Procediment de Responsabilitat Patrimonial en l'àmbit competencial de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació - (reclamació, esmena, al·legacions i recurs de reposició) - GVA.ES
Procediment de Responsabilitat Patrimonial en l'àmbit competencial de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació - (reclamació, esmena, al·legacions i recurs de reposició)
Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació
Què és
Procediment de reclamació de Responsabilitat Patrimonial en l'àmbit de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, per a tramitar les reclamacions d'indemnització per tota lesió que patisquen els particulars (que no siga personal docent), en qualsevol dels seus béns i drets sempre que aquesta lesió siga conseqüència del funcionament normal o anormal dels serveis públics d'esta Conselleria.
(RECLAMACIÓ, SUBSANACIÓ, AL·LEGACIONS, I RECURS DE REPOSICIÓ)
Les sol·licituds hauran de contindre, a més de les dades genèriques previstes en l'article 66 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Pública, els previstos en el seu article 67, havent d'especificar:
- les lesions produïdes,
- la presumpta relació de causalitat entre aquestes i el funcionament del servei públic,
- l'avaluació econòmica de la responsabilitat patrimonial, si fora possible,
- i el moment en què la lesió efectivament es va produir,
- i anirà acompanyada de quantes al·legacions, documents i informacions s'estimen oportuns i de la proposició de prova, concretant els mitjans que pretenga valdre's el reclamant.
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic
- CIRCULAR 5/96 – *SG de 23 de juliol de 1996, de la Secretaria General de la *CECE Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, per la qual dicta instruccions per a la tramitació dels procediments per responsabilitat patrimonial de l'administració, DOGV 2820, de 5/9/1996 (aquesta circular...
A qui va dirigit
Les persones físiques o jurídiques, o els seus representants, que hagen patit una lesió en qualsevol dels seus béns i drets, sempre que la lesió siga conseqüència del funcionament normal o anormal dels serveis públics prestats per la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació i constituïsca...
- Que s'haja produït una lesió o mal efectiu, avaluable econòmicament i individualitzat en relació amb una persona o grup de persones.
- Que el mal s'haja causat a conseqüència del funcionament normal o anormal dels serveis públics prestats per la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, excepte en els casos de força major o de danys que el particular tinga el deure jurídic de suportar d'acord amb la llei.
Com es tramita
Les fases de tramitació seran les generals del procediment administratiu, amb les especialitats dels articles 67, 76, 81, 91 i 92 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre:
a) INICI del Procediment després de la reclamació administrativa, procedint en cas que siga necessari al requeriment d'esmena o millora de la sol·licitud.
b) INSTRUCCIÓ: Es recaptarà tota la informació i Informes pertinent al cas. En cas de lesions greus se sol·licitaran els Informes mèdics o pericials i en el seu cas Informe de la Comissió de Valoració del Mal Corporal.
c) TRÀMIT D'AL·LEGACIONS i PERÍODE DE PROVA
d) TRÀMIT D'AUDIÈNCIA als interessats, que podran presentar Al·legacions i Documentació.
e) PROPOSTA DE RESOLUCIÓ i Dictamen del Consell Jurídic Consultiu (serà preceptiu quan la quantia reclamada siga superior a 30.000)
f) RESOLUCIÓ i Notificació.
03007 - Alacant/Alicante
12003 - Castelló/Castellón
46009 - València/Valencia
46015 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
Un any des de la producció del fet o l'acte que motive la indemnització o es manifeste el seu efecte lesiu.
En cas de danys de caràcter físic o psíquic a les persones, el termini començarà a computar-se des de la curació o la determinació de l'abast de les seqüeles.
Els dubtes o consultes del procediment pot formular-les en els següents correus electrònics o telèfons de les Direccions Territorials que li corresponga:
DT Alacant: rpatrimonial_dta@gva.es 966907632
DT Castelló: patrimonial_cs@gva.es 964333815
DT València: gestpatri_dtv@gva.es 961271338
SÓN OBLIGATORIS ELS SEGÜENTS DOCUMENTS:
1) FORMULARI DE RECLAMACIÓ, és OBLIGATORI que utilitze el formulari que li facilitem en aquest procediment, tal com assenyala l'art. 66.6 de la Llei 39/2015. El formulari ha de contindre:
-Els fets/lesions, i la presumpta relació de causalitat entre el funcionament del servei i el mal causat.
-Data en què van tindre lloc els fets.
-Centre educatiu i/o immoble adscrit a la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació.
-L'avaluació econòmica, sempre que siga possible la seua determinació.
En cas que en el formulari no es puguen especificar totes les dades per falta d'espai, haurà de presentar un escrit annex signat.
ALTRES DOCUMENTS
2) Valoració econòmica dels danys materials i/o físics (Factura o pressupost; Informe pericial de taxació o documentació del detall de la valoració de la lesió i/o de les seqüeles, etc).
3) Només en cas de lesió física, informe metge d'alta i en el seu cas, comunicat d'alta i baixa laboral juntament amb qualsevol altre document mèdic que acredite la realitat de les lesions per les quals reclama.
4) Si fora el cas, fotocòpia de la resolució judicial o acreditació d'atribució de la pàtria potestat.
5) Si escau, identificació del Procediment judicial sobre els fets (Procediment, Diligències prèvies, Denúncia, Atestats), si n'hi haguera, i aportació d'Acte, sentència, Decret judicial dictats . etc.
6) Fotocòpia del DNI, NIE, PASSAPORT o NIF del sol·licitant, en el supòsit d'haver-se oposat motivadament a l'obtenció d'aquestes dades per l'òrgan que instrueix el procediment.
7) Fotocòpia del llibre de família (fulles de matrimoni i de filla/fill, en el supòsit d'haver-se oposat motivadament a l'obtenció d'aquestes dades per l'òrgan que instrueix el procediment.
8) Acreditació de la condició de representació legal, en cas de no estar inscrit en el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV), o bé, en el Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat.
9) Qualsevol altre document que constaten el fet i que estimen necessari.
La unitat tramitadora es reserva la possibilitat de recaptar qualsevol tipus de documentació complementària per a la correcta gestió del tràmit.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, així com els sol·licitants que, no estant obligats a això, opten per aquesta via. Quan els sol·licitants...
a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen.
b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni.
c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.
d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.
I, preferentment, en:
REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL D'EDUCACIÓ, UNIVERSITATS I OCUPACIÓ - ALACANT
C/ CARRATALÀ, 47
03007 - Alacant
REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL D'EDUCACIÓ, UNIVERSITATS I OCUPACIÓ - CASTELLÓ
AV. DE LA MAR, 23
12003 - Castelló de la Plana
REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL D'EDUCACIÓ, UNIVERSITATS I OCUPACIÓ - VALÈNCIA
C/ GREGORIO GEA, 14
46009 - València
REGISTRE GENERAL DE LA CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITATS I OCUPACIÓ
AV. *CAMPANAR, 32
46015 - València
PRESENTACIÓ A través DELS CENTRES EDUCATIUS, d'acord amb la Circular 5/96:
1- Els Centres Docent no són Registre Oficials, però d'acord amb la CIRCULAR 5/96, i per a facilitar la gestió dels danys i lesions ocasionats en el Centre Educatiu, podran recollir la Reclamació de Responsabilitat Patrimonial i la Documentació que aporten.
2 - La Reclamació de Responsabilitat Patrimonial ha d'estar signada pel sol·licitant de manera telemàtica o de manera manual.
3- El personal del Centre revisarà abans d'escanejar els documents que la sol·licitud està signada pel pare, tutor o el seu representant i que es presenta en el model específic d'aquest procediment. Escanejarà en les seues instal·lacions la sol·licitud de reclamació i la documentació que aporten i retornarà els originals al sol·licitant.
4- El Centre Educatiu utilitzarà el certificat electrònic del Centre per a presentar la sol·licitud al costat dels documents escanejats que es consideren una còpia electrònica autèntica (còpia compulsada).
5- Els Centres Educatius han d'emplenar amb caràcter obligatori (Informe preceptiu d'acord amb *art 81.1 de la Llei 39/2015 , d'1 d'octubre). El model és específic d'aquest procediment: “Informe del Director del Centre Docent o responsable de l'activitat de la Reclamació de Responsabilitat Patrimonial en l'àmbit competencial de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació”
IMPORTANT: ELS CENTRES EDUCATIUS NOMÉS PODEN VISUALITZAR I DESCARREGAR L'INFORME DES DE L'ORDINADOR DE LA SECRETARIA DEL PROPI CENTRE.
Enllaç a l'Informe (aquest enllaç també està en l'apartat ENLLAÇOS d'aquest tràmit)
https://intraedu.gva.es/documents/373241652/374298990/responsabilidad_patrimonial_informe_del_centro.pdf/b7754734-1004-ac9c-8b81-29a77f3e6fe9?t=1693989132706
Esmena
Si s'ha rebut un requeriment (d'esmena o d'un altre tipus), la documentació haurà d'aportar-se en el termini que la Conselleria haja establit en aquest requeriment.
En un altre cas, l'aportació es podrà realitzar en qualsevol moment del procediment anterior a la resolució de l'expedient.
Possibilitar l'aportació o esmena de documentació per via telemàtica a un expedient de sol·licitud de responsabilitat patrimonial iniciat en la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació.
