Ajudes a empreses privades destinades a la reducció de la jornada laboral a 4 dies o 32 hores setmanals i a la millora de la productivitat en centres de treball de la Comunitat Valenciana (TRJOLA). Treball. (Sol·licitud, al·legacions, esmena, justificació i recurs) - GVA.ES
Ajudes a empreses privades destinades a la reducció de la jornada laboral a 4 dies o 32 hores setmanals i a la millora de la productivitat en centres de treball de la Comunitat Valenciana (TRJOLA). Treball. (Sol·licitud, al·legacions, esmena, justificació i recurs)
Què és
La concessió d'ajudes a empreses privades destinades a pal·liar els costos ocasionats per la reducció de la jornada laboral ordinària a quatre dies o trenta-dos hores setmanals i a l'increment de la productivitat en centres de treball situats en la Comunitat Valenciana.
En concret:
1) Són SUBVENCIONABLES els projectes de reducció de la jornada laboral i increment de la productivitat que complisquen els següents requisits:
- Complir diversos compromisos empresarials especificats en els punts 1, 2, 3 i 6 d'esta base 5, en matèria de reducció de la jornada laboral ordinària a temps complet aplicable al centre de treball respecte al que se sol·licita l'ajuda i també de col·laboració amb la Conselleria convocant en l'avaluació i seguiment del programa presentat.
- Elaborar un «Pla de Reducció de la Jornada Laboral i Millora de la Productivitat» conforme a les directrius/models establits en la convocatòria anual i amb el contingut mínim assenyalat en el punt 4 de la citada base 5.
- Subscriure un acord sobre l'aplicació del programa previst amb la representació legal de les persones treballadores, o, si esta representació no existix, amb les organitzacions sindicals més representatives del sector d'activitat al qual pertanga l'empresa. Este acord ha d'establir la constitució d'una Comissió de Seguiment del programa que semestralment, almenys, revise la informació sobre l'evolució d'este. (Base 5.5 de l'Orde 7/2022)
- Acreditar que l'empresa compta amb un Pla d'Igualtat registrat per l'Autoritat Laboral, conforme al que es disposa en el Reial decret 901/2020, de 13 d'octubre, i en la base 5.5 de l'Orde 7/2022, i qualsevol que siga el nombre de persones treballadores de l'empresa.
2) Els referits plans o projectes de reducció de la jornada laboral i increment o millora de la productivitat poden tindre una duració màxima de tres anys.
Sobre aquest tema ha de tindre's en compte el que es disposa en les bases 6, 7 i 8.3 de l'Orde 7/2022.
3) Les persones destinatàries finals dels projectes que se subvencionen són les persones treballadores adscrites a centres de treball situats en la Comunitat Valenciana, que a conseqüència de l'adopció de mesures de racionalització de la jornada laboral adoptades per l'empresa en la qual presten servicis, vegen reduïda la seua jornada laboral ordinària a temps complet en almenys el 20%, sense reducció de les retribucions salarials que legal o convencionalment li resulten d'aplicació si haguera mantingut el 100% de la duració prèvia de la jornada.
No obstant l'anterior, també són destinatàries finals aquelles persones que estiguen desenvolupant una jornada ordinària setmanal inferior a les quaranta hores setmanals i, a conseqüència de l'adopció de mesures de racionalització de la jornada, reduïsquen la seua jornada a 32 hores setmanals, sense reducció de les retribucions salarials que legal o convencionalment li resulten d'aplicació si haguera mantingut el 100% de la duració prèvia de la jornada.
1) Està disponible un document de "DUBTES i PREGUNTES FREQÜENTS" sobre estes ajudes TRJOLA en l'apartat "Enllaços" d'este tràmit.
2) També es facilita informació sobre estes ajudes en l'apartat "Ajudes i subvencions" de l'àrea de Treball de la pàgina web de la Conselleria (accés directe inclòs en l'apartat "Enllaços" d'este tràmit).
