Formulació de queixes, en l'àmbit dels centres i institucions de servicis socials dependents de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 211833
|
Codi GVA: 16994
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Els ciutadans i ciutadanes podran formular queixes, en relació amb el funcionament dels centres i institucions de servicis socials dependents de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, amb la finalitat d'atendre'ls adequadament i extraure d'ells oportunitats de millora contínua de la qualitat dels servicis que presta.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Observacions

* QUEIXES

- Tindran la consideració de queixes els escrits i comunicacions en els quals la ciutadania realitze únicament manifestacions de disconformitat amb la prestació dels servicis, especialment sobre tardances, desatencions o qualsevol altre tipus anàleg de deficient actuació que observen en el funcionament dels centres i institucions de servicis socials dependents de la conselleria competent en matèria de servicis socials, que constituïsquen falta de qualitat en el servici prestat.

- La formulació d'una queixa no impedix ni condiciona l'exercici de quantes reclamacions, drets o accions de caràcter administratiu o judicial, puguen correspondre a la ciutadania, ni suposarà per tant, paralització dels terminis per a la interposició d'estes.

- No tenen la consideració de queixes, a este efecte, les denúncies que puguen presentar els ciutadans i ciutadanes posant de manifest possibles irregularitats o infraccions de la legalitat que puguen comportar responsabilitat disciplinària del personal al servici dels centres i institucions de servicis socials dependents de la conselleria competent en matèria de servicis socials, les quals donaran lloc a les investigacions i actuacions corresponents per la unitat competent en matèria d'inspecció d'esta conselleria.

- Les queixes no tenen la naturalesa de recurs administratiu, ni de reclamacions prèvies a l'exercici d'accions judicials, ni de reclamacions per responsabilitat patrimonial de l'administració, ni de reclamacions economicoadministratives, per la qual cosa la seua presentació no paralitza els terminis establits en la normativa vigent per als citats recursos i reclamacions. Tampoc tenen la naturalesa de sol·licituds presentades a l'empara de la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició.

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Els ciutadans i ciutadanes en relació amb els centres i institucions de servicis socials dependents de la conselleria competent en la matèria.

Com es tramita

Procés de tramitació

1. Si l'escrit en el qual es formula la queixa no reunix els requisits exigits, o l'emplenament de l'imprés és defectuosa, l'òrgan competent per a la seua resposta requerirà a la persona interessada perquè, en un termini de deu dies, esmene la deficiència advertida, amb la indicació expressa que, si no ho fera, es procedirà a l'arxiu de la queixa.

2. Els ciutadans i ciutadanes podran ser auxiliats pel personal de les oficines de registre i informació en la formulació i constància de la seua queixa que, en tot cas, haurà de firmar-se pels mateixos com a mostra de conformitat.

3. L'òrgan responsable de la resposta qualificarà, des del punt de vista substantiu i d'acord amb la seua veritable naturalesa, qualsevol reclamació formulada com a queixa i que, no obstant això, pel seu contingut exprés o implícit, haja d'interpretar-se com a expressió d'un recurs, petició o reclamació distinta a la queixa, i en este cas se sol·licitarà de la persona interessada la confirmació de la seua veritable intenció.

4. Presentada la queixa, l'òrgan responsable de la resposta obrirà un expedient informatiu, duent a terme les indagacions i diligències que considere pertinents. Entre les actuacions a realitzar haurà d'obtindre la informació oportuna tant del centre o institució directament afectada, com de la direcció general competencialment responsable d'este.

5. Totes les queixes hauran de ser tramitades i no podran quedar sense resposta. La contestació haurà de notificar-se a la persona interessada en un termini no superior a un mes des que la queixa va tindre entrada en el Registre General de la conselleria competent en matèria de servicis socials. La notificació de la resposta es regirà per les normes que regulen este tràmit per als actes administratius.

6. En qualsevol moment, la persona interessada podrà recaptar informació sobre l'estat de tramitació de la seua queixa, havent de donar complida resposta al respecte.

7. Així mateix, podrà formular nova queixa, esta vegada davant la subsecretaria de la conselleria competent en matèria de servicis socials, quan s'haja incomplit el deure de resposta.

Òrgans de tramitació
Les unitats de registre de la conselleria competent en matèria de servicis socials enviaran sense dilació l'escrit de queixa a la subsecretaria de la conselleria competent en matèria de servicis socials, i en remetran simultàniament una còpia a l'òrgan responsable de la resposta

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any.

Documentació

Els ciutadans i ciutadanes quan presenten les seues queixes per escrit indicaran el següent:

a) Nom i cognoms.

b) Domicili a l'efecte de notificació. Aquest camp solament s'ha d'emplenar si no es tria l'opció de notificació electrònica.

c) Telèfon de contacte. Aquest camp és opcional

d) Centre o institució de serveis socials objecte de la queixa.

e) Fets i raons en què es concrete amb claredat la queixa.

f) Lloc i la data de presentació.

g) Signatura.

h) Direcció territorial a la qual es dirigeix la queixa, com a òrgan responsable de la seua atenció i resposta.

i) Si tria l'opció de notificació electrònica i desitja rebre un avís de notificació haurà d'indicar un correu electrònic.

 

Forma de presentació
Telemàtica

També podrà realitzar-se la presentació, registre, tramitació i resposta de les queixes per via telemàtica, que tindran plena validesa i s'hauran d'ajustar a les condicions i requisits previstos en el Decret 18/2004 , de 13 de febrer, del Consell, de creació del Registre telemàtic de la...

Saber més
Presencial

Les queixes podran presentar-se presencialment:

- En les oficines de Correus.

- En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

- En les oficines d'assistència en matèria de registres.

- En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

Preferentment, en les unitats de registre i d'assistència al ciutadà de la Generalitat.

On dirigir-se

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Societat i consum
      • Relacions amb la ciutadania
        • Denúncies, queixes i reclamacions

TEMA

  • Serveis socials
  • Administració pública