Detall de Procediment

Bases reguladores i convocatòria pluriennal per a 2023 i 2024 del programa de foment dels acords territorials en matèria d'ocupació i desenvolupament local participatiu i sostenible en la Comunitat Valenciana. EMPACE 2023-2024.

Codi SIA: 2985416
Codi GUC: 23332
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(02-03-2023
16-03-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

  • Esmena

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Regular la concessió les subvencions destinades a fomentar les actuacions que desenvoluparen els Pactes territorials en matèria d'ocupació i desenvolupament local participatiu i sostenible de la Comunitat Valenciana.

Observacions

Observacions

S'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o certificat de representant d'entitat. Així mateix, en l'esmentada web estaran disponibles els diferents tràmits a emplenar en el procediment. Seran inadmeses aquelles sol·licituds no presentades utilitzant el procediment GUC descrit.

Requisits

Requisits

Els Pactes Territorials han d'haver-se constituït i inscrit en el Registre de Pactes territorials per l'ocupació i desenvolupament local o trobar-se dins del període d'adaptació de 6 mesos regulat en la disposició transitòria Segona del Decret 235/2022. Els sol·licitants hauran de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb certificat reconegut d'entitat o certificat de representant d'entitat. No podran obtindre la condició d'entitat beneficiària aquelles en les quals concórrega alguna de les prohibicions establides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; a aquest efecte, les entitats presentaran la corresponent declaració responsable.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran ser entitats beneficiàries d'aquestes subvencions: a) Les entitats amb personalitat jurídica integrades per entitats locals i agents socials més representatius o altres actors clau, públics i privats, del seu territori a través de les que s'hagen instrumentat els acords territorials en matèria d'ocupació i desenvolupament local. b) Les entitats locals (incloses les Mancomunitats) de la Comunitat Valenciana que hagen subscrit un Pacte territorial. Quan l'àmbit d'actuació incloga a més d'una entitat local, haurà de constar un acord previ entre elles i només podrà presentar sol·licitud una de les entitats que ho hagueren subscrit. Per a la seua acreditació s'aportaran els corresponents acords del ple de la corporació i, en el seu cas, els convenis interadministratius que s'hagen subscrit.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de sol·licituds serà de deu hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. DOGV. núm 9544 de 01/03/2023

Formularis documentació

Les sol·licituds ( annex I) hauran d'acompanyar-se de la documentació següent: a) Certificació de l'acord de l'òrgan competent de l'entitat sol·licitant de l'aprovació dels projectes per als quals se sol·licita la subvenció. b) Per a comunicar les dades bancàries, en el cas de nou compte bancari, haurà de realitzar-se telemàticament a través del procediment habilitat a aquest efecte i denominat "Procediment per a tramitar les altes i baixes de les domiciliacions bancàries" (https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648&version=amp) c) Declaració de l'entitat sol·licitant de les ajudes, ingressos o recursos percebuts, en el seu cas, per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals. d) Declaració responsable de la persona que ostenta la representació legal de l'entitat sol·licitant que aquesta no incorre en les prohibicions per a obtindre la condició d'entitat beneficiària, recollides en els apartats 2 i 3 d'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, segons model normalitzat. e) Memòria dels projectes a desenvolupar, procurant la realització d'actuacions tendents a disminuir la bretxa de gènere, que s'ajustaran a les necessitats del territori atés el diagnòstic i estratègia territorials amb indicació de resultats previstos i indicadors de resultat, segons model normalitzat del (annex II). f) Memòria econòmica, en model normalitzat (annex III).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

La concessió de les ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per al que es prorratejarà la dotació de cada anualitat entre les entitats sol·licitants que complisquen els requisits per a la concessió de les ajudes, amb el límit de l'import sol·licitat. Es podran instar de les entitats beneficiàries la reformulació de la sol·licitud en el supòsit previst en l'art. 27 de la Llei de subvencions

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Veure punt 1, apartat "tramitació" d'aquest document.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

La instrucció correspondrà a les Direccions Territorials de *LABORA competents en matèria d'ocupació.

Obligacions

Obligacions

A més del que es disposa en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, són obligacions de l'entitat beneficiària: a) Subministrar quantes dades i informació li siga requerida per LABORA en qüestions relacionades amb les subvencions concedides i amb el compliment de les obligacions previstes en la llei de transparència. b) Utilitzar el sistema de registre, emmagatzematge de dades o eines comunes de gestió que puga habilitar LABORA. c) Comunicar a LABORA la sol·licitud o obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida. d) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial corresponent; així com conservar els documents (inclosos els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts, en tant pogueren ser objecte de control, sent aquests originals o còpies certificades conforme amb aquests. e) Complir amb les obligacions de transparència que, en virtut de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, li corresponen com a entitat pública. f) Donar publicitat adequada de l'origen dels fons que financen les actuacions subvencionades incloent els logotips de la Generalitat Valenciana, LABORA i Ministeri de Treball i Economia Social - SEPE en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.

Observacions

Observacions

La resolució posarà fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant la Direcció General de LABORA, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el Jutjat contenciós administratiu competent, de conformitat amb el que es disposa en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós administrativa

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

La quantia de l'Ajuda serà per a: A) Compensar els costos salarials i de cotització a la Seguretat Social del personal que desenvolupe les actuacions, ja siga personal propi designat per l'entitat beneficiària com a personal contractat específicament per a aquesta finalitat, així com altres costos. Per aquest concepte se subvencionara un màxim de 39.900 euros en el cas de la persona responsable de coordinar o dirigir les activitats subvencionades; 35.000 euros en el cas del personal tècnic; i 26.600 euros en el cas del personal de suport. Aquests imports operaran com a límit màxim per a contractacions a jornada completa; en el cas de contractes a temps parcial o de duració inferior a dotze mesos, aquests límits es reduiran de manera proporcional. Únicament s'entendrà com a cost salarial les percepcions econòmiques per la prestació del servei, a exclusió de dietes, indemnitzacions i suplits a conseqüència de l'activitat laboral, retribucions de vacances no gaudides o altres percepcions que no tinguen la condició de salarials. No resultaran subvencionables els períodes que la persona treballadora es trobe en situació d'incapacitat per malaltia o accident, siguen comuns o professionals, ni els supòsits de permisos de maternitat o paternitat, ja que les quanties percebudes pel personal en aquests períodes no retribueixen treball efectiu sinó que es tracta de prestacions econòmiques derivades de situacions incloses en l'àmbit de protecció de la Seguretat Social, amb independència que el pagament de part del període li puga correspondre a l'entitat beneficiària. L'import de la subvenció concedida no determinarà el cost salarial i de Seguretat Social de les persones contractades, les retribucions de les quals es fixaran d'acord amb la normativa que legal o convencionalment resulte d'aplicació en cada entitat beneficiària. B) Subvencionar altres costos, sempre que tinguen una vinculació directa amb les actuacions a desenvolupar fins al límit del 15% dels costos salarials i de Seguretat Social justificats i aprovats: • despeses d'arrendament de locals, equips i plataformes tecnològiques associats al desenvolupament de les activitats subvencionades. • despeses en béns consumibles i materials didàctics emprats en la realització de les actuacions derivades de les accions subvencionades. • despeses de publicitat i difusió de les activitats subvencionades, entenent com a tals els derivats de difusió en mitjans impresos, mitjans digitals, ràdio i TV, indicant expressament en qualsevol mitjà de difusió que l'actuació és finançada per LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació i pel Ministeri de Treball i Economia Social i que l'actuació s'enquadra en el programa AVALEM TERRITORI, sempre evitant imatges discriminatòries de la dona i fomentant la igualtat, la pluralitat de rols i el llenguatge no sexista. • despeses ocasionades per la intervenció de persones expertes en matèria de desenvolupament local en jornades, seminaris, sessions formatives, etc. PROCEDIMENT DE COBRAMENT: Bestretes: Una vegada concedida l'ajuda podrà anticipar-se el pagament de fins a un màxim del 80% de la subvenció concedida en cadascuna de les dues anualitats de la següent manera: A). Primera anualitat: El pagament de la bestreta requerirà la prèvia justificació de l'inici del projecte i l'acreditació del perfil professional del coordinador i personal tècnic. A aquest efecte s'entendrà iniciada l'activitat amb la incorporació, com a mínim, del 50% del personal previst per al desenvolupament del projecte. B). Segona anualitat: El pagament de la bestreta requerirà la prèvia justificació de la subvenció concedida corresponent a la primera anualitat. La sol·licitud de la segona bestreta podrà realitzar-se de manera simultània a la presentació de la citada justificació. Liquidació: A). Primera anualitat: Correspon al període comprés entre l'inici de les actuacions i el 31 de desembre de 2023. Durant els mesos de gener i febrer de 2024, les entitats beneficiàries hauran de justificar la subvenció corresponent a l'anualitat 2023 davant la Direcció Territorial de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, mitjançant la presentació del compte justificatiu i documentació que ha d'acompanyar-se. B). Segona anualitat: Correspon al període comprés entre l'1 de gener de 2024 fins a la data de finalització de les actuacions subvencionades que, com a màxim, serà fins al 31 de desembre de 2024. En el termini de dos mesos des que finalitze l'execució les entitats beneficiàries hauran de justificar la subvenció corresponent a l'anualitat 2024 davant els serveis territorials de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, presentant el compte justificatiu acompanyat de la documentació necessària.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de sis mesos a comptar des de l'endemà de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada la pretensió per silenci administratiu.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la direcció general de LABORA o òrgan en què aquesta delegue

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix

Regular la concessió les subvencions destinades a fomentar les actuacions que desenvoluparen els Pactes territorials en matèria d'ocupació i desenvolupament local participatiu i sostenible de la Comunitat Valenciana.