Detall de Procediment

Ajudes per les quals s'estableixen les bases reguladores de les ajudes d'intervenció en el sector apícola a la Comunitat Valenciana

Codi SIA: 3014944
Codi GUC: 24826
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: TANCAT
(21-08-2023
01-09-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Justificació

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Es convoquen ajudes extraordinàries per a agrupacions apícoles de la Comunitat Valenciana de despeses realitzades des de l'1 de gener de 2023 al 31 de juliol de 2023, regulades en l'Ordre 8/2023, de la conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes d'intervenció en el sector apícola de la Comunitat Valenciana.

Requisits

Requisits

1-Els requisits per a complir pels apicultors que integren l'agrupació són: a) Portar realitzant l'activitat apícola amb anterioritat a l'1 de gener de l'any de presentació de la sol·licitud, a excepció d'aquells titulars que hagueren adquirit aquesta titularitat davant la defunció, jubilació o incapacitat laboral del titular, sempre que el nou titular adquirisca la titularitat per successió, jubilació o incapacitat laboral de l'anterior i fora parent, com a màxim, en quart grau d'aquest. Així mateix, s'exceptuen d'aquest requisit els supòsits de força major. b) Realitzar almenys un tractament a l'any enfront de *varroosis, d'acord amb el que s'estableix en el Reial decret 608/2006, de 19 de maig, pel qual s'estableix i regula un Programa nacional de lluita i control de les malalties de les abelles de la mel. I que estiga comunicat conforme al Programa Anual Zoosanitari vigent que es publica en el DOGV. c) Disposar d'una assegurança de responsabilitat civil, que cobrisca almenys el nombre de ruscos declarat en *REGA a data d'inici del termini de sol·licituds de l'ajuda. d) Complir les previsions contingudes en el Reial decret 209/2002, de 22 de febrer, pel qual s'estableixen normes d'ordenació de les explotacions apícoles. 2. Només podrà sol·licitar-se ajuda per a l'execució d'una acció determinada sobre un mateix rusc, una única vegada per campanya apícola, independentment de si la persona sol·licita aqueixa ajuda a títol individual o com a integrant d'una cooperativa o agrupació de productors. 3. No podrà ser considerada persona beneficiària un sol·licitant per a qui es demostre que ha creat artificialment les condicions exigides per a complir els criteris d'admissibilitat o de prioritat establits en el present reial decret, tal com s'estableix en l'article 62 (relatiu a mesures anti-elusió) del Reglament (UE) 2021/2116, del Parlament Europeu i del Consell, de 2 de desembre de 2021.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Tindran accés a aquesta ajuda les organitzacions representatives amb personalitat jurídica pròpia i cooperatives apícoles (d'ara en avant agrupacions) d'explotacions apícoles situades en la Comunitat Valenciana quan tinguen per objecte de l'ajuda aquelles actuacions o inversions realitzades entre l'1 gener i 31 de juliol de 2023 destinades a les mesures següents de l'annex I de l'Ordre 8/2023 de 14 d'abril en els apartats 1.1. Contractació directa de tècnics i especialistes per a informació i assistència a apicultors/as i a membres d'agrupacions d'apicultors/as en aspectes de sanitat apícola, lluita contra agressions del rusc, anàlisi de laboratori (per a l'anàlisi de productes apícoles, la pèrdua d'abelles o les caigudes de la productivitat, i de substàncies potencialment tòxiques per a les abelles com a pesticides), cria i selecció, incloent-hi la cria de reines, optimització ambiental d'explotacions i assessorament global en producció i gestió apícola, sobre pràctiques de maneig en matèria d'adaptació al canvi climàtic i en matèria de comercialització dels productes apícoles, 1.4 . Contractació de personal administratiu per a Agrupacions de Defensa Sanitària (ADS) Apícola i agrupacions d'apicultors/as, incloent tant la contractació directa d'aquests, com dels seus serveis especialitzats a través de tercers de l'annex I de l'Ordre 8/2023 de 14 d'abril, 3.1 Contractació de serveis d'anàlisis de mel i productes apícoles per apicultors/as i agrupacions d'apicultors/as que es realitzen en laboratoris acreditats per la norma ISO 17025 i 3.4 Contractació de serveis d'anàlisis d'abelles i altres matrius dels ruscos per a detecció de plaguicides per apicultors/as i agrupacions de *picultores que es realitzen en laboratoris acreditats per la norma ISO 17025.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà del dia que es publique l'extracte de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV núm. 9664, de 18.08.2023).

Formularis documentació

S'ha de presentar la sol·licitud acompanyada de la següent documentació: a) Acreditació de la identitat de la persona jurídica sol·licitant, en cas de no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment. b) Acreditació, quan siga procedent, de la identitat del representant legal, en cas de no autoritzar o oposar-se a la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment. c) Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, en cas de no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment. d) Acreditació de la identitat de la persona representant i de la seua representació, en el seu cas, així com acreditació d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i del registre d'explotacions ramaderes, en cas d'oposar-se a la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment. e) Memòria descriptiva de les actuacions per explotació o agrupació a realitzar. S'inclourà còpia del contracte que acredite la relació laboral, o mercantil, definint les activitats i dedicació. f) Pressupost detallat del cost de les mesures diferenciant, dins de les despeses subvencionables aplicables. g) Alta del compte bancari a través del sistema *PROPER quan siga procedent: procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries, havent d'aportar justificant d'aquesta tramitació h) Documentació que acredite el compliment dels criteris de preferència en el seu cas. i) Declaració individual o conjunta dels socis que participen en el programa de pertinença a la mateixa i autorització a incloure la seua explotació en la sol·licitud d'ajudes, així com nombre de ruscos de cada integrant, segons model normalitzat disponible. j) Certificat del representant legal de l'agrupació en la qual de fe dels socis que participen en el programa i que aquests autoritzen a incloure l'explotació en la sol·licitud d'ajudes segons model normalitzat. Si en la sol·licitud d'aquesta subvenció els imports i conceptes no tenen canvis respecte la sol·licitud presentada pel sol·licitant amb motiu de la recent convocatòria realitzada per Resolució de 22 de maig de 2023, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, per la qual es convoquen les ajudes d'intervenció en el sector apícola per a l'apicultura per a l'exercici 2023 en la Comunitat Valenciana, la documentació complementària que ja obra en poder de la Administracion no caldrà aportar-la.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), tots dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=ca).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. La concessió de la subvenció es realitzarà mitjançant el règim de concurrència competitiva segons dotació pressupostària. 2. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspon a les direccions territorials de la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca que realitzaran d'ofici quantes actuacions estimen necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals haja de formular-se la proposta de resolució, remetent a l'òrgan col·legiat un informe d'avaluació de les sol·licituds. 3. A la vista de l'informe d'avaluació l'òrgan col·legiat realitzarà la proposta de concessió de les ajudes. 4. A la vista de la documentació aportada i la proposta de l'òrgan col·legiat, el director general competent *enmateria de ramaderia, per delegació del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, resoldrà la concessió d'aquestes ajudes. 5. La resolució de concessió d'aquesta ajuda especificarà el desglossament de la mateixa en funció de les quantitats finançades amb fons del MAPA, del *FEAGA i de la Generalitat VALENCIANA

Criteris de valoració

Criteris de valoració

1.Els establits en l'article 6 de l'Ordre 8/2023, de la conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes d'intervenció en el sector apícola de la Comunitat Valenciana en el cas que siga necessari. En el cas que el crèdit disponible no fora suficient per a cobrir íntegrament el tipus d'intervenció finançat conforme a l'ordre de prioritat establit en la norma reguladora, amb caràcter excepcional i, atesa la finalitat col·lectiva d'aquesta ajuda i per a complir amb l'objecte de aquesta, l'autoritat competent distribuirà la quantitat disponible per a aqueixa mena d'intervenció entre tots els beneficiaris que complisquen els requisits necessaris per a poder percebre l'ajuda destinada a aqueixes accions, de manera proporcional a la quantia concedida, procedint-se, per tant, a un prorrateig en aquests casos. 2. Les agrupacions sol·licitants que obtinguen una resolució estimatòria de concessió d'ajuda tindran 10 dies hàbils des del dia hàbil següent al de la publicació de la resolució de concessió d'ajuda per a presentar la corresponent sol·licitud de pagament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'adreça d'internet sede.gva.es/va/proc24826, utilitzant els corresponents models normalitzats disponibles en aquesta. 3. S'hauran d'adjuntar els justificants bancaris i documents indicats en l'article 10 de la Llei 10/2020. 4.. Si en la presentació de la sol·licitud de pagament els imports i conceptes no tenen canvis respecte la sol·licitud de pagament presentada pel sol·licitant amb motiu de la recent convocatòria realitzada per Resolució de 22 de maig de 2023, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, per la qual es convoquen les ajudes d'intervenció en el sector apícola per a l'apicultura per a l'exercici 2023 en la Comunitat Valenciana, la documentació complementària que ja obra en poder de la *Administracion no caldrà aportar-la.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

La instrucció del procediment correspon a les direccions territorials de la Conselleria, que elevaran un informe d'avaluació a l'òrgan col·legiat (integrat per una persona que ocupe la Prefectura del Servei de Producció i Sanitat Animal, i dos veterinaris designats per la direcció general competent en matèria de ramaderia), que emetran les corresponents propostes de concessió.
Termini alegació:
des de: 21-08-2023

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació d'al·legacions o qualsevol document addicional ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

1. La QUANTIA de les ajudes a atorgar a cada sol·licitud serà: - En les despeses previstes per a la contractació de personal tècnic i/o administratiu se subvencionarà un 90% del cost pressupostat. No obstant això, el cost total, inclosa la quota patronal de la seguretat social, no podrà superar els 30.000 euros per tècnic, ni 18.000 euros per administratiu. En tot cas, s'haurà de disposar d'un mínim d'entre 25.000 ruscos per al primer tècnic i de 20.000 per tècnic addicional sol·licitat. Així com mínim 20.000 per administratiu. - En cap cas serà subvencionable l'Impost de Valor Afegit IVA. - La quantia individual de l'ajuda no podrà superar el 100% de la despesa efectivament executada. 2. En les anàlisis de les mesures punts 3.1 i 3.4 se subvencionara un 90% del cost pressupostat amb un limite de 2.000 euros.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir de 6 mesos des de la publicació de la convocatòria per l'òrgan competent, aquesta resolució esgota la via administrativa. La resolució serà notificada al beneficiari conforme als articles 40 i següents de la citada Llei 39/2015. La falta de resolució expressa en aquest termini suposarà la desestimació de l'ajuda, en virtut del que s'estableix en l'article 25 de la citada Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de mesures fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat Valenciana. La falta de resolució expressa en aquest termini suposarà la desestimació de l'ajuda.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La resolució de concessió serà signada pel titular de la direcció general competent en matèria de ramaderia, per delegació de la persona que ocupe la Direcció de l'Agència Valenciana de Foment Agrari.

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Termini justificació: OBERT

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Les agrupacions sol·licitants que obtinguen una resolució estimatòria de concessió d'ajuda tindran 10 dies des del dia hàbil següent al de la publicació de la resolució de concessió d'ajuda per a presentar la corresponent sol·licitud de pagament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'adreça d'Internet sede.gva.es/es/proc24826 , utilitzant els corresponents models normalitzats disponibles en aquesta. 2. S'hauran d'adjuntar el compte justificatiu d'inversions realitzades i justificants bancaris corresponents, tal com estableix l'article 12 de la Llei 8/2023. 3. A la vista dels justificants aportats, i realitzat i prèvia proposta de la corresponent Direcció Territorial competent en matèria de ramaderia, per delegació de la AVFGA conforme a l'acord de 13 de setembre de 2011 pel qual es deleguen funcions d'autorització de pagament de fons FEAGA entre l'Organisme Pagador i els diferents òrgans administratius de la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, autoritzarà el pagament d'aquestes ajudes. 4. La resolució de pagament serà notificada als beneficiaris conforme als articles 40 i següents de la citada Llei 39/2015. A més, es publicarà en la pàgina de la AVFGA en la següent URL http://www.avfga.gva.es/es/ayuda-especifica-a-la-apicultura-y-ganaderia, així com en el D.O.G.V i en la seu electrònica de la Generalitat en l'adreça d'internet: sede.gva.es/proc24826.

Documentació

Documentació

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de documentació justificativa ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).