L'aportació o esmena es pot realitzar:
- Per iniciativa de la persona interessada.
- A conseqüència d'un requeriment (d'esmena o d'un altre tipus).
-Si s'ha rebut un requeriment administratiu, s'aportaran els documents que se sol·liciten en este.
-En un altre cas, s'aportarà bé la documentació que considere pertinent.
Al·legació / Aportació
Vosté té dret a formular al·legacions i a utilitzar els mitjans de defensa admesos per l'Ordenament Jurídic, i a aportar documents en qualsevol fase del procediment anterior al tràmit d'audiència, que hauran de ser tinguts en compte per l'òrgan competent en redactar la proposta de resolució.
Resolució
L'Administració disposa d'un termini de 6 mesos, a comptar des de la data d'entrada de la reclamació en el registre electrònic de l'Administració o Organisme competent per a la seua tramitació, per a resoldre i notificar la resolució, de conformitat amb el que es disposa en l'article 21.3.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en relació amb el que es disposa en l'article 91.3.
Aquest termini podrà suspendre's en els supòsits establits en l'article 22.1 de la citada Llei 39/2015 i tindrà caràcter preceptiu en els supòsits contemplats en l'article 22.2.
Transcorregut aquest termini des que es va iniciar el procediment sense que haja recaigut resolució expressa o, si escau, s'haja formalitzat acord, es podrà entendre desestimada la sol·licitud d'indemnització, d'acord amb els articles 91.3 i 24.1 de la Llei 39/2015.
La desestimació per silenci administratiu té els sols efectes de permetre als interessats la interposició del recurs administratiu o contenciós-administratiu que resulte procedent.
En els casos de desestimació per silenci administratiu, la resolució expressa posterior al venciment del termini s'adoptarà per l'Administració sense cap vinculació al sentit del silenci.
La resolució estimarà en tot o en part o desestimarà, o declararà la seua inadmissió a tràmit sobre la responsabilitat patrimonial de l'Administració dels danys i lesions ocasionats en l'àmbit de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació.
Contra la resolució expressa o presumpta de la reclamació, cal interposar els següents recursos:
A) RECURS POTESTATIU DE REPOSICIÓ
- Si hi haguera resolució expressa: el termini serà d'un mes, comptat des de l'endemà de la notificació de la Resolució, d'acord amb el que es preveu en l'article 123 i concordants de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, davant el mateix òrgan que la va dictar.
- En cas de silenci administratiu: En qualsevol moment, a partir d'endemà d'aquell en què es produïsca l'acte presumpte.
B) RECURS CONTENCIÓS ADMINISTRATIU
Es pot interposar directament, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua notificació, davant el Jutjat del Contenciós- Administratiu en el cas que la pretensió no excedisca de 30.050 euros, o davant la Sala del Contenciós- Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, si supera aquest import, de conformitat amb el que es disposa en els articles 46.1, 8.2.c) i 10.1.a) de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós Administrativa.
46015 - València/Valencia
Desistiment
Amb este tràmit vosté pot desistir de la seua sol·licitud.
El desistiment consisteix a abandonar la sol·licitud i el procediment iniciat.
L'Administració acceptarà el desistiment o la renúncia, declarant conclús el procediment, llevat que s'hagen personat tercers que insten la seua continuació o s'hagen de limitar els seus efectes per interés general.
Recurs de reposició
- Si hi haguera resolució expressa: el termini serà d'un mes, comptat des de l'endemà de la notificació de la Resolució, d'acord amb el que es preveu en l'article 123 i concordants de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, davant el...
Saber mésAmb este tràmit vosté pot interposar potestativament, recurs de reposició davant el mateix òrgan que la va dictar la resolució, així com en els casos de desestimació per silenci administratiu.
Renúncia
Amb este tràmit vosté pot, quan això no estiga prohibit per l'ordenament jurídic, renunciar als seus drets.
En la renúncia s'abandona definitivament l'acció i per tant el dret que es pretén fer valdre a través d'aquella, per la qual cosa la pretensió no podrà tornar a ser exercitada.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Educació i formació
- Ocupació
- Empreses
- Treball i ocupació
- Educació
TEMA
- Ocupació pública
- Personal docent no universitari
- Universitats
- Educació i formació
- Ensenyaments artístics, d'idiomes i esportives
- Administració pública
PERFILS
- Ciutadania
- Docents
- Empresa
- Establiments
- Centres
SECTOR
- Educació, cultura i oci
- Centres d’ensenyament i formació
CICLE VITAL
- Planificar un negoci
- Canvis i tancament
TIPUS
- Sancions, reclamacions i multes