3) Els DUBTES relacionats amb el CONTINGUT d'esta convocatòria d'ajudes seran ateses, exclusivament, mitjançant la següent adreça de correu electrònic: dgtrabajobl@gva.es
4) Incidències INFORMÀTIQUES (sol errors o problemes de caràcter informàtic)
- Disposa d'una llista de preguntes freqüents sobre tramitació telemàtica en la Generalitat Valenciana en: https://sede.gva.es/es/preguntes-frequents
- Si malgrat això continua necessitant ajuda informàtica, pot enviar el seu dubte, problema o consulta emplenant el FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS (veure enllaç directe a ell disponible en l'apartat "Enllaços" d'este tràmit)
En el formulari de problemes tècnics o en el correu electrònic que envie a la citada adreça han d'indicar-se, entre altres dades: raó social, NIF, usuari@ (nom, cognoms, DNI, correu electrònic i telèfon de contacte) amb el qual es connecta a l'aplicació, captura de la pantalla on s'ha produït l'error, així com descripció el més detallada possible del problema informàtic que s'haja produït.
A qui va dirigit
1. Les empreses privades, qualsevol que siga la seua forma jurídica, que tinguen situat en la Comunitat Valenciana el centre o centres de treball pel qual opten a les ajudes regulades en la presenta convocatòria.
2. Queden expressament excloses les empreses a les quals es referix la base 3.2 de les bases reguladores.
3. Per a realitzar tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació:
- En el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la *ACCV (disponible en "Procediments relacionats")
- O bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat "Enllaços" d'este tràmit.
Com es tramita
1. PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ I DE LA DOCUMENTACIÓ ANNEXA REQUERIDA per a l'obtenció d'aquestes ajudes, en el termini que estableix la resolució anual de convocatòria, EXCLUSIVAMENT DE MANERA TELEMÀTICA (a través del tràmit telemàtic dissenyat per a aquestes ajudes), de conformitat amb el que disposa l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
* IMPORTANT:
- La presentació de la sol·licitud d'ajudes i la resta de documentació requerida s'ha de fer, obligatòriament, de manera telemàtica, atenent el que preveuen les BASES 8 i 9 de l'Ordre 7/2022 i el subapartat 'Forma de presentació' de l'apartat 'Sol·licitud' d'aquest tràmit.
- La presentació de la sol·licitud implica el coneixement i l'acceptació de les bases reguladores.
2. PROCEDIMENT
- El procediment per a la concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, en els termes que preveu la normativa general de subvencions, l'Ordre 7/2022 de bases reguladores i la corresponent resolució de convocatòria.
- La instrucció del procediment correspon a la Subdirecció General de Relacions Laborals de la direcció general competent en matèria de treball, que realitzarà totes les actuacions que estime necessàries per a la determinació, comprovació de dades i avaluació de les sol·licituds, incloses les següents:
. Examinades les sol·licituds presentades, l'òrgan instructor ha d'emetre un informe en què farà constar que les empreses sol·licitants compleixen tots els requisits necessaris per a ser beneficiàries de la concessió de les ajudes.
. Per a la valoració del «Pla de Reducció de la Jornada Laboral i Millora de la Productivitat», que han de presentar les empreses sol·licitants d'acord amb la base 5.4 de l'Ordre 7/2022, i els seus efectes sobre la millora de la productivitat, l'òrgan instructor ha de sol·licitar un informe de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), que ha d'emetre amb caràcter previ a la reunió de l'òrgan col·legiat de la base 10 de l'ordre esmentada.
3. ESMENA
- Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, o no s'acompanye de la documentació necessària, es requerirà l'empresa sol·licitant perquè, en el termini de 10 dies, esmene la falta o presente els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, prèvia resolució, que s'ha de dictar en els termes que preveu la legislació de procediment administratiu comú.
- L'esmena es realitzarà DE MANERA TELEMÀTICA dins d'este mateix procediment accedint a la "Presentació autenticada" de la pestanya "Esmena".
4. ÒRGAN COL·LEGIAT
En la direcció general competent en matèria de treball es constituirà un òrgan col·legiat en els termes que preveu la BASE 10 de l'Ordre 7/2022, que tindrà les obligacions següents:
a) Valorar les sol·licituds que complisquen els requisits per a participar, aplicant els criteris de valoració indicats i detallats en el PUNT 4 de la BASE 10 de l'Ordre 7/2022, que, a més, preveu que:
- En cas d'empat a punts, el criteri de concessió serà per ordre de registre d'entrada de la sol·licitud.
- Quan l'Informe de l'IVACE advertisca que el pla proposat per l'empresa no acredita l'increment o la millora de la productivitat en aquesta, l'òrgan col·legiat ha de proposar a l'òrgan concedent la desestimació de l'ajuda sol·licitada.
En la seua valoració, l'òrgan col·legiat ha d'atendre l'informe previ emés per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) sobre el Pla de reducció de la jornada laboral i millora de la productivitat, de conformitat amb la BASE 5.4 de l'Ordre 7/2022.
b) Emetre un informe en què es concrete el resultat de l'avaluació de les sol·licituds efectuada.
c) Formular una PROPOSTA DE CONCESSIÓ que, a través de l'òrgan instructor, elevarà a l'òrgan competent per a resoldre, juntament amb el seu informe d'avaluació de les sol·licituds.
La proposta de concessió ha de contindre la llista de les empreses sol·licitants que compleixen els requisits exigits, amb la indicació de l'ordre de prelació que els haja correspost en aplicació dels criteris fixats en la base 10 de l'Ordre 7/2022 i, fent constar, igualment, la quantia de la subvenció proposada per a cada una.
5. RESOLUCIÓ
5.1. Vista la proposta de concessió elevada per l'òrgan col·legiat, la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball dictarà resolució, que haurà de ser motivada.
* IMPORTANT: de conformitat amb la base 8.3 de l'Ordre 7/2022, quan una empresa concórrega en segon o tercer any a la convocatòria anual d'aquestes ajudes, no podrà ser objecte d'una nova resolució de concessió fins que no haja finalitzat el procés de justificació de les ajudes obtingudes en l'exercici anterior.
5.2. El termini màxim per a resoldre i notificar aquesta resolució és de SIS MESOS, a comptar de l'endemà de la publicació de la corresponent convocatòria.
Transcorregut aquest termini sense que s'haja notificat cap resolució expressa, les empreses interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, d'acord amb el que preveu l'article 25.5 de la Llei general de subvencions. Això, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.
5.3. NOTIFICACIÓ I PUBLICITAT:
. La resolució es notificarà a les empreses interessades en els termes que preveu la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú.
. Als efectes i en els termes que preveuen els articles 18 i 20 de la Llei general de subvencions, es procedirà a la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) de les subvencions concedides, amb la indicació de la convocatòria, el programa i crèdit al qual s'imputen, la beneficiària, la quantitat concedida i la finalitat de la subvenció, així com en la Base de dades nacional de subvencions.
6. LIQUIDACIÓ I PAGAMENT DE L'AJUDA
D'acord amb la BASE 13 de l'Ordre 7/2022, l'abonament de la subvenció anual s'efectuarà a les empreses beneficiàries de la manera següent:
- Una bestreta del 30 % de l'import de la subvenció anual en el termini d'un mes a partir de la data de notificació de la resolució de concessió, prèvia sol·licitud de l'empresa beneficiària i acompanyada de garantia o justificació de la seua exoneració en els termes que s'assenyalen en la base 14 de l'Ordre 7/2022.
- El 70 % restant, a la finalització del termini d'un any des que es va iniciar el Pla de reducció de la jornada laboral i millora de la productivitat de l'empresa, una vegada s'haja justificat el compliment de la realització de l'acció subvencionada.
7. JUSTIFICACIÓ DE LES AJUDES
- D'acord amb el que preveu l'article 72 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i tenint en compte l'objecte i la naturalesa d'aquesta subvenció, l'aplicació del seu import serà justificada per l'empresa beneficiària mitjançant la presentació del COMPTE JUSTIFICATIU.
