Detall de Procediment

Convocatòria de 8 beques per a la realització de pràctiques professionals en centres dependents de la direcció general amb competències en matèria de diversitat funcional

Codi SIA: 2979106
Codi GUC: 23204
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: TANCAT
(11-04-2023
04-05-2023)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Convocar la concessió, en règim de concurrència competitiva, de huit beques per a realitzar pràctiques professionals en centres dependents de la direcció general amb competència en matèria de diversitat funcional: a) Quatre beques per a persones amb grau en treball social (una reservada per a persona amb diversitat funcional). b) Quatre beques per a documentalistes (una reservada per a persona amb diversitat funcional).

Requisits

Requisits

1. Per a obtindre la beca serà necessari complir els següents requisits en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds: a) No ser major de 35 anys. b) Estar en possessió del títol oficial universitari o de formació professional (grau superior) que s'especifique en la convocatòria, expedit o homologat per les autoritats espanyoles corresponents, sense que hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització dels estudis conduents a l'obtenció d'aquest títol. Per a les beques de documentalista hauran d'estar en possessió de l'alguna de les següents titulacions: grau en Informació i Documentació, grau en Gestió d'Informació i Documentació Digital, diplomatura en Biblioteconomia i Documentació, llicenciatura en Documentació, del títol universitari oficial de grau equivalent d'acord amb els plans d'estudi vigents, del títol de Tècnic Superior en Documentació i Administració Sanitàries c) No haver sigut beneficiari o beneficiària de beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos. Aquest període es computarà prenent en consideració la totalitat de la duració de les beques gaudides a partir del 9 de setembre de 2009, ja siga una o diverses, incloent-hi els períodes de pròrroga. d) No trobar-se incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària, establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. 2. El compliment del requisit exigit en la lletra d) s'acreditarà mitjançant declaració responsable. Els restants requisits hauran d'acreditar-se documentalment abans que es dicte la resolució de concessió.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones adjudicatàries de les beques hauran de reunir, a més de la titulació requerida, els restants requisits previstos en l'article 2 de la citada Ordre 9/2019, que s'estableixen en l'apartat següent.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de quinze dies hàbils comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV Num. 9570 / 06.04.2023). Quan l’últim dia del termini siga inhàbil, es considerarà prorrogat al primer dia hàbil següent. De l'11 d'abril al 4 de maig de 2023

Formularis documentació

Les persones aspirants a obtindre una beca emplenaran telemáticamente la sol·licitud i currículum de manera completa en el formulari que ofereix la pròpia aplicació, reservant la documentació acreditativa per a la seua presentació en el moment que se li requerisca.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Les persones aspirants presentaran, dins del termini especificat en la convocatòria, la seua sol·licitud mitjançant model normalitzat i acompanya-dona de currículum, exclusivament per via electrònica en la seu electrònica de la Generalitat, https//sede.gva.es/va/web/sede_electronica/ en la pestanya "Ajudes, beques i subvencions". 2. Per a la presentació per via telemàtica, l'o la sol·licitant haurà de disposar d'un certificat de signatura electrònica avançada, o d'algun altre dels sistemes d'identificació admesos en la seu electrònica i que allí s'especifiquen. El procediment de tramitació seguirà aquests passos: -Presentació de sol·licituds en el termini de 15 dies hàbils. -Reunió de la Comissió Avaluadora per a aprovació del llistat provisional de persones aspirants (publicació en seu electrònica). - Si escau, termini d'esmena de sol·licituds (10 dies hàbils). - Reunió de la Comissió d'Avaluació i acord d'aprovació de persones aspirants i les seues puntuacions amb la seua autobaremació. -Període d'al·legacions a l'acord d'aprovació de persones aspirants i les seues puntuacions: 10 dies hàbils. -Reunió de la Comissió d'Avaluació i acord de la relació definitiva d'aspirants i puntuacions i del llistat de persones que han d'aportar documentació per a l'entrevista. -Fase d'entrevistes. -Acord de Comissió d'Avaluació amb proposta de resolució de concessió de beques i la bossa de reserva. - Resolució de la Directora General de Diversitat Funcional i Salut Mental. -Publicació de la resolució en el DOGV amb la relació de les persones beneficiàries de les beques i la bossa de reserva. S'establirà una bossa de reserva per titulació i província.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Les persones aspirants presentaran, dins del termini especificat en la convocatòria, la seua sol·licitud mitjançant model normalitzat i acompanya-dona de currículum, exclusivament per via electrònica en la seu electrònica de la Generalitat, https//sede.gva.es/va/web/sede_electronica/ en la pestanya "Ajudes, beques i subvencions". 2. Per a la presentació per via telemàtica, l'o la sol·licitant haurà de disposar d'un certificat de signatura electrònica avançada, o d'algun altre dels sistemes d'identificació admesos en la seu electrònica i que allí s'especifiquen. El procediment de tramitació seguirà aquests passos: -Presentació de sol·licituds en el termini de 15 dies hàbils (De l'11 d'abril al 4 abril maig de 2023). -Reunió de la Comissió Avaluadora per a aprovació del llistat provisional de persones aspirants (publicació en seu electrònica). - Si escau, termini d'esmena de sol·licituds (10 dies hàbils). - Reunió de la Comissió d'Avaluació i acord d'aprovació de persones aspirants i les seues puntuacions amb la seua autobaremació. -Període d'al·legacions a l'acord d'aprovació de persones aspirants i les seues puntuacions: 10 dies hàbils. -Reunió de la Comissió d'Avaluació i acord de la relació definitiva d'aspirants i puntuacions i del llistat de persones que han d'aportar documentació per a l'entrevista. -Fase d'entrevistes. -Acord de Comissió d'Avaluació amb proposta de resolució de concessió de beques i la bossa de reserva. - Resolució de la Directora General de Diversitat Funcional i Salut Mental. -Publicació de la resolució en el DOGV amb la relació de les persones beneficiàries de les beques i la bossa de reserva. S'establirà una bossa de reserva per titulació i província.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Les bases per a la concessió de les beques que es convoquen seran els establits en l'article 12 de l'Ordre 9/2019 de bases reguladores d'aquestes beques (DOGV núm. 8660, de 21-10-2019). Per a la concessió d'una beca es requerirà una puntuació mínima de 13,50 punts conforme estableix l'article 15 de la citada Ordre S'establirà una bossa de reserva per modalitat i província, conforme al que es disposa en l'article 13 de l'Ordre 9/2019. En el cas que no existisquen suficients candidats per a cobrir la beca oferida, la comissió avaluadora podrà proposar l'assignació de la vacant a persones de la bossa de reserva d'una altra província, dins de la mateixa modalitat o d'una altra modalitat, conforme a la seua ordre de puntuació. Al mateix temps, en cas que, assignades les beques es produïsca una vacant i no hi haja cap persona en la bossa de reserva de la modalitat corresponent, segons l'article 13 de l'Ordre 9/2019, la comissió avaluadora podrà proposar la beca vacant a una persona de la bossa de reserva d'una altra província o modalitat, conforme a la seua ordre de puntuació.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Direcció General de Diversitat Funcional i Salut Mental

Obligacions

Obligacions

Durant el període de gaudi de la beca haurà d'exercir les pràctiques amb un horari màxim de 30 hores setmanals, que es distribuiran de forma en què s'organitze per part del tutor o tutora de l'òrgan que exerceix la tutela (art. 21 Decret 132/2009, de 4 de setembre del Consell, pel qual es regula la concessió de beques). LLOC DE REALITZACIÓ DE LES PRÀCTIQUES Les pràctiques professionals d'aquestes beques es realitzaran en els següents centres dependents de la Direcció General de Diversitat Funcional i Salut Mental: Centre de Valoració i Orientació de Castelló Treball Social: 1 plaça Documentalista: 1 plaça Centre de Valoració i Orientació de València Treball Social: 1 plaça Documentalista: 1 plaça Centre de Valoració i Orientació d'Alacant Treball Social: 1 plaça Documentalista: 1 plaça Direcció General de Diversitat Funcional i Salut Mental Treball Social: 1 plaça Documentalista: 1 plaça La direcció tècnica, supervisió i tutoria de les beques s'exercirà per la persona titular del servei on es realitzen les pràctiques o per qui li substituïsca.

Observacions

Observacions

Contra la resolució de concessió i denegació es podrà interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua notificació, o directament recurs davant l'ordre jurisdiccional contenciós-administratiu en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la notificació.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

De conformitat amb la Resolució de 16 de gener de 2023, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'estableix la quantitat inicial de percepció en l'exercici vigent, de les beques sotmeses a l'àmbit d'aplicació del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, la quantitat inicial de percepció de les beques convocades ha sigut establida en 1.165,08 euros. Aquesta quantitat s'incrementarà, si escau, tal com estableix l'article 17.1 del Decret 132/2009, aplicant el mateix increment global previst per al sector públic valencià en la Llei de pressupostos de cada any. Sobre aquest import es practicarà la retenció corresponent a compte de l'impost sobre la renda de les persones físiques, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, i les altres, en el seu cas, que pogueren correspondre.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La Directora General de Diversitat Funcional i Salut Mental

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les persones beneficiàries queden subjectes a les responsabilitats i règim sancionador regulats en el titule IV de la Llei 38/2003 i en el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.