Convocatòria de l'acció concertada per a la prestació del servei de caràcter sanitari dels Programes de Tractament de Drogodependències i Altres Addiccions, en Habitatges de Suport a la Incorporació Sociolaboral.

Conselleria de Sanitat

Codi SIA: 2964402
|
Codi GVA: 23133
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 13-01-2023

Fins 02-02-2023

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

S'estableix com a objecte de la convocatòria l'acció concertada per a la prestació sanitària del Programa de Tractament de Drogodependències i Altres Addiccions, que es duu a terme en règim residencial en els Habitatges de Suport a la Incorporació Sociolaboral.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 13-01-2023 fins a 02-02-2023
Observacions

L'acció concertada és una forma de gestió de serveis alternativa a la gestió directa o indirecta dels serveis públics, no econòmics, que fan les entitats sense ànim de lucre en l'àmbit de les persones.

Normativa
  • Llei 7/2017, de 30 de març de la Generalitat, sobre acció concertada per a la prestació de serveis a les persones en l'àmbit sanitari.
  • Ordre 3/2017, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública per la qual es regula l'acció concertada per a la prestació de serveis a les persones en l'àmbit sanitari.

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Administració
Persones interessades

Podran accedir al règim d'acció concertada, d'acord amb l'article 2 c) de la Llei 7/2017, d'acció concertada, les entitats públiques o privades sense ànim de lucre no vinculades o creades ad hoc per una altra empresa o grup d'empreses amb ànim de lucre, entre els fins del qual estiga la...

Saber més
Requisits

Per a participar en la present convocatòria, hauran de complir els requisits establits en l'article 6 de l'Ordre 3/2017, d'1 de març, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es regula l'acció concertada per a la prestació de serveis a les persones en l'àmbit sanitari, i en l'apartat 3 de l'annex I de la Resolució de 15 de desembre de 2022, del conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoca l'acció concertada per a la prestació del servei de caràcter sanitari dels Programes de Tractament de Drogodependències i Altres Addiccions en Habitatges de Suport a la Incorporació Sociolaboral.

 

Requisits de les entitats i documentació a presentar juntament amb la sol·licitud:

 

a) Estar autoritzats per al seu funcionament per l'Administració competent en cada cas, conforme a la normativa que li siga aplicable.

b) Estar inscrits en el Registre de Centres i Serveis Sanitaris de la Generalitat Valenciana, o en el registre corresponent, les activitats i serveis objecte de l'acció concertada, quan s'establisca aquest requisit normativament.

c) Estar al corrent en el pagament de les obligacions tributàries i de seguretat social.

d) Acreditar el compliment de la normativa que, amb caràcter general o específic, els siga aplicable, tant per la naturalesa jurídica de l'entitat com pel tipus de servei objecte de concertació, per al que s'adjuntarà declaració responsable del compliment d'aquesta normativa.

e) No incórrer en les causes d'incompatibilitat per a la concertació de serveis sanitaris que establisca la legislació, adjuntant-se declaració responsable.

f) Comptar amb una assegurança de responsabilitat civil que cobrisca els serveis concertats, adjuntant-se a aquest efecte declaració responsable.

g) Complir els requisits específics assenyalats per la normativa autonòmica en matèria de sanitat.

h) Acreditar la solvència financera, conforme al model de l'annex III de la Resolució d'aquesta convocatòria.

i) Acreditar la solvència tècnica per a prestar el servei, conforme al model de l'annex III de la resolució d'aquesta convocatòria.

j) Quan l'objecte de l'acció concertada consistisca en serveis que, d'acord amb la normativa vigent, hagen de prestar-se en un espai físic determinat, acreditar la titularitat del centre, o la disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior al de la vigència de l'acord d'acció concertada, conforme a l'annex III de la

resolució d'aquesta convocatòria.

k) Acreditar el compliment del que s'estableix en la normativa de prevenció de riscos laborals, plans d'autoprotecció, plans d'emergència, o mesures d'emergència, aportant en tal sentit declaració responsable.

 

Així mateix, s'adjuntarà declaració responsable de no ser beneficiari de qualsevol subvenció o ajuda econòmica de qualsevol Administració Pública per al finançament dels serveis i prestacions sanitàries que constitueixen l'objecte de l'acord d'acció concertada.

