Sol·licitud de subvencions destinades a la realització d'activitats de voluntariat ambiental en prevenció d'incendis forestals (PIFVOL) per a l'exercici 2025

Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori

Codi SIA: 210718
|
Codi GVA: 661
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 24-04-2025

Fins 14-05-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Altres tràmits
  • Desistiment
  • Renúncia
  • Recurs de reposició
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Seran subvencionables les activitats de voluntariat ambiental en matèria de prevenció d'incendis forestals, campanyes de sensibilització, d'educació i conscienciació als visitants en espais naturals i forestals, mitjançant accions dirigides a la informació als visitants sobre el compliment de les diferents normatives aplicables, a la vigilància dissuasiva, i a l'aplicació de programes d'educació ambiental amb especial incidència en el coneixement del mitjà forestal.

Les activitats subvencionables podran desenrotllar-se fins al 30 de setembre de 2025. En el cas d'activitats realitzades amb anterioritat a la present convocatòria, per a ser subvencionables hauran d'haver-se realitzat conforme el que s'establix en les bases i constar el coneixement i autorització per part de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori.

 

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 24-04-2025 fins a 14-05-2025
EsmenaTermini obert
Al·legació / AportacióTermini obert
Recurs de reposicióTermini obert

A qui va dirigit

Empreses
Administració
Persones interessades

Podran ser beneficiaris de les subvencions arreplegades en estes bases les organitzacions i entitats de voluntariat, segons la definició que d'elles fa la Llei 4/2001, de 19 juny, de la Generalitat, del Voluntariat, entre els fins del qual figuren la defensa i conservació de la naturalesa i...

Saber més
Requisits

Els requisits que han de complir els beneficiaris seran els indicats en el punt segon de l'annex I de l'Orde de bases, que són:

 

1. Podran ser beneficiaris de les subvencions arreplegades en les bases les organitzacions i entitats de voluntariat, segons la definició que d'elles fa la Llei 4/2001, de 19 juny, de la Generalitat, del voluntariat, entre els fins del qual figuren la defensa i conservació de la naturalesa i l'educació ambiental, així com ajuntaments de la Comunitat Valenciana.

2. Les entitats o organitzacions hauran de disposar de l'estructura suficient per a garantir el compliment dels objectius.

3. En relació amb la Llei 38/2003, les entitats locals o organitzacions sol·licitants hauran de complir les obligacions que, amb caràcter general, s'establixen en els articles 13 i 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, així com en l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions. D'igual manera, la persona beneficiària d'esta ajuda queda compromesa a mantindre's al corrent d'estes obligacions durant tot el període de temps inherent al reconeixement o exercici del dret al cobrament de la subvenció.

4. Així mateix, les entitats locals o organitzacions sol·licitants hauran de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries, incloses les de la Hisenda de la Comunitat Valenciana, i enfront de la Seguretat Social.

Com es tramita

Procés de tramitació

1. Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida.

2. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits establits en les presents bases o no s'acompanye la documentació que d'acord amb les mateixes resulte exigible es requerirà a l'interessat perquè en un termini de 10 dies, esmene la falta o acompanye la documentació necessària amb indicació que si així no ho fera se li tindrà per desistit de la sol·licitud.

3. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment seran els Servicis Territorials de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució.

4. La concessió de les subvencions es realitzarà mitjançant el procediment de concurrència competitiva a què es referix l'article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

5. La valoració de les sol·licituds presentades es realitzarà per una comissió de valoració, composta per la persona titular de la Direcció General amb competències en prevenció d'incendis forestals en qualitat de president, la Cap del Servici d'Ajudes per a la Prevenció d'Incendis Forestals, un representant de la Subsecretaria de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori i fins a un màxim de tres tècnics de prevenció d'incendis forestals designats per la persona titular de la Direcció General amb competències en prevenció d'incendis forestals, actuant un d'ells en qualitat de secretaria de la Comissió que atesos els criteris i requisits establits i d'acord amb la disponibilitat pressupostària, estendrà acta i formularà la proposta de resolució a l'òrgan concedent.

6. La competència per a resoldre les corresponents convocatòries correspon a la persona titular de la Conselleria amb competències en matèria de prevenció d'incendis forestals.

 

Criteris de valoració

Es tindran en compte els següents criteris de valoració, conforme al següent orde de prioritat:

 

a) Valoració de les activitats realitzades en anteriors convocatòries de voluntariat en prevenció d'incendis forestals, de 0 a 20 punts, distribuïts de la manera següent:

Entre 1 i dos convocatòries fins a 5 punts

Entre tres i sis convocatòria fins a 10 punts

Més de sis convocatòries fins a 20 punts

Han de presentar certificació o document acreditatiu de les activitats realitzades.

 

b) Realització d'activitats en espais naturals protegits, segons la definició de la Llei vigent d'Espais Naturals protegits, un punt per activitat i any fins a un màxim de 10 punts.

 

c) Superfície forestal protegida per l'activitat, de 0 a 10 punts. De tots els projectes presentats a esta convocatòria tindrà 10 punts el que més superfície forestal protegida contemple, 0 punts el que menys i la resta de manera proporcional.

 

d) El grau d'adequació entre la despesa prevista i els objectius perseguits pel projecte, de 0 a 10 punts. De tots els projectes presentats a esta convocatòria, tindrà 10 punts el que millor relació objectiu/despesa tinga, 0 punts el que menys i la resta de manera proporcional.

 

e) Període i nombre de voluntaris, de 0 a 10 punts. Per al seu càlcul se sumarà el nombre de voluntaris per projecte multiplicat pel número, enter o fracció, de mesos naturals treballats. De tots els projectes presentats a esta convocatòria tindrà 10 punts el que obtinga el número major, 0 punts el que menys i la resta de manera proporcional.

