Procediment de Responsabilitat Patrimonial en matèria de dependència: Hereus de persones mortes sense resolució de prestació individualitzada d'atenció, i transcorreguts més de 6 mesos des de la prestació de la sol·licitud

Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 2986293
|
Codi GVA: 24266
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert

Des de 05-04-2023 00:00:00h

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Presentació de reclamació patrimonial davant la Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, a fi de rescabalar-se dels danys i perjudicis que s'entenguen causats en l'àmbit de la prestació de serveis o en ocasió dels mateixos que siguen de la seua competència.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 05-04-2023 00:00:00h
Observacions

Enllaç:

Procediment de Responsabilitat Patrimonial

https://inclusio.gva.es/va/web/dependencia/responsabilitat-patrimonial-en-materia-de-dependencia

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

En el supòsit que la persona titular de l'expedient haja mort estant valorada i sense haver obtingut resolució que aprovara servei o cap prestació, els hereus o hereues tenen dret a reclamar la reparació del mal que puga haver-los causat el retard en la resolució de l'expedient, sent la via...

Saber més
Requisits

-Que efectivament s'haja produït una lesió o mal efectiu, avaluable econòmicament i individualitzat en relació amb una persona o grup de persones; i que no tinguen el deure jurídic de suportar d'acord amb la llei.

 

-Que el mal s'haja causat a conseqüència del funcionament normal o anormal dels servicis públics prestats per la Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda.

 

-Que no haja intervingut en la relació de causa a efecte culpa de l'interessat, d'un tercer ni força major.

 

Com es tramita

Procés de tramitació

El procediment seguirà el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 05-04-2023 00:00:00h

Un any des de la notificació o publicació de la defunció de la persona interessada.

Documentació

-Fotocòpia del DNI dels hereus legítims, en el supòsit de no haver autoritzat l'òrgan gestor o l'obtenció d'aquestes dades.

-Fotocòpia acarada del document que acredite la legitimitat de la persona interessada(testament o declaració d'hereus “abintestat”)

-Original o fotocòpia acarada del Certificat d'últimes voluntats.

-Declaració d'hereus en el qual designen entre ells a un representant de tots per a actuar enfront de l'Administració i que siga titular del compte bancari on es percebrà l'ingrés corresponent. Aquest document serà signat per tots els hereus i serà ORIGINAL.

-Model de domiciliació bancària signada per l'hereu representant. Aquest document serà ORIGINAL i s'acompanyarà de còpia de la cartilla bancària, certificat de la titularitat emés per l'entitat, còpia del contracte d'alta del compte bancari o Segell de l'entitat bancària, estampat en la casella corresponent de l'apartat B del model de domiciliació bancària

-Documentació acreditativa de la prova dels fets pels quals es reclama.

-Valoració econòmica dels danys en funció del recurs gaudit:

a)Si es va gaudir del SEVICIO D'AJUDA A domicili; SERVEI D'ATENCIÓ RESIDENCIAL o SERVEI DE CENTRE DE DIA:

-Original o fotocòpia acarada del contracte emés per l'empresa acreditada del servei

-Original o fotocòpia acarada de les factures expedides per l'empresa i justificació del pagament des de l'inici del contracte fins a la defunció de la persona dependent.

b) Si la persona va rebre CUIDATS EN L'ENTORN FAMILIAR: Declaració Responsable segons model normalitzat.

Forma de presentació
Presencial

Presencial:

 

a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen.

 

b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni.

 

c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

 

d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

 

e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

 

I, preferentment, en:

- REGISTRE de l'Ajuntament on estava empadronada la persona morta

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Col·lectius i servicis socials
      • Prestacions i ajudes
  • Administracions
    • Tràmits i servicis