Autorització de permuta de béns immobles patrimonials acordada per una entitat local.

Presidència de la Generalitat

Codi SIA: 210503
|
Codi GVA: 71
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

Les entitats locals interessades

Requisits

- L'autorització se sol·licitarà quan el valor del bé(ns) supere el 25 % dels recursos ordinaris del pressupost anual de la corporació local.

- La permuta es podrà realitzar si la diferència de valors entre els béns no és superior al 50 % del que tinga el valor més alt i s'efectue la compensació econòmica pertinent (art. 189.1, LRLCV).

Com es tramita

Procés de tramitació

- Remissió de l'expedient d'alienació per l'entitat local.

 

- Requeriment en el seu cas, d'informació complementària o esmena de les deficiències observades (art. 64 de la LBRL, art. 154.2 de la LRLCV i art. 68 de la Llei 39/2015).

 

- Resolució de la persona titular de la conselleria competent en matèria d'Administració local.

 

El procediment d'autorització tindrà una duració màxima de sis mesos. A falta de resolució expressa, el silenci tindrà caràcter negatiu (art. 191.2 de la LRLCV)

 

- Notificació a la persona interessada.

Òrgans de tramitació

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any

Documentació

- Certificació de l'acord adoptat per l'òrgan competent pel que s'aprova l'alienació per mitjà de permuta.

Ha de constar l'acreditació de la necessitat d'efectuar-la (art. 189 de la LRLCV i art. 112.2 del RBEL).

- Valoració tècnica del bé(ns) que es permuten (art. 112 i 118 del RBEL).

- Certificació dels recursos ordinaris del pressupost anual vigent (art. 109.1 del RBEL).

- Certificació que acredite que el bé de l'entitat local està inscrit en l'Inventari de Béns amb la qualificació jurídica de patrimonial (art. 6 i 17 del RBEL).

- Certificació que acredite la inscripció en el Registre de la Propietat del bé (art. 113 del RBEL).

- Justificació documental de la compensació econòmica corresponent, en cas d'existir diferència de valors. Si la

diferència patrimonial és a favor de l'Ajuntament (adquirint un bé de major valor al que s'aliena) haurà de constar compensació, excepte que la persona propietària transmitent renuncie expressament a aquesta.

- Informe preceptiu del secretari, quan el valor del bé supere el 20 % dels recursos ordinaris del pressupost (art. 47.2 m de la LBRL en relació amb el 54.1 b del Real decret legislatiu 781/1986).

Forma de presentació
Telemàtica

1. Abans d'iniciar la tramitació electrònica es recomana consultar l'apartat de "documentació a presentar". 2. A continuació inicieu el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior "Tramita amb certificat" d'aquesta mateixa pàgina, que us portarà al tràmit "Telemàtic general de Presidència...

Saber més

Resolució

Termini màxim

El procediment d'autorització tindrà una duració màxima de sis mesos. A falta de resolució expressa, el silenci tindrà caràcter negatiu (art. 191.2 de la LRLCV)

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Observacions

Contra la resolució de la persona titular del departament competent d'administració local, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades podran interposar els recursos següents:

a) Potestativament, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que haja dictat l'acte, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la data en què es notifique.

b) Directament un recurs contenciós administratiu davant en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la data en què es notifique.

c) En el cas que la persona interessada siga una administració pública, no es pot interposar recurs en via administrativa, sense perjudici del que es disposa en l'article 44 de la LJCA, i caldrà requerir que s'anule o es revoque aquest acte en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà que es notifique, tenint en compte que això no incideix en l'executivitat de l'acord ni interromp els terminis amb vista a la seua fermesa, ja que no és substitutiu del règim de recursos en via administrativa.

 

Tot això sense perjudici que les persones interessades puguen executar qualsevol altra via que consideren oportuna.

Òrgans resolució
PRESIDÈNCIA DE LA GENERALITAT (direcció general d'administració local)

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Administracions
    • Tràmits i servicis
      • Administracions locals
        • Patrimoni històric, artístic i cultural