Detall de Procediment

Convocatòria per a la concessió de subvencions públiques amb càrrec a l'exercici pressupostari 2023, per a l'execució del programa de formació en capacitats digitals per a persones desocupades per a impulsar l'emprenedoria i el desenvolupament rural i reduir la bretxa de gènere, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Codi SIA: 3026276
Codi GUC: 94125
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(04-09-2023
22-09-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Aquesta resolució té per objecte convocar per a l'exercici 2023 subvencions destinades a la realització en la Comunitat Valenciana del programa de formació en capacitats digitals per a persones desocupades per a impulsar l'emprenedoria i el desenvolupament rural i reduir la bretxa de gènere, en el marc del PRTR. El programa de formació consisteix en la realització d'accions formatives en capacitats digitals demandades per l'àmbit productiu dirigides a dones prioritàriament desocupades i preferentment residents en municipis despoblats o del món rural, per a la millora de la seua ocupabilitat futura i impuls de l'emprenedoria digital (en particular, enfortint l'extensió de start-ups de base tecnològica).

Observacions

Observacions

A l'efecte d'aquest programa s'entendrà per món rural, els municipis de la Comunitat Valenciana que compten amb menys de 30.000 mil habitants, als efectes aquests dels quals municipis es relacionen en l'Annex III de la present convocatòria. Així mateix, les entitats beneficiàries hauran de realitzar una actuació que contribuïsca a la transició de la seua activitat cap a una economia verda i respectuosa amb el medi ambient. A aquest efecte, hauran d'informar l'inici de l'activitat formativa a les dones participants conforme a les instruccions que es donaran per LABORA-Servei Valencià d'Ocupació i Formació. Cada entitat podrà presentar una única sol·licitud per província, i inclourà per ordre de prioritat totes les accions formatives que l'entitat pretenga desenvolupar en l'àmbit provincial al qual concorre atenent el lloc de residència de les destinatàries de la formació, conforme a l'Annex II d'aquesta resolució, entenent que es realitza per la totalitat de les hores de l'especialitat o especialitats corresponents. L'import màxim que podrà sol·licitar cadascuna de les entitats sol·licitants vindrà condicionada pels següents límits: • 500.000 euros per entitat si concorre en una sola província • 250.000 euros per entitat i província, si concorre a dues províncies. • 175.000 euros per entitat i província, si concorre a les tres províncies. Les accions formatives a impartir són les que s'especifiquen en l'Annex II de la convocatòria. Podran consistir en una sola especialitat formativa de 40 hores o diverses especialitats formatives que sumen en conjunt 40 hores de formació. Es tracta d'especialitats no conduents a l'obtenció de certificats de professionalitat. Les accions formatives s'impartiran en modalitat presencial i hauran de programar-se en grups de 12 alumnes, no podent iniciar-se l'acció formativa amb un nombre inferior d'alumnes. Amb la finalitat de facilitar la impartició de les accions formatives, es podrà realitzar en la seua duració total o en part, mitjançant “aula virtual”; considerant-se en tot cas com a formació presencial. Així mateix, també podrà dur-se a terme utilitzant un sistema d'impartició bimodal que permeta al docent impartir la formació de manera presencial a una part dels assistents, mentre que una altra la realitza de manera virtual; de tal manera que una part d'ells puguen estar en una aula i, simultàniament, una altra part dels assistents puga participar en la formació en ubicacions diferents, de forma compartida, mitjançant aula virtual. La participació de les alumnes en les accions formatives no podrà superar en cap cas, les 8 hores diàries, en qualsevol modalitat. Les dones destinatàries podran participar en diverses accions formatives, sempre que es tracte d'accions diferents i no s'hagen cursat amb anterioritat.

