Detall de Procediment

Convocatòria d'acció concertada per a la prestació del servei de caràcter sanitari dels Programes de Tractament de Drogodependències i Altres Addiccions, en Comunitats Terapèutiques d'àmbit residencial.

Codi SIA: 2963083
Codi GUC: 23098
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: TANCAT
(05-01-2023
26-01-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

S'estableix com a objecte de la convocatòria, l'acció concertada per a la prestació sanitària del Programa de Tractament de Drogodependències i Altres Addiccions, que es du a terme de manera residencial en les Comunitats Terapèutiques.

Observacions

Observacions

L'acció concertada és una forma de gestió de serveis alternativa a la gestió directa o indirecta dels serveis públics, no econòmics, que fan les entitats sense ànim de lucre en l'àmbit de les persones.

Requisits

Requisits

Per a participar en la present convocatòria, hauran de complir els requisits establits en l'article 6 de l'Ordre 3/2017, d'1 de març, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es regula l'acció concertada per a la prestació de serveis a les persones en l'àmbit sanitari, i en l'apartat 3 de l'annex I de la Resolució de 3 de desembre de 2022, del conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoca l'acció concertada per a la prestació del servei de caràcter sanitari dels Programes de Tractament de Drogodependències i Altres Addiccions en Comunitats Terapèutiques. Requisits de les entitats i documentació a presentar juntament amb la sol·licitud: a) Estar autoritzats per al seu funcionament per l'Administració competent en cada cas, conforme a la normativa que li siga aplicable. b) Estar inscrits en el Registre de Centres i Serveis Sanitaris de la Generalitat Valenciana, o en el registre corresponent, les activitats i serveis objecte de l'acció concertada, quan s'establisca aquest requisit normativament. c) Estar al corrent en el pagament de les obligacions tributàries i de seguretat social. d) Acreditar el compliment de la normativa que, amb caràcter general o específic, els siga aplicable, tant per la naturalesa jurídica de l'entitat com pel tipus de servei objecte de concertació, per al que s'adjuntarà declaració responsable del compliment d'aquesta normativa. e) No incórrer en les causes d'incompatibilitat per a la concertació de serveis sanitaris que establisca la legislació, adjuntant-se declaració responsable. f) Comptar amb una assegurança de responsabilitat civil que cobrisca els serveis concertats, adjuntant-se a aquest efecte declaració responsable. g) Complir els requisits específics assenyalats per la normativa autonòmica en matèria de sanitat. h) Acreditar la solvència financera, conforme al model de l'annex III de la Resolució d'aquesta convocatòria. i) Acreditar la solvència tècnica per a prestar el servei, conforme al model de l'annex III de la resolució d'aquesta convocatòria. j) Quan l'objecte de l'acció concertada consistisca en serveis que, d'acord amb la normativa vigent, hagen de prestar-se en un espai físic determinat, acreditar la titularitat del centre, o la disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior al de la vigència de l'acord d'acció concertada, conforme a l'annex III de la resolució d'aquesta convocatòria. k) Acreditar el compliment del que s'estableix en la normativa de prevenció de riscos laborals, plans d'autoprotecció, plans d'emergència, o mesures d'emergència, aportant en tal sentit declaració responsable. Així mateix, s'adjuntarà declaració responsable de no ser beneficiari de qualsevol subvenció o ajuda econòmica de qualsevol Administració Pública per al finançament dels serveis i prestacions sanitàries que constitueixen l'objecte de l'acord d'acció concertada.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran accedir al règim d'acció concertada, d'acord amb l'article 2 c) de la Llei 7/2017, d'acció concertada, les entitats públiques o privades sense ànim de lucre no vinculades o creades ad hoc per una altra empresa o grup d'empreses amb ànim de lucre, entre els fins del qual estiga la deshabituació o rehabilitació de malalts/as drogodependents o amb altres trastorns addictius, així com l'aprenentatge d'habilitats, actituds i valors per a la seua incorporació social

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Preguntes freqüents

Preguntes freqüents

  • Com puc obtindre més informació relativa a la convocatòria d'acció concertada?
  • Pot contactar amb el Servei de Gestió de Concessions i Prestacions Externes a través del correu electrònic acc_concertada@gva.es

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

15 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV núm. 9505, de 4 de gener de 2023).

Formularis documentació

Les entitats públiques o privades sense ànim de lucre han d'omplir la SOL·LICITUD GENERAL D'ACCIÓ CONCERTADA que ha d'anar acompanyada de la documentació que seguidament es relaciona: - Certificat d'autorització administrativa a l'entitat. - Documents acreditatius d'experiència en el servei objecte de l'acció concertada. - Document acreditatiu de la titularitat del servei, o de disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior al període de vigència d'aquesta acció concertada. - Memòria descriptiva del servei que s'ha de dur a terme. - Acreditació de la representació llevat que estiga inscrit en el Registre de representants de la Generalitat Valenciana o bé en el Registre electrònic d'apoderaments de l'AGE - Documents de l'apartat 3 de l'annex I de la convocatòria.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

No tenen taxes

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, així com els sol·licitants que, no estant obligats a això, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. 1.- La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual acaba d'indicar-se. Per a això hauran de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten: -El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana). -I el sistema clau-signatura de l'Estat únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones juridicas: empreses, ajuntaments, entitats ....). Més informació respecte als sistemes admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/sede_certificados 2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), haurà d'inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en: - En https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp - I en http://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/ Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3- Clickando en l'enllaç directe indicat en "Com es tramita telemàticament?" o en l'enllaç "TRAMITAR AMB CERTIFICAT" (en color roig a l'inici d'aquest tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la sol·licitud i altra documentació emplenada i signada digitalment que haja d'aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre. 4.- Respecte als DOCUMENTS A ANNEXAR, en el seu cas: És recomanable que, en primer lloc, els reunisca tots i els emplene, ferm i guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/s persona/s o entitat/és que ho/s subscriga/n. Per a això l'autoritat certificadora de la Comunitat Valenciana ofereix un servei gratuït de signatura de documents PDF (acudisca a http://www.accv.es per a més informació sobre aquest tema), encara que hi ha més sistemes vàlids de signatura de documents pdf que pot utilitzar.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Les sol·licituds s'han de dirigir a la Sotssecretaria de la Conselleria de Sanitat universal i Salut Pública, mitjançant la presentació de la sol·licitud. 1. En la present convocatòria es constituirà una comissió tècnica per a la valoració de les sol·licituds presentades, de conformitat al que preveu l'article 8.4 Ordre 3/2017 d'1 de març de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per a l'emissió d'un informe sobre el compliment de requisits i la idoneïtat de l'entitat pública o privada sense ànim de lucre, en el seu cas, per a realitzar la prestació sanitària que és l'objecte de concertació. 2. L'informe sobre el compliment de requisits establits per a la concertació de prestació d'un determinat servei servirà de justificació per a la corresponent proposta d'acord d'acció concertada. 3. Formalització dels acords d'acció concertada, mitjançant un document administratiu, autoritzat i subscrit per la persona competent en matèria de sanitat. 4. En el moment de la formalització de l'acord d'acció concertada s'haurà d'acreditar amb originals, o còpies degudament compulsades, els requisits exigits per a poder subscriure l'acord d'acció concertada. 5. Publicació de l'acord en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en el portal de transparència de la Generalitat.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Els criteris de selecció de les sol·licituds estan recollits en l'apartat 7 de l'Annex I de la RESOLUCIÓ de 30 de novembre de 2022, del conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoca l'acció concertada per a la prestació del servei de caràcter sanitari dels Programes de Tractament de Drogodependències i Altres Addiccions en Comunitats Terapèutiques.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

Obligacions de l'entitat concertada L'entitat concertada haurà de complir en tot cas amb les obligacions establides en l'apartat 2 de l'article 5 del Decret 132/2010 de 3 de setembre del Consell sobre Registre i Autorizacion de Centres i Serveis d'atenció i prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius a la Comunitat Valenciana. A més, haurà de garantir: - Una adequada alimentació que es prestarà per mitjans propis o aliens, vetlant pel correcte compliment de les condicions higienicosanitàries i de seguretat exigibles conformement a la normativa vigent. - Que l'usuari/a dispose informació sobre: - Cost plaça/dia de l'estada. - Serveis inclosos en el cost/dia. - Règim especial de menjars en el seu cas. - Condicions i causes de finalització del tractament o de la intervenció. - A més garantirà als residents: - Un tracte digne durant l'estada. - L'accés a les prestacions pròpies del programa sense contraprestació econòmica. - Tindre assignat un/a terapeuta-tutor/a. - Que disposen d'informació sobre l'evolució en el programa. - Rebre una intervenció terapèutica que s'adeqüe a les seues necessitats. - Realitzarà una auditoria anual amb l'objectiu de controlar els accessos a pacients atesos/as en el corresponent centre. - Comptarà amb un pla d'emergència i evacuació d'acord amb la normativa en vigor. - Presentarà anualment una memòria en la qual es detallaren les activitats i gestió del centre, els materials utilitzats en els tallers, les activitats realitzades i es recollirà l'enquesta de satisfacció dels usuaris/as i els seus familiars.

Observacions

Observacions

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades podran interposar recurs contenciós administratiu davant Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la recepció de la seua notificació. Així mateix, amb caràcter potestatiu, es podrà interposar recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la notificació, davant el mateix òrgan que ha dictat la resolució. Tot això de conformitat amb el que s'estableix en els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que les persones interessades puguen exercitar, si escau, qualsevol altre que estimen procedent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

L'import màxim total de l'acord d'acció concertada per a l'any de vigència és de 13.230.898,60 euros (IVA exempt). En tot cas, aquest valor estimat té caràcter orientatiu i no vinculant. La despesa real quedarà limitat a aquell que resulte dels preus oferits per les entitats concertades i els serveis efectivament requerits per l'Administració.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar els expedients serà de tres mesos a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'acord amb el que s'estableix en l'art. 21.3 de Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Transcorregut el termini sense haver-se notificat la resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud d'accés al règim d'acció concertada, en els termes de l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Ampliació de termini de resolució i notificació per RESOLUCIÓ de 31 de març de 2023, del director general de Salut Pública i Addiccions per la qual s'amplia el termini màxim per a resoldre el procediment de concessió de l'acció concertada per a la prestació del servei de caràcter sanitari dels programes de tractament de drogodependències i altres addiccions en comunitats terapèutiques (DOGV Núm. 9570 / 06.04.2023). S'amplia el termini establit en l'article 8 de l'Ordre 3/2017 de manera que la data màxima per a resoldre i notificar el procediment passa a ser el 9 de juny de 2023.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

S'estableix un règim de penalitats per als supòsits d'incompliment de les obligacions de les entitats concertades, atés que s'han de fer responsables que els serveis objecte de concert es presten dins del termini previst, en el lloc acordat i d'acord amb les característiques i requisits establits en la Resolució 30 de novembre de 2022, del conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoca l'acció concertada per a la prestació del servei de caràcter sanitari dels Programes de Tractament de Drogodependències i Altres Addiccions en Comunitats Terapèutiques