Acreditació d'activitats formatives per la Comissió de Formació Continuada (no exempt de taxa).

Conselleria de Sanitat

Codi SIA: 3013499
|
Codi GVA: 23945
Descarregar informació
Termini obert

Des de 02-12-2014

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

L'acreditació d'activitats de formació continuada pel sistema acreditador de Formació Continuada de les Professions Sanitàries de la Comunitat Valenciana

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 02-12-2014
Observacions

Abans d'iniciar el tràmit telemàtic per a la sol·licitud, es recomana informar-se sobre els detalls del procediment accedint a l'enllaç que trobarà en l'apartat "Sol·licitud - Enllaços" (Enllaç a la web de l'EVES).

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

Podran presentar sol·licituds d'acreditació les persones físiques donades d'alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA) i les entitats amb personalitat jurídica pròpia no exemptes del pagament de taxes, en tots dos casos amb capacitat i experiència formativa acreditable.

L'entitat proveïdora de la formació haurà de tindre el seu domicili social a la Comunitat Valenciana. En el cas de congressos i jornades, l'entitat proveïdora podrà presentar la sol·licitud d'acreditació, a la seua elecció, en la Comunitat Autònoma on se celebre l'activitat o on se situe el seu domicili social.

Requisits

Les activitats formatives han d'estar dirigides a qualsevol professió sanitària que contemple la Llei d'Ordenació de les Professions Sanitàries

Com es tramita

Procés de tramitació

1. Presentades i, en el seu cas, esmenades, l'avaluació de les sol·licituds d'acreditació d'activitats formatives es durà a terme per tres avaluadors, experts en docència i formació continuada, de manera anònima i independent, segons els criteris generals, comuns i mínims establits en la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de Salut.

 

2. La designació dels avaluadors per a cada professió sanitària correspon a la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries de la Comunitat Valenciana, a proposta dels Col·legis Professionals corresponents o, en defecte d'això, dels seus Consells Autonòmics, així com de les societats científiques.

 

3. Cada avaluador remetrà la seua avaluació a la Secretaria Tècnica, la qual podrà recaptar valoracions complementàries, en cas d'evident discrepància, al membre de la Comissió i representant del Col·legi Professional Sanitari la matèria de formació del qual afecta o, en el seu cas, a la persona que aquest designe.

 

4. La Secretaria Tècnica elevarà la proposta d'acord d'acreditació o denegació d'activitats formatives al Ple de la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries de la Comunitat Valenciana per a la seua aprovació definitiva.

 

Sol·licitud

Termini
Des de 02-12-2014

Les sol·licituds d'acreditació aniran dirigides a la Secretaria Tècnica de la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries de la Comunitat Valenciana, amb seu en la Subdirecció General de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut, i hauran de presentar-se amb un mínim de 2 mesos...

Saber més
Documentació
Acompanyarà a la sol·licitud d'acreditació d'activitats de formació continuada la següent documentació: a) Dades de la persona física o jurídica proveïdora: nom, NIF o CIF, domicili fiscal, domicili social, telèfon i correu electrònic de contacte, i persona responsable de l'entitat, amb DNI, en...
Saber més
Taxa o pagament

Les entitats no exemptes de pagament (entre altres, acadèmies de formació, entitats formades per persona física amb activitat docent, sindicats, associacions de professionals, societats científiques, universitats públiques i privades, etc.) hauran d'abonar la taxa corresponent.

 

Estan exemptes del pagament de la taxa les següents entitats:

 

- Entitats dependents de la Conselleria de Sanitat, de tota la xarxa sanitària pública: hospitals, centres de salut, centres d'especialitats i en general qualsevol altra entitat sanitària pública. S'inclouen les fundacions vinculades a la xarxa sanitària pública (entre altres FISABIO, ISABIAL, Institut d'Investigació Sanitària La Fe, INCLIVA, etc.) i les concessions administratives sanitàries (departaments de Dénia/La Marina, Manises/l'Horta i Elx-Crevillent).

- Qualsevol entitat de l'administració amb activitat sanitària (entre altres d'anàloga naturalesa, l'Institut de Medicina Legal i Forense, Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat, etc.).

- Col·legis professionals que són membres del Ple de la Comissió de Formació Continuada.

 

Les entitats exemptes de pagament hauran de realitzar la sol·licitud a través del procediment Acreditació d'activitats formatives per la Comissió de Formació Continuada organitzades per entitats públiques o altres entitats exemptes de pagament. (enllaç en l'apartat Enllaços).

 

En cas de presentació presencial juntament amb la sol·licitud, el proveïdor haurà d'adjuntar còpia acreditativa de la liquidació de la taxa corresponent, d'acord amb el que es preveu en la Llei de Taxes de la Generalitat, quedant fixada la taxa en aquest període per import de 139,29 euros.

Forma de presentació
Presencial

a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen.

b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit el conveni oportú.

c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

 

I, preferentment, a:

On dirigir-se

Resolució

Termini màxim
1. Correspon al Ple de la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries de la Comunitat Valenciana adoptar els acords d'acreditació o denegació de les activitats formatives. 2. Aquests acords s'adoptaran de conformitat amb els criteris generals, comuns i mínims establits per la...
Saber més
Efecte silenci / Esgota via administrativa
Estimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Observacions

Contra l'acord d'acreditació o denegació, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant el Ple de la Comissió, en el termini d'UN MES comptat des de l'endemà de la seua notificació conforme al que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei...

Saber més

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Sanitat
      • Formació i investigació sanitària

TEMA

  • Administració pública
    • Formació
  • Sanitat i salut
    • Formació en matèria sanitària
    • Professionals de la sanitat

PERFILS

  • Empresa
    • Professionals i autònoms

SECTOR

  • Salut
    • Productes i establiments sanitaris
    • Formació sanitària especialitzada

CICLE VITAL

  • Planificar un negoci
  • Encetar un negoci

TIPUS

  • Cursos, formació i programes