Subvencions per al finançament de les despeses de mitjans materials destinats als ajuntaments de la Comunitat Valenciana que disposen de cos de policia local

Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències AVSRE

Codi SIA: 1934322
|
Codi GVA: 19870
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 07-06-2024

Fins 06-08-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Justificació
  • Altres tràmits
  • Desistiment
  • Renúncia
  • Recurs de reposició
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

En l'exercici 2024 seran subvencionables els gastos realitzats en l'adquisició d'emissores de la xarxa COMDES per a ús policial, així com els gastos realitzats en l'adquisició de jupetins antibales, efectuats durant el període comprés entre l'1 de gener de 2024 i el dia de finalització del...

Saber més
Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 07-06-2024 fins a 06-08-2024
EsmenaTermini obert
JustificacióTermini obert
Recurs de reposicióTermini obert

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

Els ajuntaments de la Comunitat Valenciana que disposen de cos de policia local.

Requisits

Les emissores subvencionables, a més del propi terminal portàtil, amb encriptació TEA2, número K i GPS, tots incorporats i actius (incloses les llicències) hauran d'anar equipades amb els següents elements: - Antena preparada per a rebre senyal combinat TETRA/GPS, ajustada a la freqüència de funcionament del terminal, amb revestiment de la bobina amb material plàstic, goma o similar - Dos bateries d'alta capacitat, àmplia autonomia i nombre de recàrregues superior a 500 cicles. - Funda protectora adequada al model de terminal i tipus de bateria sol·licitada, i que incloga els elements ergonòmics necessaris per a permetre el seu maneig i una ferma subjecció del terminal al cinturó policial (clip rotatori). - Dos pinces o anelles d'enganxament al cinturó policial, mitjançant la seua unió al clip d'acoblament rotatori. - Carregador dual o de sobretaula (1+1), que permeta la càrrega simultània de la bateria allotjada en l'emissora més una bateria addicional, que incloga transformador i presa de connexió a la xarxa de 220 volts. - Tecles per a l'enviament de missatges d'estat. - Programació concorde a les especificacions que facilitarà en el seu moment l'AVSRE - *Bluetooth (opcional) Deuran, així mateix, complir els requisits mínims per a la seua homologació com a terminals amb accés a la Xarxa COMDES., d'acord amb el que s'establix en el document “REQUISITS PER A L'HOMOLOGACIÓ DE TERMINALS FIXOS, MÒBILS I PORTÀTILS PER A LA SEUA UTILITZACIÓ EN LA XARXA COMDES”, disponible en la web de la DGTIC: https://dgtic.gva.es/es/normativa#instruccions. Així mateix, les entitats beneficiàries d'estes subvencions hauran d'estar autoritzades per a l'ús de la Xarxa COMDES, d'acord amb el procediment establit en la pàgina https://comdes.gva.es/es/adhesion-a-la-red Els jupetins antibales subvencionables hauran de ser per a ús extern i amb fundes externes per a la Policia Local amb l'objectiu de garantir la prestació del servici diari amb una seguretat concorde a les amenaces actuals. Els jupetins antibales hauran d'estar compostos per tres elements: el material balístic de protecció; la funda de protecció del paquet balístic; i la funda exterior que porta els panells de protecció davanters i darreres.

Com es tramita

Procés de tramitació

Punxant en l'enllaç "Tramitar amb certificat (figura de color roig a l'inici d'este tràmit de la Guia Prop), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web de la sol·licitud, annexar a continuació la documentació que s'aporta i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre, que també estarà disponible en l'Àrea Personal de la persona sol·licitant, a la qual pot accedir-se des de la web de la Generalitat, o des de la seua seu electrònica (Web de la Generalitat-> Seu electrònica->Accés a l'àrea personal).

Una vegada emplenada la sol·licitud en la pestanya emplenar, es validarà, i a continuació s'adjuntarà l'o els documents electrònics que haja d'aportar en la pestanya documentar.

Entre estos documents, l'únic que figura com a document obligatori és el formulari ANNEX I, que haurà de ser firmat electrònicament pel titular de l'Alcaldia abans de pujar-lo a la pestanya "Documentar" per a poder registrar esta sol·licitud.

Finalment, una vegada realitzat l'enviament de la documentació, es validarà i en la pestanya registrar, s'haurà de firmar el formulari web de la sol·licitud, per a poder registrar-lo d'entrada. Una vegada validat, haurà de guardar-ho en la pestanya guardar, per a poder descarregar el justificant de la seua presentació

Òrgans de tramitació

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 07-06-2024 fins a 06-08-2024

Les sol·licituds es podran presentar en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria.

L'incompliment de l'esmentat termini donarà lloc a l'exclusió de la convocatòria.

Documentació

El formulari web de la sol·licitud es presentarà firmada per la persona titular de l'Alcaldia o per qui tinga telemàticament la representació de l'Ajuntament. Juntament amb esta sol·licitud es presentarà la següent documentació:

 

a) Annex I. Adquisició de Mitjans Materials per a la policia local, que haurà d'estar firmat electrònicament per la persona representant de l'Ajuntament (titular d'Alcaldia), on haurà de declarar:

 

- No estar incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, que no és deutora de la Generalitat per reintegrament de subvencions, que complix amb els requisits exigits en la normativa reguladora, que disposa de la documentació que així ho acredita i que es compromet a mantindre el seu compliment fins a la finalització del procediment.