Requisits

Requisits

ENTITATS BENEFICIÀRIES - Les entitats hauran d'estar inscrites en el corresponent Registre d'Entitats de formació per a les especialitats formatives objecte de formació. - Les entitats hauran de disposar en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, d'instal·lacions degudament inscrites que els permeta la impartició de les especialitats sol·licitades, a data de finalització de presentació del termini de sol·licituds, conforme al que es disposa en l'Ordre TMS/369/2019, de 28 de març per la qual es regula el Registre Estatal d'Entitats de Formació del sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, així com els processos comuns d'acreditació i inscripció de les entitats de formació per a impartir especialitats formatives incloses en el Catàleg d'Especialitats Formatives. - Les entitats hauran de garantir el ple compliment del principi de «no causar perjudici significatiu» (principi «do no significant harm–DNSH»), d'acord amb el que es preveu en el PRTR, en la Decisió d'Execució del Consell relativa a l'aprovació de l'avaluació del pla de recuperació i resiliència d'Espanya (Council Implementing Decision–CID) i en el Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021 i la seua normativa de desenvolupament. PERSONAL DOCENT El personal docent proposat complirà els requisits mínims exigits pel Programa Formatiu de l'especialitat, o de cadascuna de les especialitats que, en el seu cas, formen part de l'acció formativa respecte del nivell acadèmic o titulació, experiència professional, en el seu cas, i a més posseirà una formació metodològica de 100 hores com a mínim. L'Administració podrà sol·licitar quanta documentació acreditativa d'aquest perfil estime convenient. DONES PARTICIPANTS Les dones que participen en les accions formatives que s'oferisquen hauran de figurar inscrites a l'inici de la formació en els Serveis Públics d'Ocupació. En el cas que l'entitat incorpore al procés de la selecció a dones que no hagen sigut preseleccionades pel Espai Labora, deuran igualment estar inscrites prèviament en els Serveis Públics d'Ocupació i haver presentat en l'entitat la corresponent sol·licitud.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Seran beneficiàries de les subvencions les empreses, entitats privades sense ànim de lucre, entitats locals i altres organismes públics, organitzacions sindicals i organitzacions empresarials amb presència en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, inscrites en el corresponent Registre d'Entitats de formació per a les especialitats formatives objecte de formació. Les entitats hauran de disposar en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, d'instal·lacions degudament inscrites que els permeta la impartició de les especialitats sol·licitades, a data de finalització de presentació del termini de sol·licituds, conforme al que es disposa en l'Ordre TMS/369/2019, de 28 de març per la qual es regula el Registre Estatal d'Entitats de Formació del sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, així com els processos comuns d'acreditació i inscripció de les entitats de formació per a impartir especialitats formatives incloses en el Catàleg d'Especialitats Formatives. D'acord amb el que es preveu en l'article 11.3 de la LGS, les societats civils i les comunitats de béns podran ser beneficiaris de les subvencions regulades en aquesta resolució, quan tinguen presència en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, havent de disposar en aquest àmbit d'instal·lacions degudament inscrites i/o acreditades que permeten la impartició de les accions formatives sol·licitades. Les entitats hauran de garantir el ple compliment del principi de «no causar perjudici significatiu» (principi «do no significant harm–DNSH»), d'acord amb el que es preveu en el PRTR, en la Decisió d'Execució del Consell relativa a l'aprovació de l'avaluació del pla de recuperació i resiliència d'Espanya (Council Implementing Decision–CID) i en el Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021 i la seua normativa de desenvolupament. PERSONES DESTINATÀRIES DELS CURSOS: Les accions formatives es dirigiran a dones de la Comunitat Valenciana inscrites com a demandants d'ocupació en un servei públic d'ocupació prioritàriament desocupades i preferentment residents en municipis de la Comunitat Valenciana de menys de 30.000 habitants. També podran participar dones de la Comunitat Valenciana ocupades inscrites en millora d'ocupació i dones inscrites que es troben en situació de suspensió de contracte o reducció de jornada a conseqüència d'un expedient de regulació d'ocupació. Dins del col·lectiu de dones ocupades, tindran prioritat els qui tinguen un contracte temporal o a temps parcial. La situació laboral de les alumnes en el moment d'incorporar-se a l'acció formativa determinarà la seua condició de persona ocupada o desocupada, igualment a l'efecte de participació en el programa s'atendrà el domicili de residència de les alumnes que conste en la demanda d'ocupació en el moment d'incorporar-se a l'acció formativa.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Les sol·licituds es podran presentar en el termini de 15 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. DOGV núm 9674 d'1 de setembre de 2023. El termini de presentació de sol·licituds és el comprés des del dia 4 fins al 22 de setembre, tots dos inclosos

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les sol·licituds es presentaran telemàticament en model normalitzat, juntament amb la documentació específica. Per a realitzar la presentació telemàtica de les sol·licituds, s'accedirà a la Seu Electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on podrà accedir al tràmit presentació de sol·licituds a ajudes de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o de la pàgina web www.labora.gva.es a través de l'enllaç “sol·licitud telemàtica”. Per a això, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), tots dos admesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica. La presentació de la sol·licitud permetrà l'accés, amb el mateix certificat, a la Seu Electrònica de la Generalitat, on es podran consultar els documents presentats i l'estat de tramitació de l'expedient. Així mateix, comportarà l'acceptació per a rebre totes les comunicacions i notificacions que es realitzen al llarg de la tramitació de l'expedient a través de la Seu Electrònica de la Generalitat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Les ajudes es concediran en règim de concurrència competitiva, en els termes establits en el títol I de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. D'acord amb el que es preveu en l'article 68 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques, en el cas que la sol·licitud presentada no complisca els requisits exigits o la documentació aportada amb caràcter obligatori, continguera errors o fora insuficient, l'òrgan instructor requerirà a l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, esmene la falta o aportació els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida en la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la mateixa Llei. Per a la valoració dels projectes es constituirà una Comissió de Valoració, composta per la persona que ostente la Prefectura del Servei Territorial competent en matèria de formació per a l'ocupació corresponent, que el presidirà llevat que designe una persona substituta, i per un mínim de tres i un màxim de nou persones tècniques designades per aquella. La designació de les persones membres de la Comissió de Valoració s'ajustarà als principis de composició i presència equilibrada d'homes i dones en aplicació de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva d'homes i dones, sempre que siga possible en atenció als recursos humans disponibles. A la vista de la documentació obrant en l'expedient i prèvia ponderació dels criteris de valoració recollits en l'Annex I d'aquesta resolució, emetrà informe motivat en el qual es concrete el resultat de l'avaluació. Realitzades les valoracions s'emetrà un llistat provisional de valoració on quedarà reflectida la puntuació obtinguda en cada ítem de valoració i la puntuació final de cadascuna de les sol·licituds que compleixen tots els requisits necessaris per a ser beneficiàries d'aquestes subvencions. Aquest llistat es publicarà en la pàgina web de LABORA – Servei Valencià d'Ocupació i Formació a fi de que puguen realitzar les al·legacions corresponents en el termini de 10 dies. Una vegada ateses aquestes al·legacions la Comissió de Valoració emetrà les corresponents actes motivades en les quals es concrete el resultat definitiu de la valoració amb indicació dels factors o criteris tinguts en compte en la valoració i la seua aplicació concreta en els seus corresponents annexos. Els llistats de valoració annexos a aquestes actes seran publicats en la pàgina web de LABORA – Servei Valencià d'Ocupació i Formació i inclouran les puntuacions obtingudes en cada ítem de valoració i la puntuació final obtinguda per les sol·licituds que compleixen tots els requisits necessaris per a ser entitat beneficiària de les subvencions contemplades en aquesta convocatòria, sense que càpien al·legacions a aquest. El resultat de la valoració estarà a la disposició del Consell Valencià de Formació Professional. A la vista de l'expedient i de l'informe de valoració, l'òrgan instructor formularà una proposta de resolució, amb indicació dels criteris tinguts en compte en la valoració i la seua aplicació concreta, així com la seua adequació a l'oferta formativa conforme als Annex II i de la capacitat de l'entitat per a impartir accions formatives. En els expedients de despeses vinculades a la convocatòria s'inclourà l'emplenament per tot el personal que intervé en el procediment de concessió la Declaració d'Absència de Conflicte d'Interessos (DACI), de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del PRTR en línia amb la prevenció del frau. L'òrgan competent per a la concessió i membres dels òrgans col·legiats de valoració de sol·licituds, en les fases de valoració de sol·licituds i resolució de concessió de les subvencions, manifestaran de manera expressa l'absència o no de conflictes d'interessos o de causa d'abstenció, considerant el que s'estableix tant en l'article 61.3 del Reglament financer de la UE, com en l'Ordre HFP/55/2023, de 24 de gener, relativa a l'anàlisi sistemàtica del risc de conflicte d'interés en els procediments que executen el PRTR així com en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. En cas d'existir conflicte d'interessos o causa d'abstenció, la persona afectada haurà d'abstindre's d'intervindre en aquestes actuacions. A aquest efecte emplenaran la Declaració d'Absència de Conflicte d'Interessos (DACI) de l'Annex I l'Ordre HFP/55/2023 de 24 de gener. D'acord amb la citada ordre l'anàlisi de risc de conflicte d'interés es realitzarà respecte al 100% de les sol·licituds. S'habilita als òrgans de concessió de subvencions a sol·licitar als participants en els procediments, la informació de la seua titularitat real, sempre que l'AEAT no dispose de la informació de titularitats reals de l'entitat sol·licitant objecte de consulta. Aquesta informació haurà d'aportar-se a l'òrgan de concessió de subvencions en el termini de cinc dies hàbils des que es formule la sol·licitud d'informació. La falta o lliurament d'aquesta informació en el termini assenyalat serà motiu d'exclusió del procediment en el qual estiga participant.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Venen determinats amb detall en l'Annex I de la resolució. A manera de resum són els següents: A) Adequació de l'oferta formativa: Aquest criteri s'integra per l'adequació de les característiques i naturalesa de l'entitat sol·licitant en relació amb el col·lectiu prioritari al qual va dirigida la formació. Fins a 25 punts. B) En relació amb la capacitat acreditada pel centre o entitat sol·licitant per a desenvolupar la formació, es tindran en compte els següents aspectes: BE Baremació EFO. S'atorgarà un màxim de 15 punts pel resultat de les enquestes EFO. L'obtenció d'una puntuació absoluta inferior a 7,5 punts en aquest apartat determinarà la denegació de l'acció formativa sol·licitada. BT Baremació EFOTEC. Es puntuarà a les entitats en funció de l'avaluació resultant dels qüestionaris EFOTEC. L'obtenció d'una puntuació absoluta inferior a 7,5 punts en aquest apartat determinarà la denegació de l'acció formativa sol·licitada. NC Normes de qualitat. Es valoraran en aquest apartat els certificats que acrediten la gestió de la qualitat, fins a10 punts. EC Experiència Centre. En aquest apartat es valorarà l'experiència del centre en el desenvolupament d'activitats relacionades amb la formació per a l'ocupació, fins a un màxim de 7 punts. C) Aplicació de mesures de Responsabilitat Social. S'acreditaran d'acord amb el que s'estableix en el resolc 9.3 c) respectivament. MH. Igualtat entre dones i homes. En aquest apartat es valoraran les accions positives que garantisquen i promoguen la igualtat efectiva de dones i homes fins a un màxim de 5 punts.

Obligacions

Obligacions

Les obligacions de les dones participants i causes d'exclusió s'assenyalen en el resolc Disseté. Les obligacions de les entitats beneficiàries venen recollides en el resolc Vint-i-cinqué. les obligacions en matèria de protecció de dades venen recollides en el resolc Vint-i-nové. D'acord amb el resolc Seté, les entitats beneficiàries de les subvencions hauran de garantir el ple compliment del principi de «no causar perjudici significatiu» (principi «do no significant harm–DNSH») i l'etiquetatge climàtic i digital, d'acord amb el que es preveu en el PRTR, en la Decisió d'Execució del Consell relativa a l'aprovació de l'avaluació del pla de recuperació i resiliència d'Espanya (Council Implementing Decision–CID) i en el Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021 i la seua normativa de desenvolupament, en particular la Comunicació de la Comissió Guia tècnica sobre l'aplicació del principi de «no causar un perjudici significatiu», en totes les fases del disseny, en l'execució del projecte i de manera individual per a cada actuació. D'acord amb l'article 15 de l'Ordre de bases, l'incompliment dels requisits establits en la mateixa i altres normes aplicables, així com de les condicions que s'hagen establit en la corresponent resolució de concessió donarà lloc a la pèrdua total o parcial del dret al cobrament de la subvenció o, previ l'oportú procediment de reintegrament, a l'obligació de retornar totalment o parcialment la subvenció percebuda i els interessos de demora que puguen correspondre. L'incompliment total dels fins per als quals es va concedir la subvenció o de l'obligació de justificació de la mateixa donarà lloc al reintegrament del 100% de la subvenció concedida. Igualment es considerarà que concorre l'incompliment total si la realització de l'activitat subvencionada no aconsegueix el 25% dels seus objectius, mesurats amb l'indicador de nombre d'hores de formació multiplicat per nombre d'alumnes finalitzades. A aquest efecte s'inclouran també les hores d'absència que resulten computables per falta justificada o per col·locació. Sense perjudici del que es preveu en la LGS en matèria d'infraccions i sancions administratives, seran causes específiques per a declarar la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció concedida i, en el seu cas, de reintegrament d'aquesta: a) La falta de comunicació de l'inici de les accions formatives en el termini i forma previstos. b) Percebre per qualsevol concepte alguna quantia o remuneració de les alumnes participants en l'acció subvencionada. c) La falsedat de les dades contingudes en la documentació que s'ha de presentar en la justificació. d) Qualsevol altre motiu que perjudique la fi última pel qual la subvenció haja sigut concedida. e) Impartir l'acció formativa en un centre que no estiga prèviament inscrit en l'especialitat. f) Suposarà la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció i de reintegrament d'aquesta, que la subvenció siga destinada a la realització d'una activitat, o al compliment d'una finalitat, que manifestament suposen un greuge o menyspreu cap als senyals d'identitat del poble valencià. En concret, els incompliments parcials que no afecten les característiques essencials del projecte determinaran la minoració proporcional i, si escau, el reintegrament de la subvenció. Donarà lloc, així mateix, a l'obligació de reintegrar els fons percebuts conforme al que es preveu en l'article 37.4 del Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, l'incompliment dels principis i obligacions, fites, objectius, calendari o qualsevol altre aspecte relacionat amb la normativa del *PRTR i amb el que s'estableix en el Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, així com en la resta de normativa de la Unió Europea que siga aplicable, en particular l'incompliment del principi de «no causar perjudici significatiu» (principi «do no significant harm–DNSH»).

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

La quantia de la subvenció es determina mitjançant el producte del nombre d'hores pel nombre d'alumnes sol·licitades i per l'import del corresponent mòdul econòmic unitari específic. Per a fixar la quantia de la subvenció, s'aplica el mòdul econòmic unitari específic (cost per participant i hora de formació) de 13 euros, aplicable per a totes les especialitats formatives. De conformitat amb l'article 76. c) del Reglament General de Subvencions, aquest mòdul específic o cost unitari, s'ha establit a través de l'estudi o informe tècnic elaborat pel Servei Públic d'Ocupació Estatal i validada per la Intervenció General Estat per al projecte “Millora de les capacitats digitals per a persones desocupades per a impulsar l'emprenedoria i el desenvolupament rural i reduir la bretxa de gènere” del PRTR, sobre la base de valors mitjans de mercat estimats per a dur a terme l'activitat o servei que es desenvoluparà a través de la citada inversió. El règim de bestretes ve regulat amb detall en el resolc Catorzé, en el qual s'assenyala que es podran formalitzar les sol·licituds en els models normalitzats que es facilitaran a aquest efecte i que comprendran les següents opcions: a) Sol·licitar amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa la bestreta de fins al 25% de la subvenció concedida, i en la mateixa sol·licitud, la bestreta de fins al 35% addicional, amb caràcter condicionat a l'acreditació de l'inici de l'activitat formativa. b) Sol·licitar amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa la bestreta de fins al 25% de la subvenció concedida i en el seu cas, amb caràcter addicional a l'anterior sol·licitud, presentar una nova sol·licitud en el termini d'un mes a partir de l'inici de l'activitat formativa de fins al 35% de la subvenció concedida. Així mateix, es podrà sol·licitar per part de l'entitat beneficiària, una única bestreta fins al 60 per cent de l'import concedit, una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa. El resolc Vint-i-uné assenyala els criteris generals aplicables a la justificació i pagament de la subvenció i, per part seua, el resolc Vint-i-tresé assenyala el relatiu a la justificació de la subvenció i on s'indica que el pagament de la subvenció es farà efectiu en finalitzar l'acció subvencionada, prèvia comprovació de la justificació i posterior proposta de pagament de la direcció territorial competent en matèria de formació per a l'ocupació. Amb caràcter previ al cobrament, l'entitat beneficiària haurà d'acreditar que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social. També haurà d'acreditar mitjançant declaració responsable, que es troba al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions, en virtut del que es preveu en l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Termini màxim

Termini màxim

El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, la sol·licitud s'entendrà desestimada per silenci administratiu.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La quantia de la subvenció es determina mitjançant el producte del nombre d'hores pel nombre d'alumnes sol·licitades i per l'import del corresponent mòdul econòmic unitari específic. Per a fixar la quantia de la subvenció, s'aplica el mòdul econòmic unitari específic (cost per participant i hora de formació) de 13 euros, aplicable per a totes les especialitats formatives. De conformitat amb l'article 76. c) del Reglament General de Subvencions, aquest mòdul específic o cost unitari, s'ha establit a través de l'estudi o informe tècnic elaborat pel Servei Públic d'Ocupació Estatal i validada per la Intervenció General Estat per al projecte “Millora de les capacitats digitals per a persones desocupades per a impulsar l'emprenedoria i el desenvolupament rural i reduir la bretxa de gènere” del PRTR, sobre la base de valors mitjans de mercat estimats per a dur a terme l'activitat o servei que es desenvoluparà a través de la citada inversió. El règim de bestretes ve regulat amb detall en el resolc Catorzé, en el qual s'assenyala que es podran formalitzar les sol·licituds en els models normalitzats que es facilitaran a aquest efecte i que comprendran les següents opcions: a) Sol·licitar amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa la bestreta de fins al 25% de la subvenció concedida, i en la mateixa sol·licitud, la bestreta de fins al 35% addicional, amb caràcter condicionat a l'acreditació de l'inici de l'activitat formativa. b) Sol·licitar amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa la bestreta de fins al 25% de la subvenció concedida i en el seu cas, amb caràcter addicional a l'anterior sol·licitud, presentar una nova sol·licitud en el termini d'un mes a partir de l'inici de l'activitat formativa de fins al 35% de la subvenció concedida. Així mateix, es podrà sol·licitar per part de l'entitat beneficiària, una única bestreta fins al 60 per cent de l'import concedit, una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa. El resolc Vint-i-uné assenyala els criteris generals aplicables a la justificació i pagament de la subvenció i, per part seua, el resolc Vint-i-tresé assenyala el relatiu a la justificació de la subvenció i on s'indica que el pagament de la subvenció es farà efectiu en finalitzar l'acció subvencionada, prèvia comprovació de la justificació i posterior proposta de pagament de la direcció territorial competent en matèria de formació per a l'ocupació. Amb caràcter previ al cobrament, l'entitat beneficiària haurà d'acreditar que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social. També haurà d'acreditar mitjançant declaració responsable, que es troba al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions, en virtut del que es preveu en l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa