Detall de Procediment

Subvencions per a l'exercici 2023 destinades al desenvolupament d'accions per a la formació no formal de qualificació i requalificació de la població activa vinculada prioritàriament a les qualificacions professionals en sectors estratègics i millora de les capacitats per a la transició ecològica en el marc del pla de recuperació, transformació i resiliència.

Codi SIA: 3025994
Codi GUC: 25945
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(09-01-2024
31-01-2024)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

  • Justificació

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La present resolució té per objecte aprovar les bases reguladores i convocar per a l'exercici 2023 la concessió de subvencions, en règim de concurrència no competitiva, destinades al finançament d'accions de formació no formal de qualificació i requalificació de la població activa, vinculada a qualificacions professionals incloses en el Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals, en sectors estratègics, d'acord amb la dotació pressupostària assignada a tal fi, en el marc de la Inversió 1 del Component 20 "Pla Estratègic d'Impuls de la Formació Professional", del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (d'ara en avant PRTR). Podran ser objecte de subvenció els projectes de formació que estiguen compostos per accions formatives que reunint els requisits previstos en la present normativa s'orienten als sectors prioritaris del Pla de Modernització de la Formació Professional que són: - Nova tecnologia avançada de la informació - Màquina-eina automatitzada i robòtica - Equips aeronàutics - Equip de transport ferroviari modern - Vehicles basats en energia i equips nous - Maquinària agrícola - Nous materials - *Biofarmacia i productes mèdics avançats - Cadena de consum: Fabricants i distribuïdors - Hostaleria i turisme - Serveis d'atenció a persones - Construcció i Rehabilitació d'edificis que es troben alineats en el Pla de Formació Professional per a la reconstrucció econòmica i social de l'ocupabilitat. - Qualsevol altre sector d'interés degudament justificat. Les accions de qualificació i requalificació que es desenvolupen en zones en risc de despoblació o repte demogràfic tindran una orientació específica cap al sector de la cura a persones.

Observacions

Observacions

Les ajudes que es financen conformement a aquesta resolució contribuiran al compliment dels objectius associats a aquesta, d'acord amb la normativa reguladora del Mecanisme de Recuperació i Resiliència (d'ara en avant MRR) i del PRTR, a nivell europeu i nacional. L'àmbit territorial d'aplicació d'aquesta resolució s'estén a la Comunitat Valenciana, corresponent la gestió de les subvencions a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Requisits

Requisits

Totes les accions formatives que es programen, sense perjudici del seu caràcter no formal, hauran d'identificar en els seus continguts formatius la Unitat o Unitats de Competència de les Qualificacions Professionals incloses en el Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals en la qual es descriuen les realitzacions professionals per a les quals s'ofereix la formació. La formació podrà, així mateix, correspondre a àmbits transversals i que es consideren prioritaris en el marc del Pla de Modernització de la Formació Professional, entre ells els relatius a la digitalització aplicada o a la sostenibilitat mediambiental. Totes les accions formatives programades comptaran amb un mínim de 30 hores i un màxim de 60 hores de formació. Aquestes accions podran impartir-se de manera presencial o no presencial. Les accions formatives en modalitat presencial hauran de programar-se en grups de 15 persones participants, no podent iniciar-se l'acció formativa amb un número inferior a 8 participants. Per a les accions formatives en modalitat no presencial hauran de programar-se en grups de 30 persones participants, no podent iniciar-se l'acció formativa amb un número inferior a 15 participants.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

BENEFICIARIS: 1.Podran acollir-se a les ajudes establides en aquesta resolució les següents entitats beneficiàries: a) Empreses, a títol individual, que presenten projectes per a la formació de les persones ocupades en l'empresa en centres de treball situats a la Comunitat Valenciana, vinculades mitjançant una relació laboral que permeten l'actualització de les seues competències professionals o l'adquisició d'altres noves en el marc empresarial de què es tracte, així com la resta de població activa que el sol·licite. També es podran incloure accions d'acompanyament per a l'acreditació de les competències professionals adquirides per l'experiència laboral. Les empreses podran ser de titularitat de persones físiques, societats anònimes, societats de responsabilitat limitada i altres formes jurídiques admeses en dret. b) Agrupacions d'empreses amb personalitat jurídica, consorcis, organismes i entitats sectorials que representen o agrupen empreses, que presenten projectes de formació destinats a la formació de persones treballadores emprades en centres de treball situats en la Comunitat Valenciana d'empreses pertanyents o vinculades a l'entitat beneficiària, que permeten l'actualització de les seues competències professionals o l'adquisició d'altres noves, per a un número conjunt no inferior a 20 persones treballadores de les diferents empreses, així com la resta de població activa que el sol·licite. També es podran incloure en aquests projectes acciones d'acompanyament per a l'acreditació de les competències professionals adquirides per l'experiència laboral. c) Entitats sense ànim de lucre que presenten projectes de formació, i si escau d'acompanyament per a l'acreditació de les competències professionals adquirides per l'experiència laboral, per a població activa de la Comunitat Valenciana en cerca d'ocupació, així com per a col·lectius d'especial vulnerabilitat. A aquest efecte es consideraran col·lectius d'especial vulnerabilitat: Persones desocupades de llarga duració, persones amb de baixa qualificació considerant-se com a tals a aquelles persones que no disposen d'un certificat de professionalitat o títol de Graduat d'Educació Secundària, persones treballadores majors de 45 anys, treballadors persones menors de 30 anys, treballadors persones amb discapacitat i dones. No podran participar en aquests projectes persones ocupades que no pertanguen a col·lectius d'especial vulnerabilitat. d) Centres de formació privats o públics autoritzats per a impartir formació professional del sistema educatiu o de la formació professional per a l'ocupació. També es podran incloure accions d'acompanyament per a l'acreditació de les competències professionals adquirides per l'experiència laboral. 2. D'acord amb el que es preveu en l'article 11.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (d'ara en avant LGS), les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, fins i tot mancant de personalitat jurídica, puguen dur a terme els projectes, (en altres convocatòries indiquem concretament comunitats de béns o societats civils) podran ser entitats beneficiàries de les subvencions, quan tinguen presència en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana. 3. Només podran subcontractar les entitats compreses en els apartats a), b) i c) conforme al que es disposa en en el resolc onzé DESTINATARIS: 1.Únicament podran participar les persones que no tinguen acreditada la Unitat de Competència a la qual es referencia l'acció formativa a impartir. 2. En les accions formatives aprovades en els Plans formatius d'empreses i agrupacions d'empreses podran participar les persones treballadores de les empreses en centres de treball situats a la Comunitat Valenciana, vinculades mitjançant una relació laboral i la resta de població activa que el sol·licite. 3.En les accions formatives aprovades en els Plans formatius de les entitats sense ànim de lucre i en els plans de les entitats de formació privades i públiques podran participar la població activa de la Comunitat Valenciana en cerca d'ocupació, en els termes establits en el resolc quart. 4. L'entitat determinarà el perfil de la població activa que participarà en cada acció formativa. En tot cas, l'entitat beneficiària serà la responsable de la selecció, així com de comprovar que les persones participants disposen dels requisits d'accés per a realitzar l'acció formativa en funció dels requeriments d'aquesta. 5. LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació col·laborarà, en el seu cas, en la cerca d'alumnat facilitant a l'entitat una relació de l'alumnat preseleccionat.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Les sol·licituds es podran presentar a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i fins al 31 de gener de 2024 inclusivament. DOGV núm. 9761 de 8 de gener de 2024

Formularis documentació

1. D'acord amb el que es preveu en l'article 11.3 de la LGS, en el cas de societats civils sense personalitat jurídica i comunitats de béns, haurà de fer-se constar expressament, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, així com l'import de subvenció a aplicar per cadascun d'ells, que tindran igualment la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, haurà de nomenar-se un representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poders bastants per a complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. No podrà dissoldre's l'agrupació fins que haja transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la LGS. La documentació relacionada en l'apartat següent, lletres a), c), d) i i), s'aportarà per cadascuna de les persones membres de l'agrupació que es comprometen a efectuar la totalitat o part de les activitats en nom i per compte del primer. 2. Les entitats jurídiques sense ànim de lucre presentaran còpia compulsada dels documents o escriptures referents a la constitució i estatuts vigents de l'entitat o documentació equivalent i justificant de la seua inscripció en registre corresponent. 3. La sol·licitud s'acompanyarà de la següent documentació, que haurà d'annexar-se per mitjans telemàtics, sense perjudici que puga requerir-se en determinades circumstàncies: a) Autorització expressa a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació perquè comprove les dades d'identitat de la persona sol·licitant o, en cas de tractar-se d'una persona jurídica, del seu representant. Si de la comprovació efectuada resultara alguna discordança amb les dades facilitades per la pròpia persona interessada, l'òrgan instructor estarà facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la. Si no es presta el consentiment per a aquesta comprovació, s'haurà d'aportar còpia del document nacional d'identitat. b) Memòria descriptiva del projecte formatiu, signada electrònicament, que s'ajustarà al model establit en l'Annex III. c) Declaració responsable de no estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari o entitat col·laboradora establides en el art.13.2 i 3 de la LGS. Per a subvencions d'import superior a 30.000 euros, quan els sol·licitants siguen únicament subjectes inclosos en l'àmbit d'aplicació de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials, no podran obtindre la condició de beneficiari les empreses que incomplisquen els terminis de pagament previstos en la citada llei. Aquesta circumstància s'acreditarà en la forma establida en l'article 13.3 bis de la LGS segons model normalitzat. d) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, en el seu cas, l'exempció d'aquesta obligació, segons el que s'estableix en el Decret 279/2004, de 17 de desembre del Consell. e) Document d'acceptació de la cessió de dades entre les Administracions públiques implicades per a donar compliment al que es preveu en la normativa europea que és aplicable i de conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, segons model normalitzat. f) Declaració responsable relativa al compromís de compliment dels principis transversals establits en el PRTR i que pogueren afectar l'àmbit objectiu de gestió, segons model normalitzat. g) Declaració responsable sobre la sol·licitud o recepció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, provinents de qualsevol altra Administració o ens públic o privat, tant nacional com internacional, que tinguen per objecte el finançament de les activitats subvencionades per a les mateixes persones. En cas de recepció, declaració responsable de l'import i procedència de les ajudes sol·licitades o percebudes, amb especificació de la seua normativa reguladora. h) Certificat de situació en el cens d'Activitats econòmiques de la *AEAT i documents acreditatius últim abone IAE o declaració responsable d'exempció o no subjecció. i) D'acord amb el que es preveu en l'article 22.4 del RLGS, la presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització de l'entitat sol·licitant perquè l'òrgan concedent obtinga de manera directa l'acreditació de les circumstàncies previstes en els art.18 i 19 del citat reglament a través de certificats telemàtics. L'entitat sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, havent d'aportar llavors les certificacions que a continuació es relacionen: . De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions tributàries. . De la Tresoreria General de la Seguretat Social el certificat acreditatiu que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions. . De l'Agència Tributària Valenciana (ATV), competent en matèria d'Hisenda, el certificat acreditatiu que no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat. j) Dades de domiciliació bancària segons el procediment establit en l'Ordre 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic. k) Declaració responsable del coneixement de l'obligació de la concessió de drets i accés necessaris per a garantir que la Comissió, l'Oficina Europea de lluita contra el Frau (OLAF), el Tribunal de Comptes Europeu, la Fiscalia Europea i les autoritats nacionals competents exercisquen les seues competències de control, d'acord amb el que es preveu en l'article 22.2 e) del Reglament MRR i l'article 129 del Reglament Financer de l'EU, segons model normalitzat. Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se d'una declaració responsable d'adequació al principi de «no causar perjudici significatiu» (principi «do not significant harm – DNSH») en el sentit establit en l'apartat 6) de l'article 2 del Reglament (UE) 2021/241 del Parlament europeu i del Consell de 12 de febrer de 2021. En cas de subcontractació, L'entitat sol·licitant haurà de presentar el contracte per a autorització amb caràcter previ a la resolució de concessió, i en aquest cas l'autorització s'entendrà concedida si en aquesta resolució és declarada entitat beneficiària. En el cas que no siga possible presentar-lo juntament amb la sol·licitud de subvenció, el beneficiari sol·licitarà l'autorització prèvia a la Direcció Territorial competent en matèria de Formació Professional per a l'Ocupació abans d'iniciar la impartició de la formació subcontractada. Aquest òrgan resoldrà sobre la mateixa en el termini de deu dies hàbils i en el cas que no resolga en aqueix termini, la sol·licitud s'entendrà desestimada

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les sol·licituds es presentaran telemàticament en model normalitzat, juntament amb la documentació específica. Per a realitzar la presentació telemàtica de les sol·licituds, s'accedirà a la Seu Electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on podrà accedir al tràmit presentació de sol·licituds a ajudes de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o de la pàgina web www.labora.gva.es a través de l'enllaç “sol·licitud telemàtica”. Per a això, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a la ciutadania (persona física), tots dos admesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, haurà d'estar inscrita prèviament en el Registre de Representants de caràcter voluntari davant la Generalitat Valenciana per a la realització de tràmits per via telemàtica. Aquest registre es troba en la pàgina web de l'Agència Valenciana de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). La presentació de la sol·licitud permetrà l'accés, amb el mateix certificat, a la Seu Electrònica de la Generalitat, on es podran consultar els documents presentats i l'estat de tramitació de l'expedient. Així mateix, comportarà l'acceptació per a rebre totes les comunicacions i notificacions que es realitzen al llarg de la tramitació de l'expedient a través de la Seu Electrònica de la Generalitat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. De conformitat amb el que es preveu en l'article 62 del Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració Pública i per a l'execució del PRTR, el procediment de concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència no competitiva, conforme als principis de publicitat, transparència, igualtat i no discriminació. La concessió de les subvencions es realitzarà per ordre d'entrada de les sol·licituds, atés el moment en què s'haja completat la presentació de la sol·licitud (comprensiva de l'imprés de sol·licitud i de la restant documentació exigida en la convocatòria) en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, fins a esgotar el crèdit disponible. En cas que diferents expedients tingueren la mateixa data i no resultara possible prioritzar-los per hora de presentació, es prioritzarà la sol·licitud de subvenció en funció de la data de sol·licitud més antiga i, si d'aquesta manera tampoc es resolguera l'empat, en funció del número d'expedient més baix. S'entendrà que la presentació de la sol·licitud està completa en la data del registre d'entrada corresponent a l'últim document presentat de l'expedient. 2. La instrucció del procediment correspondrà a les Direccions Territorials de Labora amb competència en matèria de formació per a l'ocupació. Les Direccions Territorials de LABORA, realitzaran quantes actuacions estimen necessàries per a la determinació, coneixement, comprovació de les dades, la concurrència de l'actuació subvencionable i el compliment de la resta de les condicions i requisits exigits en aquesta resolució i en la Llei General de Subvencions per a ser entitat beneficiària de la subvenció, en virtut de les quals les persones titulars de les corresponents Direccions Territorials hagen de formular la proposta de resolució. 3. A la vista de la documentació obrant en l'expedient i prèvia comprovació que es compleixen els requisits establits en la present resolució i les condicions per a ser entitat beneficiària, s'emetrà per la direcció territorial competent en matèria de formació per a l'ocupació la corresponent proposta de resolució de concessió. S'indicarà en la corresponent proposta de resolució, respecte de les sol·licituds inadmeses o excloses per no reunir requisits, les causes concretes de la seua exclusió. Igualment s'indicarà el caràcter denegatori per haver-se esgotat el crèdit disponible, atenent el que es disposa en l'apartat primer d'aquest article. 4. Les persones que intervinguen en el procés de selecció de les entitats beneficiàries o en els processos de verificació del compliment de les condicions, manifestaran de manera expressa l'absència o no de conflictes d'interessos o de causa d'abstenció, considerant el que s'estableix tant en l'article 61.3 del Reglament financer de la UE, com en l'Ordre HFP/55/2023, de 24 de gener, relativa a l'anàlisi sistemàtica del risc de conflicte d'interés en els procediments que executen el PRTR així com en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. En cas d'existir conflicte d'interessos o causa d'abstenció, la persona afectada haurà d'abstindre's d'intervindre en aquestes actuacions. S'habilita als òrgans de concessió de subvencions a sol·licitar als participants en els procediments, la informació de la seua titularitat real, sempre que la AEAT no dispose de la informació de titularitats reals de l'entitat sol·licitant objecte de consulta. Aquesta informació haurà d'aportar-se a l'òrgan de concessió de subvencions en el termini de cinc dies hàbils des que es formule la sol·licitud d'informació. La falta o lliurament d'aquesta informació en el termini assenyalat serà motiu d'exclusió del procediment en el qual estiga participant. De conformitat amb el que es preveu en l'article 62 del Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració Pública i per a l'execució del PRTR, el procediment de concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència no competitiva, conforme als principis de publicitat, transparència, igualtat i no discriminació. La concessió de les subvencions es realitzarà per ordre d'entrada de les sol·licituds, atés el moment en què s'haja completat la presentació de la sol·licitud (comprensiva de l'imprés de sol·licitud i de la restant documentació exigida en la convocatòria) en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, fins a esgotar el crèdit disponible. En cas que diferents expedients tingueren la mateixa data i no resultara possible prioritzar-los per hora de presentació, es prioritzarà la sol·licitud de subvenció en funció de la data de sol·licitud més antiga i, si d'aquesta manera tampoc es resolguera l'empat, en funció del número d'expedient més baix. S'entendrà que la presentació de la sol·licitud està completa en la data del registre d'entrada corresponent a l'últim document presentat de l'expedient.