- L'empresa beneficiària ha de presentar una MEMÒRIA D'ACTUACIÓ JUSTIFICATIVA del compliment de les condicions imposades en la resolució de concessió de la subvenció, amb la indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, les actuacions, les persones treballadores que s'han beneficiat de la reducció de la jornada laboral, la incidència en l'increment de la productivitat de l'empresa, així com la plantilla de persones treballadores de l'empresa en el moment de la concessió de l'ajuda i en el moment de la justificació d'aquesta, per a la qual cosa han de presentar els documents justificatius que acrediten el compliment del que s'ha indicat en la memòria d'actuació esmentada.
- La presentació de la justificació de la subvenció s'ha de fer:
. En la DATA que s'especifique en cada resolució de convocatòria d'aquestes ajudes.
. I utilitzant el TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia PROP que s'indique en la resolució de concessió.
- L'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) revisarà la documentació justificativa presentada per cada empresa beneficiària de l'ajuda i emetrà un informe sobre si ha acreditat o no l'increment o la millora de la productivitat que va indicar en el Pla de reducció de la jornada laboral i millora de la productivitat que va presentar amb la seua sol·licitud i va ser informat segons la base 10.4 de l'Ordre 7/2022.
I si l'informe de l'IVACE adverteix que l'empresa no ho ha acreditat, la direcció general competent en matèria de treball haurà de procedir a dictar la resolució que revoque la concessió de l'ajuda.
8. REVOCACIÓ i REINTEGRAMENT DE L'AJUDA CONCEDIDA
En matèria de revocació (total o parcial) i reintegrament (total o parcial) de l'ajuda concedida se seguirà el que disposen les BASES 15 i 17 de l'Ordre 7/2022.
1. Les sol·licituds seran avaluades d'acord amb els criteris de valoració que s'assenyalen en el PUNT 4 de la BASE 10 de l'Ordre 7/2022 de bases reguladores i el resolc desé de la resolució de convocatòria.
2. En cas d'empat a punts, el criteri de desempat per a la concessió de l'ajuda serà la data de registre d'entrada de la sol·licitud.
* IMPORTANT: d'acord amb el resolc desé de la Resolució de convocatòria, en cas de no presentar la sol·licitud amb la documentació completa, es considerarà com a moment de presentació de la sol·licitud aquell en què s'haja aportat íntegrament la documentació exigida en la present convocatòria, siga a través de les aportacions voluntàries de documentació realitzades per les entitats sol·licitants, o mitjançant l'esmena efectuada per aquestes després del requeriment formulat per l'òrgan instructor d'aquestes ajudes.
3. Quan l'Informe de l'IVACE advertisca que el pla proposat per l'empresa sol·licitant no acredita l'increment o la millora de la productivitat en aquesta, l'òrgan col·legiat haurà de proposar a l'òrgan concedent la desestimació de l'ajuda sol·licitada.
46015 - València/Valencia
Sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds serà DES DEL dia 1 de FEBRER de 2024 FINS AL dia 17 de FEBRER de 2024, els dos inclosos (d'acord amb la Resolució de convocatòria publicada en el DOGV núm. 9773, de 24/01/2024).
* IMPORTANT: només s'admetran les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat fins a les 23.59 hores de l'últim dia del termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).
- FAQs - DUBTES I PREGUNTES FREQÜENTS sobre ajudes TRJOLA
- Apartat "Ajudes i subvencions" de l'àrea de Treball de la pàgina web de la Conselleria
- Instruccions de la tramitació telemàtica d'ajudes de la conselleria competent en matèria de treball.
- Preguntes freqüents en matèria de tramitació telemàtica - Seu Electrònica de la Generalitat Valenciana
- Ajuda_Suport_FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS durant la tramitació telemàtica
- Carpeta Ciutadana.
- Registre electrònic d'apoderaments de l'Administració general de l'Estat.
- Ordre 7/2022, de 16 de juny, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores del programa d'ajudes per a l'establiment d'incentius a la reducció de la jornada laboral a quatre dies o trenta-dues hores setmanals i a la...
- Vegeu Resolució de 29 de desembre de 2023 (CONVOCATÒRIA ANTICIPADA)
- Vegeu l'Extracte de la Resolució de 29 de desembre de 2023 (extracte convocatòria anticipada)
Esmena
Si l'Administració li ha fet un requeriment d'esmena ha de cenyir-se al termini indicat en este.
Possibilitar l'aportació o esmena de documentació per via telemàtica, dins d'este mateix procediment, a este expedient de sol·licitud. Per a l'esmena vosté pot aportar: - Els documents que li ha requerit l'Administració, si se li ha notificat un requeriment d'esmena. - Els documents que...
Al·legació / Aportació
Vosté té dret a formular al·legacions i a utilitzar els mitjans de defensa admesos per l'Ordenament Jurídic, i a aportar documents en qualsevol fase del procediment anterior al tràmit d'audiència, que hauran de ser tinguts en compte per l'òrgan competent en redactar la proposta de resolució. ...
Resolució
Contra la resolució per la qual es resol el procediment, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la notificació de la resolució, conforme a la legislació...
46004 - València/Valencia
Justificació
Dins dels quinze dies següents a la finalització del termini d'un any des de la data de concessió de l'ajuda.
De conformitat amb el que s'estableix en la Base 15 de les bases reguladores, la justificació de l'ajuda s'haurà d'efectuar dins dels quinze dies següents a la finalització del termini d'un any des de la data de concessió de l'ajuda recollida en la present convocatòria i en la forma determinada...
Desistiment
Amb este tràmit vosté pot desistir de la seua sol·licitud o, quan això no estiga prohibit per l'ordenament jurídic, renunciar als seus drets. El desistiment consistix a abandonar la sol·licitud i el procediment iniciat. Si la normativa ho permet, en un altre moment podrà vosté exercir el seu...
Recurs de reposició
Recurs potestatiu de reposició: - Si hi haguera resolució expressa: el termini serà d'un mes, comptat des de l'endemà de la notificació de la Resolució, d'acord amb el que es preveu en l'article 123 i concordants de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les...
Saber més- La resolució posa fi a la via administrativa i contra esta l'interessat podrà optar entre interposar, potestativament, un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada. - O bé impugnar-la directament davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de...
Renúncia
En la renúncia s'abandona definitivament l'acció i per tant el dret que es pretén fer valdre a través d'aquella, per la qual cosa la pretensió no podrà tornar a ser exercitada. L'Administració acceptarà la renúncia, declarant conclús el procediment, llevat que s'hagen personat tercers que...
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Què faig si... ?
- Busque una ajuda
- Ajudes per al foment de l'ocupació
- Treball i ocupació
- Subvencions de treball i relacions laborals
- Creació i promoció d'ocupació
- Ciutadania
- Ocupació
- Associacions i relacions laborals
- Condicions de treball
- Ajudes, beques i subvencions
- Ocupació
TEMA
- Serveis socials
- Cohesió social
- Societat, ciutadania i famílies
- Dones
- Igualtat
- Treball
- Condicions de treball
- Emprenedoria
- Igualtat d’oportunitats
- Inserció sociolaboral
- Foment de l'ocupació
- Seguretat i salut laboral
- Relacions laborals
- Inspecció de treball
- Economia i hisenda
- Hisenda
- Finançament
- Economia
- Tributs
- Promoció econòmica
- Administració pública
- Condicions personal empleat públic
- Transparència i informació pública
- Administració electrònica
- Ocupació pública
- Altres administracions (entitats locals de la Comunitat Valenciana, altres comunitats autònomes, Administració general de l'Estat i Unió Europea)
PERFILS
- Ciutadania
- Dones
- Empresa
- Centres empresarials
- Establiments
- Centres
- Gran empresa
- Petita i mitjana empresa
SECTOR
- Indústria
- Indústria química i petroquímica
TEMÀTICA
- Finançament i gestió econòmica
- Ajudes i subvencions
- Competitivitat i responsabilitat social
- Responsabilitat social de l’empresa
- Treball i treballadors
- Relacions laborals
- Seguretat i salut en el treball
- Ocupació
CICLE VITAL
- Planificar un negoci
- Encetar un negoci
- Créixer i consolidar
- Canvis i tancament
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions