Relació d'accidents de treball ocorreguts sense baixa mèdica.
    - Relació d'altes o defuncions d'accidentats.

    Inici
  • Com sol·licitar-ho?

    Passos

    - Registre de comunicacions d'accidents i de malaltia professional.

    - Remissió de comunicacions al Gabinet de Seguretat i Higiene, i d'accidents greus i molt greus a la Inspecció Provincial de Treball per informe, el qual es remet de bell nou a la Direcció Territorial.

    - Remissió de comunicacions mortals a l'Institut Nacional de Seguretat Social (INSS).

    - Registre de relacions d'accidents de treball sense baixa.

    Inici
  • Com es tramita telemàticament?

    A través de l'enllaç corresponent:

    Tramitació

    L'ompliment i la comunicació dels models oficials que estableix l'Ordre TAS/2926/2002, de 19 de novembre, només es podrà efectuar per mitjans electrònics a través de l'aplicació informàtica del Sistema de Declaració Electrònica d'Accidents de Treball (DELT@), accessible a través de l'enllaç que acaba d'indicar-se.

    Inici
  • Informació complementària

    Sancions

    La falta de comunicació dels accidents de treball ocorreguts i de les malalties professionals declarades, dins del termini i en la forma escaient, podrà ser objecte de sanció administrativa, de conformitat amb el que preveu el Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social.

    Enllaços

    Delt@2. Declaració Electrònica de Treballadors Accidentats.

    Informació en l'Institut Nacional de Seguretat i Salut en el Treball (INSST).

    Inici
  • Fonts jurídiques i/o documentals

    Normativa

    - Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals (BOE núm. 269, de 10/11/1995).
    - Ordre de 16 de desembre de 1987, per la qual s'estableixen nous models per a la notificació d'accidents de treball i es donen instruccions per a l'ompliment i la tramitació (BOE núm. 311, de 29/12/1987).
    - Ordre TAS/2926/2002, de 19 de novembre, per la qual s'estableixen nous models per a la notificació dels accidents de treball i se'n possibilita la transmissió per procediment electrònic (BOE núm. 279, de 21/11/2002).

    Llista de normativa

    Vegeu la Llei 31/1995, de 8 de novembre.

    Vegeu l'Ordre de 16 de desembre de 1987.

    Vegeu l'Ordre TAS/2926/2002, de 19 de novembre.

    Inici

  • La Generalitat desitja que aquesta informació us siga d'utilitat.

    La present informació té exclusivament caràcter il·lustratiu, per la qual cosa no originarà drets ni expectatives, ni vincularà amb el procediment a què es refereix, la tramitació del qual se subjectarà sempre a les instruccions específiques.