Obligacions

Obligacions

L'entitat beneficiària en el desenvolupament de les actuacions subvencionades haurà de complir les obligacions relacionades en el resolc sisé.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Els mòduls de formació contindran un mínim de 30 hores i un màxim de 60 hores de formació, d'acord amb les característiques que es determinen en el resolc tercer. No obstant això, en el cas que la duració de l'acció formativa siga superior a 60 hores atesos els continguts, el mòdul econòmic a percebre serà el corresponent a les accions de 60 hores. Cada mòdul de formació tindrà una subvenció fixa d'un mínim de 245 € per persona formada, per a la formació de 30 hores, i un màxim de 549 € per persona formada per als mòduls formatius que aconseguisquen les 60 hores de formació. Per a accions formatives de duració intermèdia, es calcularà el mòdul de manera proporcional, resultant els mòduls que figuren en la taula que s'assenyala en el resolc disseté. L'import del finançament no podrà superar el cost de l'actuació, resultant de multiplicar els mòduls aplicables pel nombre de persones formades i/o acreditades, en els termes previstos en el resolc tercer. Es podrà sol·licitar per part de l'entitat beneficiària una única bestreta de fins al 80% de l'import concedit una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa, d'acord amb el que es preveu en l'article 44.4b) de la Llei 9/2022, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023. Amb caràcter previ al cobrament l'entitat beneficiària haurà d'acreditar, mitjançant declaració responsable, que es troba al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions, en virtut del que es preveu en l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Dins del termini de justificació previst en la present convocatòria, l'entitat haurà de procedir a l'ingrés dels romanents no aplicats en el compte número ES50-0049-1827-81-2410382871, del Banc Santander a favor de LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació, i acreditar-ho davant el mateix òrgan identificant el número d'expedient. Les bestretes i/o pagaments restants que haja de realitzar l'Administració es faran efectius en el termini màxim de tres mesos, a comptar des de la presentació per l'entitat beneficiària de la documentació requerida per a sol·licitar aquesta bestreta, o de sis mesos des de la presentació de la justificació. El pagament de la subvenció es farà efectiu en finalitzar l'acció subvencionada, prèvia comprovació de la justificació i posterior proposta de pagament de la direcció territorial competent en matèria de formació per a l'ocupació. Amb caràcter previ al cobrament, l'entitat beneficiària haurà d'acreditar que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social. També haurà d'acreditar mitjançant declaració responsable, que es troba al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions, en virtut del que es preveu en l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de sis mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el DOGV. Transcorregut aquest termini sense que s'haguera notificat resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu. Això, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

L'incompliment dels requisits establits en la present resolució i altres normes aplicables donarà lloc a la pèrdua total o parcial del dret al cobrament de la subvenció o, previ l'oportú procediment de reintegrament, a l'obligació de retornar totalment o parcialment la subvenció percebuda i els interessos de demora que puguen correspondre. Sense perjudici del que es preveu en la LGS en matèria d'infraccions i sancions administratives, seran causes específiques per a declarar la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció concedida i, en el seu cas, de reintegrament d'aquesta: a) La falta de comunicació de l'inici de les accions formatives en el termini i forma previstos. b) Percebre per qualsevol concepte alguna quantia o remuneració de les persones participants en l'acció subvencionada. c) La falsedat de les dades contingudes en la documentació que s'ha de presentar en la justificació. d) Qualsevol altre motiu que perjudique la fi última pel qual la subvenció haja sigut concedida. e) Suposarà la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció i de reintegrament d'aquesta, que la subvenció siga destinada a la realització d'una activitat, o al compliment d'una finalitat, que manifestament suposen un greuge o menyspreu cap als senyals d'identitat del poble valencià. En concret, els incompliments parcials que no afecten les característiques essencials del projecte determinaran la minoració proporcional i, si escau, el reintegrament de la subvenció. Donarà lloc, així mateix, a l'obligació de reintegrar els fons percebuts conforme al que es preveu en l'article 7, regla setena, de la Llei 22/2021, de 28 de desembre, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2022 i en l'article 37.4 del Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, l'incompliment dels principis i obligacions, fites, objectius, calendari o qualsevol altre aspecte relacionat amb la normativa del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i amb el que s'estableix en el Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, així com en la resta de normativa de la Unió Europea que siga aplicable, en particular l'incompliment del principi de «no causar perjudici significatiu» (principi «do no significant harm–DNSH»).

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

L'incompliment dels requisits establits en la present resolució i altres normes aplicables donarà lloc a la pèrdua total o parcial del dret al cobrament de la subvenció o, previ l'oportú procediment de reintegrament, a l'obligació de retornar totalment o parcialment la subvenció percebuda i els interessos de demora que puguen correspondre. Sense perjudici del que es preveu en la LGS en matèria d'infraccions i sancions administratives, seran causes específiques per a declarar la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció concedida i, en el seu cas, de reintegrament d'aquesta: a) La falta de comunicació de l'inici de les accions formatives en el termini i forma previstos. b) Percebre per qualsevol concepte alguna quantia o remuneració de les persones participants en l'acció subvencionada. c) La falsedat de les dades contingudes en la documentació que s'ha de presentar en la justificació. d) Qualsevol altre motiu que perjudique la fi última pel qual la subvenció haja sigut concedida. e) Suposarà la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció i de reintegrament d'aquesta, que la subvenció siga destinada a la realització d'una activitat, o al compliment d'una finalitat, que manifestament suposen un greuge o menyspreu cap als senyals d'identitat del poble valencià. En concret, els incompliments parcials que no afecten les característiques essencials del projecte determinaran la minoració proporcional i, si escau, el reintegrament de la subvenció. Donarà lloc, així mateix, a l'obligació de reintegrar els fons percebuts conforme al que es preveu en l'article 7, regla setena, de la Llei 22/2021, de 28 de desembre, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2022 i en l'article 37.4 del Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, l'incompliment dels principis i obligacions, fites, objectius, calendari o qualsevol altre aspecte relacionat amb la normativa del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i amb el que s'estableix en el Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, així com en la resta de normativa de la Unió Europea que siga aplicable, en particular l'incompliment del principi de «no causar perjudici significatiu» (principi «do no significant harm–DNSH»).