 

f) Experiència prèvia en activitats de voluntariat relacionades amb el medi ambient, prou documentada, de 0 a 5 punts.

 

g) L'obertura de l'activitat a persones alienes a l'entitat sol·licitant, i especialment la implantació del voluntariat en la zona d'actuació, de 0 a 10 punts.

 

h) Promoure activitats que faciliten la integració de persones amb minusvalideses, física, psíquica o social, de 0 a 5 punts.

 

Seran exclosos aquells projectes en els quals es practique qualsevol política discriminatòria en la selecció dels seus participants.

 

Quan la suma de les subvencions sol·licitades supere l'import global màxim disponible per a la subvenció, l'òrgan competent per a resoldre prorratejarà, conformement a la puntuació obtinguda en la baremació de les sol·licituds, entre els beneficiaris que complisquen els requisits per a ser beneficiaris.

 

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 24-04-2025 fins a 14-05-2025

El termini de presentació de les sol·licituds per a l'exercici 2025 serà de 20 dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV)

 

Documentació

S'emplenen en el pròpia tramitació electrònica

Forma de presentació
Telemàtica

1. Per a presentar esta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la...

Saber més

Esmena

Termini
Termini obert

10 dies hàbils o el que s'indique en el requeriment d'esmena.

Descripció

En compliment del que es disposa en l'article 68 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, si la sol·licitud d'iniciació no reunix els requisits que assenyala l'article 66 i 67, o altres exigits per la legislació específica aplicable, es requerirà a l'interessat perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius.

Així mateix, en virtut de l'article 73.2 d'esta llei, quan l'Administració considere que algun dels actes dels interessats no reunix els requisits necessaris, el posarà en coneixement del seu autor, concedint-li un termini de deu dies per a emplenar-lo.

Forma de presentació

Al·legació / Aportació

Termini
Termini obert

Permanentment obert.

Descripció

- Al·legacions i aportació documental:

Els interessats en el procediment podran adduir al·legacions i aportar documents o altres elements de juí, segons el que es disposa en l'art. 76 de la Llei 39/2015.

- Tràmit d'audiència:

En compliment del que es disposa en l'article 82 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, s'obrirà un període d'audiència a fi que els interessats puguen presentar les al·legacions, documents i justificacions que estimen pertinents.

Forma de presentació
Telemàtica

1. Per a presentar esta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la...

Saber més

Resolució

Termini màxim

1. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Transcorregut el termini assenyalat sense que s'haja notificat resolució expressa, podran entendre desestimades les seues pretensions per silenci administratiu en els termes previstos en la normativa reguladora del procediment administratiu comú, i l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat.

Quantia i cobrament

Les subvencions podran finançar fins al 100% de l'execució del projecte d'activitats, sent l'ajuda màxima a rebre per cada projecte de 10.000 euros.

L'import de les subvencions regulades per la present orde en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, supere el cost de l'activitat.

Les entitats beneficiàries hauran de presentar la sol·licitud de cobrament de la subvenció com a data màxima el 30 de setembre de 2025, utilitzant el model normalitzat i adjuntant la documentació que justifique els gastos subvencionables.

Les resolucions de pagament seran notificades mitjançant la seua publicació en la seu electrònica de la Generalitat, en l'adreça d'internet http://www.gva.es/proc661

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Observacions

- Contra les resolucions adoptades, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la seua notificació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que preveuen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

- Tot això, sense perjudici de la interposició d'un recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes, a comptar de l'endemà de la notificació, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En tot cas, no podrà simultaniejar-se la interposició del recurs de reposició amb el contenciós administratiu.

Sancions

El règim sancionador en la matèria regulada en la present orde serà l'establit en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Desistiment

Termini

En qualsevol moment del procediment

Descripció

Permetre que l'interessat manifeste la seua voluntat d'abandonar la seua pretensió.

Recurs de reposició

Termini
Termini obert

Un mes des de l'endemà de la publicació de la resolució en el procediment.

Descripció

Contra la resolució es podrà interposar recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la seua publicació d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions...

Saber més

Renúncia

Termini

En qualsevol moment del procediment

Descripció

Les entitats i/o ajuntaments beneficiaris podran renunciar al dret a la subvenció concedida.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Medi ambient
      • Recursos i servicis forestals
      • Prevenció i control

TEMA

  • Agricultura, ramaderia i pesca
    • Desenvolupament rural
  • Associacionisme i participació
    • Voluntariat
  • Economia i hisenda
    • Pagaments
    • Promoció econòmica
    • Economia
    • Finançament
  • Emergències. Seguretat ciutadana
    • Prevenció i extinció d'incendis
  • Medi ambient
    • Canvi climàtic
    • Flora i fauna autòctona
    • Gestió ambiental
    • Parcs i espais naturals
    • Protecció dels animals
    • Sostenibilitat
  • Administració pública
    • Transparència i informació pública
  • Territori i paisatge. Urbanisme
    • Paisatge
    • Muntanya
    • Boscos
  • Societat, ciutadania i famílies
  • Serveis socials
    • Cohesió social

PERFILS

  • Empresa
    • Entitats del tercer sector
    • Fundacions

SECTOR

  • Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
    • Activitats forestals
    • Agricultura

TEMÀTICA

  • Finançament i gestió econòmica
    • Ajudes i subvencions
  • Sostenibilitat
    • Medi ambient
    • Afectació al medi

CICLE VITAL

  • Créixer i consolidar
  • Planificar un negoci

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions