Convocatòria de 8 beques per a la realització de pràctiques professionals en centres dependents de la direcció general amb competències en matèria de diversitat funcional - GVA.ES
Convocatòria de 8 beques per a la realització de pràctiques professionals en centres dependents de la direcció general amb competències en matèria de diversitat funcional
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud:
TANCAT
(11-04-2023
–
04-05-2023)
Informació bàsica
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Convocar la concessió, en règim de concurrència competitiva, de huit beques per a realitzar pràctiques professionals en centres dependents de la direcció general amb competència en matèria de diversitat funcional:
a) Quatre beques per a persones amb grau en treball social (una reservada per a persona amb diversitat funcional).
b) Quatre beques per a documentalistes (una reservada per a persona amb diversitat funcional).
Requisits
Requisits
1. Per a obtindre la beca serà necessari complir els següents requisits en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds:
a) No ser major de 35 anys.
b) Estar en possessió del títol oficial universitari o de formació professional (grau superior) que s'especifique en la convocatòria, expedit o homologat per les autoritats espanyoles corresponents, sense que hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització dels estudis conduents a l'obtenció d'aquest títol.
Per a les beques de documentalista hauran d'estar en possessió de l'alguna de les següents titulacions: grau en Informació i Documentació, grau en Gestió d'Informació i Documentació Digital, diplomatura en Biblioteconomia i Documentació, llicenciatura en Documentació, del títol universitari oficial de grau equivalent d'acord amb els plans d'estudi vigents, del títol de Tècnic Superior en Documentació i Administració Sanitàries
c) No haver sigut beneficiari o beneficiària de beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos. Aquest període es computarà prenent en consideració la totalitat de la duració de les beques gaudides a partir del 9 de setembre de 2009, ja siga una o diverses, incloent-hi els períodes de pròrroga.
d) No trobar-se incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària, establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.
2. El compliment del requisit exigit en la lletra d) s'acreditarà mitjançant declaració responsable.
Els restants requisits hauran d'acreditar-se documentalment abans que es dicte la resolució de concessió.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Les persones adjudicatàries de les beques hauran de reunir, a més de la titulació requerida, els restants requisits
previstos en l'article 2 de la citada Ordre 9/2019, que s'estableixen en l'apartat següent.
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Termini
Termini
El termini de presentació de sol·licituds serà de quinze dies hàbils comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV Num. 9570 / 06.04.2023). Quan l’últim dia del termini siga inhàbil, es considerarà prorrogat al primer dia hàbil següent.
De l'11 d'abril al 4 de maig de 2023
Formularis documentació
Les persones aspirants a obtindre una beca emplenaran telemáticamente la sol·licitud i currículum de manera completa en el formulari que ofereix la pròpia aplicació, reservant la documentació acreditativa per a la seua presentació en el moment que se li requerisca.
Presentació
Presentació
Telemàtica
1. Les persones aspirants presentaran, dins del termini especificat en la convocatòria, la seua sol·licitud mitjançant model normalitzat i acompanya-dona de currículum, exclusivament per via electrònica en la seu electrònica de la Generalitat, https//sede.gva.es/va/web/sede_electronica/ en la pestanya "Ajudes, beques i subvencions".
2. Per a la presentació per via telemàtica, l'o la sol·licitant haurà de disposar d'un certificat de signatura electrònica avançada, o d'algun altre dels sistemes d'identificació admesos en la seu electrònica i que allí s'especifiquen.
El procediment de tramitació seguirà aquests passos:
-Presentació de sol·licituds en el termini de 15 dies hàbils.
-Reunió de la Comissió Avaluadora per a aprovació del llistat provisional de persones aspirants (publicació en seu electrònica).
- Si escau, termini d'esmena de sol·licituds (10 dies hàbils).
- Reunió de la Comissió d'Avaluació i acord d'aprovació de persones aspirants i les seues puntuacions amb la seua autobaremació.
-Període d'al·legacions a l'acord d'aprovació de persones aspirants i les seues puntuacions: 10 dies hàbils.
-Reunió de la Comissió d'Avaluació i acord de la relació definitiva d'aspirants i puntuacions i del llistat de persones que han d'aportar documentació per a l'entrevista.
-Fase d'entrevistes.
-Acord de Comissió d'Avaluació amb proposta de resolució de concessió de beques i la bossa de reserva.
- Resolució de la Directora General de Diversitat Funcional i Salut Mental.
-Publicació de la resolució en el DOGV amb la relació de les persones beneficiàries de les beques i la bossa de reserva. S'establirà una bossa de reserva per titulació i província.
Procés de tramitació
Procés de tramitació
1. Les persones aspirants presentaran, dins del termini especificat en la convocatòria, la seua sol·licitud mitjançant model normalitzat i acompanya-dona de currículum, exclusivament per via electrònica en la seu electrònica de la Generalitat, https//sede.gva.es/va/web/sede_electronica/ en la pestanya "Ajudes, beques i subvencions".
2. Per a la presentació per via telemàtica, l'o la sol·licitant haurà de disposar d'un certificat de signatura electrònica avançada, o d'algun altre dels sistemes d'identificació admesos en la seu electrònica i que allí s'especifiquen.
El procediment de tramitació seguirà aquests passos:
-Presentació de sol·licituds en el termini de 15 dies hàbils (De l'11 d'abril al 4 abril maig de 2023).
-Reunió de la Comissió Avaluadora per a aprovació del llistat provisional de persones aspirants (publicació en seu electrònica).
- Si escau, termini d'esmena de sol·licituds (10 dies hàbils).
- Reunió de la Comissió d'Avaluació i acord d'aprovació de persones aspirants i les seues puntuacions amb la seua autobaremació.
-Període d'al·legacions a l'acord d'aprovació de persones aspirants i les seues puntuacions: 10 dies hàbils.
-Reunió de la Comissió d'Avaluació i acord de la relació definitiva d'aspirants i puntuacions i del llistat de persones que han d'aportar documentació per a l'entrevista.
-Fase d'entrevistes.
-Acord de Comissió d'Avaluació amb proposta de resolució de concessió de beques i la bossa de reserva.
- Resolució de la Directora General de Diversitat Funcional i Salut Mental.
-Publicació de la resolució en el DOGV amb la relació de les persones beneficiàries de les beques i la bossa de reserva. S'establirà una bossa de reserva per titulació i província.
Criteris de valoració
Criteris de valoració
Les bases per a la concessió de les beques que es convoquen seran els establits en l'article 12 de l'Ordre 9/2019 de bases reguladores d'aquestes beques (DOGV núm. 8660, de 21-10-2019).
Per a la concessió d'una beca es requerirà una puntuació mínima de 13,50 punts conforme estableix l'article 15 de la citada Ordre
S'establirà una bossa de reserva per modalitat i província, conforme al que es disposa en l'article 13 de l'Ordre 9/2019. En el cas que no existisquen suficients candidats per a cobrir la beca oferida, la comissió avaluadora podrà proposar l'assignació de la vacant a persones de la bossa de reserva d'una altra província, dins de la mateixa modalitat o d'una altra modalitat, conforme a la seua ordre de puntuació.
Al mateix temps, en cas que, assignades les beques es produïsca una vacant i no hi haja cap persona en la bossa de reserva de la modalitat corresponent, segons l'article 13 de l'Ordre 9/2019, la comissió avaluadora podrà proposar la beca vacant a una persona de la bossa de reserva d'una altra província o modalitat, conforme a la seua ordre de puntuació.
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
Direcció General de Diversitat Funcional i Salut Mental
- Direcció General de Persones amb Discapacitat
C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77 . CIUTAT ADMTIVA. 9 D'OCTUBRE-TORRE 3
46018 - València/Valencia
Normativa
Normativa
Enllaços
Enllaços
- Acta de la comissió de beques
- Llistat definitiu d'aspirants a les beques.
- Acta de la Comissió d'Avaluació
- Publicació entrevistes beques Documentalista.
- Publicació entrevista beques Treball Social.
- Rectificació d'error informàtic en notificació.
- Acta de la comissió d'avaluació.
- Acta de la comissió d'Avaluació.
Obligacions
Obligacions
Durant el període de gaudi de la beca haurà d'exercir les pràctiques amb un horari màxim de 30 hores setmanals, que es distribuiran de forma en què s'organitze per part del tutor o tutora de l'òrgan que exerceix la tutela (art. 21 Decret 132/2009, de 4 de setembre del Consell, pel qual es regula la concessió de beques).
LLOC DE REALITZACIÓ DE LES PRÀCTIQUES
Les pràctiques professionals d'aquestes beques es realitzaran en els següents centres dependents de la Direcció General de Diversitat Funcional i Salut Mental:
Centre de Valoració i Orientació de Castelló
Treball Social: 1 plaça
Documentalista: 1 plaça
Centre de Valoració i Orientació de València
Treball Social: 1 plaça
Documentalista: 1 plaça
Centre de Valoració i Orientació d'Alacant
Treball Social: 1 plaça
Documentalista: 1 plaça
Direcció General de Diversitat Funcional i Salut Mental
Treball Social: 1 plaça
Documentalista: 1 plaça
La direcció tècnica, supervisió i tutoria de les beques s'exercirà per la persona titular del servei on es realitzen les pràctiques o per qui li substituïsca.
Observacions
Observacions
Contra la resolució de concessió i denegació es podrà interposar recurs potestatiu de reposició en el termini
d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua notificació, o directament recurs davant l'ordre jurisdiccional
contenciós-administratiu en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la notificació.
Quantia i cobrament
Quantia i cobrament
De conformitat amb la Resolució de 16 de gener de 2023, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'estableix la quantitat inicial de percepció en l'exercici vigent, de les beques sotmeses a l'àmbit d'aplicació del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, la quantitat inicial de percepció de les beques convocades ha sigut establida en 1.165,08 euros.
Aquesta quantitat s'incrementarà, si escau, tal com estableix l'article 17.1 del Decret 132/2009, aplicant el mateix increment global previst per al sector públic valencià en la Llei de pressupostos de cada any.
Sobre aquest import es practicarà la retenció corresponent a compte de l'impost sobre la renda de les persones físiques, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, i les altres, en el seu cas, que pogueren correspondre.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
La Directora General de Diversitat Funcional i Salut Mental
- Direcció General de Persones amb Discapacitat
C/ DE LA DEMOCRÀCIA, 77 . CIUTAT ADMTIVA. 9 D'OCTUBRE-TORRE 3
46018 - València/Valencia
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí
Sancions
Sancions
Les persones beneficiàries queden subjectes a les responsabilitats i règim sancionador regulats en el titule IV de la Llei 38/2003 i en el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.
Normativa
Normativa
- RESOLUCIÓ de 17 d’agost de 2023, de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, per la qual es concedeixen huit beques per a la realització de pràctiques professionals en centres dependents de la direcció general amb competències en matèria de discapacitat.
- RESOLUCIÓ de 27 d’octubre de 2023, de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, per la qual s’accepten les renúncies a dues beques per a la realització de pràctiques professionals en centres dependents de la direcció general amb competències en matèria de discapacitat i es concedeix una beca per a una persona graduada en treball social i una beca com a documentalista.
- RESOLUCIÓ de 15 d’abril de 2024, de la directora general de les Persones amb Discapacitat, per la qual s’accepta la renúncia a una beca per a la realització de pràctiques professionals en centres dependents de la direcció general amb competències en matèria de discapacitat i es concedix una beca per a una persona graduada en Treball Social.