-Que totes les dades i declaracions responsables que figuren en esta sol·licitud són certs, i que la persona sol·licitant es compromet a destinar l'import de la subvenció que sol·licita al compliment dels objectius i activitats que fonamenta la concessió de la subvenció.

- Que l'entitat sol·licitant està autoritzada per a l'ús de la Xarxa COMDES i que les emissores de la Xarxa COMDES són destinades al Cos de la Policia Local i/o els jupetins antibales adquirits són destinats al Cos de la Policia Local.

-Que l'entitat sol·licitant complix amb les obligacions establides pel Decret 49/2019, de 29 de març, del Consell, d'organització i funcionament del Registre de policies locals de la Comunitat Valenciana

 

b) Còpia de la factura o factures del material adquirit durant el període de temps comprés entre l'1 de gener de l'any de la convocatòria i el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

 

c) Còpia del rebut acreditatiu del pagament de la factura o factures o el justificant bancari d'este,

que haurà d'haver-se fet efectiu durant el període esmentat anteriorment.

 

d) Domiciliació bancària segons model normalitzat que figura en el Portal de la Generalitat www.gva.es i el justificant de la seua presentació pel tràmit PROPER excepte si el número de compte bancària ja està donada d'alta prèviament en altres procediments de concessió d'ajudes pel tràmit PROPER.

 

e) Certificació expedida pel secretari o secretària de l'ajuntament, acreditativa de no haver-se obtingut ni sol·licitat qualssevol altres ajudes per a l'adquisició dels mitjans materials objecte de la subvenció sol·licitada o, en cas contrari, indicació de l'ajuda obtinguda

o sol·licitada, amb expressió del seu import i de l'entitat concedent.

 

f) Certificació acreditativa de trobar-se al corrent en l'obligació de rendició de comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes.

 

 

Forma de presentació
Telemàtica

- Per a poder realitzar la presentació electrònica a través de la plataforma de tramitació de la GVA, el sol·licitant haurà de disposar de qualsevol dels sistemes de firma electrònica admesos en la Seu de la Generalitat i que allí s'indiquen.

Esmena

Termini
Termini obert

10 dies hàbils des de l'endemà de la notificació del requeriment d'esmena

Descripció

Si la sol·licitud d'ajuda presentada no reunix els requisits exigits, es requerirà a l'interessat perquè esmene la falta o acompanye els documents preceptius, a través del tràmit telemàtic

Observacions

Es realitzarà de manera telemàtica

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre les sol·licituds i procedir a la publicació de la resolució de concessió, serà el de quatre mesos, comptats des de la data de finalització del termini per a la presentació de les sol·licituds, transcorregut el qual sense que haja recaigut resolució expressa, hauran...

Saber més
Quantia i cobrament

El percentatge màxim de subvenció s'estableix en funció del nombre d'habitants dels municipis amb cos de policia local, de la manera següent:

 

Per a municipis:

 

Fins a 20.000 habitants: 80 %

 

Amb més de 20.000 habitants fins a 50.000: 70 %

 

Amb més de 50.000 habitants fins a 75.000: 60 %

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Òrgans resolució

Justificació

Termini
Termini obert

període comprés entre l'1 de gener de 2024 i el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds

Descripció

Per a efectuar el pagament les entitats beneficiàries de la subvenció hauran d'ajustar-se als requisits i formes d'acreditació establits en els articles 30 i 31 de la Llei 38/2003, així com en l'article 169 de la Llei 1/2015 i, en tot cas, hauran de presentar la següent documentació:

 

a) Original de les factures del gasto efectuat.

b) Justificants de pagament dels gastos efectuats. Estos documents justificatius consistiran en resguards de transferències bancàries, xecs, pagarés, factures electròniques (queda exclosa la compensació de deutes), així com còpia dels extractes de moviments bancaris dels càrrecs en el compte corresponent de l'operació que es justifica.

 

En tot cas, es requerix l'aportació dels documents acreditatius d'haver realitzat el pagament. Com a regla general, per a acreditar la realització del pagament el sistema recomanat és la transferència bancària, i en este cas haurà d'acompanyar-se a la factura el corresponent justificant de pagament bancari (cartilla, extracte bancari, moviment bancari). El pagament ha de realitzar-se sempre amb càrrec a un compte de l'entitat beneficiària de la subvenció, no podent subvencionar-se pagaments realitzats amb càrrec a comptes el titular dels quals no siga l'entitat.

 

Si es realitza mitjançant taló o xec haurà d'aportar-se a més fotocòpia d'este, i igualment extracte o moviment bancari que acredite que el destinatari ha fet efectiu el mateix.

 

Desistiment

Termini

El desistiment només podrà ser admés si es presenta abans que la sol·licitud s'haja resolt.

Descripció

El desistiment de la sol·licitud té per objecte deixar sense efectes la sol·licitud presentada, és a dir, es dona per no presentada esta sol·licitud.

 

Observacions

Este tràmit s'haurà de realitzar de manera telemàtica

Recurs de reposició

Termini
Termini obert

Descripció

Contra la resolució, que posa fi a la via administrativa, podran els interessats interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que es preveu en els articles 123 i...

Saber més

Renúncia

Termini

Abans de la resolució de la convocatòria

Descripció

Tota persona pot renunciar als drets de la sol·licitud, quan això no estiga prohibit per l'ordenament jurídic.

Observacions

Es realitzarà de manera telemàtica