Com es tramita

Procés de tramitació

Les sol·licituds s'han de dirigir a la Sotssecretaria de la Conselleria de Sanitat universal i Salut Pública, mitjançant la presentació de la sol·licitud.

 

1. En la present convocatòria es constituirà una comissió tècnica per a la valoració de les sol·licituds presentades, de conformitat al que preveu l'article 8.4 Ordre 3/2017 d'1 de març de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per a l'emissió d'un informe sobre el compliment de requisits i la idoneïtat de l'entitat pública o privada sense ànim de lucre, en el seu cas, per a realitzar la prestació sanitària que és l'objecte de concertació.

 

2. L'informe sobre el compliment de requisits establits per a la concertació de prestació d'un determinat servei servirà de justificació per a la corresponent proposta d'acord d'acció concertada.

 

3. Formalització dels acords d'acció concertada, mitjançant un document administratiu, autoritzat i subscrit per la persona competent en matèria de sanitat.

 

4. En el moment de la formalització de l'acord d'acció concertada s'haurà d'acreditar amb originals, o còpies degudament compulsades, els requisits exigits per a poder subscriure l'acord d'acció concertada.

 

5. Publicació de l'acord en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en el portal de transparència de la Generalitat.

Criteris de valoració

Els criteris de selecció de les sol·licituds estan recollits en l'apartat 7 de l'Annex I de la Resolució de 15 de desembre de 2022, del conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoca l'acció concertada per a la prestació del servei de caràcter sanitari dels Programes de...

Saber més

Sol·licitud

Termini
Des de 13-01-2023 fins a 02-02-2023

15 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV núm. 9510, de 12.01.2023).

Documentació

Les entitats públiques o privades sense ànim de lucre hauran d'emplenar la SOL·LICITUD GENERAL D'ACCIÓ CONCERTADA que haurà d'anar acompanyada de la documentació que seguidament es relaciona:

- Certificat d'autorització administrativa a l'entitat.

- Documents acreditatius d'experiència en el servei objecte de l'acció concertada

- Document acreditatiu de la titularitat del servei, o de disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior al període de vigència d'aquesta acció concertada

- Memòria descriptiva del servei a realitzar

- Acreditació de la representació llevat que aquest incrito en el registre de representants de la Generalitat Valenciana o bé en el Registre Electrònic d'apoderaments de l'AGE

- Documents de l'apartat 3 de l'Annex I de la convocatòria .

Taxa o pagament

No tenen taxes

Forma de presentació
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, així com els sol·licitants que, no estant obligats a això, opten per aquesta via, presentaran les...
Saber més

    Resolució

    Termini màxim

    El termini màxim per a resoldre i notificar els expedients serà de tres mesos a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'acord amb el que s'estableix en l'art. 21.3 de Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

    Transcorregut el termini sense haver-se notificat la resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud d'accés al règim d'acció concertada, en els termes de l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

     

    Ampliació de termini de resolució i notificació per RESOLUCIÓ de 24 de març de 2023, del director general de Salut Pública i Addiccions, per la qual s'amplia el termini màxim per a resoldre el procediment de concessió de l'acció concertada per a la prestació del servei de caràcter sanitari dels programes de tractament de drogodependències i altres addiccions en habitatges de suport a la incorporació soci laboral (DOGV *Num. 9565 / 30.03.2023). S'amplia el termini establit en l'article 8 de l'Ordre 3/2017 de manera que la data màxima per a resoldre i notificar el procediment passa a ser el 19 de maig de 2023.

    Correcció d'Errors de la Resolució de 24 de març de 2023, del director general de Salut Pública i Addiccions, per la qual es modifica la data màxima per a resoldre i notificar el procediment, passant a ser el 9 de juny de 2023 (DOGV 9581 / 24.04.2023)

    Quantia i cobrament

    L'import màxim total de l'acord d'acció concertada per a l'any de vigència és de 569.740 euros (IVA exempt).

    En tot cas, aquest valor estimat té caràcter orientatiu i no vinculant. La despesa real quedarà limitat a aquell que resulte dels preus oferits per les entitats concertades i els serveis efectivament requerits per l'Administració.

    Obligacions

    Obligacions de l'entitat concertada

     

    L'entitat concertada haurà de complir en tot cas amb les obligacions establides en l'apartat 2 de l'article 5 del Decret 132/2010 de 3 de setembre del Consell sobre Registre i Autorització de Centres i Serveis d'atenció i prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius a la Comunitat Valenciana.

     

    A més, haurà de garantir:

     

    - Una adequada alimentació que es prestarà per mitjans propis o aliens, vetlant pel correcte compliment de les condicions higienicosanitàries i de seguretat exigibles conformement a la normativa vigent.

     

    - Que l'usuari/a dispose informació sobre:

     

    - Cost plaça/dia de l'estada.

    - Serveis inclosos en el cost/dia.

    - Règim especial de menjars en el seu cas.

    - Condicions i causes de finalització del tractament o de la intervenció.

     

    - A més garantirà als residents:

     

    - Un tracte digne durant l'estada.

    - L'accés a les prestacions pròpies del programa sense contraprestació econòmica.

    - Tindre assignat un/a terapeuta-tutor/a.

    - Que disposen d'informació sobre l'evolució en el programa.

    - Rebre una intervenció terapèutica que s'adeqüe a les seues necessitats.

    - Que puguen suspendre el tractament havent de sol·licitar per a això l'alta voluntària i assumint les conseqüències que es deriven de la interrupció del tractament.

     

    - La comunicació a la família de l'o la pacient, especialment quan ho sol·licite i sempre previ consentiment per escrit de l'o la pacient, en el cas que siga major d'edat, de la informació sobre l'evolució de l'o la pacient, el seu trasllat a un altre centre i l'alta terapèutica o voluntària.

     

    - La realització d'una auditoria anual amb l'objectiu de controlar els accessos a pacients atesos/as en el corresponent centre.

     

    - Un pla d'emergència i evacuació d'acord amb la normativa en vigor.

     

    - La presentació anual d'una memòria en la qual es detallaren les activitats i gestió del centre, els materials utilitzats en els tallers, les activitats realitzades i es recollirà l'enquesta de satisfacció dels usuaris/as i els seus familiars.

    Observacions

    Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades podran interposar recurs contenciós administratiu davant Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la recepció de la seua notificació....

    Saber més
    Òrgans resolució
    Sancions

    S'estableix un règim de penalitats per als supòsits d'incompliment de les obligacions de les entitats concertades, atés que s'han de fer responsables que els serveis objecte de concert es presten dins del termini previst, en el lloc acordat i d'acord amb les característiques i requisits establits...

    Saber més

    Preguntes freqüents

    Dubtes sobre la tramitació
    • Com puc obtindre més informació relativa a la convocatòria d'acció concertada?
    • Pot contactar amb el Servei de Gestió de Concessions i Prestacions Externes a través del correu electrònic acc_concertada@gva.es
    On consultar dubtes sobre el tràmit:

    Temes relacionats

    MATÈRIES

    • Ciutadania
      • Salut
        • Associacions de malalts
        • Centres i servicis sanitaris
    • Administracions
      • Tràmits i servicis
        • Entitats públiques
    • Empreses
      • Sanitat
        • Centres i servicis sanitaris

    TEMA

    • Sanitat i salut
      • Centres i servicis sanitaris
      • Professionals de la sanitat
      • Salut pública
      • Assistència sanitària
    • Serveis socials
      • Cohesió social
    • Societat, ciutadania i famílies
    • Habitatge
    • Associacionisme i participació

    PERFILS

    • Administració i altres entitats
      • Generalitat Valenciana
      • Entitats i associacions
    • Empresa
      • Entitats del tercer sector
      • Centres
      • Fundacions
    • Ciutadania
      • Persones en risc d’exclusió

    SECTOR

    • Salut
      • Productes i establiments sanitaris

    TEMÀTICA

    • Instal·lacions i seguretat
    • Finançament i gestió econòmica
      • Ajudes i subvencions

    CICLE VITAL

    • Créixer i consolidar
    • Planificar un negoci

    TIPUS

    • Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones