Ajudes per a la digitalització i la restauració de la documentació històrica i la millora de les instal·lacions dels arxius municipals de la Comunitat Valenciana

Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport

Codi SIA: 223645
|
Codi GVA: 16631
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 30-04-2024

Fins 28-05-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

Convocar per a l'exercici 2024 les subvencions destinades a finançar les despeses derivades de la digitalització i de la restauració de documents d'arxius amb una antiguitat de 50 anys o superior, així com a les despeses derivades de l'adquisició d'equipament per a la correcta conservació i utilització dels fons documentals, existents en els arxius municipals de la Comunitat Valenciana. Estes subvencions contribuiran al finançament de les citades despeses, fins al màxim del 100% del cost de la inversió realitzada.

S'entén per arxiu el que es disposa en l'article 80.1 de la Llei 4/1998, d'11 de juny, modificada per la Llei 5/2007, de 9 de febrer de la Generalitat, de Patrimoni Cultural Valencià.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 30-04-2024 fins a 28-05-2024
Observacions

ELEMENTS MÍNIMS A CONSIDERAR

- La digitalització serà realitzada per empreses professionals.

- Del procés de digitalització s'obtindran pàgines digitalitzades en format TIFF en la versió 6.0 o superior sense comprimir (copia màster) que permeten la preservació de l'original i l'obtenció de còpies en el mateix format o en uns altres per a usos diversos. D'estes imatges en TIFF, es realitzarà una còpia en format JPEG, de qualitat alta i mínima pèrdua d'informació, així com una còpia en format PDF/Per unitat documental. És recomanable així mateix la generació de fitxers de metadades.

- Els requisits tècnics que ha de complir la digitalització són els indicats en l'article 4 de l'Orde 7/2020, de 27 de maig, per la qual es modifica parcialment l'Orde 61/2016 de 23 de setembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a la digitalització i la restauració de la documentació històrica i la millora de les instal·lacions dels arxius municipals de la Comunitat Valenciana.

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

1. Podran ser objecte d'estes subvencions els municipis que realitzen inversions en la digitalització i en la restauració de la documentació històrica amb una antiguitat de 50 anys o superior existent en l'arxiu municipal, així com inversions en la millora de les seues instal·lacions, amb la finalitat de millorar la conservació i la difusió del patrimoni documental. Així mateix, les fundacions i institucions culturals municipals de la Comunitat Valenciana que tinguen com una de les seues funcions la gestió de l'arxiu municipal, i que realitzen les inversions anteriorment citades. Esta inversió haurà de tindre una despesa mínima de 600 euros.

2. Per a obtindre la condició de beneficiaris, les entitats públiques de l'àmbit municipal hauran de complir els requisits i les obligacions establits en l'Orde 7/2020, de 27 de maig, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es modifica parcialment l'Orde 61/2016 de 23 de setembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a la digitalització i la restauració de la documentació històrica i la millora de les instal·lacions dels arxius municipals de la Comunitat Valenciana.

Requisits

Els beneficiaris hauran de complir els següents requisits:

- Realitzar una inversió mínima de 600 euros.

- No incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

- Trobar-se al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.

- Trobar-se al corrent, en finalitzar el termini de presentació de sol·licituds, en el compliment de les obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, de conformitat amb la normativa aplicable.

- Estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes, de conformitat amb la normativa aplicable.

- En el cas de municipis de més de deu mil habitants l'arxiu haurà d'estar dotat de personal arxiver segons indica l'article 36 de la Llei 3/2005, de 15 de juny, de la Generalitat, d'Arxius.

Com es tramita

Procés de tramitació

1.- PRESENTACIÓ DE FORMA TELEMATICA de la sol·licitud i de tota la documentació requerida per a l'obtenció d'estes ajudes, en el termini establit en la resolució de convocatòria.

En el cas de sol·licitar l'ajuda per a digitalització de documents, la còpia dels suports digitals es presentarà per registre d'entrada en el termini establit per a la recepció de les sol·licituds.

 

2.- El PROCEDIMENT per a la concessió d'estes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, en els termes previstos en l'article 6 de l'Orde 61/2016, de 23 de setembre.

 

3.- ESMENA. Si la sol·licitud presentada no reunix els requisits o falta la documentació exigida, es requerirà a l'entitat interessada perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius per mitjà del tràmit telemàtic corresponent, amb la indicació que en cas de no fer-ho mitjançant una resolució es considerarà que desistix en la petició, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Per a l'esmena de la sol·licitud, es podrà accedir a través de l'enllaç del procediment següent:

https://breu.gva.es/b/zobbfz5yux

 

4.- COMISSIÓ AVALUADORA. La valoració de les sol·licituds de subvenció i la proposta de concessió les realitzarà una comissió avaluadora d'acord amb l'article 7 de l'Orde 61/2016, de 23 de setembre de bases reguladores.

En una primera fase es comprovarà que la documentació justificativa que acompanya a la sol·licitud acredita la quantia sol·licitada i s'ajusta a l'objecte establit d'esta. En el cas que la documentació aportada no justifique prou el total del sol·licitat, transcorregut el termini preceptiu d'esmena, esta quantitat es reduirà en la part que corresponga, i quedaran excloses aquelles sol·licituds que resulten per davall de la despesa mínima de 600 euros.

La comissió avaluadora podrà requerir als interessats quantes dades i acreditacions jutgen necessaris per a la deguda qualificació de la despesa objecte de la subvenció.

En una segona fase s'atorgarà als sol·licitants que hagen superat la primera fase una quantitat lineal de 300 euros. La dotació econòmica restant es distribuirà entre els beneficiaris que hagen realitzat la inversió superior a 600 euros, de manera proporcional a la quantia sol·licitada i degudament justificada.

 

5. RESOLUCIÓ. El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar les sol·licituds sobre les subvencions serà de sis mesos a comptar des de l'endemà de la data de publicació de la resolució de la convocatòria. Transcorregut este termini sense que s'haja notificat resolució expressa, les sol·licituds es consideraran desestimades per silenci administratiu, de conformitat amb el que es disposa en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La denegació de la subvenció haurà de ser motivada i les raons es faran constar en la resolució.

La resolució serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que assortirà els efectes de notificació, segons el que es disposa en l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre i en l'article 18 de la Llei General de Subvencions.

Criteris de valoració

1. Comprovació de la documentació

En primer lloc, es comprovarà que la documentació justificativa que acompanya la sol·licitud acredita prou la quantia sol·licitada per l'interessat en concepte de subvenció i s'ajusta a l'objecte de la convocatoria. En el cas que la documentació aportada no justifique prou el total d'allò que s'ha sol·licitat, transcorregut el termini d'esmena, esta quantitat es reduirà en la part que corresponga.

En queden excloses aquelles sol·licituds que estiguen per davall del gasto mínim de 600 euros.

 

2. Assignació de l'ajuda

S'atorgarà a tots els sol·licitants que hagen superat la primera fase una quantitat lineal de 300 euros.

La dotació econòmica restant es distribuirà entre els beneficiaris que hagen realitzat una inversió, superior a 600 euros, degudament justificada tenint en compte els factors següents:

X = dotació econòmica restant després de l'assignació lineal de l'ajuda

I = inversió justificada de cada sol·licitant

T = suma de les inversions justificades de tots els sol·licitants que han superat la fase primera

Fórmula de repartiment: ajuda = (X*I)/T

Òrgans de tramitació
Av. CONSTITUCIÓ, 284

46019 - València/Valencia

Sol·licitud

Termini
Des de 30-04-2024 fins a 28-05-2024

El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el DOGV.(DOGV núm. 9838, de 29/04/2024)

 

L'incompliment d'este termini determinarà la inadmissió de la sol·licitud.

Documentació

En la tramitació telemàtica, les entitats sol·licitants han d'aportar a través dels mitjans electrònics la següent documentació:

1. SOL·LICITUD general de subvenció, emplenant el formulari genèric de sol·licitud quan s'accedix al propi tràmit telemàtic.

2. DOCUMENTACIÓ específica que ha d'acompanyar a la sol·licitud:

a) Certificat del secretari o secretària o de l'interventor o interventora de l'ajuntament o de la fundació o la institució cultural municipal, segons model normalitzat inclòs com a imprés associat al tràmit, en el qual s'especifique la informació següent:

– Acord de l'òrgan competent pel qual es va acordar sol·licitar l'ajuda, en què s'indique la finalitat i la quantia total de la despesa, que no serà inferior a 600 euros. En el cas que es facen treballs de digitalització, este acord haurà de contindre, a més, l'autorització a la Generalitat per a la difusió i la comunicació pública de la documentació històrica digitalitzada amb finalitats culturals i científics.

– Justificació de les despeses dutes a terme, en què s'indique que el compte justificatiu es correspon amb les despeses i les inversions realitzats i amb l'objecte de la convocatòria. Les factures de les despeses efectuades estaran datades entre el 13 d'abril de 2023 i la data de finalització de presentació de sol·licituds, tots dos inclusivament.

 

b) Les factures acreditatives de les despeses realitzades hauran de reunir els requisits arreplegats en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació. La factura emesa per treballs de digitalització haurà de contindre el nombre total d'imatges escanejades i el preu per unitat.

 

c) En el cas de nou perceptor o canvi de número de compte bancària, atesa la Resolució de 16 de juny de 2022, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, les entitats beneficiàries hauran de donar-se d'alta a través del següent enllaç: https://breu.gva.es/b/enp717pwn1

 

d) Emplenar en SAVEX (Sistema Arxivístic Valencià en Xarxa) el formulari del Cens del Patrimoni Documental Valencià corresponent a l'arxiu de l'entitat. Per a accedir, s'haurà de sol·licitar un usuari i una contrasenya al Servici d'Arxius. Este es reserva el dret a sol·licitar novament el formulari quan es determine que no està degudament emplenat o que la informació aportada és insuficient.

 

e) Certificació expedida per la Sindicatura de Comptes que acredite que l'entitat local ha presentat el compte general.

 

f) En el cas de municipis de més de deu mil habitants, l'arxiu haurà d'estar dotat de personal arxiver segons indica l'article 36 de la Llei 3/2005, de 15 de juny de la Generalitat, d'Arxius, i es remetrà un certificat del secretari o secretària o de l'interventor o interventora de l'ajuntament o de la fundació o la institució cultural municipal en què s'indique el personal amb què està dotat l'arxiu (relació de llocs i, si és el cas, la denominació i la classificació d'estos) i la seua relació laboral.

 

g) En el cas que es facen treballs de digitalització, còpia dels instruments de descripció de la documentació digitalitzada que continguen, com a mínim, les dades següents: dates extremes, títol, signatura de l'arxiu i el nombre de fulles. A més, s'haurà d'aportar: una còpia dels suports digitals del treball fet per a custodiar-la en el Servei d'Arxius de la Subdirecció General del Llibre, Arxius i Biblioteques, de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport. En el cas d'enviar discos durs externs, estos hauran de tindre connexió USB 3.0. Els fitxers en format TIFF, d'una banda, i els fitxers en format JPEG i PDF/A, per un altre, es presentaran en dos suports digitals diferents. La còpia dels suports digitals, s'ha d'enviar al Servei d'Arxius (Monestir de San Miguel dels Reis, -Av. Constitució, 284, 46019 València-), o per qualsevol dels mitjans establits en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, dins del termini establit per a la presentació de les sol·licituds.

En el cas que es presente en correus, es regularà per l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el reglament que regula la prestació dels serveis postals.

 

El personal tècnic del Servei d'Arxius revisarà estes còpies per a confirmar que complixen tots els requisits de digitalització establits en esta convocatòria. L'entitat beneficiària de la subvenció haurà de reemplaçar els suports que presenten deficiències.

 

h) En el cas que s'executen treballs de restauració, informe individualitzat del procés de restauració realitzat. A més, s'haurà d'aportar còpia dels instruments de descripció de la documentació exclusivament a restaurar, que continga, com a mínim, les dades següents: dates extremes, títol i signatura de l'arxiu.

Resolució

Termini màxim

- El termini màxim per a resoldre i notificar les resolucions de serà de sis mesos a comptar de l'endemà a la data de publicació de la resolució de la convocatòria. Transcorregut el dit termini sense que s'haja notificat resolució expressa, les sol·licituds es consideraran desestimades per silenci administratiu, de conformitat amb el que disposa l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

- La denegació de la subvenció haurà de ser motivada i les raons es faran constar en la resolució.

- La resolució serà publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, que assortirà els efectes de notificació, segons el que disposa l'Esmentada Llei 39/2015, d'1 d'octubre i en l'article 18 de la Llei General de Subvencions.

Quantia i cobrament

QUANTIA

- L'aportació de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport serà com a màxim del cent per cent (100%) del cost de la inversió que es realitze entre el 13 d'abril de 2023 i la data de finalització de presentació de sol·licituds, tots dos inclusivament. Els beneficiaris hauran d'aportar, amb càrrec al seu pressupost, la part no finançada per la Generalitat.

- La despesa mínima subvencionable no podrà ser inferior a 600 euros, com s'indica en la convocatòria.

- La concessió d'estes subvencions és compatible amb la percepció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, sempre que l'import de les subvencions, aïllada o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, no supere el cost total de l'activitat subvencionada, segons disposa l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

 

PAGAMENT

- El pagament s'efectuarà d'una sola vegada, mitjançant transferència bancària, una vegada publicada la resolució d'adjudicació, sempre que el beneficiari complisca amb els requisits exigits per la Llei 38/2003, General de Subvencions, tal com s'exigix en la present convocatòria.

Obligacions

Les assenyalades en el resolc tercer, punt 2 de la convocatòria.

Òrgans resolució
Sancions

Les infraccions i sancions administratives que es deriven de les funcions de control que corresponen a la Intervenció de la Generalitat es regularan d'acord amb el que preveu el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en el capítol IV del títol X de Llei 1/2015,...

Saber més

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Ajudes, beques i subvencions
      • Cultura
    • Cultura
      • Llibres, biblioteques i arxius
      • Beques, ajudes i subvencions
  • Administracions
    • Ajudes i subvencions
      • Administracions locals
        • Educació, cultura i esport